Wat voor een zadel is dit? Goede kwaliteit of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Wat voor een zadel is dit? Goede kwaliteit of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 18:18


Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Wat voor een zadel is dit? Goede kwaliteit of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:21

Ik zou het laten staan!

Liever een echte dan een mogelijke nepperd en dan vooral die zwarte nylonen riem, dat hoort gewoon van leer te zijn en in zelfde kleur te zijn als het zadel, vind ik dan he en is ook mooier.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 18:23

Ragdollcat schreef:
Ik zou het laten staan!

Liever een echte dan een mogelijke nepperd en dan vooral die zwarte nylonen riem, dat hoort gewoon van leer te zijn en in zelfde kleur te zijn als het zadel, vind ik dan he en is ook mooier.

Ik hang zelf overal nylon riemen aan omdat dat voor mij veel makkelijker singelt, dus dat wil niet persee iets zeggen. Zou gewoon graag weten of iemand dit zadel kent.

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:32

Je kan iemand van de eurohorse vragen aan Evelien (ik weet niet meer precies hoe het heet) vragen, ze heeft veel ervaring met de westernzadels.

Mocht ik ooit weer een westernzadel willen kopen dan klop ik aan bij haar, ze is erg eerlijk en ze kijkt ook echt of het past etc.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 18:33

Ragdollcat schreef:
Je kan iemand van de eurohorse vragen aan Evelien (ik weet het niet meer precies) vragen, ze heeft veel ervaring met de westernzadels.

de veiling loopt morgenvroeg af daarom dat ik het hier vroeg. Gezien Evelien niet altijd dezelfde dag nog terug mailt en veel zal zij van een foto ook niet kunnen zeggen denk ik.

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:38

Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 05-07-14 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwal
Berichten: 4443
Geregistreerd: 02-08-07

Re: Wat voor een zadel is dit? Goede kwaliteit of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:40


MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 18:44

DaisyDarling schreef:
Ik heb 0 verstand van westernzadels hoor.
Maar als je googlet op crates zadels, dan zie je bij veel van de foto's zo'n merkteken(?) vooraan zitten.
Dus waar dat 'lint' aanhangt, daarop zit nog een metalen plaatje.
Dat is op jouw foto's niet zo.
En in mijn ogen heeft een écht merk er toch altijd wel een merktekentje op zitten? Dat is bij dressuurzadels ook zo, zelfs bij mijn Wintec.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
http://www.marktplaza.nl/paarden/zadels ... 09893.html

Ja dat idee had ik zelf ook al, normaal vermeld een merkzadel op zijn minst een serienummer op dat ding. en hier staat niks op dus vandaar mijn vraag

DubbelFun

Berichten: 88807
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:23

Ragdollcat schreef:
Liever een echte dan een mogelijke nepperd en dan vooral die zwarte nylonen riem, dat hoort gewoon van leer te zijn en in zelfde kleur te zijn als het zadel, vind ik dan he en is ook mooier.

Wat een onzin :) Sowieso hoort een leren riem niet de kleur van het zadel te hebben, maar van latigo (roodachtig leer) dit vanwege de iets rek die er dan in zit.
Een nylon riem heeft ook mijn voorkeur; niet zoveel bulk onder je benen en minstens zo sterk (zo niet sterker) als leer.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wat voor een zadel is dit? Goede kwaliteit of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:32

Voor hoeveel kun je hem kopen dan?

Het is niet een heel slecht zadel zoals zadelmarkt of van een ''gewone'' ruitersportzaak. Maar merk zie ik zo niet. Verder lijkt het wel redelijke staat.

Belangrijker is dat het past. Maar je kan het gokken en bij niet passen te koop zetten of inruilen. Dat hangt af van de prijs of het interessant is.

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 00:10

DubbelDun schreef:
Ragdollcat schreef:
Liever een echte dan een mogelijke nepperd en dan vooral die zwarte nylonen riem, dat hoort gewoon van leer te zijn en in zelfde kleur te zijn als het zadel, vind ik dan he en is ook mooier.

Wat een onzin :) Sowieso hoort een leren riem niet de kleur van het zadel te hebben, maar van latigo (roodachtig leer) dit vanwege de iets rek die er dan in zit.
Een nylon riem heeft ook mijn voorkeur; niet zoveel bulk onder je benen en minstens zo sterk (zo niet sterker) als leer.



Het is mooier he :j om het in zelfde kleur te hebben en nee ik vind nylonen niet mooi en er niet bij horen.

Gewoon Leer.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wat voor een zadel is dit? Goede kwaliteit of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 01:40

Ik kijk ook niet naar kleur. Heb gewoon goede kwaliteit tie strap en off billet van leer. Maar dat soort dingen kun je altijd zelf kopen. Zadel heeft ook geen beugels, maar ik kies toch liever mn eigen beugels, singel etc. Zou daar niet mee zitten als het er niet bij zit. Nog liever heb ik het er niet bij, betaal ik er ook niet voor.