Genderneutraal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:04

Punt blijft, er zijn niet meer geslachten dan man of vrouw. Waarom moet daar meer keuze in komen?

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:04

Lieshorses schreef:
Wie doet hier nou huilie huilie? :+
Snap niet dat er nog steeds mensen zijn die beweren dat je iets anders kan zijn naast een man of een vrouw. Ja 1 op de weet ik veel hoeveel duizend misschien wel miljoen mensen zijn tweeslachtig. Aka Hermafrodiet. Dat is een chromosomale afwijking. We kunnen het moeilijk voor iedereen met een afwijking aangenaam maken. Zat mensen die met een afwijking worden geboren en altijd allerlei blikken krijgen toegeworpen. Als jij je op Maandag een vrouw voelt ga je naar het vrouwentoilet, voel je je op Vrijdag een man dan ga je lekker de mannen wc in.
Ik snap niet dat er om zoiets kleins, in deze maatschappij waar nog zat andere dingen te verbeteren zijn, nog maatregelen worden getroffen. Een wc kiezen. Keuze van je leven. :+
En betreft die vacature, er zal toch uiteindelijk een man of vrouw komen opdagen. Geen schildpad ofzo.

Kleed je zoals je wilt, voel je zoals je wilt, doe zoals je wilt, maar om zulke kul dingen de boel te gaan veranderen vind ik zo'n onzin.


Wat een geluk dat er wel mensen zijn die het verschil tussen gender en geslacht weten. Aangezien jij (en een boel anderen, obviously) dit na 26 pagina's nog niet doorhebt terwijl het al meerdere keren genoemd is vraag ik met toch af of je enkel leest wat je wilt lezen.
En de discussie over de wc's was al even gedaan. Als jij denkt dat deze discussie enkel over wc's gaat zul je toch wat verder moeten leren kijken.
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 20-08-17 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:05

Mars schreef:
Punt blijft, er zijn niet meer geslachten dan man of vrouw. Waarom moet daar meer keuze in komen?

Sowieso is er lichamelijk gewoon een derde mogelijkheid, ten tweede is er verschil tussen gender en geslacht. Tadaaa

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:06

Nou dan hebben we daar ook weer een punt bereikt Geryon want wat mij betreft komt er ook alleen een aanvulling en geen volledige verandering. Iedereen moet zich geincludeerd voelen wat mij betreft dus ook iedereen die zich wel 100% man/vrouw voelt.
En ik weet vrij zeker dat het toch niet de pro-genderneutralen zijn die hier de grootste heisa om maken. Rondje google/facebook/bokt zegt mij al lang genoeg daarover.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:06

Volgens mij is het nog altijd psychisch (want hoeveel van de biologische foutjes zijn genderneutraal? Meerendeels is van gewoon geslacht) en dan heeft lieshorses toch echt een punt.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:08

Doe het dan ook niet.
Er is gewoon geen A. Man of Vrouw klaar. Ongeacht hoe jij je voelt. Ik vind het zo'n zieliepietten dit.
Hoeveel mensen zich wel niet altijd even comfortabel voelen in de maatschappij. Precies wat iemand hier eerder al zei.
Dikkere mensen, gehandicapte mensen, mensen met een afwijking, mensen die invalide zijn. En ga zo maar door. Niet een van hen heeft het ooit gewaardeerd dat ze zo worden aangekeken als ze naar de wc gaan.

Als jij M/V/A in je vacature zet, mij best. Maar aparte wc's, aparte uitspraken, aparte aanhef voortaan bij brieven. Why? Waarom niet de aandacht op zaken zetten die zoveel belangrijker zijn deze tijd.

Pardon, meneer, uhm of uhm, mevrouw, of uhhhh, het, het mag ik u misschien wat vragen? :?





Memories schreef:
Daar zijn we het dan over eens Lieshorses, maar dat is ook werkelijk het enige punt vermoed ik zo. Behalve als ik naar iets LGBTQ+ schrijf en ik het vermoeden heb dat meneer/mevrouw niet op zijn plaats is.

Er staat M. V. En A! Niemand aangetast. Klaar. Dus inderdaad heel normaal en niks aan de hand! De enige die huilie huilie doen zijn dus wederom niet de mensen om wie het daadwerkelijk gaat. Spreekt alweer voor zich.
En wederom, ik ga niet eens meer de moeite nemen om verder inhoudelijk op dit soort gekakel in te gaan.

