Kokos in de buitenbak??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Colga
Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:54

Ik heb vorige week kokosvezel gekregen en het dit weekend in onze bak verwerkt.
Ik heb uiteindelijk de korte vezel van Go-Koko gekocht, na veel nadenken en lezen in dit topic.
Het is wel een heidens karwei om het erin te krijgen! Nu moet ik de bak nog aanrijden en sproeien en dan hoop ik dat het fijn rijden is!

Fortuna22
Berichten: 2303
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:57

Dus nu kun je al die tijd niet rijden?
wat was je kwijt als ik vragen mag?

Iloonie
Berichten: 582
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Hoornaar

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:19

Colga hoe lang ben je bezig geweest?

Hoe was je bak voorheen??

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:38

Iloonie schreef:
op hun site staat niets over kokos in paardenbakken, klopt dat?

Ik zie het ook niet (meer?) staan nee :?
Weet eigenlijk niet of het er toentertijd wel op stond, maar ik krijg via hun nog wel eens vragen van potentiele klanten over onze bak, dus ze doen het nog wel :-) . Zou je even moeten bellen!

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:40

Colga schreef:
Het is wel een heidens karwei om het erin te krijgen!

Klinkt bekend :))
Niet te omschrijven he, hoeveel werk dat is :D ?
Het is bij ons uiteindelijk ook allemaal meer dan goed gekomen, dus HOU VOL ;-) !

Colga
Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:19

Iloonie schreef:
Colga hoe lang ben je bezig geweest?

Hoe was je bak voorheen??


Alles bij elkaar nu een hele dag. Ik heb wel maar 1000 kg genomen in plaats van de 2000 die ze aanraden.
Mijn bak was op de hoefslagen iets aan de zware kant, in het midden was hij goed maar daar stonden als het hard geregend had altijd plassen. Ik heb een bak van zwart zand met een 15cm toplaag van wit zand.
Omdat we aan en kant een rij bomen hebben staan was het altijd veel te droog daar, gewoon poeder. Zeker met dit weer!
Ik ben heel benieuwd en hou jullie op de hoogte hoe het bevalt :+

Iloonie
Berichten: 582
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Hoornaar

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:39

Mijn bak is gewoon te zwaar.. als je hem vlak rijdt met de trekker of auto dan is hij eigenlijk na 1 keer rijden al weer te los. En ik heb ook vreselijke spoorvorming van de hoefslag. Schouderbinnenwaarts/travers gaat gewoon niet, want dan moet m'n paard echt een soort heuveltje op om naast de hoefslag te komen..

Aangezien m'n ouders iets natuurlijks in de bak willen, was ik dus van plan om kokos te doen..

maresie

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:40

ik heb het topic even vluchtig door gelezen ,maar zie toch wel goede berichten over kokosvezels
wij krijgen binnen 2 weken kokos in onze super zware bak,waar nu haast niet in te rijden is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:18

Van de week komt er 80 kuub M3c zand voor in mijn buitenbak, misschien dat dat wat soelaas geeft, kokos kan dan nog even wachten, ik heb sowieso te weinig zand in mijn bak, dus moest toch nog gestort worden.

Ben benieuwd.

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:11

russel schreef:
Mensen even een oud topic nieuw leven in blazen.

Hoe staat het er mee? Hebben mensen uit dit topic inmiddels hun kokos besteld en de al bestaande bakken hoe zijn de ervaringen nu?


Ik heb besloten om morgen eens naar Venendaal af te reizen en eens te gaan kijken en te bespreken. Mijn bak moet nu toch echt wel wat mee gedaan worden...hoop dat de prijzen nog gelijk zijn, hou jullie op de hoogte.

Moddies hou dit topic svp open! :Y)


Moderatoropmerking:
Het topic kan open blijven. Wel graag ontopic blijven, zodat het iets toevoegt aan het bestaande topic :)

oOoKellyoOo

Berichten: 3830
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:43

Voor mensen die wat prijsinfo willen , deze mail heb ik vandaag ontvangen, en misschien wel intressant, aangezien ik her en der hoor dat het veel duurder vaak is
Dank voor uw email. Met kokosvezel kunt u inderdaad de bodem van uw rijbak veerkrachtiger maken. Daarnaast draineert een bodem beter omdat de vezel voor een luchtigere structuur zorgt. Kokosvezel is een hardhouten vezel en verteerd daarom zeer slecht en is daarmee dan ook zeer duurzaam. Omdat deze natuurlijke en milieuvriendelijke vezel ook zeer taai is en slijtvast worden de vezels ook niet door de midden getrapt door de hoeven.

Zie tevens de informatie op de site van een tevreden gebruiker: http://www.debontewieven.nl/content/view/309/

Voor een bak van 20 x 40 zou u aan 5 balen van 140kg (60 x 60 x 100m) waarschijnlijk genoeg hebben. De vezel is zeer hard geperst en moet eerst nat gemaakt worden voordat hij uit elkaar getrokken kan worden. (Eén losse baal geeft ongeveer 1,5 - 2m3 losse vezel!) Hierna kan dient vezel handmatig door de bak verdeeld te worden, waarna de vezel mechanisch (bijvoorbeeld met een grondbewerkingsmachine) door de bodem heen verwerkt dient te worden. De paarden trappen tevens de vezel door de bodem met hun benen.

