Endurance Leersum: UHR 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 16:28

Inderdaad lekker rijden voor de ervaring, het klassement maakt ook niet zoveel uit :)

En anders, voor de ervaring en een leuk dagje weg, hebben ze ook nog vrijwilligers nodig! Leer je ook veel van :j

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:37

Ik heb een keer een rit van 20 km gemaakt, dat was geen probleem.
Daar hebben we toen zo'n 4 uur over gereden, inclusief lunch en een paar nog wat langzamere ruiters
Mega Friese Strandrit van 5 uur was ook geen probleem (voor m'n paard dan, hè )
Exacte afstanden weet ik niet, snelheid ook niet.

mellamoshan

Berichten: 4259
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:38

Ik ben ook present zaterdag op de kk1. Weersverwachting is goed, zin in!

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:31

Nou 28 graden en volle zon.. Ik had op ander weer gehoopt haha. Weet iemand hoe het met de dazen populatie in Leersum gesteld is?

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:43

Mijn eerste keer impuls dacht ik gewoon 'een leuke buitenrit waarbij de route is uitgestippeld' , meer uit praktische reden haha. Omdat ik de enjoy the ride ook zo leuk vond, toen had ik de 25 km gedaan en daar was ook de route uitgezet. Het stapje van enjoy the ride naar endurance impuls was niet zo groot en sinds dien ben ik verkocht :D

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:15

Dazen zijn zeker aanwezig, helemaal rondom de plassen, denk ik tenminste, ik ben er om die reden al een tijdje niet meer geweest. Het stuk tussen Leersum en Amerongen is ook vrij vervelend qua dazen, dus in ieder geval goed insprayen! De kant van Amerongen kom ik ze veel minder tegen, dus na het waterdrinkpunt bij de oversteek, en de oversteek vlakbij gp 4.

Ik zit hier ineens met een wippend zadel, terwijl die nog geen maand geleden is gecontroleerd, morgen even testen of die met m'n prolite pad eronder wel netjes ligt, anders moet ik me helaas afmelden, ga geen 33 km met een wippend zadel rijden :n

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 23:05

En ik vind de dazen wel meevallen :P Zo lang je alles draaft (wat de meesten toch wel doen) zie je ze echt nauwelijks, alleen bij de zandverstuiving en wat vertakkingen daarvan kan je wat last hebben. Ik spray niet eens meer in, maar doe het denk ik nog wel even de laatste km voor de finish zodat er bij het hartslag meten geen frustratie is van de dazen.

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:54

Oke bedankt voor de tip :) ga ik nog even snel spray halen, rij normaal altijd met deken om.

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:49

Ik heb me toch maar ingeschreven voor de impuls rubriek.
Ik met m'n slome Friesje
Ik ben heel benieuwd, hoe we dat gaan ervaren.

Dus als jullie een Fries met burka zien rijden, zijn wij dat , want die van mij is allergisch voor dazen

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:01

krijgt iemand de startlijst van de zondag open?
Ik stond in de verkeerder rubriek en dat is aangepast maar nu weet ik mijn starttijd dus nog niet

minibinkie
Berichten: 93
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Elst Utr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:45

Endurance Alive heeft op fb foto's van de startlijsten geplaatst, als ik het goed zie moet je om 12:10 starten

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:56

ja had inmiddels via iemand al de tip gehad.
De klasse is dus wel aangepast maar mijn tijd niet hihi
Start dus ongeveer een uur na de mensen in de zelfde klasse

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:00

oke, dat gaat dan dus een ritje helemaal alleen worden.
Aansluiten met een andere 33 km ruiter zit er niet in omdat ik zoveel later start en de 25 km rijd de route in de andere rijrichting.

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 15:44

Ja inderdaad, zo rij je helemaal alleen met deze tijd. Ik start in hetzelfde groepje maar dan om 11:10. Kan je niet vragen om ook in dat uur te starten? Dat lijkt me wel zo logisch :) Om 11:04 en 11:06 start er ook nog niemand en anders vanaf 11:14 ook weer helemaal vrij!

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:00

Wil ik ook doen dus ga er gewoon ruim op tijd zijn en dan daar ter plekke vragen.
Zal nu best wel crisis centrum zijn voor de organisatie dus denk dat het makkelijker is om daar te vragen.

