Endurance surea/breda

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 07:33

Ook zonder slaap (maar met adrenaline) komt de rit goed. Vanavond is het pas instort-tijd. Succes jullie allen!

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 07:33

Succes iedereen!

Roxan1

Berichten: 100
Geregistreerd: 06-12-10
Woonplaats: Grensgevalletje BE-NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 17:36

Helaas was het voor mij teleurstellend. Mn paard liep kort / stijf bij de voorkeuring, hij kwam zo uit de vrachtwagen en was hier zijn eerste beweging sinds de reis.
Na gewandeld en wat gedraafd was hij weer los maar dat was te laat.

Zojuist thuis gekomen en kwam hij weer stijf uit de vrachtwagen, na 5-10 min. aan de hand stappen/draven komt hij los. Goede les voor de volgende keer als we verder moeten reizen. Eerst even kwartier bewegen stappen en draven alvorens aan te bieden bij de voorkeuring.

Was wel jammer maar niks aan te doen.

Gelukkig hebben we 2 weken geleden een fijne rit gereden en als het goed is gaan we over 2 weken weer.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 21:00

He jammer roxan! Was het een lange rit?


Hier een zeer tevreden resultaat. In het begin wat moeilijkheden ook al kom ik vaker (lees bijna iedere dag) in dit bos. Hij vond het toch allemaal spannend dus liep allemaal te dribbelen
Op de voorkeuring een hartslag van 40. Verder alles goed.
Om 2.03 binnen. Na 2 minuten aangeboden. Hr van 52.
Nakeuring weer 40. Wel mindere darm geluiden maar gewoon ok. Laagste hartslag en snelste tijd in de impuls

4de plek in de impuls en 1ste bij de jeugd!

Ik ben tevreden :D

happyhorse

Berichten: 4385
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:23

Heb vandaag in sureau foto's gemaakt.
Deze zal van de week online zetten :)

chloeve

Berichten: 500
Geregistreerd: 06-06-11
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:28

Vandaag ook mee gereden in de para wat een super ervaring!!
Heerlijk kunnen rijden en volgend jaar doen we zeker weer mee,
Weet er iemand wie er foto's heeft gemaakt? :o zag er 2 bij de zandvlakte in Teteringen en ben nu stiekem best benieuwd

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:36


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:38

Afbeelding
Hele leuke wedstrijd gehad! Had in mijn hoofd te finishen tussen 12 en 13 km per uur, dat is helaas niet gelukt (11.88 km pu), maar bij de finish wel direct aan kunnen bieden en een goede hartslag, dus 6e van de 15 bij klasse 1 lang. (ik ben diegene met de roze helm)

@billy, ga je nu vaker endurance rijden?

Ilse_123

Berichten: 3775
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:11

Balen Roxan :( , ik werd bij Ermelo ook gewaarschuwd dat Kane een beetje stijf liep, ook zo van de trailer na een lange rit. Daarom vanmorgen voor de keuring even flink gestapt en wat rondjes gedraafd, heeft geholpen!

Wij hebben heel lekker gereden, gingen lekker fanatiek van start voor de verandering. Hij was wel heeeel erg nerveus dus in het begin beetje moeilijk lopen doen bij het viaduct en wat andere dingen die we onderweg tegenkwamen. Na ongeveer 12 km was zijn drive ineens weg en begon hij een beetje voorzichtiger te lopen, kwam waarschijnlijk door het kiezelige paadje, want na het koelen bij GP2 was hij weer helemaal happy en sjouwde hij weer fanatiek door.

Aan het einde zijn wij ergens de mist ingegaan, toen zijn wij denk ik te vroeg gaat stappen (bordje verkeerd gelezen ofzo), want die 2 kilometer duurde wel errug lang (toen heb je ons nog ingehaald liberty ;)), lang stappen zorgde voor een zeer relaxt paard, maar net voor de finish kwamen er nog een paar klasse 3'ers voorbij waardoor hij weer een beetje druk werd. Toch risico genomen om direct aan te bieden omdat we al wat laat waren, en gelukkig goed.
Gemiddelde snelheid en alles weet ik nog niet, maar ik heb lekker gereden en Kane heeft het super gedaan, en dit was pas ons 3e rondje!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:30

Wat toevallig ilse. Die 2 km duurde idd erg lang! Wij hadden nog een stuk door gedraafd, ik heb dat zelfs voor de finish nog gedaan.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 23:31

@liberty. Dit jaar denk ik niet, heb het erg druk... Volgend jaar wel denk ik :D

Ilse_123

Berichten: 3775
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:37

liberty schreef:
Wat toevallig ilse. Die 2 km duurde idd erg lang! Wij hadden nog een stuk door gedraafd, ik heb dat zelfs voor de finish nog gedaan.


