Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:46

Als darthvader zeker? :P

Ik moet nog naar de winkel, gatver... zo geen zin in.. Had ik gelijk moeten doen toen ik terug kwam van het masker halen, maarja.. ook toen had ik al geen zin :P
Moet sowieso de deur nog uit om Davidje op te halen. Dan maar door naar de winkel...

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:48

Ik moet de hooinetten nog vullen. Maar doe ik straks maar. Ik heb nu een heeeeeeeele lange pauze :o

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:50

Fijn dat hij bevalt! Misschien hebben ze de maten aangepast, was bij mij vorig jaar. Merrie heeft altijd cob normaal. Ben blij met mn brave sukkels die niets (klopt even af) slopen. Heb ook geen ruinen. Misschien scheelt dat?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:56

Volgens mij scheelt dat inderdaad, Zapje! Had ik eerder aan moeten denken :') . Dit zijn waarschijnlijk mijn laatste paarden, dus die merries zullen er niet meer van komen. Mijn enige merrie sloopt alleen dingen die voor t grijpen liggen. Bakjes enzo. Maar eigenlijk valt dat ook wel mee. Mijn 3 jonge binken zijn het ergst. Barney sloopt alles wat los en vast zit in de paddock, Sjaak heeft vorige week 2 vliegenmaskers gesloopt en Beau hangt graag in andermans dekens.... :') . Tja.... Leo sloopt ook niks. Mss maar meer fjorden, dan....

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:57

Ik heb vanmorgen al een nieuw pak hooi geplaatst en de rijbak schoon gemaakt van mest.
Dat was al zweten %)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:59

Nick sloopt eigenlijk alles wat los en vast zit...
Ik hoop dat ie het masker heel laat.
Uitmesten van de paddock heb ik nog niet gedaan. Heb echt nergens zin in vandaag. :Y)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:11

Ik heb gereden, padock uitgemest en wou net aan het vullen van de netten beginnen, toen ik door de school van dochterlief werd gebeld. Of ik haar op kon komen halen. Dus ik ga straks nog even de netten vullen, meteen de bestrating even vegen, dan weer flinke pauze en dan moet ik de poes nog even uitlaten in de tuin.

Vóór ik verdween uit dit topic, hadden we net een poes uit Rusland laten komen. Inmiddels is ze 3 maanden hier en echt wel een schatje. Alleen niet zo snugger.... <<) . Normaal had ze al wel naar buiten gemogen, maar we hebben een drukke weg voor de deur. Mijn andere kat is angstig en komt daar dus niet in de buurt. Maar haar vertrouw ik niet. Zij is helemaal niet angstig. Beetje overmoedig zelfs. Dus voorlopig gaat ze alleen aan de lijn naar buiten. Er komt een dag dat ze naar buiten glipt. En ik hoop maar dat ze heel blijft, want het is de poes van mijn dochter. Ze slaapt er mee en haar ouwe kat is net dus 4 maanden geleden overleden. Dus deze willen we nog even heel houden....

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:18

Ah dan kan je die poes inderdaad beter nog even aan een tuigje houden.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:25

Vliegenmaskers hebben mijn pony's ook om. Mijn merrie omdat ze anders binnen de kortste keren oogontsteking heeft en een verbrande neus, mijn ruin omdat hij anders staat te headbangen (normaal schudden lijkt hij niet te snappen :7 ). Tot nu toe blijven de maskers eigenlijk goed zitten, alleen als het klittenbandje iets te los zit ligt er wel eens eentje in de wei na het rollen. Mijn ruin heeft er een met oren (slappe groooote oren, dus die hangen half dubbelgevouwen weer naar beneden, ziet er nogal komisch uit), mijn merrie met oren, uitsparing voor voorpluk en een neusnetje. Ik ben wel specifiek op zoek geweest naar eentje zonder bontranden, zo licht mogelijk van kleur en met een vast neusnetje (die ritsjes lijken me niet zo lekker zitten).

Fabster, mijn merrie houdt ook niet zo van water. In het bos doet ze grote moeite om om plassen heen te lopen of er overheen te springen; ook op de crossbaan bij Bussloo kreeg ik haar de waterbak niet in. Maar: we waren vorig jaar op het strand en ik had me al voorbereid op een sessie "kom maar schatje, niks aan de hand, dit is leuk, kijk een snoepje", maar mevrouw liep zo door de zee in >;) Blijkbaar stelt ze eisen aan het water, ofzo.

Mijn dagindeling vandaag is eh werken tot een uur of 17.30u, dan even eten en dan de paarden doen. Ze hebben ca 35 kg hooi, zowel in de schuilstallen als in de bakken op de track, en voldoende gras in de wei, dus ze kunnen kiezen waar ze willen staan. Meestal komen ze met dit weer rond 11-12 uur naar de stallen en blijven daar kamperen tot een uur of 17-18. Dan wandelen ze rustig terug naar de wei.

Edit: zo dus, half hangende vliegenmasker-oren :P
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Hilary op 20-06-17 14:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:33

Haha ja die hang oortjes :D
Headbangen deed Nick vandaag ook de hele tijd, dat was ook het moment dat ik dacht 'en nu moet ik er wat aan doen'. Vond het zo sneyu.

