Trump of Clinton

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380


martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:07

Allebei niet geweldig inderdaad. Maar ik heb veel liever Clinton dan Trump! Daarom heb ik ook op Clinton gestemd. Trump als president gaat niet goedkomen denk ik..

LoveBodin

Berichten: 4370
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:09

Als je voor third party stemt, stem je wel degelijk voor trump of clinton.

In het [NM] topic over amerikaanse verkiezingen staat dat heel goed uitgelegd. VOlgens mij was third party juist stem op Trump, omdat de third party nooit zal winnen...
Dit is iig wat er daar over werd gezegd:
Foaly schreef:
Je verdeelt dan als het ware de stemmen die normaal allemaal naar de Democraten waren gegaan, tussen de Democraten en de derde partij. Dus in plaats van 50% van de stemmen voor de Democraten, wordt het dan (bijvoorbeeld) 42% voor de Democraten en 8% voor de derde partij (percentages zijn even uit de lucht geplukt). Als Trump vervolgens 45% van de stemmen haalt, heeft hij gewonnen, terwijl anders Clinton ruim gewonnen had. Vandaar dat heel veel mensen nu waarschuwen om toch alsjeblieft NIET third party te stemmen, omdat Trump dan meer kans maakt.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:14

Ok, wist niet dat dat op die manier ging. Niet stemmen dan maar, zou ik zeggen.
Daarnet nog een heel overzicht gelezen van Hillary haar politiek verleden, foei.

Ik las ook dat iemand schreef: Just because Trump's a bad idea, DOES NOT make Hillary an acceptable candidate.

En zo is het.

Rinkex

Berichten: 1504
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:15

LoveBodin schreef:
Als je voor third party stemt, stem je wel degelijk voor trump of clinton.

In het [NM] topic over amerikaanse verkiezingen staat dat heel goed uitgelegd. VOlgens mij was third party juist stem op Trump, omdat de third party nooit zal winnen...
Dit is iig wat er daar over werd gezegd:
Foaly schreef:
Je verdeelt dan als het ware de stemmen die normaal allemaal naar de Democraten waren gegaan, tussen de Democraten en de derde partij. Dus in plaats van 50% van de stemmen voor de Democraten, wordt het dan (bijvoorbeeld) 42% voor de Democraten en 8% voor de derde partij (percentages zijn even uit de lucht geplukt). Als Trump vervolgens 45% van de stemmen haalt, heeft hij gewonnen, terwijl anders Clinton ruim gewonnen had. Vandaar dat heel veel mensen nu waarschuwen om toch alsjeblieft NIET third party te stemmen, omdat Trump dan meer kans maakt.

Dit is wat ik ook begreep :j
Vandaar dat ik 100% op Clinton zou stemmen.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:24

Tieneke schreef:
Ok, wist niet dat dat op die manier ging. Niet stemmen dan maar, zou ik zeggen.
Daarnet nog een heel overzicht gelezen van Hillary haar politiek verleden, foei.

Ik las ook dat iemand schreef: Just because Trump's a bad idea, DOES NOT make Hillary an acceptable candidate.

En zo is het.


:j

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:29

Mijn keus is Clinton. Alleen al vanwege de supporters van Trump zou ik niet op hem stemmen. Die man zaait haat waar die maar komt. Supporters die grof geweld gebruiken bij rally's, eentje die zwarte poppen in zijn boom heeft opgeknoopt met Halloween, etc.

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:35

Alle leeggelopen staten waar voorheen de technische sector (fabrieken e.d.) welvaarde, zijn best wel Trump minded. Omdat die zegt dat de schuld bij Azie ligt. Dat maakt hem wel geliefd in dat soort staten.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:38

Trump vindt ook dat moslims geweerd moeten worden, dat er een muur tussen Mexico en the USA moeten komen op de kosten van Mexico, hij vergoelijkt aanranding, zegt de meest vrouwonvriendelijke dingen, discrimineert en is een rasechte racist. Heeft jarenlang geen belasting betaalt etc. En hij zou minder gevaarlijk zijn voor het buitenland beleid? Dat valt nog te bezien.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:43

En hoe denk je dat Hillary's sponsors staan ten opzichte van mensenrechten in het algemeen?

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:46

Tieneke schreef:
Ok, wist niet dat dat op die manier ging. Niet stemmen dan maar, zou ik zeggen.
Daarnet nog een heel overzicht gelezen van Hillary haar politiek verleden, foei.

Ik las ook dat iemand schreef: Just because Trump's a bad idea, DOES NOT make Hillary an acceptable candidate.

En zo is het.


Klopt helemaal. Het zijn beide slechte kandidaten, maar de een is net wat verschrikkelijker dan de ander. Maar ook door niet te stemmen, zou je Trump meer kans geven om te winnen. Het gevaarlijke van de Trump aanhangers is namelijk dat die wel zo retefanatiek zijn dat ze Trump blijven steunen, wat ie ook zegt of doet. Dus zijn achterban stemt wel. Door niet te stemmen zou je hem dan feitelijk aan het presidentschap helpen, hoe krom dat ook is.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:52

Het zou eerder een statement zijn en uit loyaliteit aan mijn eigen principes zijn. En ik denk toch ergens dat Trump zijn macht héél snel ingeperkt zou worden, moest het zo ver zijn.
Hillary-supporters zijn even fanatiek, maar op een slinksere manier.

Het is ook zo grappig maar eng tegelijk dat anno 2016 veel mensen daar zo blind volgen, politiek gezien, en blijkbaar niet in staat zijn om na te denken. Het almachtige Amerika, denken ze. Tot Poetin er genoeg van heeft.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:55

Ze proberen al maanden Trump in te dimmen en te werken aan de dingen die hij er uitgooit en dat is nog niemand gelukt. Dus hoe kom je er in godsnaam bij dat ze zijn macht als president wel zouden inperken?

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:55

Liever geen van beide, maar als ik moet kiezen lijkt Clinton me de veiligste keuze.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:57

Ik dacht gisteravond ineens "na al die schandalen aan beide kanten, is het niet het meest verstandige om de verkiezingen op te schorten en weer van vooraf aan te beginnen?"

Dus nieuwe rondes voor de kandidaten voor de Republikeinen en Democraten.

Ik denk dat er dan hele andere kandidaten zullen winnen.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:01

Tieneke schreef:
Ok, wist niet dat dat op die manier ging. Niet stemmen dan maar, zou ik zeggen.
Daarnet nog een heel overzicht gelezen van Hillary haar politiek verleden, foei.

Ik las ook dat iemand schreef: Just because Trump's a bad idea, DOES NOT make Hillary an acceptable candidate.

En zo is het.

Ja das waar, maar spijtig genoeg is er geen alternatief, dus heb ik liever Clinton als Trump

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:04

Een president in Amerika kan nog steeds maar weinig op eigen houtje beslissingen nemen en doorvoeren.

Dingen die hij zegt en roept zijn niet bepaald fris, maar hebben geen effectief gevolg gehad voor het land of voor de wereld, is toch niet te vergelijken.

Hillary haar invloed heeft wèl al gevolgen gehad. Vraag maar aan die vier Amerikanen in Benghazi. Oh nee, wacht, die zijn dood.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:10

Tieneke schreef:
Een president in Amerika kan nog steeds maar weinig op eigen houtje beslissingen nemen en doorvoeren.

Dingen die hij zegt en roept zijn niet bepaald fris, maar hebben geen effectief gevolg gehad voor het land of voor de wereld, is toch niet te vergelijken.

Hillary haar invloed heeft wèl al gevolgen gehad. Vraag maar aan die vier Amerikanen in Benghazi. Oh nee, wacht, die zijn dood.


Welke president heeft geen beslissingen gemaakt die invloed hadden op het leven van mensen? Ik zeg niet dat dat het goedmaakt wat betreft Hillary maar dat je bewust kiest voor iemand die haat zaait en zijn aanhangers op roept tot geweld en haat zaaien.. Nee dat kan er bij mij niet in. Trump heeft geen verleden in de politiek dus natuurlijk kun je hem van dat soort zaken niet beschuldigen. Maar er zijn heel veel dingen die hij wel gedaan heeft die niet fris zijn en zijn hele beleid en ideeën gaan wel voor dingen zorgen die niet fris zijn.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:14

Maar dat van haar evenzeer...

Haar beslissingen vanuit de coulissen waren al een ramp, ze heeft effectief al bewezen slechte keuzes te maken als ze de macht heeft.

Trump is ook een slecht idee, dat hoor je me nergens ontkennen trouwens. Ik zeg zelfs bewust niet te kiezen, in tegenstelling tot wat je beweert.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:15

Geen van beiden. Ik vertrouw beiden namelijk niet met Rusland. Trump zal een poppetje worden van Putin, Clinton zal juist een wereldoorlog kunnen ontketenen met Putin. Die situaties maak ik me nog het meeste zorgen over, want uiteindelijk zal als de boel klapt, het weer op europees grondgebied zijn.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:17

Precies, Babeth.

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:29

Tieneke schreef:
Maar dat van haar evenzeer...

Haar beslissingen vanuit de coulissen waren al een ramp, ze heeft effectief al bewezen slechte keuzes te maken als ze de macht heeft.

Trump is ook een slecht idee, dat hoor je me nergens ontkennen trouwens. Ik zeg zelfs bewust niet te kiezen, in tegenstelling tot wat je beweert.


Ik denk dat Trump in deze de "mazzel" heeft dat hij niet eerder in een functie heeft gezeten waar Clinton wel in gezeten heeft.
Ik denk dat als dat wel het geval geweest Trump in die richting ook absoluut geen schone handen had gehouden.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:34

Maar er gaat mij niet om "de één want de ander heeft dàt gedaan", maar wel om het feit dat velen blindelings op Clinton vertrouwen door tekortkomingen van Trump. Dat velen niet geïnformeerd kiezen. En dat in 2016 wanneer de informatie voor het grijpen ligt.

Je kan imo niet met een gerust hart op Clinton stemmen als je gelezen heb over die e-mails, over Benghazi, over de banden met de Arabische landen, over... Dat gaat er bij mij niet in. Er kleeft bloed aan haar handen en zij gaat vrede brengen, echt?

(Net zo zeer dat het er bij mij niet ingaat om vol achter Trump te staan.)

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:36

Oh maar dat bedoel ik ook niet hoor, het is kiezen uit 2 kwaden. Maar één van de twee zal president worden en dan vind ik persoonlijk Clinton de mindere kwade dan Trump

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:57

Het is inderdaad kiezen tussen hel of vagevuur. Maar ik denk dat Hillary Clinton op wereldniveau minder gevaarlijk is dan Trump eigenlijk... :)
Hoe dan ook zal het bidden zijn dat het goed komt (ook als je niet geloofd) met de nieuwe president, ongeacht wie het wordt.

Overigens; wb dat midden oosten; Amerika gaat daar niet meer weg. Met geen enkele president. Obama was een goede president die voor Amerika veel goeds gedaan heeft maar het midden oosten is onder zijn beleid ook niet bepaalt stabieler geworden. Nogthans was dat een erg groot punt in zijn campagne. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-11-16 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:00

In deze verkiezingen bestaat er geen juiste keuze. :n