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:11

Ik had het in eerste instantie specifiek over jouw reactie, toen over wat daarop volgde.. Geryon daarentegen kwam daarna met een heel redelijk punt waar ik dus ook prima op in wil gaan.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:12

Geryon schreef:
Volgens mij is het nog altijd psychisch (want hoeveel van de biologische foutjes zijn genderneutraal? Meerendeels is van gewoon geslacht) en dan heeft lieshorses toch echt een punt.


Ik heb ondertussen mijn plaatje gevonden, komt uit een wetenschappelijk boek.
Komt erop neer, als ze (mannelijke) jonge muizen op zeer jonge leeftijd castreren/steriliseren en behandelen met vrouwelijke hormonen, en in een latere fase met mannelijke hormonen, deze gedragskenmerken van vrouwen gaan vertonen. Andersom geldt dit ook. Dit kan een wetenschappelijke onderbouwing zijn voor transgenders, echter zijn ze hier nog steeds onderzoek naar aan het doen zover ik weet. Ben gestopt met de studie. In ieder geval kwam hier ook uit naar boven indien je mannelijke hormonen met een klein deel vrouwelijke hormonen toevoegt, dit kan leiden tot gemengd gedrag of het compleet uitblijven van geslachts gerelateerd gedrag. Kan het plaatje hier niet neerzetten (kan wel maar het is echt onleesbaar als ik m inzoom)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:12

Memories schreef:
Nou dan hebben we daar ook weer een punt bereikt Geryon want wat mij betreft komt er ook alleen een aanvulling en geen volledige verandering. Iedereen moet zich geincludeerd voelen wat mij betreft dus ook iedereen die zich wel 100% man/vrouw voelt.
En ik weet vrij zeker dat het toch niet de pro-genderneutralen zijn die hier de grootste heisa om maken. Rondje google/facebook/bokt zegt mij al lang genoeg daarover.


Ah oke. Er zijn wel een aantal mensen in het topic voor verandering ipv aanvulling. En volgens TS die in het circuit zit wilt een heel groot deel van de genderneutralen dat. Daar wordt volgens mij ook het meest op gereageerd. Dat is hetgeen wat mij triggert in ieder geval. Met dingen onzijdig maken benadeel je de mensen die zich wel echt naar hun gender voelen en daar blij mee zijn. En dat willen is echt de omgekeerde wereld. Heel egoistisch en respectloos in mijn ogen. Ik pas ook niet in deze maatschappij maar het zal nooit in mijn hoofd opkomen om een verandering te willen die de 'normale' mensen schaadt. :n IK ben degene die erbuiten staat en dat accepteer ik.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:12

DezeNaam, leg uit. Geslacht is wat ik heb geleerd gewoon heel simpel: Man of Vrouw.
Ik heb het constant over geslacht. Dat er geen ander geslacht is naast Man of Vrouw.
Waarom dan M/V/A ?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Genderneutraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:14

Oh ja, wie zei hier zo mooi: Je kan tegenwoordig beter gek zijn ipv normaal.
Vond die wel erg goed.

Puppetje
Berichten: 1017
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Genderneutraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:16

Maar met de A van anders benadruk je toch weer dat "ze" anders zijn en dat willen "we" nou toch weer niet of zie ik dat weer verkeerd?

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:16

Laat ik nou eens een situatie omschrijven:
In mijn restaurant hebben we twee wc's. Heren toilet met wc-pot, urinoir en wastafel en een damestoilet met wc-pot en wastafel. Beude toiletten zijn zeer ruim, hier krijgen we regelmatig complimenten over van mensen die meer ruimte nodig hebben, om wat voor een reden dan ook.

Als ik nou een derde en tevens neutraal toilet zou moeten maken betekend dat dat het drie zeer kleine toiletten worden. Waardoor mensen met een beperking o.i.d benadeeld worden. Aan de andere kant van de muur bevind zich de keuken, daar ga ik niet op inleveren. En het restaurant zelf ook niet.
En: als ik moet verbouwen: wie betaald dat dan?

Als dergelijke dingen echt zouden móeten komen veel bedrijven wel in de problemen. :)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Genderneutraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:18

Mooi voorbeeld Palmera, het lijkt mij namelijk ook ontzettend onhandig en inderdaad duur.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:18

Lieshorses schreef:
Doe het dan ook niet.
Er is gewoon geen A. Man of Vrouw klaar. Ongeacht hoe jij je voelt. Ik vind het zo'n zieliepietten dit.
Hoeveel mensen zich wel niet altijd even comfortabel voelen in de maatschappij. Precies wat iemand hier eerder al zei.
Dikkere mensen, gehandicapte mensen, mensen met een afwijking, mensen die invalide zijn. En ga zo maar door. Niet een van hen heeft het ooit gewaardeerd dat ze zo worden aangekeken als ze naar de wc gaan.

