Stel ik nou echt zo'n rare voorwaarde?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Stel ik nou echt zo'n rare voorwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:05

Ik denk ook dat er weinig pensions zijn die 24/7 bieden. Hier in NH ken ik er wel een paar maar die zitten id vol. En als er een plekje vrij komt gaat die viavia weg. Maar als ik het zo lees, wordt er druk voor je gezocht!! Wat mensen hier vaak doen, is zelf een landje met schuilstal huren.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:22

Wij hebben stukken zandgrond. In de winter staan er minder koeien op en kunnen de paarden eventueel op weides van 4 ha lopen. Alleen het maakt het weiland altijd wel een beetje kapot, dus het expliciet aanbieden doen we niet. Het heeft gewoon geen meerwaarde.

Nu staan de koeien nog wel buiten op het grootste hoogste stuk. Paardenwei is nu het lagere kleine stuk al behoorlijk vernietigt(voor zandgrondbegrippen ;)) en zou dat ook zijn wanneer er geen paarden 24/7 op zouden lopen. :+

Anoniem

Re: Stel ik nou echt zo'n rare voorwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:24

Zelf een landje huren is eigenlijk geen optie, tenzij het echt heel dichtbij zou zijn.
En dat het land niet droog en mooi blijft, is inderdaad ook erg logisch. :j

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Stel ik nou echt zo'n rare voorwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:34

Op zich kan je het ook prima redden met maar 1x per dag naar je paarden gaan als je zelf wat huurt, dus daarvoor zou ik het niet laten :)

Anoniem

Re: Stel ik nou echt zo'n rare voorwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:36

Op zich wel, maar dan moet je ze dus wel echt een enorme voorraad hooi in één keer geven.
Dat is ook wel een optie op die manier, maar dan wel echt dichtbij. :j

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:39

Ach gewoon iets maken van netten of bakken waar je 2 baaltjes hooi tegelijk in kan doen, of een klein baaltje hooi in plastic waar je een fijnmazig net overheen trekt tegen het verspillem... dat doen we hier aan huis al terwijl je dan prima meerdere keren per dag zou kunnen voeren maar ik ben gekke Henkie niet dat ik meerdere keren per dag met hooi ga stoeien :P

Sowieso heerlijk om lekker veel hooi in 1 keer bij te vullen zodat je dat niet zo vaak hoeft te doen :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 17-12-14 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Stel ik nou echt zo'n rare voorwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:40

Dat zou inderdaad een optie zijn als er zoiets in de buurt was. :j

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:42

hinkewal schreef:
In de winter zegt niet veel ;) Alleen wanneer het nat is staan ze alleen op de verharding met het zandpad. We hebben dus 1000m2 verharding en een looppad van 120 meter lang en gemiddeld 4,5 meter breed. Hier kunnen ze dus lekker spelen, een sprintje trekken etc. Hier staan 15 paarden (inclusief 2 shetlanders en 2 IJslanders en wat andere "kleine" paardjes). Deze staan het hele jaar bij elkaar.

In de zomer staan ze dus op een looppad van een kilometer lang in totaal. Ze komen een aantal uren per dag op het gras (ca. 2 ha. paardenland maar in totaal 8 dus we bouwen regelmatig strookbegrazingsstroken uit) en voor de rest hebben ze onbeperkt onbemest ruwvoer.

Op dit moment vragen we €125.- per maand maar dit wordt binnenkort iets verhoogd omdat er net flinke uitbreidingen zijn geweest.


Okey.
Ik vind grote groepen nooit zo prettig.
Maar fijn als het wel goed gaat. Nette prijs, al ben ik randstadprijzen gewend, dus niet echt te vergelijken haha

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:42

Heb je ook al een advertentie op Marktplaats en de Bokt markt gezet?
En in je onderschrift, en in lokaal krantje?

