Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zoefie

Berichten: 1168
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:25

Ah balen Anke hopelijk krijg je het opgelost. Stel het is een keer een weekend of een dagje of zo kan ik je best uit de brand helpen als je omhoog zit. Maar langer lukt mij helaas ook niet....

Hier af en toe miezer/buien maar in ieder geval nattigheid meteen ook twee gepaneerde paarden

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:40

[***]: wat heb jij een mooie plek zeg ;)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:26

DoubleVv schreef:
Hier ook eindelijk regen vanmiddag begonnen en nog steeds bezig wel al minder gelukkig want alles stond blank.
Heb de meiden maar lekker op stal gezet want vonden er niks aan stonden te drammen aan de poort.

Grappig, onze pony's stonden met dat warme weer steeds bij de schuilstallen overdag. Nu krijg ik ze bijna de wei niet uit om hun voerbakje te komen halen.

DoubleVv
Berichten: 412
Geregistreerd: 15-12-08
Woonplaats: Maaseik,Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:30

Hilary mijne zijn echte miepen op dat gebied. Maar heb hun ook uit veiligheid binnen gezet heb er eentje met een peesblessure bij staan die in groep rustiger is dan alleen. En mijn andere merrie is pas van de antibiotica af boor haar luchtwegen. Dus ga niks uitlokken..

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:31

Hier zijn ze ook de hele winter nauwelijks in de stal geweest maar nu met de warmte wel.
Ze staan nu (eindelijk) 24/7 in de wei maar daar doen ze het maar met de schaduw.
Kim staat ook regelmatig on relaxen onder de bomen maar Diva heeft een masker om en die weigert volgens mij op te houden met vreten :roll:

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:43

Azmay schreef:
Regen! *\%/*


Hier ook. Heeerlijk!

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:43

Anke schreef:
Azmay schreef:
Regen! *\%/*


Hier ook. Heeerlijk!


Het was maar 10 minuten, maar het was regen :j :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:07

Ah stress! Ik schreef hier onlangs toch iets over een toffe jonge arts bij ons, wel, hij komt morgen eten.

Alleen ben ik niet zo goed in sociale contacten buiten mijn werk. Ik ben op school zwaar gepest owv mijn brandwonden (had ooit een leerkracht die mensen zoals ik, verbrand voor de oprichting van het eerste brandwondencentrum, monsters noemde. En dat gevoel heb ik ook wel). En ik kom niet bepaald uit een warm nest. Mijn ouders zijn getrouwd omdat ik eraan kwam en mijn vader drinkt (en is dan agressief). Kreeg vroeger zo vaak te horen dat mijn moeder zich voor mij heeft opgeofferd en dat ik helemaal mijn vader ben. Ook nu word ik vlotjes aan de kant geschoven door mijn ouders. Moet alleen braafjes komen opdraven op familiefeestjes, verjaardagen en begrafenissen. Heb dus niet bepaald een goed zelfbeeld en ben in het echt iemand die liefst mensen op een afstand houd.

Nu ja, lukt me dus niet bepaald bij deze persoon. Heb hem wel al iets over mijn verleden verteld, maar krijg hem gewoon niet op een afstand. En nu heb ik hem dus in een gekke bui, omdat ie normaal weg ging, bij ons uitgenodigd voor een etentje. Tjongens, wat heb ik mezelf aangedaan zeg. Mijn vriend vindt het allemaal nogal hilarisch, ik de afstandelijke tante, die gewoon eens zelf iemand te eten vraagt. Maar ik zit er wel mee, ik heb mezelf nu in een positie gebracht waarin ik dus wel sociaal ga moeten zijn. Pff, voor mij wordt morgen dus echt een sprong in het duister. :\

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:14

SVRL schreef:
Ah stress! Ik schreef hier onlangs toch iets over een toffe jonge arts bij ons, wel, hij komt morgen eten.

