Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:44

Claudia, Zooo dat is een grote bout! Fijn dat je nu weer zonder kan. Beterschap :)

Azmay, Dankje :) Heb het motorrijden weer opgepakt, want ik heb het echt nodig. Altijd al een motormuis geweest, maar je weet wel. Als je gaat trouwen en kinderen krijgt dan moet je keuzes maken. De motor werd verkocht en had 6 jaar niet meer gereden. 2 maanden terug was ik het zat. Omdat het lichamelijk niet zo lekker gaat, heb ik mezelf getrakteerd op een Kawasaki Ninja :) En wat is dat fijn, kop leeg maken! Op een paard kan dat ook wel, maar dan ben je toch nog altijd bezig met het paard. En toch niet altijd even ontspannen. De motor slaat niet op hol (als het goed is) en schrikt niet. Dus dit is echt heel fijn om weer te kunnen doen :) En het is gewoon iets wat ik super gaaf vind.
Daan en ik reden achter elkaar op de snelweg. Af en toe haalden we elkaar in. En kon David mooi foto's maken vanachter het raampje :D

Ik ben eigenlijk al een hele tijd ziek, maar loop daar niet zo mee te koop. Vanaf het winter zijn mijn darmen niet goed meer. Heb toen noodgedwongen 2 keer prednison gehad. Omdat ik 2 keer achter elkaar een longontsteking heb gekregen. Dat heb ik bijna elke winter, dus op zich is dat niet zo erg. (Dat hoort een beetje bij me als longpatiënt).
Maar de laatste prednison- en antibioticakuur hakte er zo vreselijk in, dat mijn darmen nu niet meer goed werken.
Ik loop bij de internist al een tijdje en vandaag ben ik weer geweest. Want ik kan heel veel eten niet meer verdragen, vooral gluten niet. En ben intussen al 10 kilo afgevallen. (Wat ik niet zo erg vind) Maar de reden is het niet waard. Ik voel mij een dweil. Omdat ik geen voedingsstoffen meer opneem. En moet echt dingen plannen, omdat ik continue bij de WC in de buurt moet blijven. Heel vervelend!
Nu is het afwachten op een oproep voor een maag- en darm onderzoek. Dan gaan we hapjes nemen uit dikke- en dunnedarm. Dat vind ik best eng!!!
En over 3 weken een dagopname voor nog wat andere onderzoekjes. Ben er nog wel even zoet mee, maar hopelijk vinden ze een oorzaak. Want hier word ik letterlijk moe van. Het vreet energie!

Ik was van plan om straks eens bij de action te kijken voor iets tegen de vliegen.
Daan heeft vanmorgen keurig het masker om Nick zijn hoofd gedaan. :) En hij stond lekker in de schuilstal. Daar zijn echt minder vliegen! Dat is wel fijn voor ze. En het lijkt erop dat hij aan het masker gewend is. Staat er mooi rustig bij.
Als de Action niet wat heeft, loop ik even bij de intratuin naar binnen, misschien hebben ze daar nog wat.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:51

Net een extra BSI vliegenval gescoord bij de ruitershop hier, die hadden ze net nieuw binnen. Meteen even laten weten dat ze echt goed werkte :Y)
Ook meteen een fles veerust meegenomen en de groencontainers uit gespoten, wat heerlijk toch een eigen huis #) :')

Wat enorm naar dat je ziek bent Chasey, hopelijk vinden ze heel snel iets was goed op te lossen is :(:)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:31

rover_ schreef:
Beterschap Claudia.

Hebben jullie tips voor vliegen in huis? Werken bijvoorbeeld die kleine stekkers voor muggen (met geluid) ook goed tegen vliegen?


Hier kun je laten spuiten tegen vliegen in je huis. Mijn buuf doet dat 1 x per jaar. Alles wat op de muur gaat zitten, valt dood naar beneden. Een collega van mij had t in zijn stal laten doen. Inderdaad geen vliegen meer, maar de zwaluwen zijn ook nooit meer terug gekomen.

