Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Alpenquarter Jim @ Beau Dandy’s summer show

 
Profiel   

Het was alweer een half jaar geleden dat we op show zijn geweest. Door droes in onze regio en daarna een blessure van mij, was onze laatste wedstrijd begin april. Balen, want ik wilde juist een wedstrijdritme opbouwen, omdat Jim niet zo makkelijk is op wedstrijd. Zo fijn en relaxt als hij thuis is, zo heet en heftig kan hij op wedstrijd zijn.
De show van vandaag was een D show. Lekker om weer op te starten. Er hing een fijne sfeer en de uitleg en tips van de jury na afloop van elk onderdeel waren heel fijn. En dubbel fijn, omdat hij precies hetzelfde vertelde als ik wel wist. Dat is toch wel fijn :D

Het doel van vandaag was: fijn inrijden, onze eigen bubbel creëren en geen escapades richting uitgang. Met inrijden is dit zeker geslaagd! Dus wat dat betreft doel bereikt. De onderdelen zelf waren eeehm.... een uitdaging :+
Ik had een fantastische groom met camera bij: Verity van Bokt.
En Vera zou Vera niet zijn als ze wat creatieve plaatjes zou schieten.
[ img ]

We zijn begonnen met de In hand trail. Jim was super relaxt! Zo relaxt dat hij niet wilde aandraven na het vierkant := . De keren daarna draafde hij keurig aan, maar ja, te laat. Dus een DQ op een onderdeel wat normaal echt super gaat :o

Heel braaf wachten tot we de bak in mochten.
[ img ]

5 seconden stil staan in het vierkant.
[ img ]

Hek
[ img ]

En tips van de jury
[ img ]

Daarna de trail. En ja mijn chaps zakken af. Luxeprobleem van afvallen :+
[ img ]

Dat begon echt super! Dik geplust op de brug
[ img ]

En de backup. Heel blij hiermee, want zeker in het begin, moest ik hier best wel inkomen. Het kan inmiddels met licht contact en dan loopt hij heel stabiel naar achter. Volgende stap is nog losser.
[ img ]

Toen moesten de jog over, die ging ook nog wel. Bij de slalom achterin trok hij al wat aan en toen moesten we aangalopperen richting uitgang, over de lope over en dan stappen voor het hek. Tsja.... Dat aanspringen was in rengalop, gelukkig de gevraagde rechtergalop, over de lope over en op de noodrem voor het hek, waar hij bijna onderdoor schoot. Het hek open doen ging nog wel okee, maar dicht was een drama. Hij kon niet meer stilstaan. Voor, achter, maar zeker niet opzij. Na 2 pogingen heb ik het touw paar losgelaten, dus flinke strafpunten.
[ img ]

Tot mijn verrassing toch nog als 4e geplaatst. Dankzij de punten op de 1e helft.
[ img ]

De line up ging gelukkig wel weer braaf.
[ img ]

En als laatste onderdeel de Ranch Riding. Onze favoriet. Met inrijden was hij echt super fijn. Echt in onze bubbel en geen last van de andere paarden, waar hij normaal nog wel eens heftig op kan reageren. Dus ja, al heel blij mee. De RAR zelf begon lekker.
[ img ]

Tot we bij de uitgang aan moesten galopperen en rechts de bocht door. De uitgang was links en ik liet hem net even teveel los. Dus meneer knalt zo links de hoek in :x. Wel opzij kunnen sturen, maar dikke strafpunten natuurlijk.
Wel een heel constant pattern gelopen, dus dat was wel heel fijn.

