Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:59

Impulsendurance gereden in Leersum. Veel geleerd, weer een ervaring rijker. Detroit was echt topbraaf en heeft het top gelopen. Bij binnenkomst gelijk aangeboden. Hartslag van 64. Gewoon om te kijken wat zijn hartslag deed, had daar namelijk echt geen idee van. Tweede keer aangeboden na 3 minuten, toen een keurige hartslag van 52.


Afbeelding

Afbeelding

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:12

Leuk!! Fijn dat je een goede wedstrijd had!
Ik ga nog vrijwilligen in Kootwijkerbroek, en hopelijk mijn tweede impulswedstrijd rijden in Someren. :D

Marije_jiplover

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:13

Ik ga in Kootwijkerbroek ook vrijwilligen.
En twijfel nog of ik Otterlo ga starten.
Denk iig Epe nog, eind oktober.

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:19

Wat leuk Detroit!

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:42

Gefeliciteerd met de goed uitgereden ritten :) Wat balen voor je rijmaatje, Ieris, en ook voor jou Marlon. Organisaties laten dat inschrijfgeld meestal wel vervallen als je dan komt vrijwilligen, dus dat is dan nog een mooie optie.

FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:54

Gefeliciteerd met alle uitgereden ritten!

Weet iemand toevallig wanneer de inschrijvingen van Ginkelse heide en Epe open gaan?

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:56

Chouchou schreef:
Gefeliciteerd met de goed uitgereden ritten :) Wat balen voor je rijmaatje, Ieris, en ook voor jou Marlon. Organisaties laten dat inschrijfgeld meestal wel vervallen als je dan komt vrijwilligen, dus dat is dan nog een mooie optie.



Dat is idd altijd een mooie optie.. zaten wij ook aan te denken aangezien mijn vriend al ver onderweg was.. hellaas kon dat bij ons niet omdat we nu elke dan medische zorg moeten verlenen

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:38

Hallo mag ik me hier ook melden?
Wij rijden heeel graag buiten en gaan regelmatig mee met mijn werkgever die een vakantie huis met stalling in Epe heeft.
Zo ook afgelopen weekend
Ik zou best graag eens meedoen met een kennismaking wedstrijd van endurance met mijn paard.
Mijn zelf gefokte bloedje met (meer dan) prima basis conditie. Droogt snel en is niet moe na 3 ritten van 18 km per dag.

Afbeelding

Afbeelding

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:59

Hooi! Geen idee of ik mij ooit al eens gemeld heb, maar ben vnl stille meelezer omdat ik het een geweldige sport vind en me er ooit ook aan wil gaan wagen. Ondertussen al veel tips en tricks gelezen maar nooit echt veel mee gedaan, maar...
Wij hebben een huis in Leersum gekocht en een fantastische stal in Amerongen gevonden. *\o/* *\o/*
Als alles goed gaat gaan we in december over, pony hopelijk al eerder. Helaas waren we dit weekend in Duitsland.
Ik heb ondertussen de website al een paar keer doorgespit, maar kan nu niet echt vinden of er les/begeleiding - van af niveau nul dus - te vinden is? Vind enkel volzette trainingen en clinics uit het verleden...
Met een beetje geluk zijn er op de nieuwe stal ook wat endurance ruiters, zou eigenlijk bijna niet anders kunnen :')

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:11

Welkom essiesilly, wat een leuk paardje!
En ook jij welkom Hoppit!

Ik ga binnenkort zo'n initiatieles volgen, privé, maar da's in Belgenland dus daar heb je allicht niet veel aan :+

Bas is vandaag ingeënt dus krijgt 2 dagen "rust", al overweeg ik wel om woensdag rustig een eindje te gaan stappen. Donderdag komt er een vriendin langs en gaan we het bos in. Jippie!

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:42

Leuk Hoppit! Mijn paard staat in Leersum. Wie weet kunnen we eens samen rijden als het klikt :) Endurance Alive organiseert 's winters wel trainingsritten, vooral vanuit Leersum, maar ook andere locaties!

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:09

Chouchou schreef:
Leuk Hoppit! Mijn paard staat in Leersum. Wie weet kunnen we eens samen rijden als het klikt :) Endurance Alive organiseert 's winters wel trainingsritten, vooral vanuit Leersum, maar ook andere locaties!


Aah superleuk! Duurt nog ff, maar daar hou k je aan *D Zie in je profiel ook lekker bitloos; daar hoop ik mijn boef in de bossen ook aan te houden :')
Kijken dan dat ik in de winter een keertje kan meerijden, ik hou het in de gaten. Zijn ze actiever via fb of via de website?

