Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:09

Mag ik me vast melden bij jullie? Wij hebben ons huis zo goed als verkocht en willen verhuizen met mijn paard en zijn toekomstige vriendje. We hebben heel lang een huis op het oog gehad maar dat is uiteraard net verkocht voordat wij ons huis kwijt waren :/ Dus nu zijn we verder op zoek. Net al bij een huis wezen kijken en we hebben er vanmiddag nog 2 op de planning staan. Volgende week ook nog een paar bezichtigingen. Maar ik dacht, ik meld me vast, misschien kunnen jullie straks wel met me meedenken als we iets gevonden hebben. Niet alle huizen die we op de lijst hebben staan, hebben bijvoorbeeld al stallen. Wel allemaal ruim voldoende grond.

rover_
Berichten: 1373
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:48

Wat een leuke foto Spatter!

Leuk Maartje, in welke omgeving zoeken jullie?

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:13

Zuid-oost Brabant. Beetje tussen Eindhoven en Venlo. We wonen nu in Helmond en daar zouden we het liefste blijven maar hier staat eigenlijk niks te koop met voldoende grond en voldoende slaapkamers. Naast paarden moeten er ook nog 3 kinderen mee namelijk :+

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:11

Aaaah knappe tika! <3
Jammer SVRL.

Maartje, hoi! Moet je eens zoeken in de omgeving noord-Brabant of over de rivier. Ik word juist gek van die kasten van huizen. Ga woensdag naar een huis met 350m2 woonoppervlak kijken. Geen idee wat ik daar mee moet. Maar verder wel alles wat we zoeken. Hoe ver van Helmond wil je zitten maximaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:28

Selka schreef:
Aaaah knappe tika! <3
Jammer SVRL.

Maartje, hoi! Moet je eens zoeken in de omgeving noord-Brabant of over de rivier. Ik word juist gek van die kasten van huizen. Ga woensdag naar een huis met 350m2 woonoppervlak kijken. Geen idee wat ik daar mee moet. Maar verder wel alles wat we zoeken. Hoe ver van Helmond wil je zitten maximaal?


Nja, er was wat tussen gekomen op zijn werk en hij ging nooit op tijd kunnen vertrekken. Maar hij beloofd me wel een (duur) flesje wijn als ie uiteindelijk wel komt. Heb alleen het hart niet om hem te zeggen dat ik geen fan ben van Franse wijnen :') .

Niet boos worden, niks als persoonlijk opnemen en niet negatief gaan denken was ook 1 van de afspraken die ik met mezelf gemaakt had en daar ben ik nu toch in geslaagd. En ach, we hebben zondag samen dienst. Heb hem gezegd dat hij me geen extra werk mag geven door patiënten te sprokkelen op de diensten, zodat we ff gezellig kunnen bij kletsen. En ik neem zijn portie konijn met pruimen van vanavond voor hem mee.. :Y)

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:35

Hoi Maartje, welkom.

Mijn logés doen het super. De grootste is hier vorig jaar al op vakantie geweest en wordt vanaf de eerste seconde opnieuw aanvaard door mijn meiden. De kleinste moet zijn plekje nog vinden, mijn jongste Ridge laat zich helaas nogal gelden in het begin.
Afbeelding

En ik heb voor het eerst mezelf aan tapas gewaagd. Had nu toch alles al in huis, kan ik het even goed gezellig maken samen met mijn vriend.

Afbeelding

lizy29

Berichten: 6247
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:37

Lekker svrl. Even een avondje genieten met z'n tweeen.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:51

Bedankt voor het warme welkom!

Selka schreef:
Maartje, hoi! Moet je eens zoeken in de omgeving noord-Brabant of over de rivier. Ik word juist gek van die kasten van huizen. Ga woensdag naar een huis met 350m2 woonoppervlak kijken. Geen idee wat ik daar mee moet. Maar verder wel alles wat we zoeken. Hoe ver van Helmond wil je zitten maximaal?


Ongeveer een half uur van Venlo en maximaal een uur van Eindhoven (son eigenlijk) dus boven de rivieren kan niet. Veghel is al te ver.
We hebben wel iets op het oog, kijken of we dat allemaal rond kunnen krijgen.

