Stro-korrel experiment objectief inc. fotos en updates

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88827
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:11

Jannepauli schreef:
Het merk Zeoliet is op dit moment nog 100% stro, gaat geloof ik vanaf januari echter over op het mengen met koolzaadstro en daarnaast gaan zij ook een variant uitbrengen waarin een bepaald mineraalklei wordt gemengd ter bestrijding van amoniak en geur.
Opmerkelijke reactie...in die zin dat voorheen 'vulmiddelen/toevoegingen' alleen als negatief werden gezien.
Overigens vind ik wel dat dit dan op de zak moet komen te staan.

madamX
Berichten: 1914
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Luxemburg

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:13

imker schreef:
Inmiddels heb ik contact gehad met de leveranciers.

Eén van hen haakte af (met hem heb ik iig een fijn en goed gesprek gehad aan de telefoon).
De andere leverancier wilde graag meewerken en stuurt eerdaags een koerier mijn kant op met een lading strokorrels.
Dus aankomende week kan ik een nieuwe stal aanmaken met strokorrels van dit merk. Ik wacht nog even met het vernoemen van namen en producten, tot deze daadwerkelijk geleverd zijn, dat zullen jullie wellicht begrijpen.

Ik heb dan 3 stallen op verschillende merken strokorrel staan en wil dan 1 stal vlas mee laten lopen. Dit werd ook gevraagd door één van de leveranciers, dus dat kan nu mooi.

Eigenlijk wil ik nog wel even benadrukken dat ik geen merkafkraak- of productafkraaktopic heb gestart, maar gewoon eens een aantal merken op een rijtje wil hebben. Er zal uit mijn mond ook zéker niet komen dat ik een product afraad of één product als 'winnaar' van het experiment aanwijs. Dat we dat even duidelijk hebben.
Bokt is namelijk een medium wat een mens/bedrijf kan maken of breken en dat is in het geheel mijn bedoeling niet.


Ik vind je manier van aanpak uitstekend!
Er zijn meerdere leveranciers en inderdaad ook meerdere soorten kwaliteit. Zoals jij het doet blijft het mooi objectief!

Balte

Berichten: 3558
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:18

Bestaat er een mogelijkheid om een soort van abonnement te nemen op dat andere topic? Want vermits je er niet kan posten, heb je geen houvast om het terug te vinden, tenzij hier de link gaan opzoeken of hem op een andere manier ergens opslaan?

madamX
Berichten: 1914
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Luxemburg

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:18

[/quote] Opmerkelijke reactie...in die zin dat voorheen 'vulmiddelen/toevoegingen' alleen als negatief werden gezien.
Overigens vind ik wel dat dit dan op de zak moet komen te staan.[/quote]
Wordt nog steeds als negatief gezien. Zullen zij ook wel merken aan afzet...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:22

Morgen hoor ik er het fijne van. Dan zal ik eea ook uitleggen, indien ik dat onder woorden kan brengen.

Eenieder die geïnteresseerd is om een en ander te komen bekijken, mag wat mij betreft zeker langs/aankomen (zij het op afspraak natuurlijk).

Valentinow

Berichten: 986
Geregistreerd: 18-03-06
Woonplaats: België, Antwerpen

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:29

imker schreef:
Valntinow, ik denk dat dat gezichtsbedrog is.
De bodem van de Strovanstal is momenteel ca. 20cm hoog en de bodem van Ecobodem is ca 10-15cm hoog.
Kun jij je vlas niet laten brengen?

Aaah, ok ja dat was eingelijk het enige waardoor ik nog ene beete aan het twijfelen was. MAar als het toch ene dik bed vormt is het echt wel iets denkik. Maar eerst maar de aankomende weken (vol spanning Nagelbijten / Gniffelen ) afwachten.

En ja warschijnlijk dal dat wel gaan. Maar ik ben de enige op stal met vlas/zaagsel stal. Dus ik denk dat het nogal kostelijk gaat worden omdat te laten leveren. En er is ook niet zoveel opslagplaats. Want alle andere paarden staan op stro, dus overal staat stro Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:30

Als je een volle pallet vlas besteld, zit die ingeseald op de pallet. Je zou deze in principe gewoon buiten kunnen laten staan.