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:14

Leuk!
Op fb zijn ze best actief! Vooral rondom de door hen georganiseerde wedstrijden. De website wordt ook wel goed bijgehouden, maar de winterritten zullen pas na het wedstrijdseizoen erop komen denk ik :)

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:08

Hebben de mensen die zich dit jaar hebben aangemeld bij de endurancevereniging al eens de rekening gehad voor 2017?
Want ik heb die nog steeds niet gehad. Half juni maar eens gemaild en toen kreeg ik terug dat dat kon kloppen, want die waren de deur nog niet uit. Dit zou eind juni of juli gebeuren, maar heb nu nog steeds niks gekregen.
Van de week maar nog eens mailen met de vereniging anders.

Gisteren voor het eerst geoefend met koelen tijdens een rit. Was ook gelijk ook de eerste keer koelen terwijl ik er nog op zit. Vriend meegevraagd, die wat melktankjes in de hand gedrukt en die heeft heel lief op 2 locaties in het bos gestaan :D
En ging perfect.
Nieuwe singel was ook eindelijk binnen dus weer gestoeid met de hartslagmeter. Nu kon ik de rechterelektrode wat hoger plaatsen, waardoor de meting nu wel goed ging. Nu voor de volgende keer linten of zoiets dergelijks meenemen, zodat ze op hun plaats blijven en het is perfect; de rubberen bandjes zijn te kort voor deze singel, dus had ze er los ondergestopt. Helaas kwamen ze er tot 2 keer toe er onder uit, dus toch iets van lange linten eraan om ze vast te knopen.

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:10

xxCYNNxx, de facturen voor 2017 zijn nog niet verzonden/geïnd, dus dat kan kloppen.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:20

oke, bedankt voor je antwoord :)

Ik maakte me al zorgen, maar zit goed dus :)

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:40

Ik heb een stethoscoop in de leen gekregen! Kan ik ook eens wat gaan meten :+

Malenka

Berichten: 7622
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:19

We kunnen helemaal nog niet trainen. We mogen zelfs nog niks meer dan 20minuten stappen per dag tot de volgende scan. Maar het leek me verstandig om marktplaats eens in de gaten te houden voor een leuk voordelig zadeltje. Tot mijn grote verrassing stond er een betaalbare Gaston Mercier op. Echter kon ik de vraagprijs met alle medische kosten van de laatste tijd eigenlijk niet opbrengen. Ik besloot om een heel brutaal bod uit te brengen en tot mijn grote schrik en vreugde werd het geaccepteerd! Ik heb het zadel vanavond opgehaald en uiteraard direct gepast en geprobeerd. Nilay loopt er heerlijk ruim onder en het zit echt fantastisch!

Afbeelding

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:05

Soms moet je al eens durven hé :D Gefeliciteerd met je aankoop!
Wat is er aan de hand met je paardje? Wanneer moet hij weer gescand worden?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:12

Hele andere vraag, Malenka: waar komt dat hooinet vandaan?

Malenka

Berichten: 7622
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:35

Nilay heeft een hele ernstige peesblessure. Waarschijnlijk als gevolg van een ongelukje een jaar geleden. Toen liep hij een slagaderlijke bloeding op doordat zijn hoefbal in de berm is afgesneden door een stuk zwerfafval. Hij heeft toen meer dan een maand met drukverband gestaan en daarna is zijn hoef raar gaan vormen.Hierdoor is waarschijnlijk de verkeerde druk op de tussenpees ontstaan. Als het goed is belt de kliniek me vandaag terug om een afspraak te maken voor de echo. Ik heb op 15 mei stamcellen in laten spuiten en ben uiteraard heel benieuwd hoe het er voor staat. Zijn been houd geen vocht meer vast, hij loopt weer helemaal zuiver in stap... dus goede hoop.

Het hooinet komt bij equiculinair vandaan. Hele fijne mensen om contact mee te hebben en een heel goed assortiment.

Anoniem

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:42

Mag ik mij hier ook melden? :)
Paard is dit weekend verhuist naar een stal dicht bij het bos, en na een blessure hoop ik nu eindelijk echt te kunnen gaan trainen om endurance te gaan starten volgend jaar!

Malenka

Berichten: 7622
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:56

Wat leuk Dreamer. In welk bos ga je rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:05

Het bos bij onze stal is het Panbos, in de bilt. Er er is nog een parkje waar ook ruiterpaden liggen!
Verder gaan we met regelmaat naar het strand, Het Grote Bos in Doorn, Gagelbos en de Soesterduinen :)

Afbeelding

Malenka

Berichten: 7622
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:51

Heerlijke plek dus! Ik kan je het bos van den Treek Henschoten ook erg aanbevelen. Dat is erg goed onderhouden en heeft mooie brede paden. Voor flinke heuvels moet je echt in Maarsbergen/Leersum zijn.