Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 00:33

kvulden, Dat ziet er wel handig uit zo!

Delphi, mooi plan! Ik hoop dat het goedgekeurd wordt.
Uit ervaring weet ik dat zo'n goedkeurig heel erg lang kan duren!

Selka, fijn dat de verhuizing gelukt is :)

Wij zijn na het eten nog even naar het water geweest om af te koelen.
Hadden we er toch helemaal niet bij stil gestaan dat de boswachters extra controleren ivm de droogte... oeps, en daar mag je dus helemaal niet komen met je paard. :') :Y) :+
Na een vriendelijk gesprek met de 2 boswachters zijn we met een lach en een zwaai weer naar huis gegaan. :o :o Toch maar niet meer doen, want wij zijn al zo herkenbaar. _O-
Roze trailer, blonde knol, Daan met zijn lange haren, 2 kindjes die altijd mee zijn.. :=
Ondanks dat wel een fijne avond gehad, en na alle stress hadden we dat ook heel erg hard nodig.

Opstappen 2.0
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch wel super jammer dat het daar niet mag, want het is er zo'n mooi water voor. En de mensen die er langs de kant zitten vinden het alleen maar mooi om naar te kijken. We worden altijd op de foto gezet en maken altijd een praatje.

1 van de hoofdredenen dat we onze eigen vijver nu hebben :o Daar mag je wel in. Alleen kan het helaas nog niet.

rover_
Berichten: 1373
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 06:25

Gaaf Delphi.

Fijn dat het gelukt is Selka! Hoe gaat het nu met je?

Wat tof Chasey. Jammer dat het niet mag, wel gave plaatjes zo.

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 07:33

Prachtig plekje daar Chasey :) ik heb er nog nooit een boswachter gezien. Nu je er eentje bent tegen gekomen duurt het vast weer heel lang totdat je er eentje ziet.

*\o/* Selka dat vind ik nou leuk nieuws om mee wakker te worden. Super fijn dat het gelukt is! Hoe gaat het met jouw verwondingen?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:41

De mensen aan de waterkant zeiden dat ze er nu regelmatig waren ‘s avonds. Ik laat Nick voorlopig wel thuis ;) ik heb geen zin in een boete, want die heb ik gelukkig niet gehad gisteren.
Dan maar weer verder rijden, naar Borculo ofzo. Een ander water waar je met paard heen mag ken ik niet in nabije omgeving.

Foreverkliek

Berichten: 1355
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:51

Heel veel sterkte Belle boef Y;(

Super dat het gelukt is selka *\o/* heerlijk om ze echt thuis te hebben.

Laurier kan prima als heg voor paarden. Je moet alleen heel goed kijken naar welke soort je hebt. De een is giftiger dan de ander. Ik heb er 1 waarvan alleen het jonge blad in grote hoeveelheden giftig is. Staat er nu bijna 10 jaar, paarden knabbelen er vrolijk van maar nog nooit iets gebeurd en ik heb er 1 die gevoelig is op de darmen.
Beuk wordt heel mooi maar heeft als nadeel dat het blad in het najaar wel afsterft maar niet los laat. Je hebt dus van oktober tot april een heg met ritselend dood blad. Bakkabouters in the making!

Hier wordt vandaag het hekwerk van de bak verplaatst en dan is de nieuwe bak klaar! Dan nog weiland ploegen, egaliseren en zaaien en dan is het eindelijk klaar!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:57

Selka schreef:
Ziet er goed uit Delphi! Hopelijk krijgen jullie de vergunningen rond.

Mijn 2 grote jongens gingen mee!
[ [url=m/dUOtz7.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/* *\o/*
[ [url=m/QSvykH.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ze staan in de tuin *\o/*


Alle tanden gehouden, dit x? Gelukkig dat ze nu bij huis staan!

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 09:00

Wat fijn dat het verhuizen gelukt is!
Wel echt leuk Chasey, met die boomstam zou ik echt niet durven, veel te bang dat ik gelanceerd word als ze er overheen "stappen" xD

Wij hebben vannacht regen gehad :oo *\o/*
Denk een halve cm, maar het was hard nodig dus ben blij met alles wat we krijgen :Y)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 09:03

Zonde dat je niet mag zwemmen daar, Chasey! Waar ik vroeger op pension stond, zwemmen ze ook met de paarden. Nou heb ik niet van die zwemmers, maar Beau vindt t mss nog wel aardig. Maar goed, eerst ik zelf maar uit de lappenmand. Gisteren weer een rondje gereden, maar mijn rug vindt dat echt nog niet leuk.