Aan het einde moesten we nog 2x een turn van 180 graden doen. Dat was om de voorhand, ipv de achterhand. Ook dat doet hij thuis prima, maar dit was een gevalletje: blij dat hij draait _O-
[ img ]

Jury constateerde hetzelfde, dus ook heel fijn dat mijn gevoel overeen kwam :j
[ img ]

En uiteindelijk nog als 3e geplaatst +:)+
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 20:33 



 
Profiel   

Ooooooh die eerste foto! <3

Wat een draakje weer, dat ie toch elke keer weer de grenzen (hoeken) opzoekt. Wat is je plan daarmee, gewoon steeds weer oefenen? Lijkt me lastig... Ach ja ik zit in vergelijkbaar pakket: thuis super relaxt en fijn, en op show altijd weer kijkerig en veel te snel. Bij ons is dat denk ik ook gewoon kilometers maken. Komt wel goed!!!!! En vast blijven houden aan de mooie stukjes, want die zijn er ook zat! :j

Wat voor bit heb je trouwens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 22:34 



 
Profiel   

Gefeliciflap met je plaatsingen!

Ondanks de dingen die minder gingen ook veel mooi momenten, ook fijn dat je gevoel overeen komt met dat van de jury :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 22:43 



 

Wat ziet hij er super uit zeg! Hoop kilos kwijt of niet?

Edit: Het is ook wel echt een haflinger he. Ergens wel heel grappig maar kan me voorstellen dat het op show wat minder leuk is, die grapjes van hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 23:32 



 
Profiel   

Goed gedaan hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 08:50 



 
Profiel   

Leuke foto's! Toch weer een paar prima ervaringen opgedaan zo! Knap paard is het toch :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 08:52 



 
Profiel   

Bedankt allemaal!

Rije schreef
Ooooooh die eerste foto! <3

Wat een draakje weer, dat ie toch elke keer weer de grenzen (hoeken) opzoekt. Wat is je plan daarmee, gewoon steeds weer oefenen? Lijkt me lastig... Ach ja ik zit in vergelijkbaar pakket: thuis super relaxt en fijn, en op show altijd weer kijkerig en veel te snel. Bij ons is dat denk ik ook gewoon kilometers maken. Komt wel goed!!!!! En vast blijven houden aan de mooie stukjes, want die zijn er ook zat! :j

Wat voor bit heb je trouwens?

Ja het blijft lastig. Al wordt het wel elke keer minder. Het is nu specifiek als we weer richting uitgang gaan. In draf gaat het nog wel, blijft hij wel bij me. Maar zodra we aanspringen in galop is het een soort explosie. Met losrijden gaat het nu goed. Alleen in mijn pattern blijf ik nog teveel aan dat pattern vasthouden. Ik heb me nu voorgenomen dat ik hem zondag op de cirkel stuur als dat gebeurt. Bij de ranch riding zal dat wel loslopen, dat gaat meestal wel goed, omdat je al cirkels draait. Maar in de trail ga ik dat ook doen. Dan maar offpattern. Eens kijken wat dat doet. En inderdaad, km's maken :j

Bit is een billy allen showsnaffle. Wat dunner dan standaard, dat ligt wat fijner in zijn mond :j
http://www.worldofhorses.nl/product/bil ... e-snaffle/


VivaLaVida schreef
Wat ziet hij er super uit zeg! Hoop kilos kwijt of niet?

Edit: Het is ook wel echt een haflinger he. Ergens wel heel grappig maar kan me voorstellen dat het op show wat minder leuk is, die grapjes van hem!

Hij is behoorlijk wat kilo's kwijt inderdaad. Staat nu in een paddock paradise en dat werkt goed. Gras wordt hij snel erg dik van, dus nu staat hij op hooi en hij mag regelmatig even aan de hand gras snaaien. Hij zit ook beter in zijn vel. Paar weken terug ging ik me wel zorgen maken, want doen ging hij ineens invallen op de bovenlijn en billen. Dus ik ben wel meer eiwitten bij gaan voeren. Hij zag er echt niet uit :=
Maar is nu weer mooi bijgetrokken gelukkig.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 09:36 



 
Profiel   

Klinkt verstandig, dan maar even schoolen ipv plaatsen.

ik vind de verbinding van mondstuk naar ring zo mooi bij jouw bit. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 10:50 



 
Profiel   

Ja, niet zo grof en lomp zoals bij de meeste D snaffles :j
Hij blijft ook mooi soepel en draaien. Wordt niet stroef. Ook absoluut een pluspunt van dit bit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 11:12 



 
Profiel   

Jaa knappe Jim! *\o/*
Jullie gaan echt leuk, lekker doorgaan en kilometers maken.

