Stro-korrel experiment objectief inc. fotos en updates

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
madamX
Berichten: 1914
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:18

jennyk schreef:
Het is idd raar dat de leverancier niet wil zeggen wat erbij gevoegd is!
Zijn ze eigenlijk niet verplicht een etiket op de zak te plakken met de nodige informatie :list: :?

Dat zijn zij ook: diegene die geheimzinnig doet of het niet schijnt te weten is onbetrouwbaar en alleen uit op winstbejag > dan zou ik een andere leverancier zoeken.

madamX
Berichten: 1914
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:19

Jannepauli schreef:
Zooooooo..... ik heb m'n stapeltje zakken gehaald - het zijn van die groene korrels, lijkt verdacht veel op grasbrok dus ik vrees dat mijn ik-lust-alles-merrie zich in de hemel zal wanen. Wat is dat spul keihard zeg - heb thuis een brokje in een bakje water gedaan maar 't is nog steeds niet uitelkaar gevallen.. (20 min later)

Morgenochtend gaat de eerste lading erin - zeven zakken en dan maar zien wat 't wordt.. ik vrees 't ergste.

Als ik dat zo hoor vrees ik ook het ergste......

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. fotos en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:22

Ik vind het ook niet best klinken eerlijk gezegd.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:56

Zet men ook niets op de verpakking omdat men bang is dat de concurrentie dit gaat overnemen. Want wanneer het ultieme middel gevonden is dan zou men dit ook op vlas toch kunnen toepassen.

diana1
Berichten: 2147
Geregistreerd: 15-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:57

deze link even ter info....
[VSW] Stro-korrels?

volgens mij moet deze discussie op het andere topic worden gehouden.

door alle drukte over de korrels zouden we dat topic bijna vergeten.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:22

Misschien kan de moddie de niet-relevante berichten naar het andere topic verhuizen?
Ik meld hier toch maar even dat het brokje na ong. een uur uiteindelijk (met een beetje hulp van mij) uit elkaar gevallen was - in hele kleine harde brokjes. Dat deed me dus absoluut niet aan stro denken, het leek eerder heel hard, grof hout(zaagsel) en donkerbruin. Het waterniveau in het schaaltje was trouwens ook niet gedaald, het leek wel alsof het strooisel helemaal geen water opgenomen had..?

Ik ben nu wel wat in vertwijfeling - de zakken liggen nog in de jeep en ik denk erover het morgen terug te brengen en op zoek te gaan naar iets anders. Het feit dat de verkoper niets wil loslaten over de toevoegingen zit mij ook al helemaal niet lekker.

diana1
Berichten: 2147
Geregistreerd: 15-12-08

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. fotos en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:33

als ik jouw verhaal zo lees vraag ik mij ook af of dit gaat werken....een beetje raadselachtige korrel dus.....vreemd hoor!
des te meer daar je geen info van hun ontvangt...kun je ze wel terug brengen dan? je kunt natuurlijk altijd het verhaal van jouw "test" vertellen....ik zou het denk ik ook niet in mijn stal gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:22

JP, dat is vervelend, er was al gewaarschuwd, of dat in het topic was of dat ik het ergens had gehoord, dat er mee gesjoemeld kan worden.

Het merk van die brok mag je die hier vermelden? Ik weet nl ook dat er vlassoorten zijn waar papier en hout door verwerkt is en dan heb je ook een stuk mindere kwaliteit voor vaak ook hetzelfde geld.

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. fotos en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:50

Waarom zouden er geen merken genoemd mogen worden?? Het is uit eerste hand, dus geen laster oid en je maakt voor een hoop mensen een evt beslissing om het ook te kopen wat duidelijker.

jennyk
Berichten: 3616
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. fotos en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:22

Jannepaulie: welke strokorrels heb jij dan? Dezelfde als ik?
Omdat het in die tijd zo koud was heb ik er 2 grote gieters warm water over gegooid in het midden van de stal, die korrels zijn wel heel snel uitelkaar gevallen toen. De hele korrels die er nu nog in liggen, in de hoeken, zijn ook niet met vocht in aanraking geweest.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:32

In het algemene strokorreltopic heb ik een lijstje gezet met vragen voor de huidige strokorrelgebruik(st)ers.
Kunnen jullie in dat topic jullie ervaringen vertellen mbt jullie korrel en houden we het hier overzichtelijk.

