Paard niet echt voorwaarts, wel geschikt voor endurance?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:28

Ruitersporth schreef:
Speedster schreef:
Ja dat rode lintje heeft aan dat het paard schopt. Je ziet het regelmatig en de betekenis ervan is op wedstrijden ook bekend. Afstand houden voor de anderen dus.



Ik hoor anders nog genoeg...."hee, leuk dat paardje heeft een rood lintje in zijn staart" en als je dat dan uitlegt blijkt dus dat ze niet weten waarvoor het is..... -O-


Bij endurancewedstrijden?

Karrimh

Berichten: 3528
Geregistreerd: 02-03-06

Re: Paard niet echt voorwaarts, wel geschikt voor endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:12

Bij elke discipline

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: Paard niet echt voorwaarts, wel geschikt voor endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:19

Hmmm.... Dacht dat bij endurance toch wel bekend was wat een rood lintje betekent.

Elmars_Floor

Berichten: 1770
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 00:07

Ik rijd denk ik op de sloomste (volbloed!) arabier die mee doet in de endurance. :')
Hij komt er wel.. Ik hoef hem niet aan te sporen maar echt vlot is hij ook niet. In stap gaat zijn "aan" functie uit en halen zelfs (grote) tinkers en andere koudbloeden me in. Dus pas ik me aan en ga zo laat mogelijk stappen. (klasse1)
Nee voor de hogere klassement niet bepaald geschikt, maar zit in de lijst altijd nog in het midden in de uitslagen en soms zelf een prijsje. Maar finishen en goedgekeurd worden is voor mij belangrijker dan een plaatsing. Heb altijd super lage hartslag waardes want meneer maakt zich ook niet snel druk.
Maar moet wel rekening houden met het voorbrengen dat die dan wel goed voorwaarts loopt anders is het net een kameel en heeft me al eens een afkeuring op geleverd.
Ik ben nu klasse 2 startgerecht.
(stom weetje zijn moeder is net een ADHDer.. echte hittepetit. Ik zit de gehele rit heerlijk ontspannen terwijl mijn zusje een beste kluif aan moeder paard heeft en weer met hartslagen en dergelijke zit. maar daarin tegen wel een paard heeft die nog een rondje kan)
Ik zou zeggen: Probeer een impuls klasse en kijk of jij en je paard het leuk vinden.

Ruitersporth

Berichten: 84
Geregistreerd: 25-05-14
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 01:00

Speedster schreef:
Bij endurancewedstrijden?



Ja, verbaast mij ook hoor.

TurdusMerula

Berichten: 23911
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Paard niet echt voorwaarts, wel geschikt voor endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 01:46

Trec is absoluut 'langzamer' dan endurance maar het is wel fijn als je paard 'gewoon loopt' omdat je als ruiter uiteraard moet kaartlezen en dus niet de hele tijd met je paard bezig wil moeten zijn.
Te sloom voor endurance = geschikt voor trec gaat imo niet op...