Ik had (en soms nog steeds) ook zo raket onder me zodra ik aan moest springen in de lijn van uitgang. Wat je zegt, cirkel zetten daar achterin. Als het gaat, terug naar draf en opnieuw aanspringen.

Ik heb dit het eerste jaar vrijwel elke wedstrijd gedaan, ja op alles DQ, maar uiteindelijk is het er wel uit. Ben ook 3x door de jury daarbij gevraagd te stoppen met trainen haha, maar dan toch heb je zo een minuutje 'trainings' tijd.

Gewoon doorgaan, jullie zijn een tof team!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 14:33 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de plaatsingen! Zag er goed uit :D Kom je ook naar 17 sept in Bergschenhoek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 16:28 



 
Profiel   

Jim ziet er super uit en jij ook, je gezicht is anders geworden :)

Werkpuntjes zul je altijd houden en gelukkig geeft Jim heel duidelijk aan welke dat zijn. Zou toch saai zijn als alles maar perfect verliep. Je bent er ten eerste gekomen (dus het laden gaat nog goed neem ik aan) en ten tweede heb je nu voor jezelf lering getrokken uit zijn reactie. Hopelijk kun je volgend jaar wat regelmatiger starten maar het is leuk om te zien hoe ver jullie nu al gekomen zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 16:38 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!!

Wat een ontzettend leuke pad heb je. Mag ik vragen waar je die gekocht heb?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 17:35 



 
Profiel   

Ik zie dat je topic in uitgelicht staat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 23:19 



 
Profiel   

Knappe pretletter Jim! Klinkt als een uhm leerzame leuke dag, op naar de volgende... *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 07:11 



 
Profiel   

Goed bezig!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 07:48 



 
Profiel   

Jullie zien er goed uit!! Het blijft zo leuk om het verschil te zien tussen dressuur Jim en western Jim.
Hij is hierbij zoveel meer in zijn element :D! Echt leuk!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 07:50 



 
Profiel   

Goed bezig!! Jullie komen er echt wel, vooral als jullie er zoveel plezier in blijven houden (dat straalt van de foto's af) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 10:26 



 
Profiel   

Bedankt weer! Plezier hebben we zeker :D
De ene dag wel meer dan de ander :+

canisia schreef
Jaa knappe Jim! *\o/*
Jullie gaan echt leuk, lekker doorgaan en kilometers maken.

Ik had (en soms nog steeds) ook zo raket onder me zodra ik aan moest springen in de lijn van uitgang. Wat je zegt, cirkel zetten daar achterin. Als het gaat, terug naar draf en opnieuw aanspringen.

Ik heb dit het eerste jaar vrijwel elke wedstrijd gedaan, ja op alles DQ, maar uiteindelijk is het er wel uit. Ben ook 3x door de jury daarbij gevraagd te stoppen met trainen haha, maar dan toch heb je zo een minuutje 'trainings' tijd.

Gewoon doorgaan, jullie zijn een tof team!

Ja precies. Dat ga ik ook zeker doen. Voorheen was het op meer plekken dat hij zo'n kanon/bulldozer werd. Nu is het alleen met galop richting uitgang. Maar dat is mooi dat dat het patroon is, want daar kan ik op inspelen door inderdaad een cirkel in te zetten of terug te gaan naar draf. Al denk ik dat hij daar heter van wordt dan wanneer ik 1 of 2 cirkels rijdt. Maar dat proberen we gewoon. Voorheen zette ik hem stil als hij aantrok. Maar dat werkt nu alleen maar averechts. Komt denk ik ook omdat het niet meer alleen spanning is, maar ook een stukje gewoonte en gewoon even niet willen. En dat is weer anders aan te pakken dan alleen de spanning die hij voorheen had.
We gaan het zien hoe dat uit gaat pakken :j


Lagonda schreef
Gefeliciteerd met de plaatsingen! Zag er goed uit :D Kom je ook naar 17 sept in Bergschenhoek?