Hadden wij achteraf beter ook kunnen doen, kreeg het ook behoorlijk koud in mn natte pak, maar dat is weer een puntje voor de volgende keer :D

Iemand btw ook last gehad van een hek dat door de regen onder stroom stond? Daar hebben we ook nog 10 minuten staan klooien

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 23:40

M'n mede ruiter (die ik heb laten afstappen }:) ) zei het idd dat er stroom opstond. Heb het zelf nog nooit gevoeld. Maar ik ga meestal met regen niet verweg.

Ilse_123

Berichten: 3775
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:43

billy3105 schreef:
M'n mede ruiter (die ik heb laten afstappen }:) ) zei het idd dat er stroom opstond. Heb het zelf nog nooit gevoeld. Maar ik ga meestal met regen niet verweg.


Altijd een verrassing wat je onderweg tegenkomt :D, bij endurance houden ze de spanning erin, letterlijk en figuurlijk :+

Roxan1

Berichten: 100
Geregistreerd: 06-12-10
Woonplaats: Grensgevalletje BE-NL

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 07:47

Bedankt Ilse_123 klinkt misschien raar maar fijn te horen dat er meer paarden last van hebben. En ja hij had ruim 2 - 2,5 uur op de vrachtwagen gestaan. Eigenlijk gewoon stom van mij! Mn paard leeft op 1,5 hect weide met een mega schuilstal die is stilstaan niet gewoon! zo van de vrachtwagen naar de vet gewandeld = 50 mtr. DOM!

Mijn vriendin die normaal achter mij rijdt heeft het echt super gedaan en het leuke is door de winstpunten die zij gister nog behaald heeft we nu beiden klasse 2 startgerechtigd zijn..... dus we kunnen weer verder! :)

mjs
Berichten: 15
Geregistreerd: 20-09-07

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:03

Wat moedig van je Roxan. Je mag niet starten wat erg balen is, zeker omdat blijkt dat paard later prima loopt.
En je legt dan de schuld bij jezelf en niet bij het paard of de jury, knap hoor.
En dan ook nog blij zijn voor je vriendin, super.
Je vriendin mag blij zijn met zo iemand ;-)

mjs
Berichten: 15
Geregistreerd: 20-09-07

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:04

Ben wel erg benieuwd naar de uitslag van de lange klasse 1

mjs
Berichten: 15
Geregistreerd: 20-09-07

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:06

En ja die laatste 2 km ???
Daar kwam geen eind aan.
Ik had ruim de tijd om die op het gemakje met veel stap af te kunnen leggen maar nee dus.
De laatste km in draf af moeten leggen om nog net binnen de 12km pu binnen te komen

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 12:50

Ik had tijdens de rit m'n endomondo aanstaan, gaf ook 23 km aan bij mij..

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:05

Ik had ook 2 km meer ipv 44 dus 46 maar goed :+
We gingen erg lekker. Foto's zijn ook gemaakt door Mel Griffith fotografie, kun je denk ik vanmiddag wel checken op facebook of misschien zet ze hier ook nog wel een linkje neer. Ze stond op de zandverstuiving, is Crazymel hier @bokt.

Onder andere deze <3 was dus in 2e rondje. Ze vond het heerlijk dat ze eindelijk van me lekker mocht galopperen. Ik durfde niet zo snel te rijden, vond het maar glad (vooral het 2e rondje). We kwamen gemiddeld uit op 12.3. Maar klopt niet helemaal met mijn endomondo, want die kwam gemiddeld op 12.9. Naja, snap niet helemaal hoe het zit, denk dat er met tijden opschrijven iets niet helemaal goed is gegaan. Maar doet er niet toe, we hebben 2e winstpunt en mogen nu, als we willen ook klasse III *\o/* En het belangrijkste is dat ze nog echt super top fit was na afloop.

Afbeelding

We zijn 7e geworden in de klasse 2 kort.

En voor degenen die direct na de trailerreis aanbieden: ik stap mijn pony altijd minimaal een minuut of 15 soms wel langer op het terrein, even grasjes eten hier en daar, wat rondkijken. Worden ze ook rustiger van. En ze staan vaak lang op de trailer, deze reis was voor ons het dichtste bij dit jaar, maar toch ook nog dik een uur rijden. Soms draaf ik ook even aan de hand voordat ik ga keuren. En tijdens keuren ook gewoon even dekentje over de kont, scheelt ook. Hoop dat jullie wat aan de tips hebben.

Crazymel

Berichten: 1215
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Breda

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:57


dropje_90

Berichten: 515
Geregistreerd: 26-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:17


Ilse_123

Berichten: 3775
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:42

Thanx dames, geweldige foto's, dat wordt nog lastig kiezen welke ik wil bestellen :o

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2434
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 22:04

Hele gave foto's!

vicky

Berichten: 3133
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:54