Svrl ziet er lekker uit!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:25

Heerlijk SVRL! Je kan natuurlijk altijd hinten dat je zuid Europeanen lekkerder vindt :D

Spannend, succes Maartje.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:43

Dat ziet er lekker uit SVRL :)

Kast van een huis hebben wij nu ook maar je raakt er zeer snel aan gewent hoor :D
Kan me bijna niet meer voorstellen dat we bijna 10 jaar op 110m2 hebben gewoond.
En dan die ruimte om het huis <3
We wonen hier nu bijna 2 jaar en elke dag als ik buiten loop denk ik:' Dit is gewoon allemaal van ons'

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:30

Vandaag weer een mooie buitenrit gemaak. Marinka laadt op moment heel fijn. Geen enkel probleem. Dus op weg gegaan naat Kootwijkerzand. Heerlijk daar.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De terug weg kreeg ik bijna een frontale aanrijding. Dat was behoorlijk schrikken. Met een haartje niet geraakt. Moest wel met de trailer er achter vol in de rem. Een Idioot had haast en nam een buitenbocht in een bocht waar hij niet eens doorheen kon kijken. Gelukkig reed ik rustig maar toch een flinke bonk vanuit de trailer. Grrrr kon niet uitwijken en als ik niet had geremd zat hij boven op me. Nog de rillingen. Gelukkig was Marinka ok de mensen die rr stonden vonden het blijkbaar wel een lollig evenement. _-:(

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:00

Hoi Maartje! Leuk op huizenjacht ;)
En heb je al een toekomstig vriendje voor je paard, of ben je daar ook nog voor aan het rondkijken?

Hier flink aan het verbouwen, niet voor de paarden, maar ons dierenpension! Is even heel hard werken en het eerste deel moet af zijn voor de vakantiedrukte begint. Na de bouwvak gaan we dan weer verder

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:22

Vandaag om de kleine Barney een rit gemaakt. 7,5 km maar, maar wel de eerste 'echte' rit alleen.Barney is de pony van mijn dochter en niet gewend om alleen te lopen. Aangezien we hem voor de kar aan get zetten zijn, zal hij daar wel aan moeten wennen. Dus ik rij hem af en toe. Wel beetje gek, want hij is maar 1,27m := . Maar ik ben een lichtgewicht, dus dat kan best. Ben ook wel blij, want Cajra staat nu stil vanwege haar pees. Anders heb ik niks meer om mee naar buiten te gaan. Alhoewel dit nog geen echte ritten zijn, is t beter dan niks. En nu kan mijn bejaarde hond ook nog mooi een stukje mee.

Morgen gaan we onze nieuwe hond ophalen van Schiphol. Heb r zin an +:)+

Afbeelding
Dit is de nieuwe.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:14

Oei das schrikken kvukden!

Donja ik ga pas naar een vriendje op zoek als ik weet wanneer we er in kunnen. Moet nog even uitzoeken of het nieuwe vriendje een paar weken kan staan waar Cheetah nu staat zodat ze vast aan elkaar kunnen wennen. Ik ben bang dat Cheetah vest heftig op de verhuizing kan reageren namelijk :=

Mooie hond fabster!

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:35

Ik wilde nog even mooi blijlezen maar zit nu eventjes in de stress.

Wat is jullie ervaring met een vlees (dek) stier die bij de paarden kan?
De koeien hebben de tussendraad kapot gemaakt en het enige wat de stier nu nog van mijn paarden scheid is een zielig wit draadje waar ik geen stroom op krijg.
Als ik de paarden weg haal laat de boer alles opeten en kan ik mijn paarden niet meer op het gras zetten maar als dit echt onveilig is moet ik wel.

palousa_boy

Berichten: 10427
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:42

Hier lopen de paarden vaak gewoon naast vleesvee met wat simpele schrikdraadjes er tussen. Ookal staat er geen stroom op blijven de koeien (met stier) gewoon netjes aan hun kant van het draad, alleen de kalfjes piepen er weleens onderdoor.

Anders misschien gewoon de draadjes weer aan elkaar knopen en weer stroom erop :+

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:53

palousa_boy schreef:
Hier lopen de paarden vaak gewoon naast vleesvee met wat simpele schrikdraadjes er tussen. Ookal staat er geen stroom op blijven de koeien (met stier) gewoon netjes aan hun kant van het draad, alleen de kalfjes piepen er weleens onderdoor.

