Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:06

Oef Selka, dat is inderdaad lekker bij 33 graden. Ik heb echt zin in morgen. Wordt het al meer normaal weer en zaterdag 22 graden....heerlijk...,

Miet zo naar de eindpresentatie van mijn dochter, dus al het werk blijft lekker liggen voor straks in de hitte.... :')

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:24

Ja he! Zaterdag heb ik eindelijk weer les. In die hitte hoef ik echt niet aan te komen met een zadel haha.

Veel plezier bij de presentatie! Hopelijk is je dochter geslaagd?!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:56

Wat schrikken Selka, gelukkig is het met paardlief goed.

Succes bij de presentatie! :)

Ik doe vandaag ook niks hoor.
David zit ziek thuis. Die had gisteren een hitte-uitputting. 39 graden koorts, hartslag als een malle, en compleet van de wereld.
Tijdens zijn zwemles had hij het steenkoud en kon de les niet aan. Voor het avond eten sliep hij al bijna, dus snel in verfrissend bad gedaan en daarna naar bed. Hij heeft geslapen tot nu net!!
Heb hem vannacht wel meerdere malen getemperatuurd en in de gaten gehouden. Gebroken nachtje dus.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:48

Oh dat vind ik altijd enge dingen. Ik was vroeger ook altijd ziek met deze temperatuur. Ik heb zo zin om iets met de paarden te doen, maar inderdaad veel te heet. Zou toch graag eens kijken of ik met Rosie naar het water kan lopen. Wie weet morgen.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:13

Net min of meer te horen gekregen dat ik de wei kwijt ga zijn -O-

Boer wil zijn koeien het hoge gras laten af eten zodat de heg gesnoeid kan en hij kreeg veel telefoontjes van de schapenboer die het wilde gebruiken oid. Net nu het gras eindelijk wat geschikter word voor Diva :(

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:48

Wat een naar nieuws Azmay, en nu dan? :( Wat balen!!

Kvulden, ja ik vond het ook eng! Heb ook regelmatig even gekeken en getemperatuurd.

Heb de paardjes in de paddock aan huis gezet, kan ik ze beter in de gaten houden. En daar is nu het meeste schaduw. Mandje hooi gegeven in de schaduw en Bliksem wat in de stal. :)
En die stomme hond vond het wel gezellig dat de paarden bij hem in de paddock kwamen, begon gelijk te ravotten... Ik zei nog tegen hem dat ie af moest en aan zijn hart moest denken met dit weer :') Maarja.. hij wilde spelen. Nou ja, dan bekijkt ie het maar. Gekke hond.
Afbeelding

Bliksem lekker in de stal, in zijn eigen privé plekje. Door de balk kan Nick niet bij hem komen, maar kan Bliksem wel in en uit lopen :)
Afbeelding

MarloesHJ

Berichten: 2474
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:54

Wat vervelend Azmay dat je de wei kwijt bent!

Ik zou ook graag wat met de paarden willen doen, maar niet met deze temperaturen. Heb ze wel een emmer water met elektrolyten en wortels gebracht, dus ze hebben gewortelhapt vandaag :Y) En dat zal ook wel alle actie zijn van vandaag. Net het water bijgevuld, de stallen in orde gemaakt voor vanavond en vervolgens gaan zitten en een boek uitgelezen. Straks maar richting het werk, gelukkig wel enigszins minder warm dan buiten.

Chasey beterschap met de zieke! Dit weer is echt niets...

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:59

Ik probeer nog een manier te bedenken waarop ik de wei kan houden maar kan er geen bedenken. Denk dat ik volledig afhankelijk ben van wat de boer mij gaat vertellen verder..

Het is veel en veel te warm, ze hadden vanavond regen voorspelt maar dat word ook minder met het uur dus het zal wel droog blijven >;)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:05

Is dat de enige weide die je hebt voor de paarden?

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:08

Chasey schreef:
Is dat de enige weide die je hebt voor de paarden?


Ja, heb nog een paar maanden de wei van de buren gehad maar die is nu weer in gebruik door hun andere paarden (en nog geen 1500 vierkante meter dus niet bepaald geschikt voor 4 paarden).
Iets anders vinden in de buurt zal ook niet makkelijk zijn, is veel gras maar ook veel koeien- en schapenboeren.
Diva is ook gevoelig geworden op gras dus koeiengras kan alleen als ik ze er heel kort op kan zetten per keer zoals nu, deze wei is 100 meter van mijn paddock af.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:11

Ojee, wat een ramp :( Echt vreselijk balen. Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden.

Ik ben wel blij met het masker voor Nick.
Vanmorgen had ik Daan gezegd dat hij het masker af mocht laten. Want ik weet niet hoe erg zo'n ding broeit in de zon. Maar Nick werd net weer helemaal gestoord van de vliegen op zijn hoofd, dus toen ik ze in de paddock had gezet ook gelijk weer het masker op gedaan. Hij staat er nu weer mooi rustig bij. Het masker houdt ook mooi zijn ogen vrij. Hij heeft best uitpuilende oog- en oogkassen. Dus was wel een beetje bang dat het masker er tegen aan zou komen. Maar hij past verrassend goed! :)
Afbeelding

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:13

Lijkt me fijn dat dat masker vrij licht is om de oren, die van mij zijn beide zwart daar en licht op het gaas. Dat broeit wel maar liever dat dan enorme oogontstekingen :o

MarloesHJ

Berichten: 2474
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:16

Ik heb twee zwarte maskers maar heb niet het idee dat het te warm is voor ze. Zie ze er ook niet onder zweten. Dit is de tweede zomer dat ik het masker gebruik, heb nooit iets gemerkt. Behalve dat mijn paard veel rustiger is met het masker op :D

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:55

Kun je de paarden niet tussen de schapen of koeien laten lopen?

