Laatste van het jaar, endurance Epe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:11

Ik ben ook weer thuis. Vanmorgen 5 uur uit Brabant vertrokken. Dagje secretariaat, finish en opruimen. Wat was het donker daar vanmorgen. Goede sfeer. Weinig gemopper. Erg fijn.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:06

Ik vond de sfeer super! Helaas werd mijn paardje op de voorkeuring afgekeurd..voor alles een eerste keer. Ze had zich verstapt bij het warmlopen in de hobbels op het gras (denk ik want gisterenavond was er niks, ik check altijd even de avond ervoor) en ik twijfelde zelf al of ik haar lekker vond lopen..ze leek een beetje uit haar hum en besloten dat als ze een B kreeg niet te starten.. maar ze kreeg een C dus mijn gevoel was goed.


Wel nog even blijven plakken en gezellig met veel mensen gekletst, wat ken je dan opeens ook veel luitjes, zo leuk! Paard had verder een superkaart en heeft veel geleerd van het 'achterblijven'. :') Ze was het er niet mee eens..iedereen ging en zij mocht niet. Hoop dat we 'm volgend jaar wel kunnen rijden!

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 08:08

Chouchou, dan hebben we elkaar vast gezien. Wij waren die met die enorme draver puntneus ;)

Gelukkig ging het in de meeste gevallen goed. En verder was de sfeer ook super.

noontje84

Berichten: 84
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 08:50

Ik zag je afgekeurd worden Kristel, dat lijkt me zo balen!

Mijn dikkie werd gelukkig wel goedgekeurd. Na het aanmelden bij de start dacht ik nog even heen en weer te stappen de paar minuten tot de start, maar daar dacht hij anders over, daar gingen we ineens in volle galop. Nadat ik de mafkees weer terug had, heeft mijn vriend hem tot de start vastgehouden, niet te houden. In het begin was hij ook extreem voorwaarts, handjes vol dus. Twee kilometer voor de finish ben ik ernaast gaan lopen, omdat we anders te snel zouden zijn. Nu bleek het vanaf het 2km bord nog 2,8km te zijn, dus het had eigenlijk niet gehoeven. Blij stuiterend kwamen we over de finish. Hartslag 80 dus niet meteen aanbieden, maar zodra we stilstonden, vloog zijn hartslag naar beneden. En na een halve minuut kon ik aanbieden: 46, wauw!

Onderweg naar de nakeuring probeerde meneer nog een portemonnee uit iemands hand te stelen, oeps grapjas... Daar ook weer goedgekeurd, dus gefinisht en mijn doelen gehaald: niet te snel zijn zoals in Otterlo en sneller aanbieden dan in Wassenaar.
Deze winter maar eens werken aan een stukje controle, wat ik tot gisteren ook altijd had en dacht te hebben.....
En dan volgend jaar klasse 1 starten, want daar is hij wel aan toe.

Afbeelding

Ilse_123

Berichten: 3785
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:09

Balen Kristel, hoorde het al van Janneke (mijn groomie), is behoorlijk zuur dat je bij de voorkeuring al niet verder mag. Is ze nu wel al beter of heeft ze er nogsteeds last van?

Wij hebben ons klasse 2 debuut gehad. Misschien wat snel, aangezien we in Ysselstein dit jaar pas onze eerste impuls klasse startte, maar Kany doet het allemaal zo goed en klasse 2 leek me zo leuk :o .
Helaas is Kany twee weken geleden een beetje ziekjes geweest, dus ik wist niet zeker of ik wel 2 rondjes van 22 wilde rijden. Mijn planning was om in ieder geval rustig de eerste 22 te rijden, en dan te kijken of nog een rondje verantwoord was. Dan hadden we ieder geval al een beetje geoefend met de massastart en de vetgate. Hij begon zoals altijd: lekker ongemotiveerd (ondanks de massastart) en het duurde weer zo'n 8 km voor hij echt wakker was. En daarna werd hij alleen maar fanatieker :D .
Bij aankomst in de vetgate even snel afgezadeld en gekoeld, en eigenlijk leek hij wel weer goed, dus op de gok gelijk door naar de keuring. Helemaal prima met een hs van 52, dus hij herstelde prima. Vandaar dus maar besloten om nog een rondje te rijden, en dat ging zo mogelijk nog beter dan het eerste rondje.
Ietsie sneller kunnen rijden, en bij de nakeuring weer alles goed en een hs van 42, met de opmerking van de vet dat ik volgende keer gewoon wat sneller moet rijden als we met zulke waardes binnenkomen.