Nieuwe update is weer onderweg, ik ben nu de foto's aan het uploaden.

vr.gr.

Fitzroy

Berichten: 25151
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. fotos en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:49

Ik zal wel blonT zijn maar waarom zou ik hier niet mijn ervaring mogen posten?
Je doet toch de dagelijkse updates in je eigen fototopic. Ik vind het met 2 topics eerlijk gezegd erg onoverzichtelijk en ben ook niet van plan om ze allebei bij te houden.

jennyk
Berichten: 3616
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. fotos en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:17

nou fitzroy ik ben het helemaal met je eens!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:21

Dan maar even zo, anders blíjf ik PBen:

Citaat:
Je bent ook niets verplicht, alleen wordt het zo alleen maar onduidelijk als iedereen door elkaar heen gaat posten met andere producten en andere samenstellingen en werkwijzen.
Ik doel daarmee vooral op het offtopic gaan van deze of gene, dat heeft geen positief effect op hetgeen ik hier probeer te doen.
Hou er rekening mee dat ik er uren per dag mee kwijt ben om eea op de rit te zetten, bellen, mailen, bijhouden van Bokt etc.
Dat heb ik wel over mijzelf afgeroepen, maar het doorlezen, TEMmen en dergelijke offtopic berichten is niet handig te noemen.

Overigens heb ik in het algemene strokorreltopic een mooi lijstje geplaatst waarin ervaringen heel simpel en overzichtelijk geplaatst kunnen worden. Dan houden we het in dít topic ook duidelijk.

*gecopy-pasted uit PB naar Fitz*

Daarbij nog het volgende:
Oorspronkelijk was er het Algemene Strokorreltopic.
Daarna is het topic gekomen wat nu geslotterd is ivm de reacties en onoverzichtelijkheid.
Vandaar dat er een lopend topic is gekomen waarin vragen/opmerkingen gesteld konden worden met betrekking tot het experiment.
Daarom wordt er ook telkens gevraagd om het ontopic te houden.
Ik TEM idd regelmatig en de mods (waaronder Bart himself) houden alles ook nauwlettend in de gaten, omdat het een topic is wat veel bekijks heeft. In de periode dat het nu loopt, hebben mijn twee topicjes al ruim 30.000 views en dat is niet niets.
Aangezien ik hieraan begonnen ben, wil ik het ook netjes afmaken, wat dus soms niet meevalt om door de bomen het bos nog te zien.

POLLO

Berichten: 1390
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:06

Imker
Is het veel gevraagd om een foto van voor en een foto van na het mesten te plaatsen. Dat heb je een paar dagen eerder gedaan. En ik vond dat erg goed om te zien.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. fotos en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:18

Vaak denk ik pas ná het mesten aan de foto's (dus als ik de paarden binnen ga zetten). Maar ik ga het proberen uit te voeren. Waarschijnlijk zal dat niet íedere dag zijn, maar ik doe mijn best.

Fitzroy

Berichten: 25151
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:16

Imker, dat zou ik met je eens kunnen zijn, ware het niet dat er al 43 pagina's lang ervaringen uitgewisseld worden, niet alleen door jou maar ook door overige gebruikers.
Moddies kunnen 2 dingen doen voor de overzichtelijkheid: de naam wijzigen in 'Ervaringen met strokorrels' (en dus niet specifiek van jou) of het topic splitsen en dit topic alleen aan jou voorbehouden laten.
Overigens is dit vermoed ik ook de reden dat dit topic veel bekeken wordt: juist omdat iedereen zijn ervaringen hier post :+

Ga ik nu verder met mijn ervaring van vandaag:
Bij box 2 heb ik na 2 weken een zak strokorrels bijgestrooid. Gewoon door het oude heen geharkt.
Box 1 ligt er nog steeds aardig bij, daar moet maandag weer bijgestrooid worden.
Het bevalt me qua vochtopname nog steeds prima, qua hoeveelheid werk niet.