Ik vind t niks. Lijkt me niet gezond, die troep. Deuren dicht houden, scheelt enorm (en ramen natuurlijk). Wij hebben nu dus die nieuwe poes, dus de deuren staan hier niet open. Normaal mep ik er wel 40 op een dag. Nu heb ik er 2.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:37

chasey, pittig allemaal :(:)
hopelijk vinden ze snel wat jou darmen zo prikkelt en waaom ze niks opnemen

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:37

Wat een bout, Claudia! :wow: . Fijn dat t weer beter gaat.

Chasey, check Erik Laarakker even. Soms kan hij heel veel met dit soort dingen. Ook als er uit allerlei andere onderzoeken niks bruikbaars meer komt. Want zo is natuurlijk ook geen doen! Y;(

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:52

Dankje allemaal. Komt uiteindelijk wel goed. Denk ik. Hoop ik ;)
Fabster, zal de naam even opslaan. Ik wacht eerst de lopende onderzoeken af :)

Ben net op pad geweest voor een vliegenval, nog niet kunnen vinden. Maar ben ook nog niet bij intratuin geweest. En de welkoop kan ik ook nog wel even checken. David wil nu eerst een spinner kopen...haha. Die jeugd van tegenwoordig. ;) Heeft net zijn spaarpot op de kop gehouden. Heb al het kleingeld mooi met zijn geld gewisseld, dus ben zo van mijn kleingeld af.
En daarna door naar de zwemles van David. Druk dagje. Maar hou het nog goed vol :)

Ik denk dat ik vanavond even met Nick naar het water ga. Hij staat maar een beetje te staan, volgens mij zijn de paarden de warmte nu wel zat. Eerste paar dagen waren ze nog wel actief, nu staan ze maar wat voor zich uit te staren. Geef ze zo nog weer even wat hooi, want het gras is zo goed als op.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:57

Gisteren was er heel even een kwartiertje dat er bewolking was en dus iets koeler. De paarden gingen meteen uit hun stekker. Ze zijn dat hete weer echt wel zat.

Mijn man zat gisteren in Noord Holland. Heerlijk weer, zo n 23 graden. Hier 33. Ech nie leuk :\

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:59

Jep hier in Noord Holland is het op dit moment zaaaaaalig :D !

Gisteren was het helemaal super, toen stond er nog iets meer wind dan vandaag.

Lynn_Nikita

Berichten: 25531
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:19

ClaudiaHS schreef:
Welkoop/boerenbond is het zelfde Chasey.
Lekker zo op de motor.
Ik zal ook eens kijken naar die vallen.


Die hebben echt een ander assortiment, Hie ris ik denk een jaar geleden de boerenbond gewijzigd in welkoop en heeft ineens andere spullen wel of niet meer in het assortiment

Lynn_Nikita

Berichten: 25531
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:22

Action heeft wel spinners, geen vliegenval op zo`n plakstrips na ( die heb ik in huis hangen, zitten ook hartstikke vol)
ik kan er namelijk net vandaan

Beterschap Chasey, hier ook een motormuis, momenteel geen motor meer sinds de kindjes

Sow flinke schroef ze!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:22

Volgens mij is de Welkoop de 'stadse' versie van de boerenbond.

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:00

Chasey, sterkte met je gezondheid, niet leuk zo!

Die vliegenvallen, moet je die niet juist ergens neerhangen waar je de vliegen naartoe wilt lokken? Mij is altijd verteld dat die dingen vliegen aantrekken, dus ik hang ze juist een eindje bij de paarden vandaan zodat alle vliegen daar naartoe worden gelokt ipv naar mijn paarden :?

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:05

Libera schreef:
Chasey, sterkte met je gezondheid, niet leuk zo!

Die vliegenvallen, moet je die niet juist ergens neerhangen waar je de vliegen naartoe wilt lokken? Mij is altijd verteld dat die dingen vliegen aantrekken, dus ik hang ze juist een eindje bij de paarden vandaan zodat alle vliegen daar naartoe worden gelokt ipv naar mijn paarden :?