Alleen ben ik niet zo goed in sociale contacten buiten mijn werk. Ik ben op school zwaar gepest owv mijn brandwonden (had ooit een leerkracht die mensen zoals ik, verbrand voor de oprichting van het eerste brandwondencentrum, monsters noemde. En dat gevoel heb ik ook wel). En ik kom niet bepaald uit een warm nest. Mijn ouders zijn getrouwd omdat ik eraan kwam en mijn vader drinkt (en is dan agressief). Kreeg vroeger zo vaak te horen dat mijn moeder zich voor mij heeft opgeofferd en dat ik helemaal mijn vader ben. Ook nu word ik vlotjes aan de kant geschoven door mijn ouders. Moet alleen braafjes komen opdraven op familiefeestjes, verjaardagen en begrafenissen. Heb dus niet bepaald een goed zelfbeeld en ben in het echt iemand die liefst mensen op een afstand houd.

Nu ja, lukt me dus niet bepaald bij deze persoon. Heb hem wel al iets over mijn verleden verteld, maar krijg hem gewoon niet op een afstand. En nu heb ik hem dus in een gekke bui, omdat ie normaal weg ging, bij ons uitgenodigd voor een etentje. Tjongens, wat heb ik mezelf aangedaan zeg. Mijn vriend vindt het allemaal nogal hilarisch, ik de afstandelijke tante, die gewoon eens zelf iemand te eten vraagt. Maar ik zit er wel mee, ik heb mezelf nu in een positie gebracht waarin ik dus wel sociaal ga moeten zijn. Pff, voor mij wordt morgen dus echt een sprong in het duister. :\


Niet te veel bij na denken, ook niet forceren en gewoon jezelf zijn (wat een heerlijk standaard adviezen).
Komt helemaal goed, super leuk toch! :j

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:44

Precies. Gewoon lekker doen...laten gebeuren. Wie weet krijg je de smaak zelfs wel te pakken!

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:54

Goed van je. Je red het vast wel. En wie weet smaakt dit naar meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:58

Wel, het gaat hier alvast druk worden morgen. Broer belt net om te zeggen dat mijn schoonzusje morgen voormiddag hun honden al brengt ipv vrijdag. Zit ik hier met 4 honden en mijn jongste is soms gemeen. Er gaat zeker iets zijn om over te praten dus. :roll:

Leuk wel ja, denk ik toch. Ach ja, nooit te oud om te leren hé.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:00

Jenny_S schreef:
[***]: wat heb jij een mooie plek zeg ;)

Thanks! Ben er zelf nog steeds alle dagen zo ontzettend blij mee :o . Nooit gedacht ooit zoiets voor mijzelf te hebben.

Hier regent het nog steeds *\o/* *\o/* *\o/* . Knollies staan nog heerlijk buiten, land wordt intussen goed nat, maar rond 21:00 wordt het droog, dus ik vermoed dat het morgen allemaal weggezakt is.

Ze blijven overigens ook buiten.


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ SVRL! Goed gedaan hoor. Je mag trots op jezelf zijn. Gewoon proberen niet teveel na te denken en hopelijk kun je er ook gewoon van genieten. Lekker gezellig eten. Veel plezier +:)+

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:30

Hier gewoon weer zon

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:33

Zonnetje is natuurlijk ook weer lekker.

Hier vandaag tot nu toe een mm of 15. Denk dat er nog een paar mm bijkomen en dan is het droog. Groeien maar!!!!

Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 20:05

Spannend om dan zoiets aan te gaan wat buiten je comfortzone is. Maar onbewust voel je je wel goed bij diegene want anders hadden je hem niet uitgenodigd.

Hier een beetje in een rollercoaster van emoties. Zoveel gaande de afgelopen weken dat het van mij nu wel genoeg is. Van het ene uiterste naar het andere..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:14

PaulineH schreef:
Spannend om dan zoiets aan te gaan wat buiten je comfortzone is. Maar onbewust voel je je wel goed bij diegene want anders hadden je hem niet uitgenodigd.

Hier een beetje in een rollercoaster van emoties. Zoveel gaande de afgelopen weken dat het van mij nu wel genoeg is. Van het ene uiterste naar het andere..


Ik heb wel mensen waar ik me goed bij voel, maar dat zijn dan mensen die ik al jaren ken en waar vertrouwen gegroeid is.
Wij werken nog geen jaar samen en hij heeft me al vaak uit mijn comfortzone gekregen. Word er soms hyper nerveus van, omdat ik zelf de touwtjes niet in handen heb en gewoon mee gesleurd wordt. Maar ik moet wel toegeven dat hij me met veel respect behandelt, denk dat ik daarom ook meer tolereer. Al blijf ik het allemaal wel eng vinden.

