Freemax zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabien88
Berichten: 318
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: Noord Holland

Freemax zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 14:35

Hoi allemaal
Ik lees veel over de freemax Wester zadels en deze zijn ook voor een leuke prijs op marktplaats te koop. Nou ie het zo dat ik nieuw ben in deze soort zadels. Ik heb 1x een half uur op een western zadel gezeten en was verkocht wauw wat zit dit fijn. Western les volg ik al eventjes.
zit deze zadel als een westernzadel met boom?
En op marktplaats staan een aantal leuke, maar hoe weet ik of die goed past? ze wonen niet om de hoek dus het is niet even proberen. Kan ik ze altijd passend maken? Even wat vragen om meer te weten te komen
Dank jullie wel!
Groetjes sabine

Delaja

Berichten: 3554
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 14:58

Ik vind freemax net zo stevig zitten als een boomzadel.
Wat betreft het passen: ook voor deze zadels zal je moeten weten welke maat je paard heeft. De forkmaat moet namelijk goed zijn. Je zou een boomloos zadelpasser langs kunnen laten komen om de maat te meten en dan een zadel met de juiste forkmaat kopen.
Of, een zadel aanschaffen en achteraf een zadelpasser laten komen. De fork kan met tussenstukjes wat smaller worden gemaakt en bij echt niet passen ook gewisseld worden. Het is bij deze zadels relatief makkelijk om ze aan te passen.

Sabien88
Berichten: 318
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: Noord Holland

Re: Freemax zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 17:03

Dus als ik het goed begrijp kan ik ook een zadel kopen en later de juiste maat vork?

Delaja

Berichten: 3554
Geregistreerd: 10-04-08

Re: Freemax zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:36

Voor zover ik weet wel. Kijk anders even bij kifrahorsesaddlefitting.nl. Daar staat bij de tarieven het wisselen van een fork bij.

Rdk1995
Berichten: 7
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Freemax zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:53

Je moet goed opletten bij de aanschaf van een tweedehands Freemax zadel met een verkeerde maat fork voor jou paard. Er is een oud en een nieuw model, voor het oude model zijn de forks nauwelijks meer te verkrijgen. Bij het nieuwe model is dat geen probleem. Ik weet even niet vanaf welk jaar het nieuwe model is gekomen, maar dat is makkelijk te vinden op internet. Ik heb ook een Freemax gehad. Heel mooi en degelijk zadel maar helaas werkte het voor ons niet en heb ik het zadel weer verkocht.

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Freemax zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:05