Kopen via eBay

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Kopen via eBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:56

Grrrr... zover was ik ook net gekomen.... Boos! Clown

Anoniem

Re: Kopen via eBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:09

haha gelukkig ben ik al bij 1 zadel overboden ondertussen Tong uitsteken

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Kopen via eBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:09

Pffieuwww....

Anoniem

Re: Kopen via eBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:14

zeg dat wel haha Tong uitsteken

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Kopen via eBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:11

Mag ik nog even een kleine toevoeging plaatsen over het kopen op Ebay.
NEEN de verkoper moet niet aan hoogstbiedende verkopen. Waarom niet, als hoogst biedende een slechte feeback heeft of als er problemen in verleden met kopende partij zijn geweest moet verkoper dus niet verplicht aan die hoogstbiedende verkopen.
Zelf al meegemaakt dat verkoper mij mailtje stuurde (was overboden) met vraag of ik niet alsnog wilde kopen voor bedrag wat ik geboden had. verkoper wilde absoluut niet aan hoogsbiedende verkopen.

Geintje wat je ook wel vaker ziet. Zadels vanaf 1 euro erin en net 24 uur voor einde veiling worden ze teruggetrokken. Dat kan de verkoper nl ook doen. Je kan een object terugtrekken. Meestal gebeurd dat als ze de prijs niet hoog genoeg vinden. Reden die je dan veel ziet staan is object is kapot of word niet meer verkocht.

Als kopende partij kan je overigens ook biedingen laten weghalen (of zelf weghalen) maar daarvoor moet je wel een gegronde reden hebben. mag dus niet zomaar.

Maar ik zou zeggen voor diegene die over Ebay wil gaan kopen lees hun regels eens door. Daar vind je alles over het hoe en wat. http://pages.ebay.de/help/index.html?ssPageName=h:h:help:DE ietsje naar onderscrollen en daar staat het allemaal.

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Kopen via eBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:16

Ehhh Rina we zitten hier niet op wittelsburger Knipoog Gelukkig heeft de nederlandse ebay ook een hulpsite Haha!

Anoniem

Re: Kopen via eBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:52

ik heb contact gehad met de verkoper, hij melde me het zadle te verkopen aan de hoogste bieder.. had dus geen minimum berag in gedachten..

nou ben benieuwd of ik morgen avond een zadel voor 50 euro heb Tong uitsteken

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Kopen via eBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:27

rina schreef:
Als kopende partij kan je overigens ook biedingen laten weghalen (of zelf weghalen) maar daarvoor moet je wel een gegronde reden hebben. mag dus niet zomaar.

Kwestie van een pull down menu aanklikken met eenreden die jij wel wat vind. Wie kontroleert of het echt zo is Knipoog
Overigens zijn je teruggetrokken biedingen wel 6 maanden in je Ebay-profiel zichtbaar voor verkopers.

@Debo: .. had dus geen minimum berag in gedachten..
Je kunt in Duitsland geen minimum prijs ingeven, dat zou wel het probleem van de vlak voor de eindtijd teruggetrokken veilingen voorkomen Boos!
Elk bod nu uitgebracht (en geaccepteerd door de verkoper) is dus bindend.

Anoniem

Re: Kopen via eBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:00

raar dat dat niet kan in duitsland.. Maargoed deze man deed er zowiezoniet aan Tong uitsteken

Ik ben nog steeds de hoogste bieder.. morgen om 10 uur avonds is t afgelopen.. Eigenlijk helemaal niet wat ik zoek, maargoed mocht t niets zijn kan ik t vast met een beetje winst op mp verkopen Tong uitsteken

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Kopen via eBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:21

@DD das dus ook de reden dat op de Duitse Ebay heel vaak 24 uur voor einde die dingen eraf gehaald worden. Maar er is ook nog een andere optie hoor Knipoog

En ik heb zelf nog nooit een bieding teruggetrokken, had en heb dus geen idee hoe het precies werkt Haha! Knipoog Maar goed is dus hetzelfde dan wanneer je als verkoper iets terugtrekt.

Anoniem

Re: Kopen via eBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:38

gelukkig ik ben overboden op beide zadels Tong uitsteken

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Re: Kopen via eBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:53

GamblersCup schreef:
Bij ebay gaan beide partijen inderdaad een officiele overeenkomst aan.Dus verkoper MOET voor het hoogste bod verkopen en koper MOET kopen. Zo niet, kun je een advocaat achter je kont aan krijgen. (geen ervaring, gelukkig)
Haha!

Dan moet je wel heel graag iets willen kopen als je de advocaatkosten ervoor over hebt. In de praktijk is het zo dat zelfs Ebay je laat vallen als je een veiling hebt gewonnen en de verkoper haakt af (of geeft gewoon geen antwoord) en je dient een klacht in. Altijd wel een smoes over de emails die je moet kopieren en doorsturen (over wat je hebt afgesproken via Ebay's eigen emailservice) of de verkoper is nieuw en snapt het niet (zo sneu). Raar is dan soms dat diezelfde verkoper je prive benadert en om € 2000,- meer vraagt, dan kan het wel.....

Ik vraag trouwens vooraf altijd wat verzenden kost, daar proberen ze je soms ook mee op te lichten. Sommigen hebben gouden verpakkingen......
Feedback zegt meestal genoeg over een verkoper.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Kopen via eBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:13

Margee schreef:
Ik vraag trouwens vooraf altijd wat verzenden kost, daar proberen ze je soms ook mee op te lichten. Sommigen hebben gouden verpakkingen......
Feedback zegt meestal genoeg over een verkoper.
Idd, ik vraag altijd wel iets, al is het alleen maar om te zien hoe er gereageerd wordt. Na verloop van tijd ga je de specifieke verkopers wel kennen en weet je wie je links moet laten liggen.