Eerste winstpuntje is dus binnen en ik ben super trots op mn uit de kluiten gewassen endurance topper. Uiteindelijk gemiddeld 13.35 gereden, wat zelfs wat meer was dan dat ik had gepland als ik 44 zou gaan rijden. Kany was wel moe naderhand (al heeft hij nooit problemen met zijn rust pakken :P ), dus ben blij dat ik hem niet zijn zin heb gegeven om nog wat harder te rijden.
Helaas niet kunnen wachten voor de prijsuitrijking, want ik wilde graag voor het donker thuis zijn (wat nog steeds niet was gelukt) en mijn grooms raakte een beetje onderkoeld :+ .
Geweldige afsluiter van ons eerste endurance seizoen dus!

Btw, organisatie en vrijwilligers bedankt, het was een super wedstrijd, mooie route met een fijne ondergrond en een gezellige sfeer!

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:39

Ah dat was jij dus, Noontje84. Iedereen was echt wel bezorgd of het allemaal goed ging. Gelukkig nog een fijne wedstrijd kunnen rijden daarna! Er was nog een paard die dezelfde kant in volle galop op ging. Die was net gestart, maar er kwamen zoveel finishers voorbij, dat paard besloot ook maar die kant op te gaan. Duurde ook wel even voordat ze weer terug waren dus waren best ver gegaan denk ik.

Jammer Viola!

Fijn debuut Ilse :)

sanowa

Berichten: 904
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:27

Hier ook een tevreden mens ;)

2e keer klasse 2, vorige keer was ik achteraan gestart en ik dacht nu gaan we eens in de midden.. nou dat was geen goed idee :o want ze was een beetje dol aan het begin, na ong. 6 km ging het wat beter en bleef ik mooi in een groepje hangen, eigenlijk heel de weg kwam ik wel mensen tegen waar je weer een stukje mee op reed.
na het eerste rondje even de tijd genomen geloof 8 min daarna aangeboden en hartslag was 52 dus we konden het 2e rondje in, dat ging ook prima ze was lekker fit, ik helaas wat minder want ik had ontzettend last van m'n enkel had nieuwe beugelriemen mss dat het daar aan lag echt geen idee maar het deed ontzettend veel pijn dus daarom tussendoor veel gestapt waar paardlief het totaal niet mee eens was :+ maar we zijn goed over de finish gekomen en goedgekeurd met een A dus super trots!
onze snelheid van 13.13 per uur


Bedankt organisatie!
Vond dit nog wel een een mooie foto van ons, met de schaapskudde op de achtergrond :)

Afbeelding

noontje84

Berichten: 84
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:18

Sanowa en Insecten gefeliciteerd!

Chouchou schreef:
Ah dat was jij dus, Noontje84. Iedereen was echt wel bezorgd of het allemaal goed ging. Gelukkig nog een fijne wedstrijd kunnen rijden daarna! Er was nog een paard die dezelfde kant in volle galop op ging. Die was net gestart, maar er kwamen zoveel finishers voorbij, dat paard besloot ook maar die kant op te gaan. Duurde ook wel even voordat ze weer terug waren dus waren best ver gegaan denk ik.

)


Goed voorbeeld doet goed volgen :-).

Haha ja de mensen bij de start leken nogal geschrokken. Zelf vind ik het nu wel grappig, karakterbeest, maar gisteren ook niet, heb toch graag controle. Ik heb zoiets ook echt nog nooit gehad, waar dit ineens vandaan kwam?

