Hongarije

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xTesske
Berichten: 2031
Geregistreerd: 03-07-10

Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 12:07

Hoi,

Zijn er ook wedstrijden in Hongarije? En wie doet hier allemaal aan mee?
Ik wil een pony uit hongerije overbrengen op een goedkope manier.
Ik weet dat dit niet niet mag maar ik ben radeloos!
Alsjeblieft is er iemand die mij kan helpen!

Groetjes tessa

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:15

Waarom wil je persee een pony uit hongarije halen? En wat heeft dat met wedstrijden temaken. Ik snap het niet?

xTesske
Berichten: 2031
Geregistreerd: 03-07-10

Re: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 12:31

Dit is mijn oude pony, deze is een jaar geleden naar mensen in nederland gegaan maar zijn nu verhuist naar hongarije verhuist. Ik wil deze pony nu terugkopen.
Ik dacht dat ik hier de beste kansen had op mensen die met trailer van nederland naar hongarije op en gaan.

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:46

Dus je zoekt iemand die voor jou heen en weer rijd met een trailer naar hongarije om je oude pony op te halen? En wat is er mis mee dat de pony nu in Hongarije staat?

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:55

hoi tessa ik meld me even , ik abboneer ook eventjes dan kan ik op bokt mee denken..
groetjes , sam

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Re: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:59

oh ja even voor de duidelijkheid , het gaat over de pony op mn profielfoto

Ibbel

Berichten: 49243
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:02

Geen wedstrijdruiter zal zomaar een tweede paard mee terug kunnen nemen.
Er zijn allerlei papieren en keuringen nodig om een legaal paard over de grens te brengen. Illegaal zal sowieso niemand aan mee willen werken, want je krijgt je eigen paard ook niet meer mee als je pech hebt.
Als je je paard terug wilt halen, zul je dat via de officiële weg moeten doen, en dat kost geld. Of je laat 'm transporteren door een professionele transporteur (die kunnen ook al het papierwerk doen) of je gaat 'm zelf halen. Officieel mag een particulier eigenlijk ook geen paarden voor een ander transporteren.

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:02

Ibbel schreef:
Geen wedstrijdruiter zal zomaar een tweede paard mee terug kunnen nemen.
Er zijn allerlei papieren en keuringen nodig om een legaal paard over de grens te brengen. Illegaal zal sowieso niemand aan mee willen werken, want je krijgt je eigen paard ook niet meer mee als je pech hebt.
Als je je paard terug wilt halen, zul je dat via de officiële weg moeten doen, en dat kost geld. Of je laat 'm transporteren door een professionele transporteur (die kunnen ook al het papierwerk doen) of je gaat 'm zelf halen. Officieel mag een particulier eigenlijk ook geen paarden voor een ander transporteren.

wij hebben de pony laten keuren, papieren in orde gemaakt geent ontwormt bekapt etc alles wat geregeld moest worden en vlak voor vertrek nog laten keuren alles prima en konden mee gaan

Brainless

Berichten: 29776
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:13

croyslover schreef:
Ibbel schreef:
Geen wedstrijdruiter zal zomaar een tweede paard mee terug kunnen nemen.
Er zijn allerlei papieren en keuringen nodig om een legaal paard over de grens te brengen. Illegaal zal sowieso niemand aan mee willen werken, want je krijgt je eigen paard ook niet meer mee als je pech hebt.
Als je je paard terug wilt halen, zul je dat via de officiële weg moeten doen, en dat kost geld. Of je laat 'm transporteren door een professionele transporteur (die kunnen ook al het papierwerk doen) of je gaat 'm zelf halen. Officieel mag een particulier eigenlijk ook geen paarden voor een ander transporteren.

wij hebben de pony laten keuren, papieren in orde gemaakt geent ontwormt bekapt etc alles wat geregeld moest worden en vlak voor vertrek nog laten keuren alles prima en konden mee gaan

Dat kan ook prima.
Maar terug is weer wat moeilijker omdat het paard daar al langer dan 30 dagen staat.
Die moet speciaal vervoerd worden en daar zijn strengere regels voor vergeleken met een particulier die bv voor een week op wedstrijd gaat.

Als een paard nl langer dan 30 dagen daar is, moet deze opnieuw worden geïmporteerd en omdat Hongarije op de lijst staat met verhoogd risico (op diverse ziektes zoals paardenpest) zijn de regels strenger en zou ikzelf hem nooit naast een paard van mij zetten (wat ook niet zomaar wettelijk kan/mag).

Ibbel

Berichten: 49243
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:56

Jullie zijn allebei wat naief. Een wedstrijdruiter komt ten eerste al met een volgeladen trailer aan (als-ie dit soort afstanden al aflegt voor een wedstrijd, maar dat terzijde), ook als hij een 2-paardstrailer heeft en slechts één paard bij zich heeft. Dus die heeft sowieso geen plek over.
Ten tweede verwacht je van zo iemand dat-ie een onbekend paard naast zijn kostbare bezit zet, en die 2500 km voor je mee neemt. Ze kennen elkaar niet, en jij verwacht dat ze dan rustig op een trailer blijven staan? Stel dat ze elkaar de tent uit willen vechten, zou jij dat risico willen nemen?

En dan hebben we het niet eens over mogelijke ziektes, alle papierwerk, en dat een particulier officieel geen paarden voor anderen mag vervoeren (tenzij hij het gratis doet, maar ik mag hopen dat je dat al helemaal niet verwacht over deze afstanden...)

Anoniem

Re: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:24

Ik zou een transporteur inzetten en zelf niet aan gaan modderen. Hongarije is ook een land waar ik zoiets niet zou proberen om eerlijk te zijn. Ik vind jullie behoorlijk naïef!

arun

Berichten: 651
Geregistreerd: 08-02-09
Woonplaats: Zuid-West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:11

http://www.horsetrans.hu/

Contacteer deze firma eens zij doen wekelijks transporten van Hongarije naar België/Nederland. Schappelijk van prijs alhoewel dit relatief is natuurlijk transport kost veel geld.

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:05

Hongarije is afhankelijk van de plaats minimaal 20 uur (heen!) rijden met de trailer . Papieren voor transport krijg je via de plaatselijke dierenarts. Het is een beetje een apart verhaal wat je vertelt en vraagt. Ik ben zelf Paardentaxi maar zou zo'n rit niet meer willen doen . Het is een enorme rit. Ik zou BSS inschakelen als ik jou was.

tamary

Berichten: 29245
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:15

Internationaal transporteur inschakelen. Die rijden met vrachtwagen (comfortabeler met die afstanden) en kunnen je ook vertellen hoe en wat met de papieren, want papieren niet goed = paard kwijt. Nu met de vluchtelingenstromen naar Europa zijn/gaan veel grenzen dicht en is de controle streng.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:16

Buiten het feit dat er veel haken en ogen zitten aan het vervoeren van paarden in het buitenland, is het niet de bedoeling om op deze manier oproepen te plaatsen op het forum.
Ik verwijs je graag door naar de Markt, en lees de bovenstaande tips even door.

Op dit topic gaat een slotje.