Genderneutraal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:42

bruintje123 schreef:
Ik ben meer recht toe recht aan dan die achterbakse wijven die alles achterom doen, gewoon bam zeggen waar het op staat en het is weer klaar. Al ken ik ook wel weer mannen die zich zo achterbaks wijfs gedragen. Zouden die net zo in de war zijn dan ik?.


Alleen dit achterlijke vooroordeel maakt dat ik voor meer gender neutraliteit ben. Wat een BS.

Er zijn echt evenveel achterbakse mannen als vrouwen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:15

Dat bericht was uitgebreider dan die qoute.

Dat mag jij vinden.
Ik vind van niet.
Ik vind het daarom ook heerlijk om voornamelijk tussen de kerels te werken.
Gezeik met die vaak overvoelige vrouwen waar je niks tegen mag zeggen.

Je geeft ook mooi het voorbeeld. :+
En de dikke sarcastische toon miste ke ook. Hoort dat er ook bij?

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Genderneutraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:21

Ik vind het ook geen bullshit. En meer gender neutraliteit? Alsjeblieft niet zeg. Tenzij het enkel de vrouwen zijn die neutraler worden :D

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:35

Nog niet helemaal bij met bijlezen, dus de rest komt later nog.
Chasingmood schreef:
''die mensen die niet willen kiezen''.
Jij gaat toch ook niet kiezen tussen 2 dingen die je niet bent?
Ben je een varken of een paard?
Probleem is dat ze wel een van tweeën zíjn, alleen zich niet zo vóelen.

Een paard of varken kan best vinden dat hij/zij een konijn is, maar dat betekent niet dat ze dat daarmee ook zijn.

Shadow0 schreef:
Ah! Waarheid bij Basta! De beste manier van wetenschap bedrijven.

Wist je dat men ergens heeft geprobeerd om het getal π (3,14...), het getal om te berekenen wat bijvoorbeeld de omtrek van een cirkel is, maar af te ronden op 3? Dat rekent makkelijker.
Blijkt alleen dat als je dat doet, dat wel gevolgen heeft. Je kunt wel willen dat de werkelijkheid makkelijk past in je denkbeeld, maar... zo werkt het niet.

Citaat:
Of je het nou wilt of niet. Het is een feit: jij bent of een vrouw of een man. Je hebt of een
vagina of een penis. Klaar.


Behalve de mensen voor wie dat niet geldt.

Die mensen die écht zonder geslachtskenmerken zijn geboren of waarbij beide geslachtskenmerken volledig aanwezig zijn, zijn heeeel zeldzaam.
Heel veel zeldzamer dan mannen of vrouwen die zich respectievelijk vrouwen of mannen voelen, of die het gevoel hebben dat ze ergens daartussenin zitten. Die eerste groep aanhalen terwijl je vooral de tweede lijkt te bedoelen wekt wat verwarring.

Shadow0 schreef:
Bruintje: als je leest, waarom herhaal je dan nog steeds dingen die niet kloppen, zoals 'kijk maar tussen je benen, dan weet je wat je bent'?

Dat is namelijk uberhaupt niet waar. Het klopt gewoon niet.

Nogmaals, waar klopt dat niet? Kun je niet tussen iemands benen zien of die persoon van een type is dat met mensen met datzelfde tussen de benen niet, en met iets anders tussen de benen wel nakomelingen kan produceren?
Dat iemand zichzelf niet als een persoon van dat geslacht voelt, dat is nog steeds niet meer dan een gevoel. Een heel sterk gevoel misschien, maar wel een gevoel, een beleving, een interpretatie.
DezeNaam schreef:
*knip*
Maar dat is het hebben van geen gender dus niet. Het is puur een gevoel.*knip*

Precies. Het is puur een gevoel, en dus per definitie subjectief. Daar kun je geen deugdelijk beleid op maken, al was het maar omdat wat in iemands hoofd zit een stuk slechter toetsbaar is dan wat er in zijn/haar/huns(?) broek zit. Als het enige criterium de individuele gekwetstheid van mensen is (en hoe hard die gekwetsten roepen), dan zijn alle richtlijnen en toetsingskaders waardeloos.

