westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sidneylover

Berichten: 2115
Geregistreerd: 27-07-05

westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 11:18

Ik weet inmiddels al genoeg Knipoog ik ga even naar een speciale westernshop Knipoog
Laatst bijgewerkt door sidneylover op 01-11-06 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: wat is een leuk prijsgunstig westernzadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:22

off-topic: ik heb er toevallig een te koop 18 inch maat 125 euro ook ik ben dressuurruiter en had hem voor de bossen alleen hij past niet meer snik!
on-topic: ik ben van mening dat wanneer je echt western rijdt heb je net zo'n duur zadel nodig als bij dressuur en dat zijn toch prijzige dingen

Anoniem

Re: wat is een leuk prijsgunstig westernzadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:59

Je kan het beste naar een westernshop gaan waar men 2e hands zadels verkoopt denk ik. Als je iets van vrij goede kwaliteit wil hebben moet je al gauw boven de 500 euro uitgeven voor een 2ehands. Daaronder kom je bij dingen als zadelmarkt terecht en dat wil je niet op je paard hebben. Je moet alleen wel bedenken dat je een westernzadel niet zomaar op een paard kan gooien, een slecht passend westernzadel kan voor net zoveel problemen zorgen als een slecht passend engels zadel. Ook al is het maar voor af en toe in het bos. Zorg er dus ook voor dat je je goed inleest in het passen van westernzadels of mss iemand erbij haalt met verstand ervan.

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: wat is een leuk prijsgunstig westernzadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:02

En een boomloos (Western)zadel?

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: wat is een leuk prijsgunstig westernzadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:05

vincenza schreef:
off-topic: ik heb er toevallig een te koop 18 inch maat 125 euro ook ik ben dressuurruiter en had hem voor de bossen alleen hij past niet meer snik!
on-topic: ik ben van mening dat wanneer je echt western rijdt heb je net zo'n duur zadel nodig als bij dressuur en dat zijn toch prijzige dingen

Jij bent niet goed snik dat jij zo'n zadel op de rug van je paard legt.

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: wat is een leuk prijsgunstig westernzadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:18

MSQuincyTE schreef:
vincenza schreef:
off-topic: ik heb er toevallig een te koop 18 inch maat 125 euro ook ik ben dressuurruiter en had hem voor de bossen alleen hij past niet meer snik!
on-topic: ik ben van mening dat wanneer je echt western rijdt heb je net zo'n duur zadel nodig als bij dressuur en dat zijn toch prijzige dingen

Jij bent niet goed snik dat jij zo'n zadel op de rug van je paard legt.


nou zeg, kan het wat aardiger???????????????

toevallig heeft het altijd erg goed gepast en we hebben er goed mee gereden


IK LEG NIET ZOMAAR WAT OP MIJN PAARD DUS ALS JE ME NIET KENT ZOU IK MIJN MOND HOUDEN!

wie is er hier niet goed snik

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:32

Fijn voor je paard, dat je zijn rug zo vriendelijk behandeld op buitenritten Haha! Zal hij je vast in dank afnemen....westernzadel van € 125,-

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:12

het is diep triest dat er nog steeds mensen in geloven dat een zadelmarkt kwaliteit[de goedkope zadels]goed zijn voor zo af en toe een bosrit Gestoord

en dan nog boos worden als er iets over gezegd word Clown

Natural_K
Berichten: 694
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:17

Tja, dat is idd jammer! als die zadels zo goed zouden zijn.. waarom kopen wij dan allemaal van die dure? Verward Zeker teveel geld over.. Nors opkijken haha

Anoniem

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:08

Oh, zie net pas dat de TS haar eerste bericht heeft aangepast. Voor wat voor westernzadel ga je nu kijken sidneylover?

sidneylover

Berichten: 2115
Geregistreerd: 27-07-05

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 21:50

ik ga even kijken wat ze me bij de westernshop aanraden, ik was uberhaupt niet van plan een goedkoop zadeltje te kopen, maar ik dacht aan maximaal €800, misschien hebben ze nog een mooie 2e handse. Lachen

Anoniem

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:46

Voor dat geld kan je idd wel een mooie krijgen. Hopen dat je gaat slagen Ja Ik weet niet waar je woont maar bij D-star in Beverwijk hebben ze goede 2ehands zadels.