DubbelFun

Berichten: 88827
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:35

madamX schreef:
... in houtvezel zit abitienezuur wat de oorzaak is, in stro zit dit zuur niet.
Is bekend c.q. is daar inderzoek naar gedaan bij hoeveel uur op stal abietinezuur daadwerkelijk schade kan aanbrengen, want ik heb mijn paarden soms jaren aaneen op houtkrul gehad en nooit een probleem met de hoeven oid gehad.

madamX
Berichten: 1914
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Luxemburg

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:44

DubbelDun schreef:
madamX schreef:
... in houtvezel zit abitienezuur wat de oorzaak is, in stro zit dit zuur niet.
Is bekend c.q. is daar inderzoek naar gedaan bij hoeveel uur op stal abietinezuur daadwerkelijk schade kan aanbrengen, want ik heb mijn paarden soms jaren aaneen op houtkrul gehad en nooit een probleem met de hoeven oid gehad.

Kan kloppen; er zijn idd diverse onderzoeken gedaan naar de schadelijkheid van dit zuur, maar de praktijk leert dat lang niet alle paarden er hetzelfde op reageren. Dit zuur zou bv in houtverwerkingsbedrijven (spaanplaat, zagerijen, etc.) schadelijk zijn voor mensen en zodoende werden er onderzoeken naar gedaan. Uiteindelijk bleek het zoiets te zijn net als met roken: de 1 wordt er oud mee en de ander wordt dodelijk ziek.
Het is bewezen dat abitienezuur schadelijk is voor de gezondheid maar daarnaast is ook bewezen dat dit ook individueel is, en mogelijk spelen erfelijke eigenschappen ook een rol bij het wel of niet ziek worden. En wat ook bekend is: iemand (of een paard) die goed in zn vel zit, is minder vatbaar voor aandoeningen en ziekten, dus huisvesting en omgang (milieu) blijken ook een rol te spelen.

DubbelFun

Berichten: 88827
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:47

Thanks Haha!
Ik had al wel gevonden dat het voor kleine dieren (cavia's etc) erg slecht is voor o.a. de longen omdat die er dus vlak boven hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:19

Balte schreef:
Bestaat er een mogelijkheid om een soort van abonnement te nemen op dat andere topic? Want vermits je er niet kan posten, heb je geen houvast om het terug te vinden, tenzij hier de link gaan opzoeken of hem op een andere manier ergens opslaan?

Twee manieren :
Bookmarks, vervolgens hier in je gebruikerspaneel terug te vinden : http://www.bokt.nl/forums/ucp.php?i=main&mode=bookmarks
Abonnementen : vervolgens hier in je gebruikerspaneel terug te vinde http://www.bokt.nl/forums/ucp.php?i=mai ... subscribed

(Beiden : Gebruikerspaneel --> Overzicht).

Hoe je een topic in bookmarks of jezelf erop abonneert : Onder de antwoordenknop linksboven het topic zie je dit staan, in de lichtblauwe balk.
Abonneer | Bookmark | Print | E-mail vriend

Gewoon aanklikken, en je hebt jezelf of geabonneerd of het topic is gebookmarkt.

In de toekomst, met de nieuwe update van phpbb kun je zelf 'stipjes' op een topic zetten, zonder een zinloze post te plaatsen. En dan staat hij ook in je eigen berichten en zie je dus als er een update geplaatst is.

Anoniem

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:22

Hoe reageren de leveranciers op dit testen? Komen ze ook kijken op je stal of lezen ze mee met bokt?

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:24

Maya schreef:
Balte schreef:
Bestaat er een mogelijkheid om een soort van abonnement te nemen op dat andere topic? Want vermits je er niet kan posten, heb je geen houvast om het terug te vinden, tenzij hier de link gaan opzoeken of hem op een andere manier ergens opslaan?