Danique schreef:
Als je alle groepen minderheden bij elkaar optelt zijn zij uiteindelijk de meerderheid, samen.
Nogal wiedes, omdat iedereen zomaar tot meerdere minderheden kan behoren, zelfs als je onderdeel bent van een meerderheid. Tel je alle minderheden op, dan kom je sowieso tot een veelvoud van het totaal aantal mensen.

Ik ben bijvoorbeeld een blankewitte heteroman, maar behoor tot de minderheid van paardrijdende mannen. Dat niet alleen, ik ben ook nog eens een Nederlander. Weet je hoe zeldzaam die zijn wereldwijd?
Kiki1995 schreef:
Emmaa_ schreef:
Jongens we hebben het cirkeltje rond! De zwarte piet discussie is erbij gehaald, bingokaart vol. We kunnen weer inpakken en wegwezen.


Ik moet het vakje met 'het is de schuld van de vluchtelingen' nog!

Te makkelijk, maar ''daar' lopen ze al jarenlang allemaal in een jurk' mis je volgens mij ook nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:34

bruintje123 schreef:
Dat bericht was uitgebreider dan die qoute.

Dat mag jij vinden.
Ik vind van niet.
Ik vind het daarom ook heerlijk om voornamelijk tussen de kerels te werken.
Gezeik met die vaak overvoelige vrouwen waar je niks tegen mag zeggen.

Je geeft ook mooi het voorbeeld. :+
En de dikke sarcastische toon miste ke ook. Hoort dat er ook bij?

Ik werk in tech. Alleen maar mannen. En die zijn net zo gevoelig en achterbaks en emotioneel als de gemiddelde vrouw.

En met je antwoord laat je je wel heeL erg kennen. Want mijn sarcasme herkende je niet. En dat heb je wel vaker in topics. Maar wie weet ligt dat aan mijn sarcasme, dat kan ook.
Hoe dan ook ik heb veel pret in dit topic.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-17 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:40

MariekeB schreef:
bruintje123 schreef:
Dat bericht was uitgebreider dan die qoute.

Dat mag jij vinden.
Ik vind van niet.
Ik vind het daarom ook heerlijk om voornamelijk tussen de kerels te werken.
Gezeik met die vaak overvoelige vrouwen waar je niks tegen mag zeggen.

Je geeft ook mooi het voorbeeld. :+
En de dikke sarcastische toon miste ke ook. Hoort dat er ook bij?

Ik werk in tech. Alleen maar mannen. En die zijn net zo gevoelig en achterbaks en emotioneel als de gemiddelde vrouw.



Gevoelig en emotioneel heb ik niets over gezegd.
Maar dat achterbakse wijven geroddel, ja dat vind ik echt minder.
Ook er over door blijven zeiken.
Dan is het een keer bam het zeggen en klaar. Niet morgen weer een keer, ja maar... nee het was toch uitgepraat. En dan is het ook weer gewoon met elkaar werken zonder zeuren.
Natuurlijk zal er altijd zo'n zeikerd tussen zitten, maar mijn idee echt veel minder.

edit nu slaat ineens mijn bericht weer nergens op omdat je ongeveer je hele post hebt aangepast.

Shadow0

Berichten: 43522
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:53

oomens schreef:
Die mensen die écht zonder geslachtskenmerken zijn geboren of waarbij beide geslachtskenmerken volledig aanwezig zijn, zijn heeeel zeldzaam.


Je hebt maar 1 witte raaf nodig om een bewering als 'raven zijn zwart' te ontkrachten. Stellen dat iedereen gewoon of man, of vrouw is, is feitelijk niet correct. Ik kan er niks anders van maken.

Citaat:
Heel veel zeldzamer dan mannen of vrouwen die zich respectievelijk vrouwen of mannen voelen, of die het gevoel hebben dat ze ergens daartussenin zitten. Die eerste groep aanhalen terwijl je vooral de tweede lijkt te bedoelen wekt wat verwarring.


Nope, dat klopt gewoon hoor. Mensen proberen 'biologisch is het wel simpel' te gebruiken om nonbinary ook minder belangrijk te maken. Maar de biologie is ook niet simpel en kent veel variaties. Ja, die concentreren zich rond een paar eigenschappen, maar echt simpel is het niet. (Kijk alleen maar wat een moeite het kost om de geslachtsverschillen te beschrijven: biologisch geslacht is al opgebouwd uit meerdere lagen: chromosomen, hormonen, inwendige en uitwendige geslachtsorganen, secundaire geslachtskenmerken die zich ontwikkelen onder invloed van die hormonen...)

Maar de biologie zelf is helemaal niet zo binair, dus waarom onze verwachtingen ervan wel?


Citaat:
Nogmaals, waar klopt dat niet? Kun je niet tussen iemands benen zien of die persoon van een type is dat met mensen met datzelfde tussen de benen niet, en met iets anders tussen de benen wel nakomelingen kan produceren?


Dat kun je inderdaad niet zien nee :) Je kunt wellicht zien dat het met een bepaalde geslachtscombinatie niet kan, maar je kunt sowieso niet van buiten zien of iemand vruchtbaar is. Je kunt hooguit een soort van geinformeerde gok doen.

Daarbij is het ook wel goed om op te merken dat het meestal niet zo gek relevant is om te weten of ik hypothetisch nakomelingen kan verwekken met iemand. Ik bedoel - is dat relevant voor mijn treinreis? Voor het soort sokken dat ik koop? De balpen 'for her'?

Citaat:
Dat iemand zichzelf niet als een persoon van dat geslacht voelt, dat is nog steeds niet meer dan een gevoel.


Eh, ja, en dus? Ik bedoel, prima, het gaat over hoe mensen zich voelen. Maar is er een conclusie die je aan deze constatering wilt verbinden?

Citaat:
Precies. Het is puur een gevoel, en dus per definitie subjectief. Daar kun je geen deugdelijk beleid op maken, al was het maar omdat wat in iemands hoofd zit een stuk slechter toetsbaar is dan wat er in zijn/haar/huns(?) broek zit.


Maar hoe denk je dat zo'n aanroep er uberhaupt ooit gekomen is? Een aanhef als 'dames en heren' is toch net zo goed ooit ontstaan uit allerlei grotendeels subjectieve processen. Bijvoorbeeld dat we de wat elitairdere 'dames en heren' gebruiken en niet 'mannen en vrouwen'. Of 'hee'. En ergens is LS als aanhef van brieven gesneuveld, en daar waren ongetwijfeld goede redenen voor, maar tegelijkertijd is geen van die redenen toetsbaar op het niveau dat jij lijkt voor te staan.

Daarnaast zou ik het op prijs stellen als de NS niet in mijn broek gaat zitten. En wat er precies toetsbaar zou moeten zijn aan de keuze van de NS ontgaat me.
Bij de gemeente ligt het iets genuanceerder maar ook daar is het niet echt relevant als ze me willen informeren over een wegafsluiting of de gewijzigde containerophaalronde.

Dus als die een briefje in mijn bus gooien 'geachte bewoner' dan eh... zie ik het probleem dus eeeeeecht niet. Wat is daar volgens jou niet deugdelijk aan? Welke rampen gaan er nu ontstaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:55

Maar wat heb je er nou echt op tegen dat we wat minder nadruk leggen op gender?
Want dat is gneder neutraal.

Dat WC ding vind ik ook onzin maar daar ging het ook niet om.

Dat er voor kinderen wat minder druk gelegd wordt op meisjesachtig en jongensachtig. Dat meisjes en jongens zich gewoon mogen gedragen zoals ze willen.
En geen achterlijke vrouwen scheermessen, vrouwen pennen, en vrouwen mountainbikes ( bekend merk heeft dat net afgeschaft omdat na onderzoek blijkt dat het grote onzin is) .

Ik hoop dat het helpt bij de vrouwenemancipatie.

