Een échte westernshoot!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Een échte westernshoot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 16:31

Bedankt iedereen weer :D

Ik zal je later een pbtje sturen, borstnoot!

Het is natuurlijk elk jaar weer dat het zo vriest, dus alles is er goed op gebouwd.
Bij elk weiland/ paddock staat een verwarmde waterbak. Die is dan zo geplaast dat 2-3 paddocks/ weilanden er gebruik van kunnen maken.
Wel moet het elke dag gecontroleerd worden, vooral met die extreme temperaturen. Het wil nog wel eens vast vriezen..

Niet elke ranch heeft dat trouwens. De buren bijvoorbeeld geeft sommige dieren (paarden en koeien) helemaal geen water.. Die dieren eten gewoon sneeuw! Dat kunnen ze ook prima aan. Het probleem daarmee is alleen dat je ze meer moet voeren, omdat het natuurlijk veel energie voor ze kost om sneeuw te smelten.
En ze moeten er aan wennen. Je kan dat niet zomaar met een paard doen die gewend is om water te krijgen. Dat is om koliek vragen.
Het ligt er erg aan per jaar.. Toen ik er was hadden we maar een weekje echte kou (onder de -30), al was dat wel een warm jaar. Dit jaar was t al veel meer.. De winter is van Oktober tot maart ongeveer. Maar da verschilt ook heel erg. We hadden bijvoorbeeld in April 30 graden Celcius, terwijl we eind mei weer ff 5-10 cm sneeuw hadden... tja :')
Maar de kou is erg goed te doem vond ik zelf hoor! Tis een droge kou en je kleed je gewoon warm aan. Veeeel fijner dan de grijze nederlandse winters met regen..

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 16:32

Lottexxx schreef:
Het blijven mooie foto's Eileen! Je moet er zeker een paar gaan uitvergroten :) . Mudbud geniet lekker van zijn vakantie en mijn treats :D . Maar we kunnen niet wachten tot je weer terug bent!

Thanks, Hun :D :') Ik kan ook écht niet wachten..

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:34

Toffe foto's! :j

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:28

Zonnetje, wind in de haren/manen, Life ;)

QH_Lover

Berichten: 10
Geregistreerd: 02-07-17
Woonplaats: Wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:25

Zo jaloers... Prachtige foto's <3