westernzadel zadelmarkt voor recreatie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiekiety
Berichten: 272
Geregistreerd: 01-03-06

westernzadel zadelmarkt voor recreatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 12:56

ik zou willen weten of een zadel van zadelmarkt nou echt zo slecht is als je alleen recreatie rijdt..............
ikvind het leuk om gewoon voor de lol met een westernzadel buiten te rijden
dus recreatief
wie doet dit ook en wat zijn dan de ervaringen van zon zadel ??

__Suzanne__

Berichten: 4299
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:06

Hoi Kiekiety, met wat zoeken vind je een heel aantal topics al over de zadelmarktzadels. Het probleem is dat de pasvorm heel slecht is, en dat is ook voor recreatie slecht voor de rug van je paard. Voor iets meer geld kan je al een goede tweedehandse kopen, let ook daarbij goed op of het past (laat een expert kijken). Veel succes!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:09

Koop alsjeblieft geen zadel van de zadelmarkt, niet als je leven van je lief is. Ook een paard wat recreatief wordt gereden heeft het recht op een goed zittend zadel, en jij als ruiter het recht op een kwalitatief goed zadel, dat tegen een stootje kan. De fenders van een zadelmarktzadel zijn van niet al te best leer, de verbinding met nietjes gemaakt die zo kunnen losschieten of uitscheuren, de boom vaak van fiberglas waar de schroeven niet in blijven zitten...

Een goede en goed passende tweedehands is de betere keus, echt waar!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:20


Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:34

Maakt je paard niet uit of je recreatief rijdt of wedstrijdgericht. Een slechtpassend zadel is nooit fijn, wat je er ook mee doet.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 01:26

En ik ben het helemaal met deze mensen eens

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:17

Idd, geen enkel paard is blij met een zadel dat niet goed ligt. Ook al rijd je er niet vaak mee.

Papaya

Berichten: 314
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:58

In mijn ervaring vragen buitenritten in de verschillende natte en zonnige weersomstandigheden meer van de kwaliteit van het leer dan rijden in een (wedstrijd)bak en zou ik juist voor buitenrijden niet voor een matige kwaliteit gaan.

Cassidy schreef:
Koop alsjeblieft geen zadel van de zadelmarkt, niet als je leven van je lief is.


Citaat:
De fenders van een zadelmarktzadel zijn van niet al te best leer, de verbinding met nietjes gemaakt die zo kunnen losschieten of uitscheuren, de boom vaak van fiberglas waar de schroeven niet in blijven zitten...

Ik krijg daar het volgende filmbeeld bij: Je rijdt in een lekker recreatief galopje door het bos en woeps er steekt een niet of schroef in het paard en je krijgt daar - zeer terecht - een reactie op. Nog los even van het letsel wat je paard aan de rug op kan oplopen lijkt me een rodeo-rit nu niet prettig, meestal wordt dat gedaan in een bak zonder bomen... en zonder schrikdraad of auto's die op je pad kunnen komen

En plaats ik me even in de hoeven van het paard: ik zou niet zo genieten van een recreatieve wandeling met een volgeladen rugzak op mijn rug waarbij voortdurend een niet of schroef in mijn vel prikt. En als ik aan het klimmen tegen die berg en mijn rugzak schiet dan zou zit de schrik er wel in. En dan ben ik nog niet eens een vluchtdier (grrrrr.....)

Als ik paard was en mocht kiezen zou ik ook liever gaan voor een goede kwaliteit tweedehandsje. Dat kan mijn baasje ook nog wel eens een hoop huis- en/of dierenarts en revalidatiekosten besparen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:28

Even ter lering en vermaak (nouja, vermaak...): ik moest laatst even bij mensen kijken of het zadel wat ze wilden kopen geschikt was. Bleek een ZM-zadel te zijn. Ik neem het zadel op z'n kop en er komt dus een schroef dwars door de onderkant heen zetten (de wol was daar ook stuk, maar " dat hadden ze niet gezien" ) en toen ik liet zien hoe de fenders bevestigd waren en ik m'n duim achter het 'leer' bij een popnagel zette, trok ik het leer zo over de popnagel heen. De andere was ook al stuk, dus toen hing hij nog aan eentje.... Bloedlink....
Ik heb ze het zadel terug laten brengen, en gevraagd of ze de huidige eigenaar aub wilden vertellen dat dit echt geen geschikt zadel was geweest/was/zou zijn om mee te rijden. Levensgevaarlijk wat er kan gebeuren met zo'n vod.

Overigens, als je wilt lezen wat een onzin de verkopers van dergelijke flutrommel verkopen, dan moet je echt even op de site van Libella ( www.libella.nl ) kijken. Die is dusdanig gestoord dat ze beweert dat die dingen OP MAAT GEMAAKT zijn voor haar klanten. Ja, ervanuitgaande dat ze ze thuis allemaal op een regenton leggen, zijn die dingen inderdaad op maat ja.... Knettergek dat mens...
ZO ziet zo'n "op maat gemaakt" zadel eruit trouwens; als je dat ziet krijg je al kippevel... Afbeelding

Libella schreef:
Hoi hoi,

Op mijn website www.LIBELLA.nl kun je nieuwe westernzadels bestellen leder of synthetisch, tegen aanzienlijk scherpe tarieven. De zadels worden op maat gemaakt, ook voor tinkers! Er is toch namelijk niets belangrijks dan dat het zadel goed past? Zeker als je je paard gaat inrijden ermee! Kijk maar even of je er iets tussen vind zitten.