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. fotos en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:37

@imker: zou je hier of in je gesloten topic bij willen houden hoeveel zakken er nu in totaal in zijn gaan zitten. Dat lijkt me handig om te zien hoe de prijsverhouding is na het aantal dagen in gebruik.

trekruiter

Berichten: 206
Geregistreerd: 24-12-08

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. fotos en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:04

Foto update trekruiter komt eraan.Allebbei de boxen zien er weer goed uit.De potstal is zeker al ong 20 cm hoog!Mijn vrouw heeft donderdag laatstleden per box 1 zak bijgevoegd.de paarden hebben sedert zondag de box niet meer verlaten.Jullie krijgen de foto van voor het mesten te zien.De paarden staan op strovan.Door tijdsgebrek kan ik de stallen nog niet uitmesten.maar t'is ook nog niet nodig.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. fotos en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:06

Fitz, alles leuk en aardig, maar ik wil wel benadrukken dat we dan ook niet meer te ver offtopic moeten gaan, zoals bijv. de volkstuinkwestie.
Mijn topic helpt/geeft inzicht in vele facetten van de strokorrel en ik zou erg teleurgesteld zijn als we dan te ver afdwalen van het onderwerp.

Ik snap jullie wel, maar snappen jullie mij wel?
Ik ben niet de enige die er zo over denkt, ik krijg PB en mail genoeg van Bokkers en niet-Bokkers die door alle offtopic-berichten het niet meer overzichtelijk vinden.

Goed, ik denk dat het verstandig is om dit onderwerp verder te laten rusten en dat we gewoon verder gaan met het experiment.

trekruiter

Berichten: 206
Geregistreerd: 24-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:23

stal Homburg (paard mest achteraan)

Afbeelding

potstal vuil paard (nooit geen mest terug te vinden)

Afbeelding

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:30

jennyk schreef:
Jannepaulie: welke strokorrels heb jij dan? Dezelfde als ik?
Omdat het in die tijd zo koud was heb ik er 2 grote gieters warm water over gegooid in het midden van de stal, die korrels zijn wel heel snel uitelkaar gevallen toen. De hele korrels die er nu nog in liggen, in de hoeken, zijn ook niet met vocht in aanraking geweest.


Als jij jouw korrels in Harskamp gehaald hebt, ja dan zullen het dezelfde zijn. Mijn zeven zakjes zijn overigens weer retour - en heb ik zonder probleem kunnen omruilen voor wat anders. De verkoper vond het wel grappig geloof ik en vond mijn bezwaren ( te hard, slecht uitéén vallen, onduidelijke samenstelling en het gebrek aan info over 't mysterieuze stofje om vraat tegen te gaan) iets "waar hij niet wakker van lag".. (zijn woorden!) - tja.. dat mag wel zo zijn maar mij heeft hij niet meer als klant. Ik ga me maar weer eens verder oriënteren...

Voor het lijstje van Diana: de 'oude korrels' van Top Diervoeders worden niet meer geleverd ( vlgs zijn zeggen omdat het door de paarden wel gegeten werd, terwijl hij eerst beweerde dat het zeker niet gegeten werd) en kennelijk houden ze het daar nu bij de korrels met het stofje en de groenige kleur ( die overigens na contact met water meteen turfmolmachtig bruin wordt) - het zijn merkloze, doorzichtige zakken van 15 kg ( en ja, in vergelijking hier dus wel een kleine, verkapte prijsstijging per kilo).

Overigens: bij de opslagplaats waar deze zakken lagen waren wat kapotte zakken en hadden wat korrels in het regenwater gelegen. De verkoper wees mij daarop en zei: zie je nou wel dat het goed uit elkaar valt? Ik heb wat van de prut opgepakt en het bleek dat alleen de buitenzijde van de korrel wat zacht was - binnenin zat nog steeds de harde kern.

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. fotos en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:36

@Jannepauli : en heb je hem hier ook op gewezen of vond je het wel best zo ;)

trekruiter

Berichten: 206
Geregistreerd: 24-12-08

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. fotos en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:48

uit de Homburg stal 1 Trekruiterkruiwagentje 3/4 vol verwijderd.De bovenzijde tezamen getrokken,10 min werk,en de boxen zijn weer ok voor een week.Super produkt voor mensen zoals Ik.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:53

Citaat:
@Jannepauli : en heb je hem hier ook op gewezen of vond je het wel best zo ;)
Daar heb ik hem zeker op gewezen, ik ben 'in real life' namelijk ook een behoorlijk mondige tante. Maar zoals gezegd: hij kon er niet wakker van liggen.. wat van mij natuurlijk de opmerking ontlokte dat ik dat dan wel "een beetje dom" vond - :Y)