Hebben we weer iets om aan te werken in ieder geval

Misty12

Berichten: 7049
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:42

Josien van Fotographie Josien was aanwezig om foto's te maken. Als het goed is heeft ze iedere deelnemer op de foto gezet.
Ze staan nu online op haar site facebook.com/fotographiejosien. De foto' s kun je bestellen. Kosten: 2,- € per foto. Stuur een berichtje met het nummer wat onder de foto staat en dan komt het wel goed.

Elmars_Floor

Berichten: 1770
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: lelystad

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:27

Ik heb een geweldige rit gereden. Wat was mijn topper in vorm. :)

Stond op de reserve lijst en kon gelukkig klasse 1 mee rijden.
Maar.... zijn stap is ongelofelijk traag dus rijd wat fanatieker om ondanks zijn trage stap toch een mooie tijd neer te zetten.
Maar ik kwam het laatste pad uit en tadaaaaa daar was de finish :( bordjes van 2 km en 1 km waren weg gehaald. Zijn laatste stuk stap was traag maar ik kon daarmee niet dat stuk redden. Conclusie veel te hard gereden met 13.73 km/u :( wat baalde ik.
Azhar liep zo geweldig!!
Toch 2 winstpunten extra gepakt. En 2 complimenten van de vets erbij. Bij de voorkeuren dat azhar mooi soepel in zijn rug was zag ze zo niet vaak. En toen we voor de nakeuring kwamen vroegen ze me waarom ik niet hoger klasse met hem reed. Met zijn waardes 40/48/40 en de fitheid waarmee hij stond hij klaar was voor een hogere klasse. Hoppa mooi in de pockets.

Een mooie wedstrijd (ondanks mijn uitslag) mooie start locatie. Mogen nog paar puntjes verbeterd worden maar ik ben er volgend jaar weer bij :D

Elmars_Floor

Berichten: 1770
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: lelystad

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:39

Ben nog geen een foto ons tegen gekomen. Wel 2 fotografen gezien.. Mocht iemand nr. 63 tegen komen. Dat waren wij :D

sylven

Berichten: 61
Geregistreerd: 29-03-07
Woonplaats: ouderkerk aan den ijssel

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 01:20

Voor mij en mm knappe paardje was het ons endurance debuut. Sylven hebben we gefokt voor de endurance, maar op de eoa manier wilde de klik maar niet lukken in de eerste 9 jaar van haar leven. We reageerden te veel op elkaars energie. Ze is toen met veel wikken en wegen verhuisd. Maar in mei werd ik gebeld dat het na 2 jaar proberen toch niet ging. Ze kwam terug. En hoe bijzonder dat de klik toen opeens wel viel! In augustus besloten om het toch eens te gaan proberen in de impuls rubriek. Een mede nvvr lid wilde ons wel begeleiden en wat een geweldige rit hebben we gehad zeg! Ook wij miste het laatste 22 km bordje, dus iets minder lang gestapt als we hadden gewild. Maar toch netjes bij nakeuring en heel snel herstel. Kreeg,k vandaag nog een kers op de taart ook, we zijn zomaar 3e geworden. Echt wow. Was niet bezig met enige vorm van klassering, maar deze verrassing maakt de roze wolk nog ff wat sterker roze!. Volgens jaar maar,s een startkaart aanvragen

noontje84

Berichten: 84
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:25

sylven schreef:
Voor mij en mm knappe paardje was het ons endurance debuut. Sylven hebben we gefokt voor de endurance, maar op de eoa manier wilde de klik maar niet lukken in de eerste 9 jaar van haar leven. We reageerden te veel op elkaars energie. Ze is toen met veel wikken en wegen verhuisd. Maar in mei werd ik gebeld dat het na 2 jaar proberen toch niet ging. Ze kwam terug. En hoe bijzonder dat de klik toen opeens wel viel! In augustus besloten om het toch eens te gaan proberen in de impuls rubriek. Een mede nvvr lid wilde ons wel begeleiden en wat een geweldige rit hebben we gehad zeg! Ook wij miste het laatste 22 km bordje, dus iets minder lang gestapt als we hadden gewild. Maar toch netjes bij nakeuring en heel snel herstel. Kreeg,k vandaag nog een kers op de taart ook, we zijn zomaar 3e geworden. Echt wow. Was niet bezig met enige vorm van klassering, maar deze verrassing maakt de roze wolk nog ff wat sterker roze!. Volgens jaar maar,s een startkaart aanvragen


Nice!