Heb vorige week nog een hele lange babbel gehad met mijn vriend en een collega die ik wel redelijk vertrouw. Heb toen gezegd dat ik het beu ben om bang te zijn voor sociale contacten en dat ik wil ophouden met mensen weg te jagen als ze te kort bij komen. Denk dat dit dan ook een goed begin is. Maar oide gewoonten afleren is nog niet zo simpel.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:29

zoefie schreef:
Ah balen Anke hopelijk krijg je het opgelost. Stel het is een keer een weekend of een dagje of zo kan ik je best uit de brand helpen als je omhoog zit.


Dankje

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:13

SVRL: komt goed meid. je staat er niet alleen voor. ik vind het ook een mooie stap in de goede richting om je verleden vaarwel te zeggen.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:23

Ik ben even thuis tussen de vakanties in , lees volgende week wel bij maar omdat gisteren het vorige baasje van Tika jarig was heb ik snel wat foto's gemaakt van Tika
Afbeelding

Hier staat de rest [ITP] Tika maakt een verjaardagskaart ♥

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:25

Wij hadden dit jaar een stel zwaluwen onder het afdak van Beau. Druk aan het bouwen. Ik was zo blij. Vind het echt leuk. Met Pinksteren zijn we gaan kamperen en na de Pinksteren waren ze ineens weg :( . Er is nog 1 keer 1 terug gekomen, maar mss is de partner overleden ofzo. Ik was daar best wel sip over.

Kom ik net van de paddock af om het stroom er weer op te doen, vliegen er ineens een hele groep (jonge?) zwaluwen weg vanonder onze veranda. Ze hebben blijkbaar een mooi droog plekje gevonden. Maar voor de tuinset in het minder....


Afbeelding

Helemaal onder gescheten.....

Edit; die Tika is toch een mooie paradijsmuil! :+

palousa_boy

Berichten: 10427
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:32

Die paar poepjes vallen nog mee als ik hier onder het nest kijk :) ken me die termieten heuvels in Australië? Zo zijn ze hier ongeveer. Gewoon een grote berg poepjes, dat is dan wel weer makkelijk weghalen.
Wel jammer dat ze niet zo goed kunnen mikken, de spullen die er omheen staan zijn vaak ook doelwit ;)

MarloesHJ

Berichten: 2480
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:32

Wat leuk van de zwaluwen! En Tika ziet er ook leuk uit!

Vanochtend trof ik een staldeur op een nogal bijzondere manier aan. Met een zeer relaxed paard eronder. Hij had jeuk gekregen en de staldeur omhoog gekregen waar hij zich nu aan stond te krabben. Staldeur er af gehaald en heel relaxed weer zijn stal ingegaan. Hing zo schuin als een garagepoort, i.p.v. de schuifdeur die het eigenlijk is. Maar buiten geparkeerd op de wei en de staldeur wordt vandaag hopelijk weer gefixt

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:04

Net bericht gehad, mijn bezoek komt niet, hij heeft vanalles aan de hand. Hij beloofd me wel een speciaal fleske wijn als hij uiteindelijk wel eens hier geraakt.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:26

Fabster schreef:
Wij hadden dit jaar een stel zwaluwen onder het afdak van Beau. Druk aan het bouwen. Ik was zo blij. Vind het echt leuk. Met Pinksteren zijn we gaan kamperen en na de Pinksteren waren ze ineens weg :( . Er is nog 1 keer 1 terug gekomen, maar mss is de partner overleden ofzo. Ik was daar best wel sip over.

Kom ik net van de paddock af om het stroom er weer op te doen, vliegen er ineens een hele groep (jonge?) zwaluwen weg vanonder onze veranda. Ze hebben blijkbaar een mooi droog plekje gevonden. Maar voor de tuinset in het minder....


[ [url=m/4FBPDS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helemaal onder gescheten.....

Edit; die Tika is toch een mooie paradijsmuil! :+


De kat heeft er net 1 uit de lucht gesnaaid... :(