De prijs per baal is € 95.- exc btw en exc transportkosten. Transport komt op € 80.- exc btw voor bijvoorbeeld een volle pallet met 5 balen. U kunt ze eventueel ook zelf op komen in Poeldijk zodat de transportkosten vervallen.

Voor een gespecificeerde offerte ontvang ik graag nog even uw adres.

Mocht u nog vragen hebben of u wilt wijzigingen doorgeven dan kunt u mij bereiken per email of op onderstaande nummers.

Met vriendelijke groet,

D.A Fresco

KOKOSYSTEMS BV
Casembrootlaan 32
2685AC Poeldijk
t. +31-(0)174-280408
f. +31-(0)174-281840
david@kokosystems.nl
www.kokosystems.nl

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:46

Wij hebben sinds een jaar of 6-7 kokos in de bak, bevalt super. Er is bijna altijd in te rijden, ook met veel regen :) Wij hebben het via van Doorn, weet niet precies hoeveel we kwijt waren maar we zijn er in ieder geval wel heel tevreden over!

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:59

oOoKellyoOo schreef:
Voor mensen die wat prijsinfo willen , deze mail heb ik vandaag ontvangen, en misschien wel intressant, aangezien ik her en der hoor dat het veel duurder vaak is


@oOKellyOo, deze informatie heb ik ook net gekregen, deze is i.d.d. een stuk voordeliger dan de recente prijzen die ik hiervoor in het topic heb gehoord, ik ben benieuwd of andere mensen al ervaringen hebben met het producht van deze leverancier.

Colga
Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:44

De kokosvezel van Kokosystems is de lange vezel. Zoals je in het topic kunt lezen kleven daar ook nadelen aan...
Ik heb voor de korte gekozen en dan ben je inderdaad veel duurder uit.

india

Berichten: 1779
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Egmond a/d Hoef

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:58

korte vezel is ook verkrijgbaar bij trading brazil,
in pakken van 30 kg voor 15,- een pak,
hoef je ook niet uit elkaar te halen!

is even goedkoop/duur

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:04


india

Berichten: 1779
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Egmond a/d Hoef

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:20


DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:22

En dan bedoel je deze neem ik aan Golden Mix Fibrous type 80 ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:06

india schreef:
http://www.tropic-trading.com/Kokos/Kokossubstraten.htm

chips lijkt mij een goede vervanger van houtjes!
rot niet zelfde effect?



Volgens mij zijn de meningen verdeeld over de chips, dat het toch ook wel als een drama wordt ervaren hoorde ik van de man die mijn zand kwam brengen. De loonwerker die het zand kwam vlakken had ook al gehoord dat niet iedereen tevreden is over kokos.

Ik persoonlijk denk dat de korte vezels het beste uitpakt.

india

Berichten: 1779
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Egmond a/d Hoef

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:43

ja type 80 daar heb ik een monster van gehad,
ziet er goed uit,
ben alleen nog niet in de buurt van Wateringen geweest om op te halen enz

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:14

Zouden ze ook versturen ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:34

Ik heb antwoord op mijn mailtje, het is dus weer duurder geworden, de kokosmannen zien een goede markt in hun pupillen, is dus nu net zo duur als agterbergsnippers en daarvan weten we dat het werkt....



Zie hier de mail:


Dank voor uw informatieaanvraag.
In antwoord op uw vragen:

Er zijn verschillende frezen die worden gebruikt. Het best is het sowieso om Kokossnippers niet dieper dan 10 cm in te frezen. Indien u twijfelt zou ik degene die het gaat infrezen raadplegen of het problemen zou geven.

Onderstaande mail is een oude mail. Intussen zijn de adviezen licht veranderd. Afhankelijk van het type zand adviseren wij 4 tot 6 ton per bak van 20/40.

Prijs los geleverd: 20 M3 = ongeveer 3 ton ; kosten EUR 400,-- per ton + EUR 250,-- transport + EUR 275,50 BTW = EUR 1725,-- totaal.

Prijs geleverd in blokken op pallets: 3 pallets x EUR 400,-- + EUR 113,-- transport + 249,47 BTW = EUR 1562,47 totaal.

Alles uit voorraad leverbaar.

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest. Ik verneem graag uw reactie.


Met groet & best regards,

Geerten van Eldik
M. +31 653 930146
geertenvaneldik@vanderknaap.info





Van der Knaap Retail BV
Horsterweg 47
5971 ND Grubbenvorst
The Netherlands
T. +31 77 3661373
F. +31 77 3662620
www.smartgarden.nl

www.vanderknaap.info

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:50

en hoelang geleden was je eerste mail?

Colga
Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 07:59

india schreef:
korte vezel is ook verkrijgbaar bij trading brazil,
in pakken van 30 kg voor 15,- een pak,
hoef je ook niet uit elkaar te halen!

is even goedkoop/duur


Ik dacht dat deze vezel toch nog lang was? 10-15 cm is nog een stuk langer als de vezel van Go-Koko......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 09:10

Lindy1982 schreef:
en hoelang geleden was je eerste mail?



April-mei :=

let wel ik heb een prijs voor 3 ton gekregen, maar hij praat over 4 tot 6 ton, dus dat is dus voor 6 ton het dubbele!!

Ik denk dat ik met 2 balen van agterberg, die je ook zelf kunt halen al een heeeel eind ga komen, aangezien ik nu M3c zand er op heb liggen, een baal van 300kg kostte mij vorig jaar 400 euro inclusief BTW.