Als jij M/V/A in je vacature zet, mij best. Maar aparte wc's, aparte uitspraken, aparte aanhef voortaan bij brieven. Why? Waarom niet de aandacht op zaken zetten die zoveel belangrijker zijn deze tijd.

Pardon, meneer, uhm of uhm, mevrouw, of uhhhh, het, het mag ik u misschien wat vragen? :?
Vertel eens, wat is volgens jou zoveel belangrijker in deze maatschappij dan dat mensen zich goed voelen?

Ik denk trouwens niet dat genderneutrale mensen er zo belachelijk veel problemen mee hebben om gewoon de wc van hun biologische geslacht te gebruiken, de enige drama makers zijn jullie nu.
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 20-08-17 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:19

Ohh thea dat onderzoek ken ik trouwens ook want volgens mij hebben we het hier over dezelfde studie toch! Ga ook maar eens even mijn boeken weer in duiken want nu ben ik wel benieuwd.

En Geryon dat snap ik heel goed maar en dat was niet het punt wat ik persoonlijk ergens in dit topic heb proberen te maken :j verandering zodat de "gewone'' M/V zich benadeeld voelen is helemaal niet de bedoeling in mijn ogen. Ik begeef me nog wel eens in het LGBTQ+ wereldje en kom daar ook geen mensen tegen die voortaan alles maar onzijdig willen hebben en volledige afschaffing van M/V (maar wel blij zijn met een aanvulling, en niet eens OVERAL maar daar waar het gepast is voor hen), maar in andere kringen is dat misschien weer anders. En tuurlijk zul je die extremen er wel tussen hebben zitten, dat ga ik ook helemaal niet ontkennen.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:20

theadora99 schreef:
Geryon schreef:
Volgens mij is het nog altijd psychisch (want hoeveel van de biologische foutjes zijn genderneutraal? Meerendeels is van gewoon geslacht) en dan heeft lieshorses toch echt een punt.


Ik heb ondertussen mijn plaatje gevonden, komt uit een wetenschappelijk boek.
Komt erop neer, als ze (mannelijke) jonge muizen op zeer jonge leeftijd castreren/steriliseren en behandelen met vrouwelijke hormonen, en in een latere fase met mannelijke hormonen, deze gedragskenmerken van vrouwen gaan vertonen. Andersom geldt dit ook. Dit kan een wetenschappelijke onderbouwing zijn voor transgenders, echter zijn ze hier nog steeds onderzoek naar aan het doen zover ik weet. Ben gestopt met de studie. In ieder geval kwam hier ook uit naar boven indien je mannelijke hormonen met een klein deel vrouwelijke hormonen toevoegt, dit kan leiden tot gemengd gedrag of het compleet uitblijven van geslachts gerelateerd gedrag. Kan het plaatje hier niet neerzetten (kan wel maar het is echt onleesbaar als ik m inzoom)


Interessant! Maar ik snap niet zo goed hoe dit onderzoek wat over transgenders zegt? In het onderzoek worden geslachtelijke hormonen toegevoegd waardoor de muizen zich anders gaan voelen. Mensen voelen zich gewoon anders. Of hebben die een foutje in hun hormonen?

Ik had het overigens over genderneutralen. Transgenders zijn volgens mij wel biologisch te verklaren, iets in de hersenen ofzo? Ik weet het niet meer :o

Mijn alles overtreffende conclusie is overigens dat wij mensen gewoon niet na hadden moeten kunnen denken. Dan hadden mensen niet 'anders' kunnen zijn. Maakt het leven een stuk makkelijker! :+

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:23

Waar gaat het dan om? :') My god.

Mensen moeten zich zeker goed voelen, vind het echter apart dat er ineens zoveel aandacht word geschonken aan zo'n miezerig klein deel van de bevolking. Vind het logischer om naar het grote plaatje te kijken, of misschien naar iets wat écht enorm veel mensen in de weg zit. Daarnaast, zoals hier al vaker gezegd, voelen veel mensen die zich erg comfortabel voelen bij hun geslacht en er trots op zijn, zich benadeeld hierdoor. Daarnaast zijn het lastige en onhandige wijzigingen die er gemaakt moeten worden.





DezeNaam schreef:
Lieshorses schreef:
Doe het dan ook niet.
Er is gewoon geen A. Man of Vrouw klaar. Ongeacht hoe jij je voelt. Ik vind het zo'n zieliepietten dit.
Hoeveel mensen zich wel niet altijd even comfortabel voelen in de maatschappij. Precies wat iemand hier eerder al zei.
Dikkere mensen, gehandicapte mensen, mensen met een afwijking, mensen die invalide zijn. En ga zo maar door. Niet een van hen heeft het ooit gewaardeerd dat ze zo worden aangekeken als ze naar de wc gaan.

Als jij M/V/A in je vacature zet, mij best. Maar aparte wc's, aparte uitspraken, aparte aanhef voortaan bij brieven. Why? Waarom niet de aandacht op zaken zetten die zoveel belangrijker zijn deze tijd.

Pardon, meneer, uhm of uhm, mevrouw, of uhhhh, het, het mag ik u misschien wat vragen? :?
Vertel eens, wat is volgens jou zoveel belangrijker in deze maatschappij dan dat mensen zich goed voelen?

Ik denk trouwens niet dat genderneutrale mensen er zo belachelijk veel problemen mee hebben om gewoon de wc van hun biologische geslacht te gebruiken, de enige drama makers zijn jullie nu.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:24

Memories schreef:
Ohh thea dat onderzoek ken ik trouwens ook want volgens mij hebben we het hier over dezelfde studie toch! Ga ook maar eens even mijn boeken weer in duiken want nu ben ik wel benieuwd.


Wij hebben dat behandeld met ethologie toen, is denk ik eind 2015 geweest dus precies weet ik het allemaal niet meer. Maar dit was ook een studie over hoe hormonen LGBT+ in het algemeen konden verklaren etc. Geen bewijzen, gewoon mogelijke verklaringen. Vond het hel interessant

Geryon: sorry, was weer niet duidelijk haha. Het idee is dat er in de baarmoeder misschien een verkeerd signaal gegeven wordt ergens (kleine mutatie in een van de genen en je hele hormoonhuishouding kan ondersteboven liggen), en dat daardoor het "verkeerde" hormoon ontstaat. Dus genen zeggen XY, maar je krijgt allemaal vrouwelijke hormonen, waardoor je gedragingen etc vrouwelijk zijn, maar lichamelijke kenmerken nog steeds mannelijk. Zoals ik zei, is het bijna 2 jaar geleden en heb enkel de ondersteunende plaatjes, niet meer het verhaal erbij maar dit was geloof ik het idee erachter.

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:24

Lieshorses schreef:
DezeNaam, leg uit. Geslacht is wat ik heb geleerd gewoon heel simpel: Man of Vrouw.
Ik heb het constant over geslacht. Dat er geen ander geslacht is naast Man of Vrouw.
Waarom dan M/V/A ?


Geslacht is iets anders dan gender.

Je geslacht is inderdaad hoe je lichaam eruit ziet, welke geslachtskenmerken je hebt dus. Bij de meeste mensen gewoon man of vrouw (en dan nog een klein percentage die inderdaad hermafrodiet ed zijn).
Je gender is hoe je je voelt, en dat hoeft niet overeen te komen met je geslacht. Deze discussie gaat over genderneutraal, niet geslachtsneutraal. Dat het een gevoel is maakt het niet minder echt :)

Waarom zijn mensen er zo op tegen? Het is niet dat alles neutraal moet, er komt enkel een derde optie bij voor mensen die dat wel prettig vinden. Je vrouwelijkheid of mannelijkheid wordt niet afgepakt hoor.
Zoals ik al eerder zei: leven en laten leven. Volgens mij maken we er zo een groter probleem van dan dat het eigenlijk is. Als een klein deel van de mensen ermee geholpen is en het voor anderen niet uitmaakt, dan is dat toch goed? :)
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 20-08-17 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:26

theadora99 schreef:
Mars schreef:
Punt blijft, er zijn niet meer geslachten dan man of vrouw. Waarom moet daar meer keuze in komen?

Sowieso is er lichamelijk gewoon een derde mogelijkheid, ten tweede is er verschil tussen gender en geslacht. Tadaaa


Ook in gender heb je man/vrouw dus geen derde optie. Je kunt je in meer of mindere mate met een van beide identificeren maar dat veranderd niks aan het feit dat er maar twee smaken zijn.
Lichamelijke afwijkingen zoals hermafrodiet is géén derde mogelijkheid. Je wordt geboren met zowel mannelijke als vrouwelijke kenmerken, (wordt overigens ook vaak al snel operatief iets aan gedaan) wederom geen derde smaakje.
Tadaaa

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:28

theadora99 schreef:
Memories schreef:
Ohh thea dat onderzoek ken ik trouwens ook want volgens mij hebben we het hier over dezelfde studie toch! Ga ook maar eens even mijn boeken weer in duiken want nu ben ik wel benieuwd.


