Prikkeldraad rond weide

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RHCP18
Berichten: 42
Geregistreerd: 05-05-14

Prikkeldraad rond weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 12:04

Hoi,
Rond de weide die ik huur van een meneer voor mijn paarden staat prikkeldraad ik heb al gevraagd aan de eigenaar van de wei of hij dit eventueel kon vervangen naar schrikdraad maar dit wilde hij niet doen. Dus nu staat ze op de moment op een paddock die we zelf hebben gemaakt met schrikdraad en zijn we van plan om op een halve meter van de prikkeldraad schrikdraad te zetten.., mijn paardje zal wel nooit over of door of onder draad zou kruipen maar toch ben ik hier niet gerust in.. Wat vinden jullie wat ik zou moeten doen zelf draad zetten of eigenaar ervoor laten opdraaien?

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: Prikkeldraad rond weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 12:06

Zelf draad zetten. Hebben wij ook gedaan.
Je huurt het, dus je zal zelf voor goede omheining moeten zorgen.

Koetjesreep
Berichten: 1249
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Prikkeldraad rond weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 12:09

evt daar bovenop ook nog een beschermer voor over de prikkeldraad aanschaffen?

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Prikkeldraad rond weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 12:21

Jeetje, ben blij dat je een wei hebt die je kunt huren! Veel mensen zijn blij met prikkeldraad, zoals ik. Want die blijven nergens anders achter. Vind het nogal lef hebben om de eigenaar ervoor te laten opdraaien.

onlineshop

Berichten: 243
Geregistreerd: 15-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:59

Veel mensen blij met prikkeldraad? Tot ze er eens in rollen of op een andere manier in de prikkeldraad komen, je wilt niet weten wat voor een lelijke wonden dat veroorzaakt. Ik zou dan ook kiezen voor een degelijke (veilige) afrastering op een halve meter van de prikkeldraad.

Bloesem2

Berichten: 65
Geregistreerd: 13-10-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Prikkeldraad rond weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:02

Misschien kan je vragen of je zelf prikkeldraad mag vervangen voor schrikdraad.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:14

Ik ben ook dolblij met prikkeldraad :j ik heb hier een uitbreker staan en meneer is zelfs door een houten hek gegaan waar stroom voor zat (en nee dat is niet grappig als je gebeld wordt dat het paard buiten het land loopt, levensgevaarlijk. Gelukkig ging hij niet de weg op maar het bos in). Prikkeldraad heeft hij wel respect voor; wij hebben wel met van die lange afstandgeleiders er schrikdraad voor, prikkeldraad is daarmee de tweede barrière. Werkt harstikke goed :)

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Prikkeldraad rond weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 06:15

Gmijn paarden komen zo wie zo niet achter prikkeldraad. In jouw geval zou ik vragen dit te mogen veranderen. Zo niet een andere locatie zoeken.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Prikkeldraad rond weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 06:48

Prikkeldraad is rotzooi,geloof dat je een paard officieel niet eens meer mag houden achter prikkeldraad.ik heb zelf overal schrikdraad langs lopen.maar mocht even een weide kaal grazen van kennis,och dacht ik dat kan wel.met achterbeen in de draad geslagen,is gelukkig goed gekomen maar had ook niet zo kunnen zijn.nee geen prikkeldraad meer voor mij.koop prikpaaltjes of afstands isolatoren en zet dat er langs.ga je ooit uit de wei neem je het weer mee

Bloesem2

Berichten: 65
Geregistreerd: 13-10-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Prikkeldraad rond weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:14

Ja idd. Prikkeldraad gebruiken ze niet voor niets veel in de oorlog. Juist omdat goed nare verwondingen achterlaat.

kimberley82

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:25

Tja onze paarden staan al jaren in stukken natuurgebied dat wij huren ook omheind door prikkeldraad.
Zet je niet even op eigen kosten een omheining omheen.
Schrikdraadje eromheen op een halve meter afstand, nooit geen problemen.
Jij huurt die wei met volle bewustzijn, dus de eigenaar er voor op laten draaien gaat sowieso niet.
Blij met prikkeldraad is een groot woord, maar klachten erover? Nee niet echt.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Prikkeldraad rond weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:33

Ik heb ook een weide met prikkeldraad omheind. Wel een stroombandje ervoor en zelf nog niets van meegemaakt. Zelf ben ik wel "blij" met het prikkeldraad. Mijn 2 shetlanders gaan door elk stroonbandje heen, nu nog geen 1 keer gehad.ze staan langs een hele drukke weg dus ben blij dat ze hier niet doorheen gaan.