Tarqsgirl

Berichten: 1152
Geregistreerd: 12-09-06
Woonplaats: Groningen

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 03:55

Je kan bij en tweede hands zadel nooit meer zien of hij goed past, tenzij je weet welke boom er gebruikt is en je een kale boom op de rug van je paard kan passen.
En over de prijs van zadels : dit is een zin uit een oud cowboylied: "Give me a ten dollar-'orse and a forty-dollar saddle"
Als ik die prijs vergelijking zie dan ben ikzelf best goedkoop uit.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 07:58

vera schreef:
Fijn voor je paard, dat je zijn rug zo vriendelijk behandeld op buitenritten Haha! Zal hij je vast in dank afnemen....westernzadel van € 125,-


Waar staat dat dit een zadelmarkt zadel is?
Ik heb mijn merk-westernzadel ook voor veel minder moeten verkopen omdat er voor de prijs dat hij waard was geen koper voor te vinden was en ik hem op korte termijn kwijt moest. Is het zadel dan meteen slechter van kwaliteit? Nee!
Dus niet zo snel oordelen op basis van een prijs als je verder geen informatie hebt.

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 11:47

Vippie schreef:
vera schreef:
Fijn voor je paard, dat je zijn rug zo vriendelijk behandeld op buitenritten Haha! Zal hij je vast in dank afnemen....westernzadel van € 125,-


Waar staat dat dit een zadelmarkt zadel is?
Ik heb mijn merk-westernzadel ook voor veel minder moeten verkopen omdat er voor de prijs dat hij waard was geen koper voor te vinden was en ik hem op korte termijn kwijt moest. Is het zadel dan meteen slechter van kwaliteit? Nee!
Dus niet zo snel oordelen op basis van een prijs als je verder geen informatie hebt.


OOOOW DANKJEWEL VIPPIE!

eindelijk, ik dacht al waar blijft mijn redster in nood

want ik wil het kwijt omdat ik het niet gebrui en het zonde vind dat nu niemand er lol aan heeft

THANKS!!!!!!!!!!

ik weet geeneens o het een zm kwaliteit is en missch is zelfs dat geeneens erg want als het goed ligt maakt het niks uit dacht ik zo

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:59

Dat zadel raak je niet kwijt hier op het western-forum.
Je kunt het beter als souvenir in een kantine hangen of zo.....
( dan ben ik toch vriendelijk:) )

vauban
Berichten: 329
Geregistreerd: 26-09-06
Woonplaats: NB

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:31

ik moet zeggen dat ik eerst ook van plan was een western zadel bij zadelmarkt te kopen!! maar uit eindelijk heb ik dat niet meer gedaan.... (nogal wat slechte reacties van bokkers....) wel moet ik zeggen dat ik goede ervaringen heb met de zm veelzijdigheids zadels..

maarjah daar gaat het hier niet over Knipoog

ik zou idd even naar een 2de hands zadel kijken... 'k heb toevallig vanmiddag net een billy cook zadel gekocht (2dehands) voor 800 euro Haha!

hiervoor had ik de western arizona van barefoot (boomloos) maar deze lag helaas totaal verkeerd op m'n paardje... (mike is nogal smal en heeft weinig bespiering :S)

veel succes met je keuze!!! maar ik kan idd ook de 2de hands zadels aanraden Knipoog

groetjes

vauban
Berichten: 329
Geregistreerd: 26-09-06
Woonplaats: NB

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:33

ElCamino schreef:
Dat zadel raak je niet kwijt hier op het western-forum.
Je kunt het beter als souvenir in een kantine hangen of zo.....
( dan ben ik toch vriendelijk:) )


ow jah, is het nodig om elkaar zo uit te kafferen!! jullie kennen mekaar niet eens.. misschien is het al een heel oud zadel waar wat aan stuk is... (maar nog wel te repareren valt..) misschien dus geen zm zadel?!?!

groetjes

Anoniem

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:35

Gefeliciteerd met je nieuwe zadel!! Mikeyfreak.

vauban
Berichten: 329
Geregistreerd: 26-09-06
Woonplaats: NB

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:37

nielsd schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe zadel!! Mikeyfreak.


dank je Haha! !!!!

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:35

ja ook heel erg gefeliciteerd met je billy cook zadel en nog heel erg bedankt voor je steun, het zegt meer over diegene dan over mij. zullen we een slotje vragen?

Anoniem

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:00

Gezien de TS idd haar bericht heeft aangepast waardoor dit een vaag topic wordt een slotje.

Overigens zijn de reacties hier niet bepaald wat we op Bokt graag zien, dat kan ook anders he Knipoog