Niwla

Berichten: 4120
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 09:58

Wat fijn Selka! Geniet van je paardjes aan huis. <3
Sterkte Belle_boef, dat zal inderdaad dubbel zijn.
Regen Azmay? Wat fijn! Wij hebben geen waterleiding (alleen een pomp) en ik ben benieuwd hoe lang zoiets mee gaat voordat er modder uit de kraan komt. :P
Heerlijk Chasey! Wij hebben gister ook een plas gevonden. Het was de eerste keer dat hij het water in ging, en hij ging ook meteen zwemmen. Alleen was ik daar niet op berekend en plonsde er natuurlijk meteen naast. :')
Afbeelding

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:13

@Delphi, ik heb al eerder bij 5 bedrijven offertes opgevraagd en ik moet zeggen dat die aardig overeen kwamen! Scheelde her en der wel wat maar geen hele grote bedragen.
Hoop dat die van dinsdag gauw binnenkomt zodat we een keus kunnen maken!
Ziet er mooi uit op het plaatje!!
Wanneer hoop/wil je alles af hebben er erin? Of heb je nog helemaal geen planning?

@selka, wat een goed nieuws, geniet ervan *\o/*

@chasey, zeker jammer, ziet er uit als een mooie zwemplek!

Hier maar even de vijver wat bijvullen met water, anders vrees ik dat de visjes een dezer dagen droog liggen :=

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:27

Fabster, Nick was ook geen zwemmer hoor. En is nog steeds in de zwemles fase ;)
Hij was er in het begin met geen stok in te krijgen. Net als James. Maar ook James werd een ware duikboot. Letterlijk.
Ik denk dat ik Nick ook wel zo ver krijg. Want hij wordt steeds zekerder in het water! En begint het al leuk te vinden. Als die daar maar doorheen is.
Gisteren dan voor het eerst zonder David ervoor naar de overkant gestapt. Dat had ik al niet verwacht. Dus langzaam aan wordt ook hij wel een zeepaardje :D
Betershap met je rug.

Azmay, Die boomstam methode gebruik ik vaker in het bos :P Is echt super makkelijk opstappen zo. Nick moest er eerst wel aan wennen om netjes boven zo'n stam halt te houden.
En hij stapt dan ook keurig weer weg. Kan ie gelijk zijn achterbenen mooi optillen.

Niwla, wat gaaf dat die van jou zo dapper is om er gelijk in te gaan!
Lekker hoor!

Karin, ik heb ook de kraan weer op de vijver staan. Anders leggen de planten het loodje. Heb er geen vis in. Ik denk dat er nog 50cm water in staat op het diepste punt, maar je ziet het peil zakken!
Ik zit dus echt te denken wat verstandig is. Of de kraan hele dagen aan, maar dat is bij elkaar opgeteld ook duur.
Of het aan kijken en nieuwe planten halen? Ik neig toch naar de kraan erop. De planten doet het nu wel goed en anders moet ik weer overnieuw beginnen. Toch wel lastig met dit zomerse weer.
Verder krijg ik van dit weer echt een vakantie gevoel. Ik wil op vakantie. :') :')

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:39

@Chasey, mijn vijver is vast stukken kleiner dan de jouwe dus voor mij iets makkelijker haha.
Ik heb denk ik genoeg aan 3uurtjes bijvullen en dan even kijken hoe het de komende dagen weer gaat.

Edit, we zijn er inmiddels ook achter waar ons sproeisysyeem kapot is dus binnekort even maken en dan kunnen we een stuk makkelijker de hele tuin sproeien. Scheelt ook weer kraanwater gezien we gewoon een grondpomp hebben :Y)

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:41

Bij mij op de weide groeit het gras nog best flink, misschien omdat het klei is wat vrij lang vocht vast houdt := overigens ook geen last van dazen ik heb er nog niet een gespot :=

Chasey heeft de boswachter ook verteld waarom je daar niet mag zwemmen met een paard? Anders zou je ontheffing kunnen aanvragen bij de gemeente. Zeker als er geen sprake is van overlast of vernieling van de natuur.

