ZWALUWEN: eten ze alleen vliegen of ook dazen e.a. insecten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:54

Maar wat is grotere?
Je hebt insectjes zo groot als een luis. Dan is een vlieg al grotere. :)
Al hoop ik natuurlijk dat grotere dus ook daas grote is.
Maar dat zou wel betekenen dat hier heel veel dazen wonen.
Als er zoveel dazen gegeten worden en er nog steeds zoveel op de paarden zitten.

vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:59

http://www.groenewiel.nl/project/boer/boer04.htm

Zwaluwen zijn uitstekende insecten- bestrijders. Om de hongerige jongen te voeren vangt één paartje elke dag wel zo'n 6.000 insekten. De boerenzwaluw komt bijna uitsluitend voor op boerderijen. Vaak broeden ze jaren achtereen op hetzelfde plekje. Ze nestelen in schuren en stallen, vooral als er vee staat. Dit heeft te maken met het aanbod aan voedsel: vliegen en muggen. Hun nest maken ze op een waterleiding, een houten richel of een contactdoos. Soms is een spijker al genoeg als aanhechtingsplaats. Moderne stallen bieden soms weinig mogelijkheden om binnen te komen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:35

cynthiar schreef:
Ik heb hier nog nooit een hornaar gezien, we hebben wel dazen en horzels.


Een Hoornaar is een reusachtige wespachtige. Als je er 1 ziet, dan weet je het wel,m die zijn echt heeeeel groot!
denk aan een centimeter of 5. Ze zijn normaal gesproken niet agressief naar mensen en komen ook niet op zoetigheid af. Wij hebben ze wel om huis af en toe maar hebben er nog nooit last van gehad. Af en toe zie je er 1.

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Re: ZWALUWEN: eten ze alleen vliegen of ook dazen e.a. insecten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 13:13

Lijkt mij dat een Hoornaar (Horror-naar) niet echt in het voedselpakket van een zwaluw zit.... :-) ;-)