Ik merk dat ze op een gegeven moment de val lekkerder vinden dan de paarden dus als de paarden langs lopen vliegen ze over op de val en niet terug.
Het is inderdaad misschien wel zo dat ze uit de omgeving meer hierheen komen nu, maarja elke gevangen vlieg gaat geen eitjes meer leggen denk ik dan maar. We hebben ook een straat met erg veel dieren dus veel vliegen heb ik toch wel.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:03

Chasey, ik sluit me aan bij Fabster wat betreft Laarakker :j Heb ik zelf ook erg goede ervaringen mee.

Verder: ik werk op de MDL afdeling, dus als je vragen hebt, kun je ze altijd stellen. Krijg je alleen een darmonderzoek of ook een maagonderzoek? Vraag iig een roesje, dat is een stuk fijner. Voor het darmonderzoek moet je laxeren; ik weet niet welk middel ze je voor gaan schrijven, maar als je kan kiezen: Eziclen of Moviprep :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:38

Dat roesje heb ik ook begrepen, dat je dat beter wel kan doen, ja! Kunnen wat vrienden van mij erg smakelijke verhalen over vertellen. De 1 had wel een roes, de ander niet. Voor de verhalen zijn vooral die van geen roes leuk. Voor de ervaring absoluut niet! _O- :n

Afbeelding

Vandaag kwam het zwemvest voor de hond binnen. Dus meteen mijn bejaarde Miep mee op pad genomen. Allebei zó blij met dat ding! Miep heeft voor het eerst weer hele stukken kunnen zwemmen, ik kon haar de kant op helpen met bet handvat én ik hoef niet meer bang te zijn dat ze verdrinkt. Heerlijk!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:01

Wat een mooi vest :) en super handig, zeker voor een oudere hond! :D

Ik heb uiteindelijk nog steeds geen vliegenval. Het zoeken naar een spinner kostte iets meer tijd. Uiteindelijk geslaagd voor een spinner bij de Blokker, kind helemaal blij.

Ik moet ook een maagonderzoek, dus van beide kanten.... En gewoon in één keer. En een roesje wil ik zeker! Van mij mogen ze me helemaal plat spuiten, zodat ik het niet meer krijg :P

Voordat we naar de zwemles zijn gegaan stond Nick er maar zielig bij. En ook de paddock is kurk, maar dan ook kurk droog! En de weide natuurlijk ook, maar ze bleven maar zielig in de paddock staan. Ookal konden ze de weide in. Daar was echt te veel zon en de paarden hadden er duidelijk last van vandaag. Nick stond de hele dag in de schuilstal.
Ik heb dus voordat we naar de zwemles gingen de sproeier maar even naast de paddock aangezet, bij de drinkbak. Dat als ze gaan drinken, ze even met de voeten in het water staan.
Bij terug komst stond Nick op rust onder de spoeier. Hij maakte er dus dankbaar gebruik van. Ook Bliksem was nat. Maar stond er niet meer toen ik met de camera eraan kwam.

Afbeelding

Afbeelding

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:07

Mooi als ze onder de sproeier willen staan.
Ik moet nog een navulling voor de vliegenvanger hebben. Ving hier ook echt enorm veel.

Claudia goed herstel.

Chasey erg vervekend die problemen. Ik heb het zelf ook.

Zo lezende lees ik toch veel dames op de motor. Ik zelf ook. Tijd inderdaad niet gedaan, maar ben het weer aan het oppikken. Marcel heeft net 2weken geleden een andere motor gekocht en dan rij ik voorlopig op die andere van hem. Even kijken of dat ook bevalt. Het is meer een tour en ik had altijd een chopper. Maar goed deze staat er nog. Dus wie weet bevalt het heel goed. Volgend weekend gaat Marcel met mij zoontje een weekend met de motor weg. Heeft hij ook met onze oudste gedaan. Zo leuk hoe enthousiast ze dan zijn. Heerlijk.

Mijn afspraak voor vanavond afgezegd. Was ik wel blij mee veel te warm. Kijken of het zo nog afkoeld dan kan ik misschien nog iets met de paarden doen. Of misschien even afspuiten. Vinden ze ook vast wel lekker.