Sowieso deze in de gaten houden en rondvragen in de buurt, dat mensen helpen zoeken is al heel fijn want ik denk dat het overal hetzelfde is dat zulke plekjes via-via gaan en mensen er weinig of niet mee adverteren maar dat je ze gewoon moet vinden via de lokale tam-tam :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:44

Marktplaats en Boktmarkt. :j
Die van Marktplaats is net gisteren verlopen, heeft er ongeveer een maand opgestaan, maar geen enkele reactie op.
Boktmarkt helaas ook niet.
Wel beide al helemaal uitgepluist en ik kijk dagelijks.

O wacht, Boktmarkt niet? Dat is raar.
Ik maak gelijk een nieuwe. :j

Machie

Berichten: 16021
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Stel ik nou echt zo'n rare voorwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:48

Hmmm, nee niet raar, maar wel lastig. Mijn paard stond in de zomer 24/7 buiten en in de winter overdag en 's nachts op stal om de weilanden te sparen zodat niet alles volledig kapot getrapt werd. We leven nu eenmaal in een land waar veel regen valt en dan paarden op je land.. Ik snap wel dat niet iedereen dat wil ;)

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:49

Wel grappig om te lezen dat veel dit zoeken en wij toch al heel lang een plek vrij hebben waar we deze mogelijkheid hebben. Er komt amper reactie op onze advertentie. En we hebben zo'n mooi plekje wat ook nog betaalbaar is. Toevallig vandaag dan wel dus binnenkort een kijker. Wij zijn dan een zelf doe stal waar je twee keer per week de paarden verzorgt in de winter.

Anoniem

Re: Stel ik nou echt zo'n rare voorwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:52

En jullie zitten ook nog eens super dichtbij!
Het is niet eerlijk. :D

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:52

Spetter schreef:
Wel grappig om te lezen dat veel dit zoeken en wij toch al heel lang een plek vrij hebben waar we deze mogelijkheid hebben. Er komt amper reactie op onze advertentie. En we hebben zo'n mooi plekje wat ook nog betaalbaar is. Toevallig vandaag dan wel dus binnenkort een kijker. Wij zijn dan een zelf doe stal waar je twee keer per week de paarden verzorgt in de winter.


Ik denken dat het diensten draaien dan het probleem is, veel mensen werken en krijgen dat niet voor elkaar. Misschien de optie bieden om tegen een vergoeding de diensten uit te besteden?

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:54

Ik stel ook hoge eisen aan de stalling van mijn paard:
- 24/7 buiten
- schuilmogelijkheid is een grote pré
- 24/7 de beschikking tot ruwvoer
- Paard moet een droge plek hebben om te staan, mag dus niet een grote modderpoel zijn
- In kuddeverband
- Aanwezigheid van een goed berijdbare bak
- Mogelijkheid om je spullen kwijt te kunnen
- 24/7 toezicht (dus dat de staleigenaar vlakbij de stalling woont)
- Goede uitrijmogelijkheden (bos) is een grote pré

Gelukkig heb ik deze gevonden voordat ik mijn paard kocht. :D
Ik ben er dan ook erg blij mee. In deze regio is dit ook niet gangbaar.

Waar ik sta is een redelijk grote pensionstal, waar het overgrote deel van de paarden 's nachts op stal staat. Maar daarnaast zijn er ook twee buitengroepen die dus 24/7 buiten staan; een merrie- en een ruinengroep.
Laatst bijgewerkt door dorientjuh op 17-12-14 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:55

Mijn staleigenaar doet het alleen bij paarden bij wie hij het vertrouwt.
Voordat mijn paard naar deze stal kwam stal, heeft ze op haar vorige stalling 24/7 buiten gestaan.

Afgelopen zomer stond mijn paard als enige snachts buitwn, de rest allemaap binnen.

Ik vind het prima voor dr en merl het ook aan dr....! :D Ben er blij mee iig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:57

Als ik zoveel eisen zou kunnen stellen, zou ik het liefst de paarden op een kleinschalige stal neerzetten.
Waar het niet megadruk is en waar iedereen elkaar kent.
Waar geen 'ik kijk op je neer omdat jij een koudbloed en ik een sportpaard heb'-mentaliteit hangt.
Waar inderdaad een buitenbak aanwezig is die ook in de winter gewoon te gebruiken is zonder dat je je in de zee waant.
En inderdaad een schuilstal, onbeperkt ruwvoer, binnen 5 minuutjes in het bos etc.

