Wat nodig voor TREC wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Wat nodig voor TREC wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 23:19

Hoi allemaal!

Op onze rijvereniging hebben ze de afgelopen tijd een aantal TREC lessen georganiseerd. Ik heb daar aan deelgenomen met mijn paard. Heel leuk! Ik heb mij meteen ook ingeschreven voor de TREC wedstrijd die bij onze rijvereniging gaat plaatsvinden. Super veel zin in!

Nu echter de vraag... Wat heb ik allemaal nodig? Ik ben eigenlijk nog totaal een leek in deze tak van de sport. Natuurlijk in de lessen wel wat geleerd... Maar hier zijn vast mensen die nog tips hebben en weten wat ik allemaal precies mee moet nemen! :D

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:12

Voor je eerste wedstrijd heb je niet veel meer nodig dan de verplichte bepakking; halster, halstertouw, hoevenkrabber, zakmes, identificatie van paard (mag kopie zijn) en ruiter (origineel).

Als je vaker wilt starten kan je altijd kijken hoe je het makkelijker kan maken om dingen mee te nemen (fijne zadeltas om ook wat eten of drinken mee te nemen), een kaarthoes (kaarten kunnen niet zo goed tegen regen :D ) een hoesje voor je ruiterkaart (die mag je niet kwijtraken), een halsterhoofdstel (zodat je bit uit kan doen zonder hoofdstel af te hoeven doen, scheelt ook in je bepakking).

Daarna kan je ook kijken of je met andere spullen het wat fijner voor je paard en jezelf kan maken; een goed ademend dek bijvoorbeeld, beugels met een groot voetbed, een goed ademende cap. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt :)

Als je blijft overnachten zal je voor je paard een paddock moeten hebben, dus draad, paaltjes, eventueel een stroomapparaat en een waterbak (emmers gaan snel om). Ik heb zelf altijd een mestboy mee om de paddock op te ruimen.

Ik kan nog wel even doorgaan hoor :+

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wat nodig voor TREC wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 20:25

Aah super bedankt voor je tips, heb ik zeker wat aan!
Halster heb ik, halstertouw ook, hoevenkrabber, zakmes zal ik even moeten zoeken, identificatie moet ik meenemen van stal die dag.

Ik heb ook een zadeltas, dus misschien is die we handig mee te nemen. En een kaarthoes is inderdaad wel handig! Kan ik gewoon een insteekmapje meenemen?
Een halsterhoofdstel heb ik ook trouwens, dat is wel handig! Als deze mag tenminste.. Ik zal hieronder wel even een foto plaatsen!

Overnachten is niet van toepassing en ik heb sowieso borg betaald voor paddock, dus neem aan dat die er al zijn?

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Wat nodig voor TREC wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:27

Nee, die borg betaal je zodat de organisatie niet op zondagavond nog 40 paddocks leeg staat te scheppen :+ Als je je paddock schoon oplevert, krijg je je borg terug. Maar wel zelf spullen meenemen dus!

Insteekhoesje kan, als je ook plakband hebt. Anders is ie alsnog aan één kant open.

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wat nodig voor TREC wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 20:47

Ooh haha, je kan wel merken dat ik onervaren ben :+ Whoops.
Dit halsterhoofdstel heb ik trouwens, mag je daarmee rijden? En dan dus zonder halster+ halsterttouw? Je kan er zegmaar een bit aan klikken en onderaan zit een ringetje voor eventueel een halstertouw.Afbeelding

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:01

Daar mag je gewoon mee rijden :j Geldt dan als je halster en hoofdstel. Nog wel even een apart halstertouw meenemen dan.

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wat nodig voor TREC wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 21:15

Daar mag je niet de teugels voor gebruiken? Dus wel gewoon halstertouw om haar nek en aan het ringetje vastmaken?

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wat nodig voor TREC wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 20:37

Ohja en mag ik de MA& PTV een ander dekje als met de POR?
Ik heb s ochtends MA en PTV, dan wil ik beschermers om en een bepaald dekje. S middags heb ik pas de POR, dus dan wil ik graag een ander dekje (en geen beschermers).

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:30

Ik zou voor de POR een apart touw nemen.

Dekje mag je wisselen, maar hoofdstel (en bit/optoming) en zadel moeten hetzelfde zijn voor alle onderdelen.

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wat nodig voor TREC wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 23:01

Aah, super fijn. En super bedankt voor je tips en hulp! Dankje! :D