Mandy73_unes

Berichten: 301
Geregistreerd: 05-01-13

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:16

@chasey, heerlijk die sproeier maar let wel op dat ze niet nat weer in de zon gaan staan....fikken ze weg 8-) ....eigenlijk moeten ze dan in de schaduw even opdrogen en dan droog weer terug!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:07

Wat leuk Kvulden dat je ook motor rijdt! Gewoon weer lekker rustig oppakken. :) En wat leuk dat hij met je zoon op pad gaat.
Ik heb David ook al een paar keer achterop gehad. Hij vindt het prachtig. Hij heeft zijn eigen motorpak.
Ik kom met David achterop niet boven de 50km/u uit. Gewoon lekker rustig rond tuffen :)
Dan wel met de motor van Daan, die is daar meer geschikt voor.

En Lynn ook! Gaaf. Jammer dat je het nu even niet meer doet, maar misschien tzt weer. Ik ben ook een tijdje motorloos geweest ivm kinderen, huisje boompje beestje. Tot voor kort.

Mandy, ja dat heb ik inderdaad eerder gehoord. Maar ik ga er vanuit dat als hij het te warm krijg wel weer in de stal gaat staan. Of misschien gaat rollen.
Had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat Nick zich zó nat liet sproeien :') Gek peerd.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:15

Mijn vriend heeft zijn moterrijbewijs maar ik vind die dingen echt zo dood eng dat hij er geen mag kopen van me :o

Nou heb ik vorige week mezelf zo gek gekregen af te spreken dat ik bij een vriend achterop ga dus misschien ga ik dood van angst en misschien vind ik het wel gaaf :')

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:28

Mijn man is 3 motorongelukken rijker en een milt armer. En nee, dat was niet zijn fout. Aantal automobilisten die rood stoplicht negeerden of aan de verkeerde kant vd weg de bocht namen. Hier geen motor meer, tenzij hij stinkend rijk wordt en mij goed verzorgd achter laat.... :o

Ik word echt gek van de hitte. Op ons terras is het 44 graden. De schuur is 30 graden en in de woonkamer 27. Mijn voeten filken echt van mijn lijf af. Ik heb de cold packd van Cajra om gedaan. Best lekker.... :o


Afbeelding

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:38

Ja ik ga het nu weer een beetje oppakken. Ik was ook gestopt voor de kinderen. Met de eerste nog wel. We gaan dit zomer er een paar dagen op uit samen. De kinderen zitten op scouting en gaan dit jaar allemaal tegelijk. Dus hebben wij een paar dagen met ons tweeën.

Ik wilde vanavond eigenlijk even wandelen met Rosie maar vind het nog te warm. Hard gewerkt vandaag en nu eigenlijk wel op. Kijken of het morgen lukt. Vanmorgen was het hier nog wel een tijdje koel.

Sterkte Fabster met de hitte. Hier wel heet maar niet zo heet denk ik.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:41

Handig dat coldpack! :)

Ikzelf zie motorrijden niet als een verhoogd risico, overal kan je wat overkomen. Zo is er vandaag in mijn oude woonplaats een fietser doodgereden door een vrachtwagen. :( Vreselijk!
Ik ben ooit een keer bijna verdronken, maar ik zwem ook nog steeds :)

Een paar dagen met zijn tweeën is wel een keer fijn. :)

rover_
Berichten: 1373
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:26

Handig vest Fabster.

Sterkte Chasey, echt akelig. Ik heb zelf ook heel lang extreem veel last van mijn darmen gehad. Altijd standaard half 5 wakker en dan begint toiletbezoek. In mijn geval bleek gluten van invloed en met preparaten ernaast is het enorm verbeterd. Dit kwam overigens niet uit het darmonderzoek/biopten.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:51

Sterkte Chasey! Wat balen dat je al zo lang ziek bent.

Heerlijk warm hier in het zuiden he Fabster? Slimme oplossing!
De honden liggen hier voor pampus, de kat komt niet van de tegels af maar de paarden blijven vol in de zon staan...

Gister is Gent door 3 omheiningen gerend. Beest was helemaal in paniek :( Ik vermoed dat er een beestje onder z'n vliegenkap zat. Dat ding ging af en meteen was hij weer rustig. Helaas mijn mooie super lange gras naar de maan maar paardlief is heel. Omheining kunnen fiksen met nieuwe palen en draad. Altijd fijn met 33 graden.