Ja, is wel de planning inderdaad! Ik heb Karel ook gevraagd even mee te kijken waar het nu precies misgaat. Hopelijk heeft hij nog tips. :j


Koper schreef
Jim ziet er super uit en jij ook, je gezicht is anders geworden :)

Werkpuntjes zul je altijd houden en gelukkig geeft Jim heel duidelijk aan welke dat zijn. Zou toch saai zijn als alles maar perfect verliep. Je bent er ten eerste gekomen (dus het laden gaat nog goed neem ik aan) en ten tweede heb je nu voor jezelf lering getrokken uit zijn reactie. Hopelijk kun je volgend jaar wat regelmatiger starten maar het is leuk om te zien hoe ver jullie nu al gekomen zijn :)

Ja, ik hoor dat vaker van mijn gezicht. Zie het zelf nog niet. Er zijn ook nog niet veel kilo's af, maar ben fanatiek aan het sporten en dat ga je wel zien. De percentages zijn aan het verschuiven. Maar we zijn er nog lang niet :D
Laden was even met een hapering, maar gaat over het algemeen goed. Thuis gelijk nog even getraind en toen was het weer goed. Ik heb voor dit najaar 4 wedstrijden gepland, waarvan er nu dan 1 is geweest. Ik hoop de winter een paar keer in de dressuur te starten, zodat we een ritme houden (dit kan handig bij de buren) en dan de western weer op te pakken met de eerste shows in het voorjaar. En dan maar hopen dat er niks tussen komt en we echt de kilometers kunnen maken.

Cryssie schreef
Gefeliciteerd!!!

Wat een ontzettend leuke pad heb je. Mag ik vragen waar je die gekocht heb?

Dat is een blanket van Mayatex. Ik heb er een pad met inlages onder (boomloos zadel).
Het is deze: https://www.mayatex.com/store/show/1104 ... eversible#
Ene kant is zwart en de andere kant zwart met zilverdraad.


Koper schreef
Ik zie dat je topic in uitgelicht staat :)

Ja, ik zag het. Altijd leuk! :D


PartoutZ schreef
Jullie zien er goed uit!! Het blijft zo leuk om het verschil te zien tussen dressuur Jim en western Jim.
Hij is hierbij zoveel meer in zijn element :D! Echt leuk!!

Zeker :j
En toch pakt hij de dressuur momenteel ook erg leuk op. Op zijn westerns :D
Maar wel heel relaxt en met 2 hoeven in zijn neus. Echt grappig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 10:34 



 
Profiel   

Hij is en blijft leuk Amanda!! :D Welk niveau hebben jullie nu gestart? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 20:09 



 
Profiel   

Gewoon L4. Voorlopig blijven we daar nog even in hangen. Zolang hij dat soort fratsen nog steeds uit haalt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 00:15 



 
Profiel   

Ik kwam nog een mooie foto tegen van de uitbraak in de trail. Nou, dit dus := :+
Oren plat en goooaaaan!!!! 8-)
_-:(
[ img ]


Laatst bijgewerkt door Daihyo op 01-09-17 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 08:57 



 
Profiel   

Hij vond 't zelf wel leuk zo te zien :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 09:02 



 
Profiel   

Oh en die vastberaden blik ook! A man on a mission!


Amanda schreef
Ik kwam nog een mooie foto tegen van de uitbraak in de trail. Nou, dit dus := :+
[ [url=m/zFO6SR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 09:02 



 
Profiel   

Koper schreef
Hij vond 't zelf wel leuk zo te zien :))

Ja precies. Dat is dus wel een dingetje :')
Voorheen wad het echt spannend. Nu is het gewoon leuk. >;)
troi schreef
Oh en die vastberaden blik ook! A man on a mission!


Amanda schreef
Ik kwam nog een mooie foto tegen van de uitbraak in de trail. Nou, dit dus := :+
[ [url=m/zFO6SR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja precies _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-17 09:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen