Endurance Wateren, DFW.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:36

Dat bordje 15 was nog van de mendurance en van de zwarte ronde. Ik zal voor volgend jaar de bordjes aanpassen. Dan komen er alleen bordjes in elke lus van 5, 10, 15, 20 en 30 met de aanduiding erbij op welke lus je rijd (rood of zwart). Het was de eerste keer dat we deze lussen gebruikte en daarbij dan ook nog andere lussen als de mendurance. Wordt aan gewerkt, bedankt voor de evaluatiepunten

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:40

WendyBZ schreef:
Als groom vond ik het onhandig dat de beschrijving van de groomroute niet vermeldde op welke route het groompunt was. Dus toen wij braaf naar groompunt 1 reden, bleek dat van de lange lus te zijn ipv de korte. Uiteindelijk maar teruggereden naar het secretariaat en om een kaart gevraagd, die had mijn ruiter niet gekregen. Daar werd nog wel gezegd dat dat toch niet nodig was want de route was beschreven?
Andere gerelateerde ergernis: dat de website niet vanaf je mobiel bereikbaar is. Anders had ik de kaart er zelf nog bijgezocht, maar dat was niet mogelijk.

Ik vond het wel fijn dat de vetgate nu voor op het weiland was. Minder gesleep met spullen :)


Dat vond ik inderdaad ook vervelend! Op de mobiel kon je niet bij de downloads komen.

En groompunt twee was niet duidelijk voor velen. Er moest nog best een stukje gelopen worden en dan was maar de vraag of je goed zat. Misschien een bordje bij de weg van G2??

Verder vond ik het een erg leuke wedstrijd om te groomen!!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:28

Dat was groompunt 3. De meeste grooms die ik heb gesproken bij het secretariaat heb ik geadviseerd die over te slaan omdat groompunt 5 maar drie kilometer verder zat. Groompunt 3 was oorspronkelijk ook van de mendurance omdat die daar oversteken. Wordt aan gewerkt

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:48

Ow ja die bedoelde ik inderdaad! Dat heb ik helaas niet meegekregen, kwam er inderdaad later achter dat groompunt 5 veel makkelijker was geweest :)

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:06

Het was inderdaad jammer van de massastart, hierdoor lag onze gemiddelde snelheid heel laag. En de mendurance bordjes zorgde bij ons in de eerste ronde voor onzekerheid want wij dachten dat we verkeerd waren gereden. Route was verder goed aangegeven! Verder was het fijn georganiseerd en we waren blij dat we niet zo ver hoefde te slepen met de spullen naar de vetgate.

Lappie_Lap

Berichten: 3232
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:24

Napie schreef:
Dat bordje 15 was nog van de mendurance en van de zwarte ronde. Ik zal voor volgend jaar de bordjes aanpassen. Dan komen er alleen bordjes in elke lus van 5, 10, 15, 20 en 30 met de aanduiding erbij op welke lus je rijd (rood of zwart). Het was de eerste keer dat we deze lussen gebruikte en daarbij dan ook nog andere lussen als de mendurance. Wordt aan gewerkt, bedankt voor de evaluatiepunten


Volgens mij klopte de afstand op de bordjes wel, als je met beetje logisch nadenken/gevoel de bordjes die voor jouw afstand waren eruit pikte. Zo heb ik gereden. Maar ik snap nu wel waarom m'n zusje (reed ik mee samen) het steeds over 0/1 had :P ik keek niet verder dan de km nl: ik vermoed dat in de rode lus op alle km bordjes 0/1 stond. Waardoor je het onderscheid niet meer zag tussen rode en zwarte lus.
Laatst bijgewerkt door Lappie_Lap op 01-06-15 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:27

Er stond wel klasse 0 op die bordjes.
Vind het wat slordig en verwarrend om de bordjes van een vorige dag te laten staan.. Het was geen ramp ofzo maar ook niet bepaald handig.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:35

De zwarte lus had de bordjes van de vorige dag. Het was misschien duidelijker als mensen dit van te voren wisten want daardoor ontstaat verwarring als je op rood reed en vlak na het bordje 15 ook het bordje 5 van rood tegen kwam

Leeuwnie

Berichten: 915
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:45

Ik vond het een mooie route! Prachtige omgeving, afwisselend terrein. Ja, echt mooi.
En de organisatie was ook top. (Start/finish mocht inderdaad wel wat ruimer opgezet, maar ach, iedereen heeft wat te miepen he ;) Ik vond het goed georganiseerd) Organisatie, bedankt!

bobomelo

Berichten: 1714
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 21:49

Eigenlijks wist ik helemaal niet dat de kleur van de klasse op de bordjes correspondeerde met de kleuren op de routekaart.... Staat niet in regelementen en ook niet in de boekjes die je download van desbetreffende wedstrijd....
Kan iemand mij meer van zulke wetenswaardigheden vertellen? Wel handig van die "regels"en weetjes...

Ik heb de korte klasse 1 gereden, heerlijke rit, jammer van blubber/boomwortelpaadjes maar dat hoort erbij!

3 wp rijker, en net niet in de prijzen, maar o zo genoten!!

En de organisatie weer heel veel tips rijker, dus ik zeg: op naar volgend jaar!!

Thanks!

NDW
Berichten: 2
Geregistreerd: 03-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:47

Roosje_ schreef:
Er stond wel klasse 0 op die bordjes.
Vind het wat slordig en verwarrend om de bordjes van een vorige dag te laten staan.. Het was geen ramp ofzo maar ook niet bepaald handig.


Gevalletje 5 uur slaap voor het route team (wij beginnen wat vroeger dan de ruiters) en voor het eerst dat alle mendurance bordjes er uit moesten om gewisseld te worden voor endurance bordjes (ivm nieuwe organisatie/route indeling).

Helder blijven is dan moeilijker dan je denkt. :(:)

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:10

Vat het vooral niet te zwaar op! :D jullie hebben weer een prachtige wedstrijd neergezet, dat is het belangrijkste!

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:11

Als we erop waren gewezen was het natuurlijk ook geen probleem geweest :)
Gewoon een tip voor de volgende keer.

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:19

Muurp schreef:
Vat het vooral niet te zwaar op! :D jullie hebben weer een prachtige wedstrijd neergezet, dat is het belangrijkste!


Helemaal mee eens!! *\o/*

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:43

Zou ik dan nog als tip mogen geven? Een andere keuringsplek zoeken voor de locomotiekeuring.
nat gras/modder en ijzers is verre van ideaal. Verder super gedaan hoor!!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:19

Dit was het eerste jaar op gras. Voorheen deden we het op een speciaal daarvoor verbreede baan naast de manege maar daar kregen we lange wachttijden en veel ruimte gebrek. En dan ook nog veel overlast op het bedrijf. Daarom nu de keuze alles centraal op te stellen. Ik zag wel dat veel paarden de verleiding moeilijk konden weerstaan om evenneen hap te nemen. Het parcours is ook zacht. Soms komt dan een kreupelheid beter aan het licht. Er blijft altijd iets te wensen over natuurlijk

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:25

Even een regelements vraag mag je stiften in draaien voor een locomotie op gras?
Nu had ik een paard zonder ijzers die er goed op liep maar volgend jaar heb ik er een met ijzers mee.

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:34

Nee dat mag niet.
ik moet eerlijk bekennen dat ik er na 5 wedstrijd seizoenen nog nooit last van heb gehad dat de locomotie op gras is met ijzers..

tenzij je de hele wedstrijd met stiften wil gaan starten maar dat lijkt me niet praktisch :P

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:56

Had het bordje ook gezien maar wist meteen dat dat niet klopte.
De organisatie had werkelijk aan alles gedacht, zelfs de route op GPX bestand beschikbaar gesteld. Zoiets kan gebeuren.
De route was heel simpel te volgen, veel rechtdoor...

Locomotie op gras staat volgens mij gewoon in de regelementen. Al was dit voor mij de eerste keer sinds 2010 dat ik het zelf op gras meemaakte, bij de meeste grote wedstrijden (NK Leersum en Ermelo) heb ik het wel gezien.

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:22

Gras opzich is het probleem niet. Maar nat gras en modder wel. Dat glijdt alle kanten op. En de 3 voor en na mij moesten evengoed op het harde keuren. Dan denk ik: keur dan meteen op het verharde weg ;)

NDW
Berichten: 2
Geregistreerd: 03-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:25

Roosje_ schreef:
Als we erop waren gewezen was het natuurlijk ook geen probleem geweest :)
Gewoon een tip voor de volgende keer.


Volgende keer staan ze er 100% goed in natuurlijk. :j

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 00:23

Volgende keer houden we het gewoon droog. Alles op het fietspad is geen optie

ayhno
Berichten: 869
Geregistreerd: 24-10-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:47

goed geregeld bij DFW. mooie rit gehad