Last but not least, indien het zadel niet past, mag het geruild worden!

Surf naar www.libella.nl!


Maarrrrr als je op maat gemaakte zadel niet past, dan mag je ruilen! Wat een superservice he!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:57

Hihi, schitterend, wat een foto! Op de foto zie je de nietjes in de fenders zitten!

Bij een beetje knap zadel is dat niet alleen geniet, maar ook genaaid!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:34

En voor de TS en iedereen die het topic van Callippo over de zadelmarkt nog niet hebben gelezen:

Verslag Zadelmarkt: uit de 'winkel' gegooid!

Het is een topic van een paar jaar geleden, inmiddels zien de zadels er voor het oog wat steviger uit (van de foto te oordelen) maar het blijven minderwaardig zadels.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:48

Als vergelijking met het zadel op de foto hierboven: een wintec kunststof zadel. Als het op je paard past, een goede investering, maar wel duurder dan die 200 Euro die je voor een zadelmarkt zadel kwijt bent.

Afbeelding

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 01:12

Sonja zo'n zadel leg ik niet op mijn paard kijk wel uit wat ik doe
Ik hang hem liever nog aan de muur

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 01:17

ik begrijp gewoon niet dat er nog mensen zijn die een zadelmarktzadel overwegen te kopen.

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: westernzadel zadelmarkt voor recreatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 01:19

Afbeelding


Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 01:25

OMG Sonja, wat een... tja, hoe zal ik het noemen... zadel? Echt afgrijselijk!!

Maar het is vast wel close contact.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 01:31

Anz een barbie zadel

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 01:32

hihi, zal goed staan op my little pownie..

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:36

laatst ook gegeken bij een zadel voor iemand
zag er op het eerste oog erg leuk uit (kleur tooling etc)
ze reed er al een tijdje mee en wou weten of het op haar andere pony ook goed lag daar haar paardje niet zo lekker liep de laaste tijd

3 spijkers of wat ever staken door de vacht , had ze nog niks van gemerkt en de boom was gebroken , de platen overigens ook op 2 plaatsen ..

eerste wat ik zei was " wat heb jij een verschrikkelijk braaf paard"

het arm beeste
ook dit zadeltje kwam via zm ...


niet alle goedkopere zadels zijn bagger ..

en een nieuwe wintec bv heb je al voor 325
ook dit zadel , net als alle anderen past niet op elk paard ..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:17

MSQuincyTE schreef:
Sonja zo'n zadel leg ik niet op mijn paard kijk wel uit wat ik doe
Ik hang hem liever nog aan de muur


Dat is echt wel het maximale waar zo'n vod voor te gebruiken is ja. Als decoratie in een goedkoop Mexicaans restaurantje ofzo...

Maar alleen al het feit dat dergelijke verkopers nog bestaan, geeft aan dat er dus ECHT een markt is voor dergelijke troep. Arme paarden die dit op hun rug krijgen! Want kijk eens hoe vaak men zich eruit smurft door maar te roepen "ach het is maar voor recreatie".... M'n hoela! JUIST als je recreatief door het bos rijdt, op ongelijk terrein, langere ritten, dan telt je pasvorm. En wat te denken van de veiligheid....

Rillingen krijg ik hier van. Heeeeeeeeele kouwe....

Nielojram

Berichten: 7842
Geregistreerd: 14-02-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:55

Iemand bij mij op stal, heeft ook een ZM-westernzadel. Zij rijden ook intensief western met het dier.
In eerste instantie zou je niet zeggen dat het een ZM-zadel is, want het leer voelt eng soepel....

Nu zweren zij erbij, dus ik ben niet van plan aan dat zadel nog maar een woord vuil te maken, alleen toen ik vroeg, waarmee ze het onderhielden, was het antwoord, dat het zadel, volgens de ZM-man, dus nooit schoongemaakt mocht worden...........dan vraag je je toch af waarom iemand zoiets adviseert .... zouden de lijmlagen loslaten ofzo, gaan de nietjes dan roesten ??

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:37

veeg je de verf eraf misschien?

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 01:06

Hahahahaha rolt over de grond van het lachen Anz

cooky

Berichten: 243
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Rethymno-Kreta

Re: westernzadel zadelmarkt voor recreatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:02

oooh ik vind dit helemaal niet om te lachen, eerder een grove belediging voor de serieuze westernruiters onder ons....

ik heb een aantal jaren geleden 2 mexicaanse zadels gehad (zo noemen wij ze hier, ik weet niet of jullie ze ook kennen onder die naam). dat zijn van die supergoedkope zadels, waarvan het leer echt karton lijkt (volgens mij is het ook bewerkt karton!)
nu heb ik deze nooit gebruikt, vind ze enkel goed voor de sier (en dan nog!). mijn vader werkte indertijd in een groothandel met paardensportartikelen, en bracht zo af en toe dingen mee naar huis (waar kleine foutjes aanzaten, je kent dat wel).
ik zou zo'n zadel never nooit niet op een paardenrug durven leggen! even terzijde gelaten wat je het dier hiermee aandoet, denk ik ook niet dat het stevig genoeg is om één rit te overleven!!!!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:41

en toch bestaan er ook leuke betaalbare lederen ! zadeltjes
laatst ook een zadel uit een opverkoop , dame stopte ermee
kiek dan kan het erg leuk weg
maar normaliter zit er al een paar honder euro leder in dus een echt degelijk lederen zadel kan niet voor 200 ..