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:02

haha die oren! :)

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:19

haha die oren, geweldig

hier ook vliegenmaskers op

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:25

Ach, die oortjes :')

Ik heb Cajra op het strand er wel eens in geluisd. Met van die halve zandbanken. Aan de ene kant met droge voetjes op de zandbank en aan de andere kant kun je niet andets dan door het water terug. Dat deed ze dan wel (niet van harte), maar zó dan nog een x de zee in, ging mooi niet door <<)

Net de netten gevuld, de oprit aangeveegd en daarna mijn kop onder de kraan. Nu even pauze en dan zo met poes naar buiten.

De dag schiet al op...,Nog een dag of 3-4 en dan voorspellen ze weer normaal weer, gelukkig.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:42

Sterkte Fabster nog met alles. Bonaire ziet er heerlijk uit.
Claudia, hier helaas ook een keer weg moeten gooien zo'n baal. Wij moesten €15 betalen (2 asser aanhangwagen, 1 asser was €7,50).
Oh dat hooi ziet er goed uit!

Grappig al die paarden met hun maskers. Ik heb toch ook maar weer een poging gewaagd ben benieuwd of ze er vanavond nog opzitten. Broertje vond de paarden geschikt voor een gewapende overval.

Mijn handige harries staan ook vol in de zon.... Ben dankzij de tip van Azmay wel seriemoordenaar geworden. Die vliegenvallen zijn niet goed voor mijn karma. Maar ze werken top!

Eergister een spreeuw gered van de verdrinkingsdood. In plaats van de automatisch drinkbak besloot hij in een speciekuip te gaan zwemmen... Paniek! Helaas gister dood gevonden in de wei. Ik denk dat hij tijdens het drogen door een beest is gepakt. Was weinig van over :(

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:51

Oja ik moest nog een extra vliegenval halen :)*
De andere heb ik gisteren geleegd, smerig werkje maar hij zat tot de nok vol. Nu weer wachten tot hij vies genoeg ruikt om echt grote aantallen vliegen aan te trekken.

Sonde van die spreeuw selka, maar je hebt je best gedaan.

Mijn paarden zijn verwende nesten :Y)
Heb een half uur geleden een hooinet opgehangen maar deze heeft een fijne maas en nu hebben ze er de helft uit gegeten en zijn ze er klaar mee. Ze staan weer in de zon te bakken en stompjes onkruid te eten :')

Lynn_Nikita

Berichten: 25531
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:21

Waar heb jij die val vanaf azmay?

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:24

Lynn_Nikita schreef:
Waar heb jij die val vanaf azmay?


Die pot?
Staan hier bij de aveve. Heb ook een navul fles gekocht waarmee je een keer of 10 opnieuw kan vullen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:44

Fabster schreef:
Dochter net ziek van school gehaald. Dus ach, mijn dag komt wel voorbij... :D



Beterschap.
Het is ool warm/benauwd.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:28

Ff vluchtig bijgelezen.
Ben nog beetje stoned van de narcose :#

Mooie balen Jeffrey en Lisette.

Ik heb ook gewone zwarte emmers met dazenlijm in de wei hangen.
Werkt prima.
Ik had laatst ook vliegenfrontriemen gehaald.
Amel en Melle doen ze af en voor de mini's zijn ze net te groot helaas.
Wilde ik ze gisteren toch omdoen, kan ik ze nergens meer vinden. :(
We hebben ook erg veel gewone vliegen vooral rond de ogen.
Met de dazen valt het tot nu toe erg mee maar er zit natuurlijk ook al een deel op de emmer geplakt

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:31

Ben je vaker onder narcose geweest? Rust wel goed uit en onderschat het niet. Neem de tijd. Beterschap!

Lynn_Nikita

Berichten: 25531
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:44

Azmay schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Waar heb jij die val vanaf azmay?


Die pot?
Staan hier bij de aveve. Heb ook een navul fles gekocht waarmee je een keer of 10 opnieuw kan vullen.


mmm die ligt hier niet, belgie zie ik op google, is het deze https://avevewinkels.be/Producten/Detai ... nval/1f5cd

eens kijken of ik ze in Nl ook vind, wil die wel eens proberen
ow maaseik is goed te doen

hoelang doe jij met 1 vulling?

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 19:57

Lynn_Nikita schreef:
Azmay schreef:

Die pot?
Staan hier bij de aveve. Heb ook een navul fles gekocht waarmee je een keer of 10 opnieuw kan vullen.


mmm die ligt hier niet, belgie zie ik op google, is het deze https://avevewinkels.be/Producten/Detai ... nval/1f5cd

eens kijken of ik ze in Nl ook vind, wil die wel eens proberen
ow maaseik is goed te doen

hoelang doe jij met 1 vulling?

Ja die is het :j

Vorig jaar heb ik de hele zomer ermee gedaan op de wei, dit jaar zat hij in de paddock met een maand ramvol. Wij hebben toevallig een Aveve in de straat hier maar zal een van de weinig in Nederland zijn vermoed ik.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:14

Chasey schreef:
Ben je vaker onder narcose geweest? Rust wel goed uit en onderschat het niet. Neem de tijd. Beterschap!


Ja hoor heel vaak al.
Kan er gelukkig goed tegen. Ben om 9u geopereerd en om half 11 was ik terug op de kamer. Tussendoor geslapen en half 3 was ik wel goed wakker en uit bed gegaan.
Had ontzettend honger en zin in koffie dus even gehaald in het restaurant beneden.

Die vliegevallen zullen ze bij de Welkoop ook wel verkopen denk ik?
Ga ik ook maar eens naar kijken.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:23


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:33

Waar hang je die vliegenval dan op?