Kennismakingsklasse Endurance starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caitje_Aapje
Berichten: 8
Geregistreerd: 28-02-16

Kennismakingsklasse Endurance starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 23:12

Hallo iedereen, :D

Ik ben op zoek naar iemand die het leuk lijkt om met mij en mijn paard Harry ergens dit jaar een kennismakingsklasse endurance te starten.
Mijn moeder is vorig jaar begonnen met endurance klasse 1 met hem en dat ging super goed!
En nu lijk het me leuk om het gewoon een keer te proberen en om nieuwe ervaringen op te doen!

Even over Harry en ik, zijn hele naam is New Years Eve's Unexpected Harry en hij is 8 jaar oud en ik ben 16. Harry is een kwart fries x appaloosa en ik heb hem nu ongeveer 3 jaar. Met hem doe ik aan springen en western en ik ga s'zomers regelmatig naar het bos, vorig jaar heb ik voor het eerst met hem een western en spring wedstrijd gereden en ik heb een week op een camping gestaan met een vriendin en haar pony en daar elke dag door de bossen geracet. Dus ik ben vooral van het plezier hebben en nieuwe dingen leren en zien!
Harry staat in Nijkerk en verder heb ik niet echt een voorkeur voor wanneer, dus weet je een datum dat het voor jou uitkomt, dan kan ik kijken of ik kan, want verder rijd ik dus bijna geen wedstrijden. :D
Lijkt het je leuk om een keer met mij een kennismakingsklasse te rijden of ken je iemand die dat zou willen?
Laat het weten! :D

Groetjes Caitlin :D
Laatst bijgewerkt door Caitje_Aapje op 28-02-16 23:22, in het totaal 4 keer bewerkt

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Kennismakingsklasse Endurance starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:16

Misschien handig als je even vermeld in welke regio je zit en bij welke wedstrijd je de kennismakingsklasse zou willen rijden...

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Kennismakingsklasse Endurance starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:24

Ik wil dit jaar ook starten in de kennismakingsklasse. Zou het leuk vinden om samen met iemand te gaan, al heeft mijn pony (Arabier van 1,48) wel een erg hoog tempo van zichzelf.
Loop daar vaak tegenaan als ik samen rijd met mensen dus het moet wel passen qua tempo :)

Caitje_Aapje
Berichten: 8
Geregistreerd: 28-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 23:32

ilaan schreef:
Ik wil dit jaar ook starten in de kennismakingsklasse. Zou het leuk vinden om samen met iemand te gaan, al heeft mijn pony (Arabier van 1,48) wel een erg hoog tempo van zichzelf.
Loop daar vaak tegenaan als ik samen rijd met mensen dus het moet wel passen qua tempo :)



Hij heeft vorig jaar de klasse 1 wedstrijden met mijn moeder gelopen met een vriendin van haar en haar arabier, dus ik zou kunnen vragen wat voor een tempo die arabier heeft en hoe Harry dat bij hield. :D
En bij buitenritten is hij wel altijd een die voor op loopt en ook echt wil lopen, maar inderdaad moet het wel passen in tempo. :D

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Kennismakingsklasse Endurance starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:21

ilaan, wat is hard? Want je moet er wel rekening mee houden dat je in de kennismakingsklasse tussen de 8 en 12km/h mag rijden (gemiddeld). Dus het is het mooist als je dat een beetje gelijkmatig kunt rijden en niet hele stukken moet stappen om niet te hard te gaan.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:37

Djilna schreef:
ilaan, wat is hard? Want je moet er wel rekening mee houden dat je in de kennismakingsklasse tussen de 8 en 12km/h mag rijden (gemiddeld). Dus het is het mooist als je dat een beetje gelijkmatig kunt rijden en niet hele stukken moet stappen om niet te hard te gaan.


