Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Alpenquarter Jim @ Beau Dandys Autumn show

 
Profiel   

Na vorige week de summer show mee te hebben gereden, deden we vandaag mee met de autumn show.
Doelen van vandaag: fijn losrijden voor de ranch riding en er niet vandoor gaan in de trail.
Beiden doelen zijn bereikt.
Verder was het een uitermate interessante en frustrerende dag :+

De wekker ging om 5.00u :O
Groom Verity was er ook weer bij en heeft de foto's gemaakt.

Het trailerladen ging met moeite. Hij wilde niet weg bij de kudde en gewoon NIET op de trailer. Dus een paar keer geladen, tot hij niet meer haperde. Maar het voelde niet lekker. We hebben lang een trailerprobleem gehad. Dat is wel opgelost, maar als het dan even niet lekker gaat, ben ik altijd een beetje bang dat het weer mis is. Onderweg gelukkig geen problemen gehad en hij was op het terrein rustiger dan vorige week.

In hand trail ging weer mis. Op exact hetzelfde punt als vorige week wilde hij niet aandraven. Na een paar passen stap ging hij boven op de rem en uitgebreid staan mesten :x
Daarna was nog te kort om te draven. Dus weer een DQ. Verder wel een fijn pattern gelopen.

[ img ]

Vierkant
[ img ]

[ img ]

Back up. En ja, hij ziet er wat mottig uit. Hij is druk een wintervacht aan het maken en ziet er niet uit momenteel.
[ img ]

Jog over
[ img ]

Doel met de trail was om er niet vandoor te kletteren en dat is gelukt *\o/*
Wel was hij nog wat onrustig en het pattern erg krap. Daardoor weinig kans om er rust in te brengen of te corrigeren. Dus wat slordig. Hek weer niet kunnen sluiten helaas, veel balken aangetikt en daardoor een erg lage score en geen plaatsing.
Hek
[ img ]

Turn in het vierkant
[ img ]

Brug
[ img ]

De allerknapste <3
[ img ]

Uitleg van de jury
[ img ]

Het losrijden voor de ranch riding ging echt super fijn. Helaas geen foto's van. Maar wel doel 2 bereikt.
Het pattern zelf ging vrij vlot :=
Helaas sprong hij in de linker lope aan, ipv rechts en ik kreeg hem niet meer terug. Hij zette alles vast, pakte het bit vast en jammer. Dus een DQ.
Ik was echt een beetje pissig na afloop. Op hem, maar vooral ook op mezelf. Heb hem op dat moment gewoon niet goed aangepakt. Maar ja, helaas.
De bewuste galop
[ img ]

[ img ]

Deze foto zegt alles. Paard jolig, ik geïrriteerd :=
[ img ]

Overdenkingen tijdens de prijsuitreiking
[ img ]

Dus flink gebaald achteraf. Had ik maar dit, had ik maar dat.... Je kent het wel. Ik had echt zoiets van: ik stop ermee, waarvoor doe ik het nog?
Maar goed, we gaan toch maar door. Over 2 weken gaan we weer. Kilometers maken. Ik ga voor de in hand trail, vooral om de bak al een keer te zien. En daarna alleen de ranch riding. Om daar eens goed te focussen op het inrijden, maar ook het pattern. Dat is echt ons onderdeel en goed om goede kilometers te maken.

Uiteindelijk wel fijn naar huis gegaan, want hij gaf me nog een fijn cadeautje. Het trailerladen ging ineens super. Hij liep er zo op, was echt superbraaf. En thuis heb ik hem zelfs alleen uit kunnen laden. Dat maakte echt alles weer goed <3
Dus we gaan vol goede moed de 17e weer.

Doelen voor dan: rust met inrijden, in onze bubbel rijden. Met de ranch riding geen uitbraakpogingen, geen vastzetten. Maar van mij. En wanneer het mis gaat ook op tijd en duidelijk ingrijpen en opnieuw inzetten. Meer schoolen.
Moet goed komen :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 18:11 



 
Profiel   

Gaat vast goed komen met de tijd. Ik moest wel lachen om je commentaar en foto's.
Jolig paard en geïrriteerde amazone... Klinkt echt heel bekend in mijn oren van toen ik nog les had op een haflinger ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 18:16 



 
Profiel   

Ach, het kan niet altijd soepeltjes gaan...maar hij liep wel in 1x de trailer op op de terugweg! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 18:44 



 
Profiel   

Als je bedenkt waar jullie samen vandaan komen en hoe het nu gaat mag je best heel trots zijn op je eigenwijze blondje en op jezelf!
Op naar de volgende keer..... gewoon gaan met die banaan en niet boos of gefrustreerd worden, plezier hebben, dat is het belangrijkste :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 18:58 



 
Profiel   

Tja ... Nou jouw topic kan ik je alleen maar wijzen op je onderschrift :D. Je moet er maar mee leren leven denk ik, met zo'n jolig paard dat de dingen niet al te serieus neemt.

