20 jaar Endurance by the Sea (voorheen Katwijk) 10-10-2015

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vicky

Berichten: 3133
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

20 jaar Endurance by the Sea (voorheen Katwijk) 10-10-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 21:49

Jubileum voor Endurance by the Sea
Afbeelding

Dit jaar zal het de 20ste editie zijn die verreden zal worden. Vele van jullie zijn er begonnen en geïnfecteerd geraakt met het endurancevirus . En al was het je start niet toch zijn er velen die goede herinneringen hebben aan de prachtige rit over strand en duin.


De eerste ging naar de Wassenaarse slag en later zijn er vele wedstrijden verreden van af de grote parkeerplaats bij Manege Jonker naar Noordwijk met de P/A bij Manege Meeuwenoord aan het eind van de Boulevard.


Doordat het parkeerterrein werd verbouwd en moest er naar een alternatief worden gezocht en dat werd de prachtige locatie van de ZuidHollandse Rijvereniging t/o Duindigt . Het is een geweldig fijne locatie en gelukkig mogen we er altijd weer een beroep op doen.


Maar het was altijd al een wens van ons om een keer Duindigt als locatie te kunnen gebruiken. En na wat overleg bleek het mogelijk. Plannen maken en bedenken hoe we het moeten gaan indelen en heeft Desiree Haenen TA ons geweldig geholpen om het te bespreken en aan te vullen met haar inzichten.
We hopen dat het weer een onvergetelijke wedstrijd zal worden zoals er al 19 zijn voorgegaan.


Finishen op de renbaan dat is toch hartstikke gaaf.

De inschrijvingen zijn al even geopend en zie al een behoorlijk aantal trouwe rijders van onze rit. Er zullen er vast nog een heel aantal volgen.


We willen je dan ook van harte uitnodigen om mee te rijden en te ervaren hoe geweldig het is te rijden langs de prachtige zee en door de duinen.


Tot ziens op 10 oktober 2015


Om deze wedstrijd nog mooier te maken dan die al is, zijn er een groot aantal sponsoren die prachtige prijzen ter beschikking hebben gesteld. En dan natuurlijk ook nog de prachtige prijs van Country Mill bij het rijden van drie aangesloten wedstrijden van dit seizoen.
Een Uvex helm die na afloop van het seizoen te winnen is. Op vertoon van 3 veterinaire kaarten (van Wedstrijden die je hebt gereden in Kootwijkerbroek, Teteringen, Ermelo of de Endurance by the Sea) kan je een lot afhalen bij Country Mill. Met dat lot maak je kans op leuke prijzen met als hoofdprijs de UVEX rijhelm t.w.v. € 199,95


Pepperflow die al vele jaren het mogelijk maakt een prachtige poster te laten maken zodat we de wedstrijd kunnen promoten op plekken waar nog weinige met Endurance bekend zijn.


En dan de verrassende geweldige prijs die beschikbaar is gesteld door Hotel Wassenaar in samenwerking met pensionstal Lentevreugd.
Die ook nog eens als extra iedereen de kans geeft tegen een prachtige korting een weekend aan zee door te brengen. Zie de post van 27 mrt 2015 op deze pagina.


Talitha Bakker die een dekking aangebied door haar hengst Jazzmeen The Blach Stallion


Rabobank Leiden-Katwijk die de wedstrijd financieel ondersteund.


M-Line waar zoals je weet alles draait om de optimale nachtrust. Sponsor van de olympische sporters


Een Bitfitting door Natascha van Galen om je paard en jezelf zo optimaal mogelijk vele fijne ritten te laten beleven.

Fast Fabrics winnaar in hun categorie 2014

Maximum equestrian products die al jaren de wedstrijd ondersteund met hun product en nu voor dit jubileum een geweldige prijs ter beschikking stelt. Speciaal ontworpen voor Endurance by the Sea.


Pas de Deux een van de meest trouwe sponsors die elk jaar weer hun bijdrage geeft.


En niet te vergeten PAVO en Equana die voor elke deelnemer een proefpakketje heeft.


En dan zijn we nog in gesprek met anderen dus wie weet wat daar nog uit komt.


Al deze sponsoren willen we dan ook hartelijk danken namens organisatie en deelnemers.

Karrimh

Berichten: 3528
Geregistreerd: 02-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:00

diverse keren aanwezig geweest, rijdend en als groom en echt een super leuke wedstrijd :j

super gaaf dat dit jaar gebruik gemaakt kan / mag worden van de renbaan _/-\o_

er is minimaal 1 combinatie van Stal Norwind aanwezig: Marion en Ghadir in de klasse I ^)
heel misschien dat ik zelf met Sera nog aan de start kom op de langste afstand ~~}>

Ilse_123

Berichten: 3785
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:36

Lijkt me een geweldige wedstrijd om te rijden, finishen op de renbaan klinkt ook als een sprookje <3 . Maaaaar helaas te ver bij ons uit de buurt... misschien volgend jaar...