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 17:09

Goed idee, denk dat dat wel kan. En anders kan je dat thermografisch onderzoek doen in de tussentijd als je lang moet wachten :)

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:12

Kan iemand mij uitleggen, hoe alles werkt met de groompunten en zo.
Wij doen voor de allereerste keer mee aan de Impulsrubriek, moet ik dan de lichtblauwe route aanhouden?
Het is mij niet helemaal duidelijk.
En is het parkeren met de trailers aan de Heulweg.
Hoe lang van tevoren is het verstandig, om aanwezig te zijn?
Alle overige info is ook welkom, ik tast volledig in het duister en vind het best spannend

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:25

Heb je het reglement al goed doorgelezen?
Je moet aanmelden vootkeuren opzadelen en inrijden voordat je start. Als jet de 1e keer is kun je 1.5 uur nemen dan heb je ruim de tijd.
Voor de route kijk welke afstand je hebt die route is het staat allemaal op de site.
Groonpunten mag je je grooms heensturen om bijvoorbeeld je paard te koelen of jullie te voorzien van drinken.
Waarschijnlijk staat er in het programma boekje wel een foto van het terrein waar je kunt parkeren war het secretariaat is enz.

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:27

Ik ben weer lekker thuis. Ik vond het goed te doen vandaag, lekker windje en niet te heet.
Ben super benieuwd naar de foto's die onderweg zijn gemaakt. Als jullie links hebben, willen jullie die dan hier delen?

Je moet inderdaad lichtblauw aanhouden.
Over het algemeen moet je de lintjes volgen aan de rechter kant van de weg (de lintjes aan de linker kant zijn voor de tegenliggers). Rood is Rechtsaf, wIt en lInksaf en Geel is Ga door / Goed. Soms zijn er splitsingen en dan staan er verschillende pijlen in verschillende kleuren. Jij moet dan lichtblauw hebben, dan staat er ook wel bij dat het 25 km is.

Met de aanmelden, voorkeuring, zadelen etc denk ik dat het handig is als je er zo'n 80/90 min van te voren ben. (dat doe ik meestal, en hoe lang doen anderen dat? ben wel nieuwsgierig)
Parkeren is inderdaad aan de heulweg, kan niet missen. Je ziet vanzelf allemaal trailers op het terrein staan.

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:15

Super, dank jullie wel.
En kim345, ik had wel wat gevonden op de site, maar vond niet alles even duidelijk
Het is voor ons echt een hele nieuwe discipline.
Maar dan heb ik het dus ongeveer goed begrepen, ik ben heel benieuwd

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:34

Het was inderdaad goed te doen kwa weer en kwa vliegen :) ik vond het een mooie afwisselende route! Wel wat lastig soms met veel boomwortels of kleine heuveltjes, maar dat was een goede oefening. Helaas zijn wij afgekeurd in de vetgate vanwege een singelwondje.. Vervelende reden, maar ik ben blij dat hij verder wel helemaal gezond was en in principe verder had gekunt. Als ik een bondje of vet mee had gehad mocht ik wel verder rijden, maar wilde zelf ook niet het risico lopen dat het groter werd..

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:15

Gilbey schreef:
Wil ik ook doen dus ga er gewoon ruim op tijd zijn en dan daar ter plekke vragen.
Zal nu best wel crisis centrum zijn voor de organisatie dus denk dat het makkelijker is om daar te vragen.


Komt goed :)! Tina staat lekker schoon op stal te eten!



frisian_love schreef:
Kan iemand mij uitleggen, hoe alles werkt met de groompunten en zo.
Wij doen voor de allereerste keer mee aan de Impulsrubriek, moet ik dan de lichtblauwe route aanhouden?
Het is mij niet helemaal duidelijk.
En is het parkeren met de trailers aan de Heulweg.
Hoe lang van tevoren is het verstandig, om aanwezig te zijn?
Alle overige info is ook welkom, ik tast volledig in het duister en vind het best spannend


Komt helemaal goed! Morgen lopen er ook genoeg mensen rond die je met alle liefde nog wat willen bijsturen waar nodig! Komt vast goed, vooral gaan genieten

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:38

xLaus, bedankt voor je hart onder de riem.
Die kan ik wel gebruiken , maar ik heb er wel zin in

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 22:10

Geslaagde dag was het zeker! Veel blije mensen gezien en af en toe wat grooms die me gezelschap hielden bij het oversteekpunt, helemaal prima! Ik heb wat foto's gemaakt, geen hoogstandjes hoor, gewoon kiekjes :) Ik heb ze op facebook gezet en op openbaar, dus ik denk dat iedereen ze zo kan zien (zo niet, zeg even welk startnummer je had en ik pb/mail ze naar je!)

https://www.facebook.com/rachel.wolff.3 ... 369&type=3

(De volgorde van de foto's is wat warrig door het selecteren van het hele album tegelijk om er een nieuw album van te maken)

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:18

Van ons is er al een foto online. Ik ben er super blij mee.

Afbeelding

Leuk Chouchou! ik ga gelijk even kijken :D