Ik vind het weer leuke foto's van zo te lezen toch wel een geslaagde dag want jullie hebben ook weer wat mooie ervaringen opgedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 19:10 



 
Profiel   

Ik vond jullie een super leuke combinatie! Lekker vast houden aan de leuke dingen van de dag, en je mooie cadeautje van Jim :P

Fifty verprutst de trail ook steeds haha, no worries, uiteindelijk gaan we een keertje plaatsen, is het pas over een jaar, ook goed.. Ik denk maar zo, weer een ervaring erbij. Je kunt er alleen maar van leren en wordt er een betere combinatie van.. Zolang je beiden maar plezier hebt, en volgens mij hebben jullie dat wel!

We gaan elkaar vast nog vaker zien op wedstrijd, super leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 07:38 



 
Profiel   

Ah, waren júllie dat?! Met die trailer met aan beide kanten "Alpenquarter erop"?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 07:43 



 
Profiel   

Wees gerust: ik heb afgelopen zondag mijn trail echt bewonderenswaardig verkloot :D Eerste keer op één hand en mijn stuur deed het niet. :7 Eerste de beste bochtje miste ik dus al, waardoor er van de rest van het pattern al niet veel meer overbleef :') Hek was opeens ook weer eng terwijl ik dat bij de In Hand geplust had... Brug stonden bolchrysanten dus ook eng... Ook dat is een kwestie van trainen, dus ik deel je pijn :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 07:54 



 
Profiel   

Tip voor de poort bij het sluiten vanuit de working equitation (bij het aanleren) hoofd naar buiten draaien, als je dan leunt naar het hek om te sluiten, dan beweegt het paard mee richting hek. Als je de stelling richting hek hebt, en je leunt naar het hek om te sluiten, duw je je paard weg van de poort.
En stelling buiten zo snel mogelijk als je door de poort bent. Timing is alles.

Succes bij training

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 08:15 



 

Jimmie <3 <3

Blijf het leuk vinden dat jullie die overstap gemaakt hebben, western is (voor mij) wel de mooiste tak van de sport om zelf uit te oefenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 08:32 



 
Profiel   

Oh janouk wat een geweldige tip _/-\o_

Jeetje Amanda, Jim is wel het paard voor de doorzetter. Die zit er gelukkig ook op maar het is niet leuk als er zo veel dingetjes mis gaan.
En mag ik het zeggen... deze pad vind ik niet mooi staan voor een show/met zwarte blouse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 08:44 



 
Profiel   

Ik vind het knap van je dat je gewoon doorzet haha, ik zou daar ook enorm gefrustreerd van raken denk ik. Volgende keer beter en ooit komen jullie er wel!
Die galopfoto, is ie daar niet overkruist?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 09:17 



 
Profiel   

ClauH schreef
Gaat vast goed komen met de tijd. Ik moest wel lachen om je commentaar en foto's.
Jolig paard en geïrriteerde amazone... Klinkt echt heel bekend in mijn oren van toen ik nog les had op een haflinger ;-)

Ja ik koop ook echt nooit meer een haflinger :')
Het is vaak best een schatje hoor. Echt. Hij gaat er niet voor weg. Maar soms :roll:

Bellatrix schreef
Ach, het kan niet altijd soepeltjes gaan...maar hij liep wel in 1x de trailer op op de terugweg! :D

En dat is me meer waard dan die hele wedstrijd :D

saskiaojan schreef
Als je bedenkt waar jullie samen vandaan komen en hoe het nu gaat mag je best heel trots zijn op je eigenwijze blondje en op jezelf!
Op naar de volgende keer..... gewoon gaan met die banaan en niet boos of gefrustreerd worden, plezier hebben, dat is het belangrijkste :(:)

Ja is ook zo hoor. Maar dat is soms zo lastig. Het klassieke geval: thuis gaat het zo enorm goed!

Maflinger_S schreef
Tja ... Nou jouw topic kan ik je alleen maar wijzen op je onderschrift :D. Je moet er maar mee leren leven denk ik, met zo'n jolig paard dat de dingen niet al te serieus neemt.

Ik vind het weer leuke foto's van zo te lezen toch wel een geslaagde dag want jullie hebben ook weer wat mooie ervaringen opgedaan.

Zit weinig anders op dan er aan werken en accepteren dat we met heeeeeeele kleine stapjes vooruit gaan. :+

Eveyy schreef
Ik vond jullie een super leuke combinatie! Lekker vast houden aan de leuke dingen van de dag, en je mooie cadeautje van Jim :P

Fifty verprutst de trail ook steeds haha, no worries, uiteindelijk gaan we een keertje plaatsen, is het pas over een jaar, ook goed.. Ik denk maar zo, weer een ervaring erbij. Je kunt er alleen maar van leren en wordt er een betere combinatie van.. Zolang je beiden maar plezier hebt, en volgens mij hebben jullie dat wel!

We gaan elkaar vast nog vaker zien op wedstrijd, super leuk!

Aah, je zit ook op bokt. Leuk!
We zullen elkaar inderdaad vast nog wel eens tegenkomen. :D
En gefeliciteerd met je Ranch riding :D

oomens schreef
Ah, waren júllie dat?! Met die trailer met aan beide kanten "Alpenquarter erop"?

Ja klopt. En wie waren jullie dan? :D

Rije schreef
Wees gerust: ik heb afgelopen zondag mijn trail echt bewonderenswaardig verkloot :D Eerste keer op één hand en mijn stuur deed het niet. :7 Eerste de beste bochtje miste ik dus al, waardoor er van de rest van het pattern al niet veel meer overbleef :') Hek was opeens ook weer eng terwijl ik dat bij de In Hand geplust had... Brug stonden bolchrysanten dus ook eng... Ook dat is een kwestie van trainen, dus ik deel je pijn :=

:')
Zie je, die deukneuzen en dikbillen zijn echt uit hetzelfde hout gesneden :')
Alhoewel Jim niet echt wat spannend vindt. Die wil gewoon naar de andere paarden. En wel nu. Punt.

janouk schreef
Tip voor de poort bij het sluiten vanuit de working equitation (bij het aanleren) hoofd naar buiten draaien, als je dan leunt naar het hek om te sluiten, dan beweegt het paard mee richting hek. Als je de stelling richting hek hebt, en je leunt naar het hek om te sluiten, duw je je paard weg van de poort.
En stelling buiten zo snel mogelijk als je door de poort bent. Timing is alles.

Succes bij training

Ik zie het nog niet helemaal voor me. Maar Jim loopt juist naar buiten toe weg. Met de voorkant. En wil dan niet meer in de back up. Dus lijkt me niet heel handig om zijn hoofd dan naar buiten te draaien. Thuis gaat het overigens vlekkeloos. Hij beheerst alle oefeningen prima. Het probleem is echt mentaal. Ik moet hem echt gaan conditioneren op de andere paarden. Er niet naartoe willen.
Met losrijden gaat dat nu heel goed. Maar in het pattern nog niet echt.

Jans schreef
Jimmie <3 <3

Blijf het leuk vinden dat jullie die overstap gemaakt hebben, western is (voor mij) wel de mooiste tak van de sport om zelf uit te oefenen.

Daar is Jim het mee eens. Ik blijf stiekem toch wel een dressuurmuts :+

Koper schreef
Oh janouk wat een geweldige tip _/-\o_

Jeetje Amanda, Jim is wel het paard voor de doorzetter. Die zit er gelukkig ook op maar het is niet leuk als er zo veel dingetjes mis gaan.
En mag ik het zeggen... deze pad vind ik niet mooi staan voor een show/met zwarte blouse.

Haha dat mag je zeggen :D
Het was een uitprobeersel. Ik heb mijn kleding juist neutraal zwart gehouden omdat de pad al zo druk is :')
Doorzetten wordt op sommige punten wel steeds lastiger hoor. Dan denk ik echt wel eens: Doe toch eens normaal. Je bent 12 en weet toch onderhand wel hoe het werkt.
Maar goed, zo werkt het dus niet :+
Zuchten en weer doorgaan. Ooit komt het vast goed. Ik geef hem dit jaar en veel kilometers de tijd en gaat het volgend jaar nog steeds zo, wordt hij gewoon fulltime boscrosspony.