Anders misschien gewoon de draadjes weer aan elkaar knopen en weer stroom erop :+


Ze zijn van de honger door gaas + schrikdraad heen gekomen. Ze staan nu op het stuk met jong gras maar mijn paarden staan op een stuk met veel oud gras dus het zou kunnen dat ze daar naartoe willen.
Weet alleen niet of die stier zijn kudde zou verdedigen oid.
Dat de koeien mijn prikpaaltjes kunnen slopen is jammer maar voor mijn paarden vrees ik niet met hun.

palousa_boy

Berichten: 10427
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:03

Hier zou ik me er niet zo'n zorgen om maken, ze staan of liggen soms zo dicht bij elkaar dat het net 1 grote kudde is.
Zou het wel zonde vinden van m'n gras maar dat is een ander verhaal, de koeien liggen veel dus gras is snel plat.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:47

Ja Claudia? Wij zijn maar met z'n tweetjes en nu op 200m2 heb ik al 1 1/2 verdieping die ik amper gebruik haha. De zolder is voor de kat en 2 slaapkamers zijn rommel/wasruimtes. Maar veel buitenruimte lijkt mij fantastisch!

Oh Kvulden, jaloers op de foto's! Wat heerlijk <3 En wat een ******.. Sommige mensen moeten niet willen auto rijden. Gelukkig hebben jullie niks.

Lekker Fabster en super leuk een nieuwe hond! Knap ding <3 Veel plezier alvast voor morgen.

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:45

Met tal van paarden gedurende tientallen jaren heb ik ervaren dat de vleeskoeien en -stieren (ook de grote limousinkoeien e.d.) erg veel respect hebben voor paarden. We hebben ook regelmatig te paard complete kuddes van stier met zijn koeien van de ene weide naar de andere gedreven en het is nog nooit gebeurd dat de stier zelfs maar de geringste neiging tot aanvallen had. Ook als we met de grote paarden en pony's aan de hand door de groep vleeskoeien (inclusief nieuwsgierig jongvee) lopen, wijken ze uiteen als de Rode Zee voor Mozes (om achter je de gelederen te sluiten en op eerbiedige afstand te volgen). De minishetjes zijn wel een beetje bang voor de echt grote koeien (en ikzelf als baasje ben ook weleens terug gegaan als er een jongvolwassen stier tegen me begon te brommen...) Samen gevat: over het algemeen weten paarden dat ze sneller zijn, wendbaarder zijn én agressiever. Ze maken heel snel duidelijk dat stier klap voor z'n kop kan krijgen als hij in de buurt komt!

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:50

Ik ben al weer een beetje uit de paniekmodus, dank jullie. :')

Er staan nu 5 koeien in het stukje naast mij en nog zoiets bij de stier achter een zielig draadje.
De buurman was ook bang dat ze door zijn draad zouden komen en naar zijn schapen zouden gaan, ik heb hetzelfde probleem met mijn zielige draadje.
Ben benieuwd wanneer de boer uberhaupt gaat reageren :x

palousa_boy

Berichten: 10427
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:00

Krijgen die beesten niet bijgevoerd dan? Als de wei zo kaal is dat de koeien zelf op zoek gaan naar eten, lijkt het mij wel tijd dat ze wat te eten krijgen :+

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:11

Mag ik even jullie advies vragen?

Door de vele regen die bij ons is gevallen is mijn bospaddock nu aan de blubberige kant. Ik heb dus besloten dat ik met het oog op de herfst en winter daar wat aan wil doen. Wat adviseren jullie? Draineren zal denk ik niet gaan, dat is niet zo leuk voor de bomen. Misschien iets van tegels of grasroosters?

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:14

palousa_boy schreef:
Krijgen die beesten niet bijgevoerd dan? Als de wei zo kaal is dat de koeien zelf op zoek gaan naar eten, lijkt het mij wel tijd dat ze wat te eten krijgen :+


De boer zei van het weekend dat de wei kaal was dus ik had inderdaad wel verwacht dat ze zelf wat zouden gaan zoeken inmiddels :j

Het is hier kurkdroog maar het zou gaan regenen dit weekend dus heb net hoopvol de voortuin gekalkt.

lizy29

Berichten: 6247
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:17

Azmay schreef:
Het is hier kurkdroog maar het zou gaan regenen dit weekend dus heb net hoopvol de voortuin gekalkt.
.....


.....en staat nu een regendansje te doen in de tuin :')