Hier eigenlijk helemaal geen zin om wat te doen met deze temperaturen. Net even gekeken op de thermometer buiten maar die geeft 38 graden aan en hangt in de schaduw 8)7 niet echt lekker weer om buiten aan het werk te gaan.

Lynn_Nikita

Berichten: 25497
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:56

Azmay, En die wei achterom, is dat nu van de buren?

Niwla

Berichten: 4117
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:04

Tsjonge Azmay, dat is balen zeg. Wanneer hoor je meer?

Oke, jij wint met je temperatuur pb. :D Morgen is het hier hopelijk koeler. Normaalgesproken houd ik wel van deze warmte, maar nu het niet de pensionhouders gras is dat staat te verpieteren en ik hoogzwanger ben mag het wel een paar graadjes minder. De voorspelde regen blijft hier ook maar opschuiven.

Paardjes zien er relaxt uit Chasey. Ik vind het een mooi masker van Nick. Hier staat m'n ruin met een zebra masker op, maar de vliegen gaan precies op de rand zitten.

Zijn er hier mensen met een eigen grondwaterbron? Hoe lang gaat zoiets mee als het niet regent? Hij zit volgens mij een meter of 50/60 diep maar ik heb er totaaaal geen verstand van.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:09

Lynn_Nikita schreef:
Azmay, En die wei achterom, is dat nu van de buren?


De buren hebben voor een wei maar die staat te koop en gebruiken ze verder zelf. Zelf heb ik nog een paddock van totaal ongeveer 800 vierkante meter en van daaruit kan ik ook naar de wei die ik nu van de boer in gebruik heb die 2500 vierkante meter koeiengras is.

Tussen de koeien durven de boeren niet zover ik begreep, tussen de schapen wil ik nog wel gaan proberen als ik inderdaad iets moet gaan verzinnen. Weet alleen niet hoe reeel de dreiging van leverbot etc is dus dat moet ik ook nog bekijken.

Of en wanneer ik wat hoor weet ik verder niet. Voor ik verder uitspraken doe naar de boer wil ik eerst met mijn vriend en eventueel achoonfamilie praten zodat ik mijn mogelijkheden echt ken.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:11

Ik pomp water uit de grond. Het is nooit op.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:16

Hier ook grondwater, is maar 3 meter diep en kan per keer ongeveer 1500 liter oppompen maar hij loopt altijd wel weer in een dag vol, ook als het een paar maanden niet geregend heeft.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:22

Jeetje wat rot Azmay!! Hopelijk kun je tijdig een oplossing vinden.
Waar ik sta komt ook te koop vandaar dat wij onze zoektocht voor een huis waar de paarden bij kunnen 3 jaar hebben vervroegd. Ik hoop maar dat ik eerder een huis vind dan mijn land verkocht is :+ Tot nu toe 7 huizen gezien maar niks naar mijn zin.

hypos
Berichten: 256
Geregistreerd: 01-05-06

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:49

We hebben 'regen'

Hier hebben de paarden altijd al met schaapjes gestaan. Vooral Tristan, vanaf zijn 3e tot nu 25 jaar.
Zorg voor een vlucht route voor de schapen, dan kan er weinig gebeuren.
Bij ons is het nu iets lastiger, maar de lammeren gaan nog onder het lage draadje door, vooral als er een shet of ezel achteraan gaat.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:50

Wij hebben ook een grondwaterpomp. Is ook niet vaak leeg geweest. Volgens mij 1 x. Maar datbis lang geleden.

Hier 34 graden in de schaduw. Airco staat al dagen aan in de slaapkamers, maar die krijgt het ook niet evht koel. Geen dakisolatie....

Eindpresentatie is van de brugklas. Mijn dochter is 12. Maar ze gaat wel over, hoor := . Ze zijn op die school gek op onderzoeken en presentaties. Is wel erg leuk om te zien.

Net de paarden weer wat netten hooi gegeven, gemest en gauw weer naar binnen. Er staat nu wel wind, maar het lijkt Bonaire wel.... ik hou echt niet van deze temperaturen.... ik hoop ook op regen, maar ik vrees het ergste...

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:13

Oh haha meestal is dat toch wat later pas een eindpresentatie. Nouja fijn dat ze over is :D

Hier nog geen regen of wolkje te zien. Het is wel eindelijk gaan waaien.

Niwla

Berichten: 4117
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:15

Ah, fijn. Dan hoef ik me nog geen zorgen te maken om het water. De vorige bewoners woonden hier op een gegeven moment met zijn 12-en (!) dus wat dan betreft moet het een flinke bron zijn.

Lijkt me echt vervelend als je plekje verkocht/ verhuurd wordt en je op zoek moet naar iets nieuws.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:31

Hier zou regen aan moeten komen! *\o/*


Afbeelding

Even de was binnen halen...