Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:04

Neeeneee mijn eigen paard(en) mee als ik kom oppassen om te rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:08

Caily schreef:
Neeeneee mijn eigen paard(en) mee als ik kom oppassen om te rijden


Oeps, verkeerd begrepen haha.

Mijn paarden staan niet zo groot, denk dat ik max 4.000m2 heb. Ze hebben 2 weitjes en een groot paddock en krijgen continu hooi bij.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:09

Ah Caily, jij komt op mijn lijstje haha.
*Zeer geschikt, heeft ervaring met het ras :D*

zoefie

Berichten: 1168
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:07

Haha cailey gaat het nog druk krijgen hier gaat het tot nu toe altijd wel met op vakantie gaan. Gelukkig een fijn achterbuurmeisje dat scheelt

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:35

Hier weer teleurstelling. Een gezin die 2,5 week zou komen.
Ineens toch hun eigen hond mee willen nemen. Echter lijkt me dit niet handig. Een teefje tussen 3 reutjes. Nu lijkt het alsof het hele oppasplan in duigen lijkt te vallen hierom. Mijn vriend heeft zich er al helemaal op verheugd. Baal nu enorm. Wil hem niet teleurstellen.

Ik heb een lieve tinker en fjord. Echter als ik er niet ben, laat ik onervaren mensen er niet gewoon mee aanmodderen. Iemand met ervaring is geen probleem.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:49

Anke schreef:
Hier weer teleurstelling. Een gezin die 2,5 week zou komen.
Ineens toch hun eigen hond mee willen nemen. Echter lijkt me dit niet handig. Een teefje tussen 3 reutjes. Nu lijkt het alsof het hele oppasplan in duigen lijkt te vallen hierom. Mijn vriend heeft zich er al helemaal op verheugd. Baal nu enorm. Wil hem niet teleurstellen.

Ik heb een lieve tinker en fjord. Echter als ik er niet ben, laat ik onervaren mensen er niet gewoon mee aanmodderen. Iemand met ervaring is geen probleem.


Gadver wat balen, mijn vriend heeft dan net vakantie en ik denk niet dat hij het leuk vind als ik hem hier 2 weken in zijn eentje laat zitten met de beesten maar als ik op een andere manier een deel van de oplossing kan zijn laat je het maar weten :(:)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:37

Dankje. Dat stel ik erg op prijs.

Baal dubbel als dit niet doorgaat, was nog een ander gezin die heel graag wilden komen. Die hebben net een andere plek toegezegd. Zelfde periode...
Lijkt net alsof mensen niet helemaal de impact ervan inzien als ze (op het laatst) ervan af willen zien.
Camping is al geboekt. Vakantie gepland...doink!
Valt me sowieso op dat betrouwbaarheid en afspraken nakomen vaak moeilijk lijkt te zijn.

We hebben trouwens hele lieve dieren.

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:47

Enorm balen Anke!

Toen ik 2 jaar geleden een soortgelijk probleem had (mijn moeder zou oppassen, maar brak een week voor onze vakantie haar knie en moest meteen geopereerd worden en 3 maanden revalideren), is via dit topic een oplossing gekomen... het komt vast goed op een manier die je niet verwacht.... Maar stressen is het wel. Bah.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:50

Vakantie is idd lastig als je beesten hebt thuis.
Hier nu wel een goede "oppasdienst", de honden gaan daarheen en ze komen de beesten thuis voeren. We zijn toch nooit langer weg dan een paar dagen dus als ik bij de paarden zorg dat er water en hooi staat redden die het wel zonder dat brokje elke ochtend.
Als de plannen hier allemaal doorgaan komen daar ongeveer 600 schapen bij die elke dag hun eten willen hebben dus dan zal het wat lastiger worden om daar geschikte oppas voor te vinden ;)

Ben bang dat ze vooral aan hun eigen "gevolgen" kijken Anke. Voor hun heeft het vaak geen negatieve gevolgen dus is die keuze snel gemaakt. Dat ze daarmee de vakantie van een ander verpesten zal sommige een rotzorg zijn.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:55

Ik vind dat wel heel vaag. Ik heb een aantal jaren opgepast op de honden van een vriendin. Kun je toch niet zomaar afzeggen?! %)

Moet wel zeggen dat die van ons ook nuet helemaal zeker is. Mijn moeder moet geopereerd, maar is nog steeds onduidelijk wanneer. Ik hoop niet precies in onze vakantie. We hebben geen annuleringsverzekering.... #)

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:22


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 07:02

Met mijn 5 paarden wordt t even sparen....

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:09

Maar die mensen zeggen toch niet 'zomaar' af? Anke heeft ze verteld dat hun teefje niet mee kan. Dat vind ik toch wel een ander uitgangspunt hoor.

Ik begrijp dat je liever geen vreemde hond in je eigen roedel hebt, maar waarschijnlijk had het oppasgezin daardoor zelf een acuut probleem en zeggen ze daarom af.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:44

Maar ik ga er dan wel vanuit dat dat van te voren besproken is.

rover_
Berichten: 1366
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:56

Waardeloos Anke. Hoop dat je snel een oplossing hebt.
Wellicht dat die mensen de hond toch nog elders onder kunnen brengen?