Want het blijft achterlijk dat er aan mij gevraagd werd ( sinds kort niet meer) hoe ik mijn internationale meer dan fulltime baan regelde met de kinderen, terwijl dat nooit aan een mannelijke collega gevraagd werd. Dat de juf op school zei : dat dochter zich heel goed ontwikkelede ondanks dat haar moeder fulltime werkte.
Dat mijn zoon z'n haar heel kort wilde omdat hij het zat was aan iedereen uit te moeten leggen dat hij een jongen is. En dus ook geen roze meer wil dragen om die reden ( toch zijn lievelingskleur)
Dat ik geregeld moet uitleggen dat ik niet lesbisch ben omdat ik stoere mannensporten deed ( zoals volgens mij ook iedereen denkt dat een paardrijdende man homo is )

Gender neutraal is voor mij zeker niet alleen iets voor dat kleine percentage niet cis mensen, maar ook voor ons allemaal. Omdat roze - blauw gevoelig- stoer jaloers- agressief uit onze cultuur te krijgen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:01

Het is juist geen emancipatie want het vrouw zijn word weer weggenomen.

Ondanks dat ik niet van roze hou, niet van kinderen, niet van poppen, geen rok in de kast heb hangen ben ik echt vrouw.
Maar ik heb geleerd me niet te ergeren aan de vragen die gesteld worden, maar gewoon weerbaar te zijn.
Je wilt niet weten wat je als kindervrije vrouw allemaal te horen krijgt, dat gaat wel verder dan de voorbeelden van jou.
Juist omdat ik dan weer parttime werk, je hebt toch geen kinderen dus waarom dan niet fulltime. Heeft me zelfs al eens een baan gekost, terwijl in eerste instantie de vacature voor 16 uur was.

En leren een kind weerbaar zijn daar heeft hij zijn hele leven wat aan.
Beter dan de vermijd cultuur, want er is altijd wel wat waar iemand iets van vind.
Trek je kind roze aan en leer hem aan, dat is mijn lievelings kleur en wat jij daar van vind boeit me niet.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Genderneutraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:12

Waarom zou het vrouw zijn weg worden genomen? Niemand verplicht jou toch om zelf genderneutraal te zijn? Enkel dat dingen genderneutraal gemaakt worden, daardoor zijn ze niet meer/minder voor mannen en niet meer/minder voor vrouwen.

Mensen die genderneutraal zijn zullen zelf wel uitmaken dat zij dat zijn en verplichten niemand daar toe, het is namelijk geen keuze. En het lijkt mij ook dat deze mensen dus zo geboren worden, want in dit topic zie je precies hoe mensen vroeger op homoseksualiteit reageerden. "Waarom kies je om zo te zijn?", "Misschien moet je in therapie gaan!", "Het is maar gewoon een fase" enz...

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:18

DezeNaam schreef:
Waarom zou het vrouw zijn weg worden genomen? Niemand verplicht jou toch om zelf genderneutraal te zijn? Enkel dat dingen genderneutraal gemaakt worden, daardoor zijn ze niet meer/minder voor mannen en niet meer/minder voor vrouwen.

Mensen die genderneutraal zijn zullen zelf wel uitmaken dat zij dat zijn en verplichten niemand daar toe, het is namelijk geen keuze. En het lijkt mij ook dat deze mensen dus zo geboren worden, want in dit topic zie je precies hoe mensen vroeger op homoseksualiteit reageerden. "Waarom kies je om zo te zijn?", "Misschien moet je in therapie gaan!", "Het is maar gewoon een fase" enz...


Om voor mijzelf te spreken - gezien ik wel deze woorden heb gebruikt maar niet in de context die jij nu schrijft - lees even goed wat ik geschreven heb.
Het gaat niet om de persoon zijn/haar keuzes mbt het gender - ik moedig juist aan dat de maatschappij normaal gaat doen en iedereen gelijkwaardig behandelt - maar het gaat er om (waar het vooral in het begin van het topic over ging) dat je niet kunt verwachten dat de maatschappij dan maar van alles voor jouw aanpast (wc's, NS, aanhef brieven, winkels ed).
Even goed teruglezen voordat we weer van vooraf aan beginnen.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:19

magda_90; dan was mijn reactie ook niet op jouw gericht. :) Ik had het specifiek tegen mensen die vonden dat deze mensen in therapie moeten gaan omdat ze in de knoop zitten met hun gender of weten dat ze gewoon geen man/vrouw zijn. Want zulke reacties zijn er namelijk wel geweest.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:23

Jawel, die keuze word wel een soort van opgelegd, want we moeten politiek correct neutraal zijn, neutraal praten, neutraal, want oh jee, uitgesproken man of vrouw, (zie toilet hokje of omroepen of speelgoed) dan kwets je mensen.

Nee mensen laten zich kwetsen, dat is wat anders.
Je kan ook de schouders ophalen en je plan trekken, dus toch met een auto spelen als vrouw en later dat mannenberoep, of toch met de pop spelen en later een zogenaamd vrouwenberoep doen.
Want daar zitten de meeste mensen helemaal niet mee.

Het zijn er maar een paar die homo's in elkaar slaan, die transgenders in elkaar slaan of op welke manier dan ook echt niet willen accepteren.
Ja die moet je ook héél flink aanpakken.
maar voor die paar imbecielen moet je geen dingen aan gaan passen, want daar verander je echt die mafkees niet mee.


@dezenaam
Als je wel op mij doelt, ik heb wel gezegd dat mensen misschien beter een weerbaarheidscursus moeten volgen.
En dat zal ik tegen iedereen zeggen die denkt dat hij gepest word.
Of dat nu op een beugel is of om het rode haar of omdat hij liever vrouw wil zijn.
Je kunt niet verwachten dat de hele wereld zich aan jou gaat veranderen, je kunt jezelf wel verandeen tegenover de wereld.

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: Genderneutraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 19:41


DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:46

Sorry maar in het begin van het artikel al "Met een zorgzaamheids-gen op jacht gaan is niet handig, dan wil je het dier beschermen in plaats van doden."
Precies alsof vrouwen niet zouden kunnen jagen, vrouwen niet kunnen moorden en mannen niet zorgzaam kunnen zijn... 8)7

Volgens mij gaat dingen genderneutraal willen maken ook helemaal niet alleen over transgenders.

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 19:56

Euh, ik geloof dat je het anders leest.

Citaat:
Biologisch bepaald
De voorkeuren zijn namelijk niet alleen maatschappelijk bepaald, maar ook biologisch. Het seksuele differentatie-stukje in de hersenen ziet er namelijk bij mannen en vrouwen anders uit. Waaruit we kunnen concluderen dat bepaalde voorkeuren zoals zorgzaam zijn of stoer zijn ook biologisch bepaald zijn. Zo kan de vrouwelijke sekse een kind krijgen en krijgt ze via de genen zorgzaamheid mee, zodat ze ook voor het kind kan zorgen. De mannelijke sekse heeft geen kind in zijn lichaam en kan daarom op voedsel jagen. Met een zorgzaamheids-gen op jacht gaan is niet handig, dan wil je het dier beschermen in plaats van doden.


Waar lees jij dat ze het over specifiek vrouwen hebben dat ze niet kunnen jagen? En waar lees je dat mannen geen zorgzaamheids-gen kunnen hebben?

En hoeveel vrouwen ken jij die met overduidelijk zorgzaamheids-gen jagen? Ik geen een. Idem met mannen.

Shadow0

Berichten: 43522
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:38

magda_90 schreef:
maar het gaat er om (waar het vooral in het begin van het topic over ging) dat je niet kunt verwachten dat de maatschappij dan maar van alles voor jouw aanpast (wc's, NS, aanhef brieven, winkels ed).


Alleen... het probleem is helemaal niet dat mensen 'verwachten' dat het aangepast wordt, maar dat men ertegen is dat het aangepast wordt.

Alsof je aan tafel zit en je vraagt of iemand anders zin heeft om de ketchup te pakken, en die ander zegt 'oh, prima!' en je de ketchup geeft, en er vervolgens iemand vanaf de andere kant van de tafel ongevraagd gaat roepen 'je kunt niet eisen dat iemand altijd maar jouw ketchup haalt.'

Nou nee, dat kun je waarschijnlijk ook niet eisen, je kunt het niet verwachten - maar iemand vroeg het blijkbaar, en de ander stemde ermee in. Dus eh.... ?

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: Genderneutraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 20:48

Nee Shadow0, men verwacht wel degelijk dat de maatschappij zich aanpast. Het moet genderneutraal voor een groepje die zich nergens thuis voelt.

De vergelijking met ketchup raakt kant nog wal. Het is geen eis, het is een algemene vraag waar iemand aan voldoet. Het genderneutraal maken van is geen vraag, maar een eis.

Shadow0

Berichten: 43522
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:58

aikon schreef:
De vergelijking met ketchup raakt kant nog wal. Het is geen eis, het is een algemene vraag waar iemand aan voldoet. Het genderneutraal maken van is geen vraag, maar een eis.


Hoe bedoel je dat? Waaruit blijkt het eisende karakter volgens jou? Waarom zie je dat als een eis en niet een vraag?

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Genderneutraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:27

Ik zou willen dat er geen termen nodig waren om er voor te zorgen dat mensen elkaar gewoon accepteren.

Ik werk in een behoorlijk neutrale omgeving die hooguit percentueel mannen gedomineerd is maar niet in het nadeel van de vrouwen BEHALVE als je een typisch 'meisje' bent.
Als hier iemand in een jurkje en een opgedirkt kapsel rondloopt dan wordt er gefluisterd en geroddeld.

Tatoes, piercings, dik, dun, weet ik veel wat is allemaal ok, maar owee als je werk maakt van je uiterlijk. Dat is alweer het omgekeerde. Echt om moe van te worden zulk gedrag.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Genderneutraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:53


aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 10:27

Shadow0 schreef:
aikon schreef:
De vergelijking met ketchup raakt kant nog wal. Het is geen eis, het is een algemene vraag waar iemand aan voldoet. Het genderneutraal maken van is geen vraag, maar een eis.


Hoe bedoel je dat? Waaruit blijkt het eisende karakter volgens jou? Waarom zie je dat als een eis en niet een vraag?


Misschien omdat ik zelf als non-binair in deze kring zit en het zodoende allemaal hoor en via persoonlijke berichten/nieuws brieven meegedeeld krijg?

Jij bent wel erg snel in het trekken van conclusies naar mij als topic starter (ik zou een niet non-binair persoon zijn die verontwaardigt en gefrustreerd is naar non-binaire mensen, en bedankt :evaw: ), maar even verder lezen/denken, informeren doe je niet en blijft halsstarrig vast houden in jou denkbeeld. Het ligt niet aan de eisers, maar aan de anti genderneutralen.

Shadow0

Berichten: 43522
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:43

aikon schreef:
Jij bent wel erg snel in het trekken van conclusies naar mij als topic starter (ik zou een niet non-binair persoon zijn die verontwaardigt en gefrustreerd is naar non-binaire mensen, en bedankt :evaw: ),


Sorry daarvoor.

Ik had uit jouw topicstart niet terug dat je je inderdaad identificeert als non-binair, mijn excuses.

Maar toch - kun je toelichten waaruit dat eisende karakter bestaat? Het enige waarbij dat naar voren kwam is het transgendernetwerk, en ja, die zijn daarin vrij uitgesproken. Dat maakt nog niet meteen dat dus ook de maatschappelijke trend is.

Je overige links gingen naar Jalta, en naar kamervragen, niet van politici die proberen om genderneutraliteit op te leggen of door te drukken, maar van populistische politici die juist graag het 'zullie pakken alles af' illustreert.

En het antwoord van de minister was keurig en gematigd. Dus waaruit blijkt het eisende karakter? Waar heb je precies moeite mee?

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 12:59

Uit de OP: Ik, 42, vrouw aan de buitenkant, van binnen meer man. Is makkelijk overheen te lezen, zeker als je niet bekent bent met non-binaire persoonlijkheden. En ja er zijn er veel. Dankzij al die hokjes :roll:

En de transgendernetwerk maakt geen deel uit van de maatschappij?