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Re: Prikkeldraad rond weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:33

Ik zou denk ik ook gewoon een stukje er af een schrikdraad plaatsen, als dat mag van de eigenaar, anders als je je paard er mee vertrouwd het zo laten, maar zo te horen vind je het. Niet Fijn. Succes er mee :)

Bloesem2

Berichten: 65
Geregistreerd: 13-10-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Prikkeldraad rond weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:33

Hoe is met verhaal van ts afgelopen gezien ze niks meer van zich laat horen.

AnoukvB

Berichten: 252
Geregistreerd: 12-10-14

Re: Prikkeldraad rond weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:29

Ik zou er inderdaad ook schrikdraad voor zetten, paarden hebben hier ook vaak meer respect voor en blijven beter op afstand. In schrikdraad kan een paard echter ook in vast komen te zitten en lelijke verwondingen aan overhouden, ik heb het vaak genoeg gezien...

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:46

Duidelijk extra schrikdraad ervoor maar blijft noodoplossing.
Wat gebeurd er als er bijv. zo'n stomme luchtballon overkomt die ff de brander opentrekt. Het paard raakt blind van paniek en gaat door zowel schrikdraad als prikkeldraad.
Ik heb op een paardenkliniek gewerkt en draad wonden gezien. Daar wordt je niet vrolijk van.
Dus vragen of je de puntdraad mag vervangen door bijv. een schrikband. Alleen schrikdraad werkt niet want in paniek zien de paarden deze ook niet.
Gezien mijn werk (zie onderschrift) zou ik eigenlijk een houten omheining moeten aanbevelen maar dit is op gehuurde grond weinig zinvol

Equardor
Berichten: 101
Geregistreerd: 23-01-11
Woonplaats: ergens waar het rustig is

Re: Prikkeldraad rond weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:53

je kan hier een heel lang verhaal van maken, blijft dat het bij wet verboden is paarden achter prikkeldraad te houden!!

Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:56

Misschien kan je inderdaad aanbieden om zelf voor een omheining te zorgen? Dat jij ervoor zorgt? Prikkeldraad vind ik namelijk ook wel erg :(

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:04

Equardor schreef:
je kan hier een heel lang verhaal van maken, blijft dat het bij wet verboden is paarden achter prikkeldraad te houden!!


Als jij mij die wettekst kan noemen, eet ik ter plekke mijn schoen op :Y) maar om een lang verhaal kort te maken; bespaar je de moeite om te zoeken, want de wettekst is er niet. Oftewel, prikkeldraad is gewoon toegestaan. In de APV kan wel iets staan over afstand tot de openbare weg.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:22

Equardor schreef:
je kan hier een heel lang verhaal van maken, blijft dat het bij wet verboden is paarden achter prikkeldraad te houden!!


Ohja??

Vertel deze rechtenstudente dan maar eens even in welk artikel zij dat kan lezen!

Denk aub eerst na voordat je deze klinklare onzin hier zo neerplempt! |o

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:31

Het is in Zweden verboden, in Nederland niet

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:29

Equardor schreef:
je kan hier een heel lang verhaal van maken, blijft dat het bij wet verboden is paarden achter prikkeldraad te houden!!


een aantal jaar geleden is o.a. de PVDA er mee bezig geweest echter het kabinet viel, er kwamen verkiezingen en we hebben er nooit meer wat van gehoord.

Correct me if I'm wrong maar schrikstroom op prikkeldraad is wel verboden

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:12

In het openbaar groen mag prikkeldraad niet meer gebruikt worden. Ze zijn er nog mee bezig om het ook te verbieden bij vee (en paarden), maar zover is het nog niet.

Sowieso vind ik de "eis" van TS onredelijk. Ze zal zelf voor goede, naar haar zin, omheining moeten zorgen.
Al wil ze schapen gaan houden... Dan kan ze ook niet van de verhuurder gaan verwachten dat hij schapengaas gaat plaatsen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:17

de prikkeldraad was er al voor je de wei huurde, of niet huren of zelf de wei met schriklint bespannen.
niet miepen, je wist wat je huurde!

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:18

kwita schreef:
de prikkeldraad was er al voor je de wei huurde, of niet huren of zelf de wei met schriklint bespannen.
niet miepen, je wist wat je huurde!


Dat wilde ik dus net nog gaan toevoegen aan mijn post. Maar dat hoeft nu dus niet meer...