Karrimh

Berichten: 3528
Geregistreerd: 02-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:52

Ilse_123 schreef:
Lijkt me een geweldige wedstrijd om te rijden, finishen op de renbaan klinkt ook als een sprookje <3 . Maaaaar helaas te ver bij ons uit de buurt... misschien volgend jaar...


dat hoort toch bij endurance, een eind rijden :j volgend jaar bestaan ze niet 20 jaar meer en dus geen start en finish op de renbaan. dit is a once in a lifetime opportunity _/-\o_

Ilse_123

Berichten: 3785
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:56

Karrimh schreef:
Ilse_123 schreef:
Lijkt me een geweldige wedstrijd om te rijden, finishen op de renbaan klinkt ook als een sprookje <3 . Maaaaar helaas te ver bij ons uit de buurt... misschien volgend jaar...


dat hoort toch bij endurance, een eind rijden :j volgend jaar bestaan ze niet 20 jaar meer en dus geen start en finish op de renbaan. dit is a once in a lifetime opportunity _/-\o_


Helaas ben ik nog een beetje afhankelijk van mijn chauffeuse :o . Daarbij ben ik net terug van 2 maanden Frankrijk, en ga nu mijn paard naar de 44 van Epe trainen... Wassenaar is eigelijk net iets te vroeg om 44 te starten, en bij de klasse 1 is er natuurlijk geen sprintje over de renbaan als je een beetje met fijne hartslag over de finish wilt komen :+ Zit wel serieus te twijfelen nu... :') ben nog nooit met paard op het strand geweest...

TurdusMerula

Berichten: 23917
Geregistreerd: 09-04-05

Re: 20 jaar Endurance by the Sea (voorheen Katwijk) 10-10-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:05

Ik heb me opgegeven. :j

Ik vind het heel speciaal dat ze de renbaan geregeld hebben... Wel doodzonde dat het hartslagtechnisch niet handig is effe vol gas te gaan, in de kk. :D

Anoniem

Re: 20 jaar Endurance by the Sea (voorheen Katwijk) 10-10-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 07:16

Ik wil er zo graag heen.. Maar vervoer. Mocht er iemand zijn die mij mee kan nemen met paard?

lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:15

Ik wil graag ook meedoen, maar ben nog opzoek naar een rijmaatje voor klasse 1. Mijn paard is namelijk nog maar 1 x eerder bij het strand geweest en dan is het wel fijn voor hem om met een paardje te gaan die het gewend is.

Vorige keer was hij heel braaf aan zee, maar hij was er wel van onder de indruk.

Mijn paard ( ruin) is super sociaal en we passen ons aan aan elk tempo. Vind het prima om voor een snelle tijd te gaan, maar ga vooral voor de gezelligheid ( en de mooie omgeving natuurlijk).

Karrimh

Berichten: 3528
Geregistreerd: 02-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:24

Aangezien de organisatie zoveel moeite doet om er een extra mooie wedstrijd van te maken ivm het jubileum, heb ik me zojuist ingeschreven met Sera voor de 84km _/-\o_

Kom maar op met die "eindsprint" *\%/* ~~}>

loadihra

Berichten: 485
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Oude Wetering

Re: 20 jaar Endurance by the Sea (voorheen Katwijk) 10-10-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:34

Ohhh wat gaaf :D jammer dat het voor mij een paar jaar te vroeg is.. m'n veulen moet toch echt nog even Door groeien :+ helaas voor mij

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Re: 20 jaar Endurance by the Sea (voorheen Katwijk) 10-10-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:36

Er bestaat een kans dat ik mij alsnog inschrijf voor een korte 2 .... om het seizoen goed af te sluiten zou dan het motto zijn ( fingers crossed)

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: 20 jaar Endurance by the Sea (voorheen Katwijk) 10-10-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:46

We duimen voor je Aileen... +:)+ +:)+

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:00

AlexVB schreef:
We duimen voor je Aileen... +:)+ +:)+



Lief Alex dankjewel.. ik schrijf ons zo laat mogelijk in . Eerst moet de wond volledig genezen zijn . Dush is wel weer helemaal super in haar lijf en gestel dus ik heb goed vertrouwen ook mede dankzij de bloeduitslag.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: 20 jaar Endurance by the Sea (voorheen Katwijk) 10-10-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:04