Waar staan de uitslagen?
Laat maar, al gevonden.

brighteyes85

Berichten: 1208
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: waar ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:52

noontje84 schreef:
Nice!

Waar staan de uitslagen?
Laat maar, al gevonden.


Waar dan?? :=

Ik heb heerlijk gereden met mijn gekke gelderse endurance tuiger :D Mooi afwisselend terrein en heerlijk te rijden alleen wat lange rechte stukken die af en toe wat saai zijn 8-)
Ik had voor vertrek al meegekregen van de mensen die binnen kwamen sprinten dat de bordjes 1km en 2km voor finish er niet waren dus heb (al vind ik het zelf) redelijk slim bedacht dat met 20km (op een afstand van 22km) ik kon gaan stappen.

Enige minpuntje van de dag waren de wc's, brrrrr wat vies en weinig.... ach ja puntje voor volgend jaar.

Paardlief stond er gister alweer super bij met droge beentjes en een fris koppie, maar bij mij kan ik ardig wat spierpijn ontdekken (tot het derde GP met ongelijke beugels gereden 8)7 en maar afvragen waar die kramp vandaan kwam) nieuwe stijgebeugeltjes deden het in ieder geval super!

noontje84

Berichten: 84
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: Twente

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:24

Op endurancevereniging.nl

Kwam mijn vriend achter, ik was zelf niet zo helder om daar te gaan kijken ;-)

Wij waren 5e, trots op mijn gekke Fjordenmonster.

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:07

Milkberry schreef:
Paard en ik hebben genoten. Gedroeg zich voorbeeldig en hartslag bij de finish net aan 60. Dat was kielekiele. Er kwamen een paar hogere klasses in eindsprint voorbij waardoor er meteen 3 paarden volledig over de zeik gingen. De 2 van ons en van een andere klasse 1 die net begon. Stond meteen midden in de hei. En die van ons wilde daarna niet meer vooruit.
Dat vond ik echt mega asociaal. Begrijpelijk dat je een goede tijd wilt neerzetten. Maar wij in de klasse 1 hebben nog gewoon keuring bij de finish. Beetje rekening houden met elkaar kan geen kwaad. Ookal zijn we "maar" klasse 1.

Helaas, echt heel erg balen! Maar dit is toch wel iets waar de paarden aan zullen moeten wennen. Dit gaat je absoluut vaker overkomen en is ook zeker toegestaan binnen het reglement.. Ik vind het eerlijk gezegd ook niet asociaal, maar gewoon part of the game.

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 21:47

Volgens mij staat er bij de etiquette dat je iemand in gepaste snelheid dient in te halen. En altijd rekening moet houden met de omgeving. In elk ander deel van de route had ik het niet erg gevonden. Maar precies voor de finish is dat naar. Want wij hebben nog hartslagcontrole bij de finish.
Allemaal een beetje rekening houden met elkaar. Dan houden we het spelletje leuk.
Natuurlijk moeten wij onze paarden dat leren. Maar dat heeft ook tijd nodig. Je kunt moeilijk van ieder paard verwachten dat ze alles al kennen. Gun mekaar eens wat.

