twee bouwkranen met brugdeel vallen om

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: twee bouwkranen met brugdeel vallen om

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:21

Speculeren heeft toch geen zin.

Gewoon wachten op het rapport en net wat TC zegt je kan zo'n ding niet in 1 keer stil zetten.
En helaas als het eenmaal rolt is het niet te stoppen.

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: twee bouwkranen met brugdeel vallen om

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:26


IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: twee bouwkranen met brugdeel vallen om

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:30

Het schijnt dat er een ketting brak, je hoort op een filmpje de werkmannen ook al schreeuwen dat het fout gaat.

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:30

Het eerste stukje tekst is al raar.
Met Name de dikke tekst.

Citaat:
De uitvoering deugde op geen enkel front", zegt de gepensioneerde kraanexpert Richard Krabbendam. Jan Zwagerman van het gelijknamige hijsbedrijf zegt in het NOS Radio 1 Journaal dat alle betrokkenen hadden moeten zeggen dat het zo niet kon. Zwagerman dong zelf ook mee naar het project, maar kreeg de opdracht niet.

En geloof mij er is geen viezere wereld dan de bouwwereld, als ze bij elkaar poten kunnen zagen doen ze dat.

Bouwbedrijf Mourik is ervaringsdeskundige en een goed bedrijf, denk niet dat dit een klein simpel foutje is.
Wat ik volgens een ooggetuige heb gehoord is dat er een kabel gebroken is maar ja ook dat is speculatie dus doe ik niet aan mee.

butengeweun

Berichten: 3668
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:32

Als er inderdaad een kabel brak kan je weinig meer behalve hopen dat alles snel stabiliseert de goede kant op.

Mourik is geen kleine jongen. Hoe is het eigenlijk met de mensen op de pontons en de machinisten? Daar hoor je niemand over. Die willen dit ook niet

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:33

IvankBacardi schreef:
Het schijnt dat er een ketting brak, je hoort op een filmpje de werkmannen ook al schreeuwen dat het fout gaat.


Waar heb je deze informatie vandaan?

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:34

butengeweun.
Naar omstandigheden gaat het met hun wel goed.
Ze zijn ontzettend van slag maar niet erg gewond.
Hier een daar een kneuzing of een schaafplek meer gelukkig niet.

Alleen de projectleider heeft zichzelf even op een laag pitje staan ivm het verwerken van dit drama.

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:47

Begrijpelijk, dat er geen fysieke slachtoffers zijn gevallen, betekent natuurlijk niet dat niemand er iets aan heeft overgehouden. Het is niet niks zeg.

Overigens word ik echt kotsmisselijk van reacties op diverse media zoals RTLNieuws en Dumpert, waar grappen worden gemaakt over het gegil van een vrouw in één van die filmpjes. Ik geloof dat ik zelf ook tekeer zou gaan als zoiets vlak voor me zou gebeuren. Bij die beelden ga je er toch vanuit dat er mensen onder terecht zijn gekomen? Zoiets is gewoon niet te bevatten op zo'n moment en dan nemen je emoties het over.

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: twee bouwkranen met brugdeel vallen om

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:53

Grote kop met 'geen slachtoffers', maar wel een hond omgekomen dus? Dat noem ik ook een slachtoffer..
Maar verder natuurlijk een geluk bij een ongeluk dat dat de enige is. Stel er had een gezin met kinderen binnen gezeten..

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:53

Daks schreef:
Het eerste stukje tekst is al raar.
Met Name de dikke tekst.

Citaat:
De uitvoering deugde op geen enkel front", zegt de gepensioneerde kraanexpert Richard Krabbendam. Jan Zwagerman van het gelijknamige hijsbedrijf zegt in het NOS Radio 1 Journaal dat alle betrokkenen hadden moeten zeggen dat het zo niet kon. Zwagerman dong zelf ook mee naar het project, maar kreeg de opdracht niet.

En geloof mij er is geen viezere wereld dan de bouwwereld, als ze bij elkaar poten kunnen zagen doen ze dat.

Bouwbedrijf Mourik is ervaringsdeskundige en een goed bedrijf, denk niet dat dit een klein simpel foutje is.
Wat ik volgens een ooggetuige heb gehoord is dat er een kabel gebroken is maar ja ook dat is speculatie dus doe ik niet aan mee.


De "experts" vliegen je altijd om de oren met zulke dingen. Idd heel apart dat iemand die zelf naar het project mee dong nu opeens alles beter weet. De beste stuurlui staan vaak aan de wal. Als dit project goed was gegaan had niemand erover gesproken en was de bedachte methode de hemel in geprezen. Tuurlijk zal hier zeer kritisch naar gekeken moeten worden om ervoor te zorgen dat zoiets niet meer voor komt. Maar om het bedrijf nou helemaal de onderuit te halen is niet terecht en onnodig.

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:08

Jillsil schreef:
De "experts" vliegen je altijd om de oren met zulke dingen. Idd heel apart dat iemand die zelf naar het project mee dong nu opeens alles beter weet. De beste stuurlui staan vaak aan de wal. Als dit project goed was gegaan had niemand erover gesproken en was de bedachte methode de hemel in geprezen. Tuurlijk zal hier zeer kritisch naar gekeken moeten worden om ervoor te zorgen dat zoiets niet meer voor komt. Maar om het bedrijf nou helemaal de onderuit te halen is niet terecht en onnodig.


Diegene had het dan misschien wel heel anders aangepakt. Uiteraard zal dat bedrijf dat nu ook bij hoog en laag beweren want je hoort van alle "experts" nu dat dit niet zo had mogen gebeuren. Aan de andere kant zijn weer mensen die beweren dat het vaker zo is gebeurd en dat het niet fout had hoeven/kunnen gaan.
Het blijft gissen tot 100% duidelijk is wat er daadwerkelijk is gebeurd.

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: twee bouwkranen met brugdeel vallen om

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:14

Het feit is gewoon dat dit soort klussen heel vaak op deze manier uitgevoerd worden.
Helaas is het deze keer fout gegaan.
En gelukkig valt het mee en is het alleen materiele schade.

behalve de hond dan dat is vreselijk.

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: twee bouwkranen met brugdeel vallen om

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:28

@jolien familie heeft een ketting/ kabel horen springen ( zijn ook machinisten dus niet zomaar jan piet van de overkant) het blijft inderdaad gissen wat er precies gebeurd is.

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:30

IvankBacardi schreef:
@jolien familie heeft een ketting/ kabel horen springen ( zijn ook machinisten dus niet zomaar jan piet van de overkant) het blijft inderdaad gissen wat er precies gebeurd is.


Oh dat beweer ik ook niet hoor, maar ik ben altijd wel benieuwd waar dit soort informatie vandaan komt.

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: twee bouwkranen met brugdeel vallen om

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:31

Haha zo bedoelde ik het ook niet denk zet het er voor de zekerheid bij.

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Re: twee bouwkranen met brugdeel vallen om

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:38

Tuurlijk. :)
Er zijn zat mensen die nog net niet de hooivork uit de kast trekken als iemand "zomaar geruchten verspreidt".

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Re: twee bouwkranen met brugdeel vallen om

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:46

Hoorde overigens dat er een jongen op dat moment mensen uit de winkel geroepen heeft omdat hij dit zag aankomen? Hulde aan die jongen die zo wat mensenlevens gered heeft!

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Re: twee bouwkranen met brugdeel vallen om

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:48

Ja Jolien87 dat is precies wat is zeg/bedoel. Het blijft gissen en het kan 100x goed gaan en nu deze keer gaat het fout.

Het is echt een wonder dat er behalve de hond, geen slachtoffers zijn gevallen.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: twee bouwkranen met brugdeel vallen om

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:51

Als ik het filmpje bekijk is er gewoon niet goed gekeken naar de zwaarte verhouding, een vleugje wind o.i.d was misschien al de belastende factor dat de achterste boot compleet inzakte en dan gaat het natuurlijk helemaal mis.

Vriendin van me woont aan de andere kant van het water (haar huis wat het eerste huis wat niet geevacueerd is) en die is zich helemaal de pleuris geschrokken. Meteen even geappt hoe 't met haar was want wist niet zeker aan welke kant ze woonde maar wonder boven wonder zijn er verder geen slachtoffers gevallen zeg ..

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:53

Jillsil schreef:
Ja Jolien87 dat is precies wat is zeg/bedoel. Het blijft gissen en het kan 100x goed gaan en nu deze keer gaat het fout.

Het is echt een wonder dat er behalve de hond, geen slachtoffers zijn gevallen.


Het was misschien niet helemaal duidelijk, maar ik was het juist met je eens. :j
Natuurlijk weten alle experts hoe het wel moet en "hadden ze dit kunnen zien aankomen".

Nayomie: dat zou wel een hele goeie actie van hem zijn geweest.

Ik neem ook aan dat de meerderheid hier wel het filmpje heeft gezien van de beveiligingscamera waarop te zien is hoe een medewerker nog net op tijd kan wegkomen voor één van de kranen binnenvalt. Zo zullen er misschien nog wel meer mensen zijn die ternauwernood zijn ontsnapt.

xCaitlin

Berichten: 2029
Geregistreerd: 16-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:54

Nayomie schreef:
Hoorde overigens dat er een jongen op dat moment mensen uit de winkel geroepen heeft omdat hij dit zag aankomen? Hulde aan die jongen die zo wat mensenlevens gered heeft!

Klopt dit heb ik gister ook op tv gezien. Hij had 's ochtends al een slecht gevoel bij de constructie en toen hij 's middags gekraak oid hoorde heeft hij gelijk alle klanten de winkel uitgestuurd.

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:08

xCaitlin schreef:
Nayomie schreef:
Hoorde overigens dat er een jongen op dat moment mensen uit de winkel geroepen heeft omdat hij dit zag aankomen? Hulde aan die jongen die zo wat mensenlevens gered heeft!

Klopt dit heb ik gister ook op tv gezien. Hij had 's ochtends al een slecht gevoel bij de constructie en toen hij 's middags gekraak oid hoorde heeft hij gelijk alle klanten de winkel uitgestuurd.

Ik zou hem een lintje geven :j

Warboel
Berichten: 14704
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: twee bouwkranen met brugdeel vallen om

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:27

Afbeelding

Deze foto stuurde iemand op whatsapp naar mij. Dit is die tweedehandswinkel, rechts ervan was van Zwieten, de hobbywinkel. Is gewoon echt helemaal niks meer van over :n

Anoniem

Re: twee bouwkranen met brugdeel vallen om

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:29

Wat ziet dat er bizar uit zeg!

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: twee bouwkranen met brugdeel vallen om

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:31

Het is echt bizar.

Die jongen die eerder genoemt is werkt/is eigenaar van die 2e hands winkel.
Zijn hond zat er boven.