Ik hoor je nog wat zeggen aileen. :') Haha :P Hopelijk kan je mee doen. Ik duim ook. :j

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: 20 jaar Endurance by the Sea (voorheen Katwijk) 10-10-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:24

Ik ga inschrijven voor de korte klasse 2

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:58

Somebitch schreef:
Ik hoor je nog wat zeggen aileen. :') Haha :P Hopelijk kan je mee doen. Ik duim ook. :j



:=

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Re: 20 jaar Endurance by the Sea (voorheen Katwijk) 10-10-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:58

Gaaf finishen op de renbaan. Vind klasse 2 Wassenaar nog wat vroeg voor mijn pony, jammer jammer. Misschien kan hij het wel alleen heb ik nog nooit verder als 36 km met hem gereden. Deze rit is wel zwaar toch?
Galopje op Duindigt is een once in a lifetime oppurtunity....

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:37

Babybeertjes schreef:
Gaaf finishen op de renbaan. Vind klasse 2 Wassenaar nog wat vroeg voor mijn pony, jammer jammer. Misschien kan hij het wel alleen heb ik nog nooit verder als 36 km met hem gereden. Deze rit is wel zwaar toch?
Galopje op Duindigt is een once in a lifetime oppurtunity....


Wassenaar is pittig hoor...ik zou het niet doen met zo'n jonkie en eerst wat ervaring opdoen op het strand en stappen door de duinen, pezen hebben enorm te lijden als ze het niet gewend zijn.

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:42

Dacht ik ook hoor Aileen. En op de reserve rijden hou ik niet van. Paardje moet het ook leuk hebben... :)
Dus deze sla ik waarschijnlijk over, of het wordt klasse 1.

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Re: 20 jaar Endurance by the Sea (voorheen Katwijk) 10-10-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:47

Verstandig.... ik ga hier w.s. de korte 2 rijden. Ik wacht ook eerst nog even met inschrijven tot de wond echt helemaal mooi dicht is. Binnenkort maar even naar het strand, geneest het helemaal mooi :D

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Re: 20 jaar Endurance by the Sea (voorheen Katwijk) 10-10-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:49

Gelukkig gaat het goed met Dushi. Was dit ook de reden dat het in Elten niet goed ging?

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:56

Babybeertjes schreef:
Gelukkig gaat het goed met Dushi. Was dit ook de reden dat het in Elten niet goed ging?



Ik denk dat het er zeker mee te maken heeft gehad. Ze is nu door de molen gegaan en er zijn geen gekke dingen gevonden in het bloed gelukkig wel wat meer witte bloedlichaampjes wat duidelijk een ontsteking aangeeft waar ze inmiddels als AB voor heeft gekregen. Als we Wassenaar hebben gereden, gaat ze tot januari op rust :j

Sry weer even on topic; we hebben in 2013 een kort 1 gereden. Het was toen heerlijk weer, ik hoop echt dat het mooi weer is anders is het afzien op het strand :P

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: 20 jaar Endurance by the Sea (voorheen Katwijk) 10-10-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:45

Ik kom waarschijnlijk weer vrijwilligen, zin in!

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Re: 20 jaar Endurance by the Sea (voorheen Katwijk) 10-10-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:17

@linda
Ik heb wassenaar in mijn eerste seizoen gereden en vond hem toen erg zwaar. Toen was het 50/50 duin en strand. Inmiddels is het duin wat minder.
Ik heb toen heel rustig gereden en hem wel uitgereden. We waren ook nog nooit op het strand geweest maar daarvoor rij je hem ook! Het is dus vast wel te doen als je gewoon relaxt door de duinen gaat

Ik kom dit jaar ook starten op de 30 om mijn nichtje te begeleiden op haar eerste officiële wedstrijd!

lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Re: 20 jaar Endurance by the Sea (voorheen Katwijk) 10-10-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 07:52

@ kim345 thanx voor je tips.
Gelukkig is het by far niet mijn eerste wedstrijd, maar mijn paardje is een echte freezer en extreem aan hankelijk met zijn rijmaatje.
Ik voorspel dat als ik alleen ga, we op de overgang van strand naar duin stok stijf stil staan, en geen stap verder komen totdat een ander paard ons inhaalt...

Verder is hij extreem lief hoor, en loopt hij normale endurance wedstrijden tegen de maximale snelheid met minimale hartslag uit, maar dat is in het bos..
Daarnaast vindt ik een rijmaatje ook een stuk gezelliger :)

Dus ik ben nog steeds opzoek naar een rijmaatje voor de korte of lange klasse 1.
Wie heeft er zin om samen op pad te gaan, qua snelheid ben ik bereid me aan te passen.