Selka: fijn dat je eindelijk je paarden in de tuin hebt :D hoe hebben jullie dat nu voor elkaar gekregen?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:44

Ik probeer het nu zo te regelen dat ie in ieder geval op peil blijft. Of misschien een 1cm zakt ipv 10cm per dag. Want het gaat echt super hard nu.
Het water waar we gisteren zijn geweest was ook enorm gezakt! Toch wel apart om te zien, want zo heel vaak komt dat in NL geloof ik niet voor.

mer1980, Nee dat heeft hij eigenlijk niet verteld. En dat ben ik ook vergeten te vragen. Ik was al lang blij dat ik geen prent kreeg. :')
Er komen daar ook ontzettend veel mensen met honden en dat wordt wel gedoogd. Ik snap er soms niks meer van.
Maar ik kan me ook voorstellen dat je geen kuddes met paarden erin wilt. Dan maak je de boel wel kapot.
Als ik hier bijvoorbeeld ga lopen melden dat je daar mag zwemmen en heel bokt erop af komt, dan is de boel snel kapot. :o

De boswachter snapte het ook allemaal wel, toonde ook wel begrip, maar ik moest wel weg. En dat snap ik ook wel, je moet een grens trekken!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:28

Het was heerlijk wakker worden met uitzicht op 4 tevreden koppies <3

Suzanne Oudijn van equine.com en trainingscentrum Annemarie vd Toorn kwam met haar trailer om er 2 te verhuizen en te helpen met laden. Wat een fijn mens! Na een half uurtje dacht ik neem ze maar mee en lever ze maar doorgereden af haha. En dat terwijl ik mijn beesten nooit af wil staan aan een ander.

Eerst hebben Dobby en Gent een trainingssessie gehad. Uiteindelijk was het moeilijkste paard (Gentleman) super braaf. Hij ging er op en af alsof ie nooit anders had gedaan al na een half uurtje. Dobby had er een uur voor nodig maar ook hij ging prima er in en uit. Alleen met schot erbij deed hij moeilijk. Dat hebben wij opgelost door shet in de trailer te zetten, schot helemaal schuin (handig zo'n klein ding) en hij liep keurig door.

Natuurlijk was mijn makkelijkste paard het moeilijkst.. Will is erg groot en mijn vader ging hem wel "even" laden, ik had namelijk Gent vast. Maar mijn vader liet hem 3x zijn hoofd stoten... Toen ging Will niet meer mee. Na een minuut of 20? stond hij er eindelijk op. Zo'n massieve Shire krijg je echt niet in beweging als ie niet wil. Toen mocht ik van haar zelf Gent laden. En die liep er 3x op en weer af omdat Willem achterom ging kijken en dat maakte het hokje wel heel erg klein. Nummer 4 bleef hij keurig staan en konden we gaan rijden.

Onderweg waren ze braaf. Vriend reed achter Will en Gent aan en ik achter Dobby en Binky. Uiteindelijk ben ik blij met de verdeling. Dobby had veel aan Binky en die andere twee zijn echt jut en jul. Eenmaal thuis meteen koppen naar de grond en eten maar.

Mijn tanden gaan wel aardig. Mijn eigen tandarts was niet blij met de manier waarop ze vast zijn gezet. Nu is blijkbaar de kans dat ze afsterven groter.. Over 3 weken mag ik weer terug en binnen 6 weken is duidelijk of de tanden weer vast zitten of afsterven.

Chasey, heerlijk zo afkoelen maar niet zo handig met super actieve boswachters haha.
Niwla, wat fijn zo'n zwempaard. Jij ook meteen duikles gehad :P

palousa_boy

Berichten: 10427
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:33

Hier gisteren flinke storm gehad maar durf niet te zeggen hoeveel regen we gehad hebben, nog niet in de meter gekeken :+
Gaf wel een mooi plaatje zo met het onweer onderweg
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:34

Gaaf PB!
Die moet je in het stormchase topic delen, daar kwijlen ze van zulke foto's ;)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:36

Oh gatsie, wat naar van je tanden dat die niet goed vastgezet zijn. Hopelijk blijven ze in leven!
Zo te lezen wel een avontuur om de paarden erop te krijgen, en je vader die 3 keer het paard zijn hoofd laat stoten :P Maar gelukkig staan ze thuis! Daar gaat het om.

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:57

Ik ben net een weekje op vakantie geweest. Heerlijk er even tussen uit. Was wel een gedoetje om oppas geregeld te krijgen, maar het is gelukt en alles is goed gegaan!

Hier moet ik de vijver ook bijna wekelijks bijvullen. Met deze zon verdampt het zo snel. Helaas doen mijn vijverplantjes het helemaal niet zo goed en heb ik geen idee waarom... al voor vele euros aan planten erin gedaan maar na een paar weken is er niets meer van over... zucht...

Ons eerste postvakantie klusje was om de pomp te repareren. We hadden onze grondwaterpomp een tijdje geleden aan de praat gekregen, maar er zat een scheur in het pomphuis en de stoppen sloegen steeds door. Uiteindelijk maar een nieuwe pomp gehaald en gisteren ons saharabakzand kunnen veranderen in een heerlijk natstrandzand. Gelijk de shet maar aan het werk gezet. :)

En een paar stukjes knisperend weide kunnen besproeien. Heel fijn! Hoe kun je soms genieten van een een waterstraal. Mijn man maakte de opmerking na een uurtje of wat sproeien, dat ze nu wel weer uitkonden... uhm echt niet! Hier is alles zo droog dat het de hele dag wel kan draaien om het een beetje recht te trekken... Maar goed. Het doet het eindelijk!