Ik bedoel dat gezellig naast iemand stappen betekent dat ik iedere keer moet inhouden of haar onder tempo moet laten lopen, wat voor beide echt geen pretje is.
Ik weet hoe ik met het tempo van mijn pony netjes uitkom zonder constant te moeten stappen. Ik vergelijk haar tempo alleen met het tempo van andere paarden waar ik tot nu mee samen heb gereden. Constant onder tempo moeten rijden is ook heel erg vervelend.

Qua training zitten we nu op dit niveau :)

truitje

Berichten: 573
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Amstelveen

Re: Kennismakingsklasse Endurance starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:24

ik wil dit jaar ook gaan beginnen, waars in klasse 1 in kootwijkerbroek 20 maart! ik weet er niet zoveel van, hoe lang rijd je gemiddeld over 32 km? En hoe wordt bepaald wie er prijzen wint/ de ranking? ben benieuwd!

Caitje_Aapje
Berichten: 8
Geregistreerd: 28-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 23:33

ilaan schreef:
Djilna schreef:
ilaan, wat is hard? Want je moet er wel rekening mee houden dat je in de kennismakingsklasse tussen de 8 en 12km/h mag rijden (gemiddeld). Dus het is het mooist als je dat een beetje gelijkmatig kunt rijden en niet hele stukken moet stappen om niet te hard te gaan.


Ik bedoel dat gezellig naast iemand stappen betekent dat ik iedere keer moet inhouden of haar onder tempo moet laten lopen, wat voor beide echt geen pretje is.
Ik weet hoe ik met het tempo van mijn pony netjes uitkom zonder constant te moeten stappen. Ik vergelijk haar tempo alleen met het tempo van andere paarden waar ik tot nu mee samen heb gereden. Constant onder tempo moeten rijden is ook heel erg vervelend.

Qua training zitten we nu op dit niveau :)


Ik weet niet of je het wel of niet een keer zou willen proberen, kijken hoe het gaat?
Mijn paard heeft al meerdere keren klasse 1 gestart en goed uitgereden, dus een kenninsmakingsklasse zou hij prima aankunnen.

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:23

truitje schreef:
ik wil dit jaar ook gaan beginnen, waars in klasse 1 in kootwijkerbroek 20 maart! ik weet er niet zoveel van, hoe lang rijd je gemiddeld over 32 km? En hoe wordt bepaald wie er prijzen wint/ de ranking? ben benieuwd!

Je kunt via bluebalance.nl de endurancecalculator gebruiken (of een rekenmachine, of je gezonde verstand - net wat je het handigste vindt ;-) ), maar over 32 km met zo'n 10 km/h doe je 3 uur. In klasse 1 mag je over 32 km maximaal 3 uur 33 minuten en een paar seconden doen (9 km/h) en minimaal 2 uur en bijna 8 minuten (15 km/h). Maar! Let op! Boven de 13 km/h word je onderaan het klassement geplaatst. Rij je dus 12.999 km/h, dan mag je over 32 km 2 uur en bijna 28 minuten doen.

Je kunt in de reglementen terugvinden hoe de ranking wordt opgemaakt in klasse 1. In principe kun je maximaal 20 punten verdienen: er zijn maximaal 10 punten te verdienen met een zo optimaal mogelijke snelheid (tussen 12 en 13 km/h) en er zijn ook maximaal 10 punten te verdienen met aanbieden op de finish (meteen aanbieden, hartslag onder de 60 slagen per minuut is 0 punten aftrek - voor elke begonnen minuut langer afwachten een punt aftrek, max. op 10 minuten aanbieden). De persoon met de meeste punten wordt het eerst geklasseerd, zijn er meer mensen met hetzelfde aantal punten dan wint degene die het snelst is. Is dat nog gelijk, dan wint de persoon met het paard met de laagste hartslag op de finish.

Karrimh

Berichten: 3528
Geregistreerd: 02-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:49

Als de een KK wilt starten en de ander start al klasse I dan kunnen jullie gewoon samen rijden, maar dit moet je wel melden bij het inschrijven. Daarbij uiteraard opletten dat je wel een ander minimum en maximum gemiddelde snelheid hebt ;)