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:05

Maar dat is toch de wereld op z'n kop, dat die mensen hun eigen hond ergens anders zouden moeten onderbrengen?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:09

Maar lieverd, als daar afspraken over zijn gemaakt (ga ik dan van uit), dan weten ze dat toch? En hadden ze dus kunnen kiezen om te zeggen dat ze dan niet kunnen oppassen. Maar alleen als hun hond ook mee kan. Als je ja hebt gezegd en de vakanties zijn al geregeld, dan ben je rijkelijk laat met dit soort mededelingen. Dat moet wel van te voren duidelijk zijn. Dan had Anke op zoek kunnen gaan naar een andere oppas, voordat de vakantie is geboekt.

Als iemand ziek wordt of een ongeluk krijgt, dan is het overmacht. Maar dit soort dingen vind ikmdan gewoon slecht geregeld.

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:14

Tuurlijk, dit is wel erg op het laatste moment. Maar wat ik in ieder geval probeer aan te geven (en ik denk wilma ook) is dat er ook een andere kant van het verhaal is, het kan goed zijn dat die mensen dachten: hé, er zijn ook andere honden, waarom nemen we onze eigen dan niet mee? En dat je dan botweg te horen krijg: nee hoor, die van jullie kan niet mee. Pats boem, zonder verder te kijken naar oplossingen. Want je kunt immers toch ook zorgen dat je de honden apart houdt bijvoorbeeld?

Ik zeg niet dat het zo gegaan is ;) En dat Anke nu met de gebakken peren zit is duidelijk, maar we vallen hier met z'n allen wel heel hard over die mensen heen, terwijl hun kant van het verhaal misschien wel heel anders in elkaar zit.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:20

Nou, laat ik het zo zeggen: ik vind dat dit soort dingen van te voren goed duidelijk moeten zijn. Dus wat kan wel en wat kan niet. Van beide kanten. Alsdat niet is gebeurd, krijg je dus dit soort dingen. Voor niemand leuk. Als het van beide kanten niet goed is overlegd is het zuur, maar inderdaad een beetje dom. Als het wel is overlegd, zou ik het iemand echt kwalijk nemen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:22

Fabster schreef:
Maar ik ga er dan wel vanuit dat dat van te voren besproken is.


Yep. Ze zeiden bij het 1e contactbericht dat ze hun eigen hond niet mee zouden nemen.
Dus geen problemen met reu-teefje. Wist toen overigens niet wat het geslacht was. Maakte verder ook niet uit, aangezien er geen hond mee zou komen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:23

Wendy schreef:
Maar dat is toch de wereld op z'n kop, dat die mensen hun eigen hond ergens anders zouden moeten onderbrengen?


Dat zouden ze sowieso al doen. Hadden ze zelf aan gegeven. ;)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:31

Wendy schreef:
Zonder verder te kijken naar oplossingen. Want je kunt immers toch ook zorgen dat je de honden apart houdt bijvoorbeeld?


Ze zouden 8 juli komen om kennis te maken en alles door te nemen.
Ik heb voorgesteld dat ze hun hond dan meebrengen en dat we dan even kijken hoe het gaat.
Helaas heb ik hierna geen enkele reactie meer gehad.

In mijn advertentie staat dat meebrengen van loslopende huisdieren niet gewenst is ivm de onrust die het meebrengt.
Zelf ben ik er niet, dus heb daar geen last van. Echter de mensen n dieren wel. Lijkt me fijn als het voor iedereen zo prettig mogelijk vertoeven is.

De 2 hondjes in huis zijn geholpen. De terreinhond niet. We hebben een ren. Stallen. Bak. Gesplits terras gedeelte met een hek. Mogelijkheden genoeg.

Ondanks dat ik baal dat er ineens toch een hond meekomt, ben ik niet 'pats boem' ingesteld en kijk ik naar mogelijkheden.

Mijn honden verlaten vrijwel nooit ons terrein. Hoe ze op een teefje reageren, weet ik gewoon niet.
Bij pony's ben ik bekend met het fenomeen hengst-merrie.
Heb ook aangegeven dat ik best wil kijken of het goed gaat.
Dus hier niet degene die de muur optrekt. Iemand die een grens los laat om toch alsnog op vakantie te kunnen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:41

We krijgen gewoon echt bijna geen regen. De hele tijd voorspellen ze noodweer, maar tegen de tijd dat het moet komen, wordt t bijgesteld en zijn het spatjes. We hebben hier toch echt wat water nodig ;(

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:49

Oh wij hebben eindelijk vannacht en vanmorgen een goeie bak regen gehad.
Zie het gras achter ons huis groeien

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:51

Hier toevallig sinds gisteravond regen, heerlijk. De wei begint meteen weer groener te worden.
Het is alleen jammer dat het hooi nu ook nat is.