Advies gevraagd voor kopen/ huren weide Ardennen of Eifel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Advies gevraagd voor kopen/ huren weide Ardennen of Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 15:49

Al enkele maanden ben ik op zoek naar grond omgeving Luik of Eifel, in West-Vlaanderen is bijna niets meer te vinden dus heb ik overplaatsing gevraagd.
Echter, ik vind ook nergens weide te huur in die streken. Op internet vind je enkel bouwgrond. Heb al enkele malen rondgereden in deze gebieden, maar is moeilijk beginnen zoeken zonder relatie's in deze streken.
Ik heb een jaar gekregen dat ik nog mag blijven op huidige locatie, maar zie het somber in. Heb 4 paarden en binnenkort een veulen. Zou graag zo'n 2 hectare kunnen huren of kopen.
Zou iemand me kunnen helpen aub of advies geven? Bedankt alvast!
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 06-03-15 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Advies gevraagd voor kopen/ huren weide Ardennen of Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:25


pien_2010

Berichten: 43275
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:27

Moderatoropmerking:
Heb veertig oneliners verwijderd en hierbij dus het verzoek om alleen nog ontopic te reageren op de vraag van TS.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 16:31

Bedankt voor je reactie. Toen ik deze site bekeek zag ik bijna uitsluitend weides gezocht en moed zonk me naar schoenen omdat ik toch aan nam dat in Ardennen of Eifel meer keus zou zijn dan Vlaanderen....niet dus..
Ga idd eens oproepje plaatsen, thx!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Advies gevraagd voor kopen/ huren weide Ardennen of Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:25

Ik heb een vriendin zowel in de Eifel als prov .Luik wonen.
Die in Luik heeft bemiddeling van haar makelaar gevraagt.En heeft nu de 2 ha wei aangrenzend aan haar huis kunnen huren voor 200 euro een jaar.

De vriendin in de eifel heeft in het dorp waar ze woont laten horen dat ze wei zoekt,daar zijn de weien belachelijk goedkoop ze heeft nu voor 1 1/2 ha 8000 euro betaalt .Nu woont ze wel in een gehucht van 3 huizen dat weer bij een dorp behoort dus echt wel buiten af.Een 20 km van Bitburg.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 18:46

Wat ben ik blij met deze respons :-). Bedankt voor de info ;-)

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Advies gevraagd voor kopen/ huren weide Ardennen of Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:15

Pachtprijs bij ons is ongeveer 100-150,00 per hectare per jaar

Ik zit trouwens ca 10 min bij België (Büllingen) over de grens

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Advies gevraagd voor kopen/ huren weide Ardennen of Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 01:04

Ha ha hotchocolat dan woon jij vlak bij mijn vriendin die woont tegen büllingen.

Ik weet wel dat je bv in Duitsland niet zoals bij ons bordje te koop of zo mag plaatsen ,dat had iets met de belastingen te maken.In Duitsland zoek je zo wie zo het best bij een makelaar.

Ben nu eigenlijk wel nieuwschierig Cambiar wil je iets kopen of huren?

Als je bv bij Büllingen de grens over gaat is de Eifel qua kopen toch een stuk goedkoper als Belgie,als is dat deel Belgie al weer goedkoper als hier (Antwerpen)

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Advies gevraagd voor kopen/ huren weide Ardennen of Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 06:33

Ik woon in Schleiden/Dreiborn.
land kopen/pachten is hier niet gemakkelijk. Naast mij is een bouw grond stuk te koop. Al jaren maar wel zonder makelaar en voor de hoofdprijs.
Ik weet niet beter dan dat je wel zonder makelaar kan kopen. Wordt volgens mij wel vaker gedaan ivm de hoge provicie welke de makelaar berekend

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Advies gevraagd voor kopen/ huren weide Ardennen of Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:31

Geen idee verder ik ben alleen met mijn vriendin mee geweest die heeft haar huis een boerderijtje met 8000 m2 grond aan kunnen kopen voor 89.000 ze heeft dat wel met een nederlandstalige makelaar gedaan.De grond heeft ze onderhands kunnen kopen.

Een makelaar vind ik persoonlijk toch wel handig als je de taal niet volledig beheerst.Huren is er wel heel moeilijk.Ze dacht ook eerst wat te huren,maar dat is ze niet gelukt.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 14:43

Gezien huren niet zo duur is, liever huren. Bedoeling is om ooit in Zuid-Frankrijk te gaan wonen dus huren lijkt me beste.
Moeilijk met die prijzen maar vermoed dat je gewoon geluk moet hebben. Nu betaal ik voor een prachtig stuk weide in West-Vlaanderen 380 euro per jaar met vier stallen op!! Dus dat is echt weinig. Weide is 1 hectare groot. Ik wil elders niet meer betalen.
Ik wil dus in eerste instantie huren.
Heb makelaars al aangesproken of ze weides te huur wisten, nog niet eens over prijzen gesproken en ze konden me niet helpen. Moet dus zelf naar de boeren stappen. Niet evident, maar heb nog jaar. In Eifelgebied hoop ik iets te vinden in buurt van Roetgen, Simmerath, anders word het te ver rijden. In Luik ergens in de buurt van Spa, Francorchamps, Jalhay ......
Ik ga proberen twee weides te huren, eentje in Luik en eentje in de Eifel. In de zomer moet ik er niet elke dag naartoe en dan mag het wat dieper in de Eifel zijn.
Ik zoek weide op een bergflank, wat extra beweging voor m'n meiden.
Twee paarden van mij stonden een tijdje in het Hamarahof en hele leuke ervaring opgedaan. Ik droom er al lang van om in de natuur te gaan wonen. Enige betaalbare optie voor mij is goedkope chalet kopen in de buurt van m'n werk en een weide huren die in buurt van m'n chalet ligt...zo hoop ik al m'n paarden te kunnen houden...mochten jullie tips hebben, contacteer me aub ;-). Als iemand me kan helpen wil ik er gerust voor vergoeden. Het wordt een spannend jaartje :-)

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 14:58

WordT het :-)

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 14:59

hotchocolat schreef:
Ik woon in Schleiden/Dreiborn.
land kopen/pachten is hier niet gemakkelijk. Naast mij is een bouw grond stuk te koop. Al jaren maar wel zonder makelaar en voor de hoofdprijsc.
Ik weet niet beter dan dat je wel zonder makelaar kan kopen. Wordt volgens mij wel vaker gedaan ivm de hoge provicie welke de makelaar berekend

Oei, da's in de buurt waar ik iets zoek :-(

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 15:01

Ik meende me te herinneren dat in Eifel veel boeren stoppen en dat op bergflank en wel nog wat te vinden is omdat boeren dat moeilijker kunnen bewerken...dat is precies wat ik zoek...

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 15:43

Weide hoeft niet met stallen te zijn, we kijken zelf voor een schuilstal.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Advies gevraagd voor kopen/ huren weide Ardennen of Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:11

Veel wordt onderling verkocht. Je zoekt dus bij mij in de omgeving

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Advies gevraagd voor kopen/ huren weide Ardennen of Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:14

Ik weet misschien wel wat. Is bij mij in het dorp. Weet alleen geen telnr van die mensen. Je Moet er dus langs gaan

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 20:25

Dat is geen probleem ;-). Heb eens gekeken, Monschau, Simmerath en Roetgen zouden beste zijn qua afstand.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Advies gevraagd voor kopen/ huren weide Ardennen of Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:40

Dreiborn?

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 20:55

Misschien als tweede weide wel, maar is 53 km...om twee keer per dag te doen wel ver...
Wil wel graag eens gaan kijken..