Nissima schreef
Ik vind het knap van je dat je gewoon doorzet haha, ik zou daar ook enorm gefrustreerd van raken denk ik. Volgende keer beter en ooit komen jullie er wel!
Die galopfoto, is ie daar niet overkruist?

Geen idee. Het is net na het aanspringen. Dat ging overkruist en na een bok zat hij in de linkergalop (en nog een versnelling hoger :x ). Op een gegeven moment kwam hij ook wel weer terug in tempo. Maar niet uit de galop. En toen was de lange zijde alweer voorbij :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 12:22 



 
Profiel   

Amanda schreef
oomens schreef
Ah, waren júllie dat?! Met die trailer met aan beide kanten "Alpenquarter erop"?

Ja klopt. En wie waren jullie dan? :D

Wij waren dat ingebouwde autootje tussen jullie en de Belgische combinatie ernaast ;)
Hebben aan de andere kant van het terrein de IJslander van mijn vriendin staan en hadden 's ochtends toen wij aankwamen geen idee dat de westernstal een wedstrijd zou hebben.

Vind het trouwens wel een geweldige benaming voor een westernhaflinger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 12:27 



 
Profiel   

Haha, dat paste echt maar net inderdaad. De Belgische combi stond goed scheef. Maar ging goed gelukkig.
Zijn het echt 2 verschillende stallen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 12:33 



 
Profiel   

Amanda schreef
Haha, dat paste echt maar net inderdaad. De Belgische combi stond goed scheef. Maar ging goed gelukkig.
Zijn het echt 2 verschillende stallen?

Ging inderdaad precies. Zijn twee aparte stallen op een terrein ja. 'Jullie' inrijbak van gisteren is normaalgesproken 'onze' bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 13:06 



 
Profiel   

D'r zijn er ook van 18 die nog steeds niet normaal kunnen doen :roll: Niet opgeven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 13:13 



 
Profiel   

Probeer het maar. Je zal zien dat hij juist niet voor wegloopt, maar onder je komt door stelling buiten te nemen. :D blijft lastig om niet live uit te leggen.
Het is de combie leunen naar het hek en stelling buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 18:00 



 
Profiel   

Ik kan het sowieso thuis eens proberen :D
Dus stelling van het hem af. Moet even kijken of dat met 1 hand lukt terwijl de andere het hek dicht moet doen. Hmmm. Het wordt een uitdaging :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 20:17 



 
Profiel   

Sorry maar ik blijf je topics geweldig vinden :))
Ik heb helaas geen tips voor je, maar gewoon door blijven gaan!

Het lijkt me zo leuk om die trail aan de hand te doen met mijn haflinger, kan je daar gewoon aan meedoen als je zo'n dagkaart koopt?
Ik rij verder geen western (al had ik laatst wel bij Beau Dandy's een les gehad op hun paard) dus een trail ohz lukt niet, al lijkt me dat ook super leuk om te proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 21:15 



 
Profiel   

janouk schreef
Probeer het maar. Je zal zien dat hij juist niet voor wegloopt, maar onder je komt door stelling buiten te nemen. :D blijft lastig om niet live uit te leggen.
Het is de combie leunen naar het hek en stelling buiten.

Goede tip!! Ik ga het ook uitproberen..

Amanda schreef
Ik kan het sowieso thuis eens proberen :D
Dus stelling van het hem af. Moet even kijken of dat met 1 hand lukt terwijl de andere het hek dicht moet doen. Hmmm. Het wordt een uitdaging :D

Leuke uitdaging toch haha.. Volgens mij hadden wij precies hetzelfde probleem bij het hek :=
"Nog een klein beetje dichter bij het hek paard.. Oh crap, dat is de verkeerde kant op... eeeeeen daar ging het touw.."

Uiteraard doen ze het thuis op de millimeter wel goed... |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 08:39 



 
Profiel   

Amanda schreef
Ik kan het sowieso thuis eens proberen :D
Dus stelling van het hem af. Moet even kijken of dat met 1 hand lukt terwijl de andere het hek dicht moet doen. Hmmm. Het wordt een uitdaging :D



Ik had hetzelfde probleem, vorige week les van Pedro Teixeira Farto, uit Portugal en die gaf mij deze tip in de clinic. En barst, Janouk deed het in 1 keer goed, terwijl ze altijd van het hek wegstapte bij het sluiten ipv naar het hek toe.. Hoofd van het hek af. In working equitation moet alles met 1 hand gereden worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 10:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen