Endurance 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SandraWierda

Berichten: 1433
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 22:47

Joltsje schreef:
Bedankt. Lijkt me leuk een keer een rondje samen te doen. En dan naar kijken of t past inderdaad


Ik ken er ook wel routes die niet langs de exmoor pony‘s gaan :D

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 14:47

Succes voor iedereen die start in maasduinen. Wat doen jullie met de wisselende temperaturen om je paars goed te houden?(ik zou zeggen, deze tijd van het jaar, maar in NL heb je dat het hele jaar). Ik vind t al best weer warm.

@b_allard. Paard staat in kollumerzwaag. Dus met de trailer is oenkerk, militair oefenterrein lauwersoog en appelscha prima te doen.

Met stal doen we regelmatig een blokje van een 10 kilometer denk ik door de natuur. Erg mooi, maar wel allemaal verhard.

@sandrawierda, die van mij heeft geen problemen met de exmoor.

2 weken geleden dfw gedaan. Rode route is aangepast. 21,6 km. Paard had op het einde nog steeds wel zin. (Ik wat minder haha).

nessinator
Berichten: 1798
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:54

Momenteel ben ik echt aan het genieten van de Veluwe Marathon. Wat zijn die meerdaagse wedstrijden toch heerlijk chill! De paarden leken allemaal 0 problemen te hebben met de temperatuur ook.
Vorige week, met die ene dag 27 graden, heb ik gevlochten en dat werkte voldoende. Voor de rest kloppen deze temperaturen redelijk met de tijd van het jaar (en dus de vachtdikte). Zelfs mijn senior, die de laatste jaren wat last kreeg van de warmte, doet het nu gewoon heel goed.

scooby09

Berichten: 2215
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 23:01

Heel veel plezier nog op de Marathon.
Ik had zo graag mee willen rijden maar moet echt werken en kreeg geen vrij.

Piekosjj

Berichten: 5477
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 09:42

Joltsje ik doe dan extra elektrolyten voeren, niet pas de dag van tevoren maar echt al een goede week eerder. Dan krijg je een goede balans in het lichaam en drinkt je paard al extra van tevoren. Als je opeens de dag ervoor pas elektrolyten gaat voeren, en je paard is dat niet gewend, dan kan je juist uitdroging krijgen. Mijn paard krijgt standaard elke dag zout, en dus voor een wedstrijd of als het echt heel heet is dan neem ik het zout weg en krijgt ze in plaats daarvan de elektrolyten.

Met welk paard rijd je de marathon Nessinator, gaat het goed met je enkel? :)

nessinator
Berichten: 1798
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 17:09

Ik ben erbij als vrijwilliger :D Ja, gaat de goede kant op! Ik kan al 4 minuten hardlopen :j

manzano

Berichten: 23996
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 12:54

Even vraagje tussendoor. Ik wil een nieuw biothane hoofdstel en borsttuig bestellen? Welke kunnen jullie aanraden en hebben jullie tips voor de keuze tussen een clickbridle of bitclips? Iets met bomen en bos en keuzestress :=

SandraWierda

Berichten: 1433
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 13:40

manzano schreef:
Even vraagje tussendoor. Ik wil een nieuw biothane hoofdstel en borsttuig bestellen? Welke kunnen jullie aanraden en hebben jullie tips voor de keuze tussen een clickbridle of bitclips? Iets met bomen en bos en keuzestress :=


Ik heb beide en vind persoonlijk de clickbridle het fijnst. Heb de frontriem eraf gehaald, dat gepruts bij haar oren vind Mellow maar niets.


Afbeelding

lideli

Berichten: 2452
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 14:07

manzano schreef:
Even vraagje tussendoor. Ik wil een nieuw biothane hoofdstel en borsttuig bestellen? Welke kunnen jullie aanraden en hebben jullie tips voor de keuze tussen een clickbridle of bitclips? Iets met bomen en bos en keuzestress :=


Ik ben mega fan van ByBaukje! Dan kun je zelf alles uitkiezen en samenstellen qua maten en kleuren. Ik vind zelf het systeem met bitclips het fijnste werken

manzano

Berichten: 23996
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 14:40

Ja ik wil idd bij ByBaukje bestellen. Maar de keuze is reuze en laat ik daar nou niet goed in zijn... Heb nu een marylot volgens mij (niet zelf gekocht), maar met kleuren die ik niet mooi vind
Wit met turquoise heb ik nu.

Afbeelding

Piekosjj

Berichten: 5477
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 15:04

Ik heb ook een clickbridle, imo veel makkelijker om het bit weer in te krijgen dan met bitclips. En ik vind ze ook een stuk mooier! Ik rijd in bordeaux met goud :D Ik heb ook de frontriem er af, maar dat is meer omdat ik een maatje arab heb gekocht en nu een draver heb met een groot hoofd, het paste wel maar het zag er gewoon niet netjes uit :')



Ik gebruik mijn biothane hoofdstel ook voor de 'normale' dag en ik vind dan een halster met frontriem zo lelijk :+

manzano

Berichten: 23996
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 15:06

Mooi Piekosjj!! Ook een knappe draver!!
Vind zonder frontriem ook mooier, maar vrees dat die van mij binnen no time zn oornetje af heeft :=

Marije_jiplover

Berichten: 25368
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 08:18

Ik heb ook een clickbridle, heb eerder een halsterhoofdstel met bitclips gehad en dat vond ik veel minder handig.
Ik heb wel een frontriem, die zit bij mij aan de bak stukken waar het bit inzit, dus als ik alleen het halster om heb, zit er geen frontriem aan.
Geen heel duidelijke foto van alleen zijn hoofd, sorrie.

Afbeelding
Afbeelding

Ik kan ook ByBaukje aanraden om te bestellen. Mijn hoofdstel is al ouder dan ByBaukje haar webshop had, dit hoofdstel komt uit Engeland. Maar de teugels komen wel van ByBaukje.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 12-05-24 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Berichten: 23996
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 08:46

Tnx!! Leuk om te zien. Ook voor kleur inspiratie. Met een clickbridle zit de frontriem volgens mij idd alleen aan uitgedeelde. Zag ook een mooie nieuwe variant van ByBaukje met alleen een drukknop bovenop het kopstuk.

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 12:16

Hier nog iemand interesse in een equilog sensor en elektroden ( halve band )?

marsyl

Berichten: 1646
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:43

Ik heb ook een hoofdstel + martingaal van ByBaukje! Is een click bridle, al gebruik ik het daarvoor eigenlijk nooit :+ vind het gewoon mooier
Dit is de kleur:
Afbeelding

Zijn er meerdere die vandaag endurance de Maasduinen hebben gereden? :D @miriam hoe was je eerste x klasse 2?

Stelvio
Berichten: 827
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 06:53

Gisteren Endurance de Maasduinen gereden, weer genoten van Tip-Top en de omgeving. Het doel was om met 13 km/uur te finishen. Omdat de hartslag bij klasse 1 op de finish gelijk goed moet zijn heb ik de eerste 20 km gemiddeld 14,5 km/uur gereden en de laatste km gestapt. Dankzij m’n grooms die onderweg met veel water stonden heb ik m’n doel behaald wat resulteerde in een 1e plaats :) Wat is het toch heerlijk om op een fitte pony te rijden, die ondanks het warme weer en op sommige stukken toch wel zware zand gewoon met de oortjes naar voren blijft lopen als het geen moeite kost.

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 07:18

Gefeliciteerd!!!

SandraWierda

Berichten: 1433
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 07:52

Gefeliciteerd, wat goed dat je met maar 1km de hartslag al goed hebt.

Miriam91

Berichten: 2859
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:28

Gefeliciteerd Stelvio!
Marsyl hoe was jouw wedstrijd?

Wij hebben voor het eerst klasse 2 gestart. En het was een enerverende dag :') Het begon al met geen internet (mijn telefoon was blijkbaar erg in de war van het zo dichtbij Duitsland zijn), mijn navigatieapp (Komoot) functioneerde ook niet waardoor ik op de bordjes moest rijden. Ik en mijn paard vonden de eerste 2 km zo stenig echt niet prettig. Daarna miste ik een afslag waardoor ik ongeveer 2 km verkeerd reed, in de stress nog geprobeerd 2 andere navigatie apps aan de praat te krijgen maar niets werkte en daardoor veel tijd verspeeld. Uiteindelijk door heel vriendelijke fietsers weer op de route gewezen. Vervolgens met een mede ruiter weer 1 km verkeerd gereden omdat een bordje omgedraaid was. En vooral de eerste ronde had mijn paard moeite met de heuvels, boomwortels en het stenige pad. De tweede ronde wel heerlijk gereden en ook het tempo meer kunnen opschroeven. Uiteindelijk op 11.2 km/h uitgekomen en daar gezien de omstandigheden erg blij mee!

lideli

Berichten: 2452
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:46

Super gereden Stelvio! Ik vind Tip Top zo leuk <3 en gefeliciteerd met je eerste prijs!

Miriam91 Vervelend als je zo aan je wedstrijd begint maar ook super gedaan zeg :j het was echt heel warm ineens!

Wij hebben de 60km gereden met super resultaat! Ik wilde graag gemiddeld op minimaal 12 km/uur uitkomen en met 12,4 km/uur is dat ondanks de warmte gelukt! Wij zijn ook eerste geworden maar dat was niet zo heel moeilijk aangezien we de enige in de lange klasse 2 waren :+ Vond het (wederom) een prachtige wedstrijd! Zo’n mooi gebied <3 alhoewel ik het duinen stukje van de Maasduinen wel wat vervloekt heb in de tweede ronde :')

Van

Berichten: 6528
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:55

Gefeliciteerd voor de goed uitgereden ritten!

Ik heb ook een clickbridle. Het in en uitdoen van het bit vind ik makkelijker dan met bithangers en het bit lijkt stabieler te liggen. Daarnaast vindt ik het fijn dat je hem overal aan kan klikken, het halster wat er bij hoort gebruik ik eigenlijk alleen op wedstrijd. Tijdens trainingen rijd ik voornamelijk met een stal halster of touwhalster eronder.
Afbeelding

Ik had van de week eindelijk mijn hartslagmeter aan de praat door hem achter de singel te leggen ipv ervoor(volgens mij had ik dat bij iemand in dit topic gezien, dat ik er zelf niet eerder op was gekomen :o? )
Pak ik gisteren mijn horloge op valt zo het bandje eraf >;) maar goed, beter dat dat thuis gebeurt dan in het bos dan was ik hem misschien helemaal kwijt geweest

Stelvio
Berichten: 827
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 09:21

Miriam, nog een nette snelheid ondanks de navigatie-troubles.

Lideli, knap hoor 60km goed uit rijden met de (ineens) warme temperatuur en het hier en daar toch wel zware zand.

Miriam91

Berichten: 2859
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 09:22

Gefeliciteerd Lideli!

Het was inderdaad veel warmer dan ik dacht dus dat vond ik best een uitdaging om te managen. Een prachtig gebied inderdaad! Ik heb wel alle stenen, boomwortels en heuveltjes vervloekt :')

nessinator
Berichten: 1798
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 14:02

Gefeliciteerd met de mooie resultaten! Het zag eruit als een bijzondere wedstrijd. Hoe was het om zo een nationale wedstrijd te rijden tussen de CEI-starters?