Twee manieren :
Bookmarks, vervolgens hier in je gebruikerspaneel terug te vinden : http://www.bokt.nl/forums/ucp.php?i=main&mode=bookmarks
Abonnementen : vervolgens hier in je gebruikerspaneel terug te vinde http://www.bokt.nl/forums/ucp.php?i=mai ... subscribed

(Beiden : Gebruikerspaneel --> Overzicht).

Hoe je een topic in bookmarks of jezelf erop abonneert : Onder de antwoordenknop linksboven het topic zie je dit staan, in de lichtblauwe balk.
Abonneer | Bookmark | Print | E-mail vriend

Gewoon aanklikken, en je hebt jezelf of geabonneerd of het topic is gebookmarkt.

In de toekomst, met de nieuwe update van phpbb kun je zelf 'stipjes' op een topic zetten, zonder een zinloze post te plaatsen. En dan staat hij ook in je eigen berichten en zie je dus als er een update geplaatst is.


ook van mij...thanks!..ga het gelijk uitproberen want ik vind het echt interressant!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:30

Strovan/Bellinco houd ik telefonisch/mail op de hoogte. Deze kan ook altijd komen kijken, aangezien ze hier practisch om de hoek zitten.
Ecobodem komt morgen op audiëntie.
De nieuwe leverancier zal ik naar alle waarschijnlijkheid per mail/telefoon op de hoogte houden, aangezien ze een behoorlijk eind weg zitten.

Uiteraard mogen ze hier altijd komen kijken, het zou immers niet fair zijn om ze uit te sluiten van bezoek.
Concurrenten van deze merken mogen dan weer niet komen pottekijken, dan hadden ze maar mee moeten werken Knipoog .

DubbelFun

Berichten: 88827
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:33

@Imker: weet je per ongeluk ook wie de Fabrikant van de Top-korrels is ??

kaatje77

Berichten: 10443
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:34

Interessant, misschien toch een optie ipv zaagsel of vlas.

lonnie

Berichten: 7857
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:37

ik ben heel erg benieuwd naar de uitkomst, omdat mijn vlas me inmiddels handenvol geld kost, er moet 1,5 tot 2 pakken per week bij en er komt veel goede vlas mee met uitmesten.

Wel ben ik benieuwd naar hoe je paarden erbij staan op stal, staan ze zich nu niet meer te vervelen? Ik kan me voorstellen als er gewoon stro over ligt, dat ze dan lekker wat kunnen knabbelen, dat doen ze nu natuurlijk niet

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:39

Ik merk geen verschil met de vorige bodembedekking (nl. vlas) qua verveling. Met vlas stonden ze ook te niksen/neuzen/prullen.

Als straks de nieuwe leverancier zakken heeft laten brengen, dan laat ik een vlasbox naast de nieuwe korrelbox lopen. Dan zien we ook het kostenplaatje van de vlasbox (wellicht heel interessant). Van de vlasbox zal ook dagelijks update gemaakt worden, inc. fotoverslag.

DubbelFun

Berichten: 88827
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:44

Misschien moet je je fotoos van een watermerk gaan voorzien anders gaat de BIT oid er straks nog mee aan de haal Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:15

Is een goed plan, ik zal ze vanaf nu gaan copyrighten!

DubbelFun

Berichten: 88827
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:16

Nog meer werk Knipoog

Balte

Berichten: 3558
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:41

Bedankt Maya!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:47

DubbelDun schreef:
Nog meer werk Knipoog


Ach, die paar minuten om ze door Photofiltre te halen, kunnen er ook nog wel bij.... Haha!

DubbelFun

Berichten: 88827
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:51

En je weet nooit weaar het goed voor is Haha!

Kaka

Berichten: 4820
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Stro-korrel experiment objectief inc. foto's en updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:05

Wat een ontzettend interessant experiment. Ik ben heel benieuwd hoe de bodem er over een paar weken bij ligt. Blijft de kwaliteit hoog, dan is het een prachtige oplossing voor paarden met luchtwegproblemen.