Selka, heerlijk om de paarden veilig thuis te hebben. Bizar hoe het soms met een beetje geduld en goede hulp (achteraf) zo simpel kan zijn.

En zwemmen met paarden; lijkt me heerlijk, maar nog nooit gedaan. Ook geen mogelijkheden in de buurt. Alleen van de foto's word ik al vrolijk...

Nog een paar daagjes vrij dus lekker buiten in de tuin bezig en de parkeerplaats proberen onkruid vrij te krijgen. Het zag er uit als een braakliggend terrein. Ik heb nu een electrische onkruidborstel gekocht en dat schiet tenminste op. Hoop dat ik dat vandaag af krijg.

En gisteren een paal in de wei gezet met een zwarte emmer met lijm. Ik hoop dat het een beetje helpt tegen de dazen, want zelfs ik wordt steeds gestoken :(. Maar tot nu toe alleen een paar insecten die ik er liever niet op had geplakt. Zonde, als dat zo blijft dan toch maar zo'n parasolding halen? Ik dood liever niet de nuttige insecten... De vliegenvalzak in de stal doet zijn werk in ieder geval wel goed, maar het stinkt wel een beetje...

palousa_boy

Berichten: 10427
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:16


Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:14

Altijd fijn om even weg te zijn. Gelukkig is alles goed gegaan greendragon. Wij worden ook lek geprikt. Ik heb net bij paardnatuurlijk 2 grote dazenvallen gekocht. Zaterdag haal ik op de oude plek mijn vliegenvallen op en hopelijk scheelt dat iets.

Ik kan op de camera zien dat de paarden voornamelijk in de schaduw van de bomenrij staan. Helaas wel continue te zwiepen. Spray helpt niks en dekens zijn veel te warm.

Kan het helaas niet openen pb. Ik moet inloggen.

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:03

21mm, ik zou er voor tekenen!
Bring on the rain :D

Ik heb nieuwe vliegendeken voor Jewel besteld, degene die ik nu heb ligt toch wel rot nu ze hem van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op heeft.
Maarja zonder wordt ze echt gek.
Hopelijk is hij maandag binnen.

36 weekjes zwanger, ik kan niet zoveel meer doen dit :D

Afbeelding

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:58

Chasey schreef:
De mensen aan de waterkant zeiden dat ze er nu regelmatig waren ‘s avonds. Ik laat Nick voorlopig wel thuis ;) ik heb geen zin in een boete, want die heb ik gelukkig niet gehad gisteren.
Dan maar weer verder rijden, naar Borculo ofzo. Een ander water waar je met paard heen mag ken ik niet in nabije omgeving.

Bij Enschede niet heel ver van manege Horselinde is ook een meertje waar je met de paarden in kunt.

Selka wat fijn dat je paarden over zijn.

Dat met die boomstam moet ik mijn paarden ook eens leren. Heb er 3 in de wei liggen, dus kunnen we mooi oefenen. Nog geen idee hoe, want ze moeten dan toch een behoorlijke stap.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:52

Met kleine boomstammen beginnen voor het idee. En dan streeds wat groter.
Als Nick - de stijve hark - het kan... ;)
Het is wel een mooie oefening! Nick is door dit soort geintjes zoveel losser geworden in zijn lichaam :D vooral met de achterhand.

Waar is dat meertje precies? Weet je dat toevallig, dan neem ik er eens een kijkje. Eerst zonder peerd.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:57

Nouja! Zie ik weer de tussen berichten over het hoofd, zal wel aan mijn telefoon liggen ofzo.

Karin lekker rustig aan doen! 36 weken alweer, geniet er nog maar even van. Ik vond zwanger zijn heel bijzonder!

Selka fijn dat het goed gegaan is, alleen die vliegen... drama is het. Hier valt het tot nu toe erg mee!

Greendagon hebben jullie grondwaterpompen?
Hoe diep zit zoiets en is er krachtstroom nodig voor zo’n pomp of kan het ook allemaal wat kleiner?
Wij willen tzt ook een pomp, maar dat zit er nu nog even niet in.
Maar wel erg fijn zo’n waterstraal :D
edit. Fijn ook dat de oppas tijdens de vakantie goed gegaan is, toch altijd weer zo'n dingetje als je paarden aan huis hebt.