Ik droom lekker verder. _O-

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:59

Mijn paard in zijn eentje 's nachts buiten laten zou ik dan weer niet doen. Een paard is in zijn eentje nooit volledig op zijn gemak, ook al lijkt dat misschien wel zo. Paard kan dan bijvoorbeeld nooit met een fijn gevoel gaan slapen omdat er geen ander paard op wacht staat ivm eventueel gevaar.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:02

Overigens ben ik 25-30 minuten enkele reis met de auto onderweg naar stal, maar wetende dat mijn paard het ook fijn heeft als ik er niet ben, vind ik de reistijd het meer dan waard.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:03

Mijne wel, maar die ehh intresseert het niet zo. En ze kan kijken op haar stal en die van haar buurman dat tevens ook altijd naast haar op de wei staat dus ze kan wel iemand zien!! :)

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:10

KoudbloedKim schreef:
Als ik zoveel eisen zou kunnen stellen, zou ik het liefst de paarden op een kleinschalige stal neerzetten.
Waar het niet megadruk is en waar iedereen elkaar kent.
Waar geen 'ik kijk op je neer omdat jij een koudbloed en ik een sportpaard heb'-mentaliteit hangt.
Waar inderdaad een buitenbak aanwezig is die ook in de winter gewoon te gebruiken is zonder dat je je in de zee waant.
En inderdaad een schuilstal, onbeperkt ruwvoer, binnen 5 minuutjes in het bos etc.

Ik droom lekker verder. _O-


Ik ben zo blij dat ik dus op zo'n stal sta!! :D
We hebben ook nog een plekje vrij maar zit helaas niet in de buurt voor jou.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:13

Hier op stal kan het ook niet, maar ik vind het ook geen probleem. Paarden hebben overdag een paddock van 2x hun stal er aan vast, komen ook gewoon in 't paddock, dus beweging zat.
Denk dat het hier in de omgeving wel heel veel kan, want hier is heeeel veeeeel land (Duitsland ;) )

Anoniem

Re: Stel ik nou echt zo'n rare voorwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:15

Jammer inderdaad!

En ja, in Duitsland heb je nog veel meer land dan in het Noorden hier. :j

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:17

Toen Jaopie 3,5- 4 jaar was stond hij tijdelijk (een half jaar) op een beleringsstal "De Semshoeve", ook zowat bij mij om de hoek, waar hij ook de enige was die in de nacht buiten bleef, omdat ik dat zo wilde. Niks paniek, het was natuurlijk wel zo dat ik dan alles zelf moest doen (wilde ik ook!) dus zelf hooi geven (mocht niet op het land, dus daarvoor moest hij door mij wel naar binnen gehaald worden), en als hij dat op had en weef terug naar buiten zetten.
Er ging veel tijd in zitten, maar dat kon ook, omdat het vlak om de hoek was per fiets (ik heb geen auto).

Dus daar had ik toendertijd ook al mazzel mee.

Die stal is inmiddels in andere handen overgegaan, maar het KON daar dus toen ook wel, al was ik de enige.

Dat had voor mij ook niet gewerkt als het een heel eind reizen weg was (je hebt hier geeneens openbaar vervoer). Ik begrijp dus volledig wat het probleem met afstand is, als jee er vaker heen wil.
Ik ging toen 2x per dag naar Jaopie, op de fiets.

Caily

Berichten: 12522
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Stel ik nou echt zo'n rare voorwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:20

Tineke, ben je al bij/in contact met ubbels geweest? Tussen hun weilanden en bak in ligt nog een stukje land van het waterschap (met rijbak en schuilstalletje), daar mogen twee paarden op, geen idee of het momenteel verhuurd is, staat regelmatig leeg. Dat is helemaal dhz.