Ik vind dat niet part of the game. Ik vind dat: "niet houden aan de etiquette"

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:00

Finishen met een eindsprint waar toevallig ook mensen staan te keuren is niet inhalen.. Natuurlijk hebben paarden tijd nodig om nieuwe dingen te leren, maar dat betekent niet dat iedereen rekening met ze moet houden en daarom zelf dingen moet laten. Een eindsprint is op erg veel wedstrijden toch echt 'dagelijkse' kost, heel erg zuur dat dat een of meerdere keren ten koste gaat van een hartslagmeting, maar uiteindelijk zal dit toch moeten wennen.. Dat heeft niks te maken met elkaar niks gunnen. Zo'n eindsprint word vaak al een flink stuk eerder ingezet, dan zien mensen vaak niet dat er anderen toevallig staan te keuren..

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 14:48

Oh, maar dan heb je niet helemaal begrepen wat er gebeurde.
Wij gingen richting de finish. We waren nog niet aan het keuren. We moesten nog 300 a 400 meter denk ik. Op dat moment kwamen er, zonder waarschuwing, 3 hogere klasses in de eindsprint voorbij. Ons dus inhalend. Terwijl er ook nog een ander onze kant op kwam rijden.
Het was dus druk. Zij hadden ons niet gewaarschuwd. Van de tegenligger sprong haar paard in de wei. Die van mij schrok en wilde er achteraan. En die van mijn moeder wilde niet meer verder van de schrik.
Als je tijdens een eindsprint ziet dat de paarden voor je over de zeik raken, dan neem je toch gas terug? Kijk ze hadden echt niet hoeven te gaan draven. Maar een iets minder harde racegalop had geen kwaad gekund.

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 14:50

Als het tijdens de keuring gebeurd, is het indd: "jammer joh".
Dat ben ik volledig met je eens ;)

Ilse_123

Berichten: 3785
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:51

Snap je punt heel erg goed Milkberry, maar het gaat op zo'n moment echt om de winst, hoe zuur het ook voor jullie was, het hoort er wel een beetje bij... Het pad was breed genoeg. Wel was het netjes geweest als ze hadden gewaarschuwd dat ze eraan kwamen, dat ben ik helemaal met je eens.
Ik heb dat met mijn paard veel geoefend, hij wordt wel ietsie drukker als hij wordt ingehaald maar we kunnen rustig stappend richting de finish als er anderen voorbij geraced komen ;). Kwestie van veel oefenen en consequent rijden :). Vanaf klasse 2 wordt het anders ook snel hectisch met de massastart.
Waren de hartslagen van jullie paarden nog wel goed toen jullie waren gefinished?

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 16:05

Waren net aan goed gelukkig! Alsnog 5e geworden ^__^
Maar als ik gewaarschuwd was, had ik Kilian ff om kunnen draaien om te kijken. Maar zelfs dat kon er niet meer vanaf

Ruud_O

Berichten: 2199
Geregistreerd: 13-01-03

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:12

In de hitte van de strijd zo vlak voor de finish, schiet dat erbij in.
Zeker op dit terrein waar een echte eindsprint mogelijk is, doen mensen dat graag.

Tevens weten de paarden dan, dat het hierna afgelopen is.


Voor ons was het wel grappig zo'n thuis wedstrijd. Tijdens het groomen gewoon even thuis naar de wc en met 10min na de prijs uitreiking weer thuis.

Pietje heeft de 84km glansrijk doorstaan in een mooi opgebouwde wedstrijd, waarbij iedere ronde sneller werd gereden.

Ilse_123

Berichten: 3785
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:20

Thuiswedstrijd is altijd lekker, ik wilde heel graag op de prijsuitreiking wachten, niet omdat we zo snel hadden gereden maar omdat ik het wel zo aardig vind tegenover de organisatie. Maar een van mijn grooms voelde zich de hele dag al niet lekker en het is voor ons toch dik 2 uur reizen, dus toch maar gegaan.

Gefeliciteerd nog met je 5e prijs Milkberry ;)
En het goed uitrijden van een 84 km is sowieso een prestatie opzich, gefeliciteerd!

ayhno
Berichten: 869
Geregistreerd: 24-10-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:50

fijne rit gereden, mooie route! wij hebben niet op de prijsuitreiking gewacht, 3 uur wachten met die koude wind was ons te lang.