Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Westernhoofdstel maatje trekpaard

 

Ik ben op zoek naar een hoofdstel maat trekpaard. Via google is er genoeg te vinden maar niets van mooie kwaliteit (lees geverfd dun leer).

Wat ik zoek is medium of dark oil latigo leder dubbel gestikt.

Haar hoofd is niet lang (xful past haar prima) maar wel breed waardoor de frontriem te krap is. Ik gok dat er standaard niet veel zal zijn dus als iemand een goed adresje weet voor maatwerk dan hoor ik dat graag! Budget voor een sober hoofdstel is 50-70 euro
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-17 18:45 



 
Profiel   

Hier hebben ze er eentje: https://www.kaltblutshop.biz/Kaltblut/T ... -Line.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-17 20:59 



 
Profiel   

Kaltblutshop.biz inderdaad, goede kwaliteit spullen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-17 21:02 



 

Sorry maar die vind ik echt foeilelijk := Is in mijn ogen ook geen westernhoofdstel maar meer een basic hoofdstel zonder neusriem met wat western elementen. Over de prijs nog maar niet te spreken :oo

Ik zoek iets in deze richting
https://www.google.nl/search?q=training ... a4qaPcXD0M:

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 10:36 



 
Profiel   

Heb je ook nog verder gekeken op de site? Ze hebben er nog meer in trekpaard maat.
Allemaal koudbloed westernspul: https://www.kaltblutshop.biz/Kaltblut/K ... t-Trensen/

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 10:59 



 
Profiel   

Als je qua lengte met een Warmbloed/X-Full weg kan komen zou ik eens kijken naar een 1- of 2-oor. Dan is de breedte van de brow iig geen issue.
Een losse keelriem is er makkelijk aan te zetten als dat gewenst is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 12:31 



 

@8nnemiek; sorry had nog niet verder gekeken op die site. Ze hebben inderdaad meer en mooiere hoofdstellen. Maar ik zie wel vooral foto's van full paardenhoofdjes. Zijn die maten echt trekpaard? Is toch een groot verschil qua breedte van het hoofd.

@dd; dat is ook nog wel een ideetje. Welke shops verkopen goede kwaliteit full hoofdstellen? Meeste hebben geloof ik alleen quarter in het assortiment.

Heb wel een ruim oortje nodig.....want echt poezelig is haar oor niet :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 13:58 



 
Profiel   

Ik heb er een via arthurs westernstore.

Staat niet op de site maar wel in de winkel.

deze vind ik niet eens zo lelijk!

https://www.kramer.nl/westernhoofdstel- ... 2069-XF-LA

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 14:01 



 
Profiel   

https://www.kaltblutshop.biz/Kaltblut/T ... -Line.html

Een erg mooi hoofdstel ook qua kwaliteit. Ze zijn echt de enige die zulke grote maten verkopen en van goed leer. Ook verkopen ze bitten enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 14:33 



 
Profiel   

Dit is een Latigo leren met flinke oortjes.
Je zou de verkoper eens moeten vragen wat de lengte op zijn grootste stand is.
http://www.ebay.de/itm/EE-Tack-Western- ... SwWWxY-cVy

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 14:57 



 
Profiel   

Op maat laten maken? Ik ken wel een paar leerbewerkers die een passend en mooi hoofdstel kunnen maken. Evt. info via pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 15:11 



 

Bedankt voor alle hulp :)

Arthurs heeft dus ook full maten als ik het goed begrijp? Ben er wel vaker geweest maar toen had ik nog een pony met standaard maten dus nooit op gelet :') . Misschien het proberen waard, kan ik in ieder geval ter plekke goed nameten.

Die van kramer is wel mooi maar voor die prijs incl teugels weet ik niet zo goed wat ik van de kwaliteit moet verwachten. Lijkt mij ook niet dubbel gestikt maar alleen een stikrandje voor de sier.

@dd; dat is een mooi simpel hoofdstelletje ja. Maar ik ben echt een nob met ebay.......laat staan in het duits.........hoe kan ik iemand een berichtje sturen en krijg je reactie als ik dat engelstalig doe Y;(

@elcid; kan je mij per pb die gegevens sturen? Met maatwerk heb ik het voordeel voor iets breder leer te kunnen kiezen wat wel beter staat bij zo'n fors hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 19:32 



 
Profiel   

Verkijk je niet op maat Full. Mijn haflinger heeft maat Full en van de 4 hoofdstellen die ik heb zitten er 2 op de laatste gaatjes. Mijn hoofdstellen met frontriem hebben een futurity knot, die heb ik nodig zodat ik de knoop iets uit elkaar kan halen om de frontriem te verlengen.

Als ik jouw paard zo zie weet ik niet of er een maat Full gaat zijn die gaat passen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 19:43 



 
Profiel   

Gloa schreef
@dd; dat is een mooi simpel hoofdstelletje ja. Maar ik ben echt een nob met ebay.......laat staan in het duits.........hoe kan ik iemand een berichtje sturen en krijg je reactie als ik dat engelstalig doe Y;( .

Ik heb het even voor je gevraagd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 20:50 



 

DubbelDun schreef
Gloa schreef
@dd; dat is een mooi simpel hoofdstelletje ja. Maar ik ben echt een nob met ebay.......laat staan in het duits.........hoe kan ik iemand een berichtje sturen en krijg je reactie als ik dat engelstalig doe Y;( .

Ik heb het even voor je gevraagd :)

Wat lief! Dank je wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 21:33 



 
Profiel   

Het hoofdstel van Arthur is echt maat extrafull/koudbloed

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 14:20 



 
Profiel   

Heb er mijn zusje eentje gegeven van horsetopshop, die paste ook heel fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 14:22 



 

friesam schreef
Het hoofdstel van Arthur is echt maat extrafull/koudbloed

Heb je misschien een foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 17:27 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

heb niet echt betere foto's kan ze wel maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 08:28 



 

Helemaal geen verkeerd hoofdstel :) . Zou je voor mij de frontriem eens op kunnen meten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 10:12 



 
Profiel   

Gloa schreef
Helemaal geen verkeerd hoofdstel :) . Zou je voor mij de frontriem eens op kunnen meten?



Ik ga er proberen aan te denken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 10:53 



 
Profiel   

Exclusive Bitless and Western ( of net andersom) kan ze op maat voor je maken. Ik heb een neusriem van haar, prachtige kwaliteit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 11:03 



 
Profiel   

Ik vind dat hoofdstel van die schimmel. Prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 11:08 



 
Profiel   

heb je het wel eens aan Paul Parre gevraagd?, die is bekend met hoofden van trek paarden.
Ik heb al veel mooi werk van zijn handen gezien basic , maar ook luxe standaarden op verzoek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 11:22 



 

friesam schreef
Gloa schreef
Helemaal geen verkeerd hoofdstel :) . Zou je voor mij de frontriem eens op kunnen meten?



Ik ga er proberen aan te denken!

Thanks!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 19:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen