Kippenbeulen blijken kinderen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:48

Cer schreef:
MoonChloe schreef:
Oke, excuses. jullie = wij.

Dat hoeft nou ook weer niet :) ... Ik heb het nog wel eens over 'men' of 'mensen'.. in het algemeen :j

Wat hadden die britse kids toen eigenlijk ookalweer voor aanleiding, om die kleuter te mishandelen? (lang geleden)


Dank voor tip, neem ik mee :)

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:48

Potentiële moordenaartjes.
Arme kippen :(

Petrichor

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:50

chimello schreef:
Potentiële moordenaartjes.
Arme kippen :(

Potentiële moordenaars? Het zijn al moordenaars!

Als je bewust moord op iets of iemand ben je in mijn ogen een moordenaar en hoor je voor goed in de gevangenis thuis ongeacht de leeftijd.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 21-10-14 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:51

Ja, maar als ze zo jong al met dieren bezig zijn zal het daar niet bij blijven.

Estera

Berichten: 1056
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:52

Ter info:

De twee jongetjes van negen jaar oud die twee weken geleden in Leusden drie kippen vermoordden, krijgen gesprekken met jeugdhulpverlening. (Bron: RTVUtrecht.nl)

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:52

Heb niet het idee dat dat veel zal uitmaken. Een tik op de vingers?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:39

Wow, iemand zei "ik leer mijn kinderen dat dieren ook gevoel hebben". Dan hoop ik dat er geen vlees bij jou op het menu staat deze week.

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:41

Wat.. Toen ik 9 was speelde ik met barbies en Playmobil :wow:

Suzanne F.

Berichten: 49286
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:42

Magrathea schreef:
Wow, iemand zei "ik leer mijn kinderen dat dieren ook gevoel hebben". Dan hoop ik dat er geen vlees bij jou op het menu staat deze week.


Dat staat er toch los van? Als ze leven behandel je ze met respect. Dan martel je ze niet en dan dood je ze niet voor je plezier. Als een dier gedood moet worden dan is dat op een respectvolle manier en omdat je ze op wilt eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:49

chimello schreef:
Heb niet het idee dat dat veel zal uitmaken. Een tik op de vingers?

Wat wil je dan dat ze er aan doen? Eerst wordt er geschreeuwd; goed gesprekje met jeugdzorg! Nu gebeurt dat en is het nog niet goed.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:09

Zo'n kinderen moeten in therapie, ze zijn duidelijk gevoelloos tegenover levende wezens. Wat gaat jeugdzorg doen? Dit zijn kinderen die net geen kinderen meer zijn, zou ze dan ook anders behandelen. Mega red flag hoor als een 9 jarige al zonder geweten dieren in brand steekt... Dat doet een normale 9 jarige niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:12

Misschien zit er achter de opvoeding een verhaal, of misschien is er inderdaad iets mentaal of psychisch niet helemaal in orde met deze kinderen. Deze kinderen zijn misschien niet in staat om te bedenken dat dit niet normaal is en dan moet er inderdaad een instantie naar kijken, maar jeugdzorg is vanaf 12 jaar of ouder, tenzij extreme gevallen.

Wat voor therapie/instantie vind jij dat er naar deze kinderen moet kijken dan?

Ik praat dit niet goed, uiteraard, maar gewoon 'een tik op de vingers' gaat hier niets aan oplossen hoor. :n

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:16

Ik ben geen therapeut dus ik kan niet zeggen welke therapie zou werken, maar eerlijk gezegd vind ik ook niet dat alles altijd van opvoeding moet komen. Zoiets is volgens mij toch wel een beetje verkeerd in de hersenen van zo'n kind.
Ik doep op een tik op de vingens dat ik jeugdzorg zo zie. Dierenmishandeling krijgt sowieso te weinig straf en minderjarigen krijgen sowieso geen straf maar eventjes met jeugdzorg praten, dat maakt het niet goed voor mij. Het komt zo licht over voor me.

Anoniem

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:19

Dan stel ik mijn vraag anders; hoe zou jij willen dat dit opgelost wordt, wat zou jij doen? Gewoon uit pure interesse hoor! Ik vraag me dat af omdat iedereen problemen anders aanpakt :j

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:29

Ik zou een goede psycholoog een gesprek aan laten gaan en daaruit kijken welke therapie het beste past. (Als het mijn kind was ging het naar een instelling...) ouders kunnen zoiets niet zelf oplossen. Streng toezicht. Ik heb echt een naar gevoel bij zo'n kinderen.
Maar ik moet wel zeggen, er was een kind waar m'n broertje mee omging en hij was echt een lieve jongen maar zijn moeder was niet erg netjes (man van haar beste vriendin afpakken bijvoorbeeld... Zelf tip top in orde maar kinderen hadden vieze kleren aan...) en omdat hij maar steeds naar oma gestuurd werd begon hij anders te worden. Geen dominant kind hoor, maar hij trok de vissen hun vinnen uit en wilde onze kippen met stokken steken, hij begon verontrustend gedrag te vertonen. Wij hebben het haar verteld maar ze deed er niets mee. Wij zijn verhuisd maar ik durf te wedden dat hij inmiddels in een jeugdgevangenis zit hoor. Dus er is in zekere mate wel opvoeding als invloed maar twee jongetjes van 9, het lijkt me dat op z'n minst eentje de dominante is en dat deze de problemen heeft. En daarom denk ik dat ouders weinig kunnen doen want als de opvoeding de doorslag gegeven heeft in dit geval is een instelling misschien de betere optie.

Lang verhaal :+

Anoniem

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:33

Klopt, ik ben het met je eens hoor maar het is zo 'jammer' dat kinderen ook levende wezens zijn met behoeftes, waarden en normen en we kunnen ze niet zomaar 'wegproppen' in een instelling, want wat gebeurt er dan? Dan zitten ze met allemaal 'soortgenootjes' in een instelling en wordt het misschien nooit meer beter.

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:43

Die kinderen zitten in een ontdekkingsfase. Wat kan, wat niet? Wat gebeurt er als ik dat doe? Gaat de kip dood? Gebeurt er iets anders? Geen abnormale gedachtengang voor kinderen van die leeftijd, die hebben nog geen besef van het concept "dood", en inlevingsvermogen hebben ze ook nog maar heel beperkt. En geen wezenlijk ander gedrag dan het bekogelen van eenden om te kijken hoe lang het duurt voordat ze wegzwemmen (of dat je ze misschien wel kan raken), het uittrekken van vleugels van vliegen, het roosteren van mieren onder een vergrootglas. Al vraag ik me wel af hoe een 9-jarige vuur kan maken. Ik had op die leeftijd in elk geval geen aanstekers of lucifers binnen bereik, en vriendjes en vriendinnetjes ook niet.

Wel mogen ze grondig op hun sodemieter krijgen. Leren dat dat niet kan, mag en hoort en dat er aan acties ook consequenties vast zitten. Politie erbij is prima, huisarrest of zo lijkt me ook prima, favoriete speelgoed afpakken ook best. Maar om ze nou een strafblad te geven, of levenslange behandelingen bij de GGZ gaat me echt mijlen te ver.

Als je weet wat mijn vader vroeger allemaal uitvrat met dieren (en zijn zusjes, neefjes en nichtjes...) dan valt het echt wel mee en mijn vader is ook prima uitgegroeid tot een keurige volwassen heer, grote dierenvriend en goed, sociaal mens.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:47

Sorry maar dat zijn excuses. Experimenteren met dieren hoort gewoon niet. Het is niet te excuseren door ach nu is hij ook goed uitgegroeid?

Tuurlijk hebben kinderen behoeftes en normen en waarden, helemaal eens, maar ze hebben ook ondersteuning nodig die deze oduers ze niet kunnen geven. Wie weet zijn ze na enkele maanden zover weer terug onder de "normale" mensen te komen maar ze hebben een reality check nodig en ze slaan gaat ook niets bereiken. En je moet een kind zo snel mogelijk leren dat dit gedrag niet kan. Als het nu al niet goed wordt aangepakt dan denken ze er te luchtig over.

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:56

Dit was bij mij op het werk. Wat ik heb gehoord is dat ze beide vanmiddag naar het restaurant komen met hun ouders om excuus te maken, en daarna zouden ze naar het bureau gaan, tenminste, dat is wat ik ervan begreep. Volgens de vriendin van mijn baas wordt er hulpverlening ingeschakeld voor de ouders én kinderen. Of er een psycholoog of bureau jeugdzorg bij komt kijken weet ik niet.

Zelf hoorde ik het vorige week zondag pas van de kippen.. Politie kwam binnen met de aangifte onder werktijd. Heb m'n avond eten toen half laten staan uiteindelijk..

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:59

Dat hoop ik ook!
Dit zijn echt geen grapjes :(

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:14

chimello schreef:
Sorry maar dat zijn excuses. Experimenteren met dieren hoort gewoon niet. Het is niet te excuseren door ach nu is hij ook goed uitgegroeid?

Het hoort niet, maar het gebeurt wel en dat is normaal bij kinderen. Daar tegenover staat wel dat de ouders daar adequaat mee moeten omgaan, bijvoorbeeld door uit te leggen waarom dat niet kan en waarom dat onwenselijk is voor de dieren.
Er bestaat ook een theorie dat ieder mens agressief wordt geboren maar dat door de opvoeding kan worden 'onderdrukt'.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:20

shockend hoor (als mijn kind zo iets zou doen.echt die kreeg mij toch echt een pak rammel....)...

Maar ik kan mij niet voorstellen dat "normale"kinderen zoiets doen... dan zullen waarschijnlijk de normen/waarden en respect voor levende wezens thuis ook wel nihil zijn

SaraViavia

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:21

Waarom geen straf... ik bedoel 9 of 16, je weet donders goed dat dit niet kan. En inderdaad als je als 9 - jarige een snoepje steelt hoef je geen straf, maar 3 kippen dit aan doen en verder geen gevolgen..?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:24

SaraViavia schreef:
Waarom geen straf... ik bedoel 9 of 16, je weet donders goed dat dit niet kan. En inderdaad als je als 9 - jarige een snoepje steelt hoef je geen straf, maar 3 kippen dit aan doen en verder geen gevolgen..?

Ik vermoed dat de jongens wel straf hebben gehad, alleen niet in rechtsspraak :)

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:25

Niet vervolgd worden en geen strafblad krijgen, is niet hetzelfde als geen straf krijgen.