Wat nodig voor TREC wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Wat nodig voor TREC wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 23:19

Hoi allemaal!

Op onze rijvereniging hebben ze de afgelopen tijd een aantal TREC lessen georganiseerd. Ik heb daar aan deelgenomen met mijn paard. Heel leuk! Ik heb mij meteen ook ingeschreven voor de TREC wedstrijd die bij onze rijvereniging gaat plaatsvinden. Super veel zin in!

Nu echter de vraag... Wat heb ik allemaal nodig? Ik ben eigenlijk nog totaal een leek in deze tak van de sport. Natuurlijk in de lessen wel wat geleerd... Maar hier zijn vast mensen die nog tips hebben en weten wat ik allemaal precies mee moet nemen! :D

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:12

Voor je eerste wedstrijd heb je niet veel meer nodig dan de verplichte bepakking; halster, halstertouw, hoevenkrabber, zakmes, identificatie van paard (mag kopie zijn) en ruiter (origineel).

Als je vaker wilt starten kan je altijd kijken hoe je het makkelijker kan maken om dingen mee te nemen (fijne zadeltas om ook wat eten of drinken mee te nemen), een kaarthoes (kaarten kunnen niet zo goed tegen regen :D ) een hoesje voor je ruiterkaart (die mag je niet kwijtraken), een halsterhoofdstel (zodat je bit uit kan doen zonder hoofdstel af te hoeven doen, scheelt ook in je bepakking).

Daarna kan je ook kijken of je met andere spullen het wat fijner voor je paard en jezelf kan maken; een goed ademend dek bijvoorbeeld, beugels met een groot voetbed, een goed ademende cap. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt :)

Als je blijft overnachten zal je voor je paard een paddock moeten hebben, dus draad, paaltjes, eventueel een stroomapparaat en een waterbak (emmers gaan snel om). Ik heb zelf altijd een mestboy mee om de paddock op te ruimen.