Het is een groeiende netwerk. Steeds meer mensen voelen zich anders dan ze bij geboorte zijn en komen "uit de kast". Vinden het moeilijk om een weg te vinden in de maatschappij en geven de maatschappij de schuld dat ze zich er niet in thuis voelen. Voor mij de omgekeerde wereld. En gelukkig met mij zijn er meer die er zo over denken. Het is schreeuwen om het schreeuwen. En schreeuwers daar kan je moeilijk omheen. Ongeacht of het gaat over geslacht, geloof, voorkeuren.

Mooi voorbeeld uit een interview van Noah:

Citaat:
Zaborszky hoopt ook dat er in de toekomst meer rekening gehouden wordt met non-binaire mensen. "Ik vind het nu bijvoorbeeld heel stressvol om naar de wc te gaan. Ik gebruik herentoiletten want daar voel ik me het prettigst bij. Maar elke keer als de ik wc inloop, denk ik, ga ik dit nou wel of niet doen, wie kom ik daar tegen en wat vinden zij van mij."


Bij dit denkbeeld gaat het al erg mis. Zelf vertrouwen, zelf respect en weerbaarheid mist al duidelijk. En zo lopen er meer rond. Van hun eigen persoonlijke probleem maken ze een maatschappelijk probleem.

De eisen gaan zelfs zover dat ze werkelijk ALLES genderneutraal willen hebben. Ongeacht of ze daar weer andere mensen hun gender mee afpakken. (en ja, veel mensen willen gewoon bij hun geboorte gender aangesproken worden in woord en schrift) Of streng gelovigen in een positie brengen die voor hun weer onacceptabel is. (genderneutrale wc's/kleedkamers zijn hier mooie voorbeelden van. Streng gelovige vrouwen mogen geen intieme zaken met vreemde mannen delen) Moslima's hebben hun manvrije zwemtijden. Dit word ze weer afgenomen. Want MOET genderneutraal.

Ik heb nergens gemeld dat de politieke links zouden gaan over politici die genderneutraliteit willen opleggen/doordrukken. >;) Voor zover bekend zit er geen non-binair persoon in de kamer.

Dat er kamervragen gesteld zijn/worden wel. En nee, die popullistische politici heeft het niet over "hullie pakken alles af" Dat maak jij er van, en zo ontstaat het opjutten en aanwakkeren van frustratie en rellen door dis informatie. En krijg je gefrustreerde mensen.

Waar ik moeite mee heb:
A: Is dat mensen ergens mee aan de haal gaan wat HUN probleem is, waar ze zelf aan moeten werken, en dit de maatschappij aanreken die het dan ook maar moet oplossen.

B: Is met mensen die zeer makkelijk ander mans gevoelens, bevindingen en ervaringen en kennis uit de praktijk zeer makkelijk van tafel vegen met mededeling dat ze anti genderneutraal zijn en aan het opjutten en gefrustreerd zijn. En zelf met niks anders komen dan wat hun gedachte en mening is over het onderwerp, zonder dat ze weten wat er speelt en zonder concrete argumenten die het tegendeel bewijzen. Nee, de ander mag dan tekst en uitleg geven. Die vervolgens weer van tafel geveegd word zonder enige ander argument dan "ik vind/ik denk" of een leuk verhaaltje wat er niks mee te maken heeft.

Want zeg nou zelf, een omroep in "dames en heren" en brief aanheffen "mevrouw/meneer" dat zijn niet meer dan beleefdheidstermen. En iedereen word er mee aangesproken. Jong/oud, groot/klein, welke kleur of geloof dan ook.

Ik moet zeggen, dat als men mij gaat aanspreken met "hen" ga ik toch echt een partij hanig reageren. Ik ben geen kip! Ik ben een mens die geboren is als vrouw. Dus gewoon de vrouwelijke naam aanduiding gebruiken graag, ondanks ik mij meer man voel dan vrouw, en vaak voel ik geen van beide, gaat mijn voorkeur uit naar vrouwelijke aanroep.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Genderneutraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:32

Ik ben zelf nog maar best jong en kleine kindjes die mij dan met mevrouw aanspreken vind ik altijd zo leuk :o :D