Wij hebben dat behandeld met ethologie toen, is denk ik eind 2015 geweest dus precies weet ik het allemaal niet meer. Maar dit was ook een studie over hoe hormonen LGBT+ in het algemeen konden verklaren etc. Geen bewijzen, gewoon mogelijke verklaringen. Vond het hel interessant

Geryon: sorry, was weer niet duidelijk haha. Het idee is dat er in de baarmoeder misschien een verkeerd signaal gegeven wordt ergens (kleine mutatie in een van de genen en je hele hormoonhuishouding kan ondersteboven liggen), en dat daardoor het "verkeerde" hormoon ontstaat. Dus genen zeggen XY, maar je krijgt allemaal vrouwelijke hormonen, waardoor je gedragingen etc vrouwelijk zijn, maar lichamelijke kenmerken nog steeds mannelijk. Zoals ik zei, is het bijna 2 jaar geleden en heb enkel de ondersteunende plaatjes, niet meer het verhaal erbij maar dit was geloof ik het idee erachter.


Jaaaa dat klopt wel! Ik ga er morgen echt weer even induiken want dat is echt een rete interessant onderwerp inderdaad. Wat ik me er van kan herinneren heeft het inderdaad met hormoonsignalering in de baarmoeder te maken, met name testosteron. Testosteron is nogal een krachtig stofje en kan de boel behoorlijk overhoop halen wanneer daar iets mis gaat.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:32

theadora99 schreef:
Memories schreef:
Ohh thea dat onderzoek ken ik trouwens ook want volgens mij hebben we het hier over dezelfde studie toch! Ga ook maar eens even mijn boeken weer in duiken want nu ben ik wel benieuwd.


Wij hebben dat behandeld met ethologie toen, is denk ik eind 2015 geweest dus precies weet ik het allemaal niet meer. Maar dit was ook een studie over hoe hormonen LGBT+ in het algemeen konden verklaren etc. Geen bewijzen, gewoon mogelijke verklaringen. Vond het hel interessant

Geryon: sorry, was weer niet duidelijk haha. Het idee is dat er in de baarmoeder misschien een verkeerd signaal gegeven wordt ergens (kleine mutatie in een van de genen en je hele hormoonhuishouding kan ondersteboven liggen), en dat daardoor het "verkeerde" hormoon ontstaat. Dus genen zeggen XY, maar je krijgt allemaal vrouwelijke hormonen, waardoor je gedragingen etc vrouwelijk zijn, maar lichamelijke kenmerken nog steeds mannelijk. Zoals ik zei, is het bijna 2 jaar geleden en heb enkel de ondersteunende plaatjes, niet meer het verhaal erbij maar dit was geloof ik het idee erachter.


Dat klinkt logischer inderdaad. Maar of die mensen verkeerde hormonen krijgen/hebben kan toch wel onderzocht worden trouwens?

Ik weet wel dat (volgens mijn biologie leraar op school jaren geleden) bij homoseksualiteit hormonen tijdens de zwangerschap ook een rol spelen. Dat daarom bijvoorbeeld vaak het jongste broertje homo is. Moeders maakt dan teveel vrouwelijk hormoon aan ter compensatie van de eerdere jongens.
Maar ik kan het misschien verkeerd onthouden hebben :o

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:34

Mars schreef:
Ook in gender heb je man/vrouw dus geen derde optie. Je kunt je in meer of mindere mate met een van beide identificeren maar dat veranderd niks aan het feit dat er maar twee smaken zijn.
Lichamelijke afwijkingen zoals hermafrodiet is géén derde mogelijkheid. Je wordt geboren met zowel mannelijke als vrouwelijke kenmerken, (wordt overigens ook vaak al snel operatief iets aan gedaan) wederom geen derde smaakje.
Tadaaa


Oke, misschien ligt het aan mij, maar als je je zowel geen man of vrouw voelt, of ergens er tussenin, dan behoud je inderdaad 2 genders, maar dat betekent niet dat er maar 2 mogelijkheden zijn. Zelfde als aardappels en groente, je kan losse aardappels eten of losse groente, of een mengsel ervan, of je eet helemaal niets omdat je geen zin hebt in eten. Dat betekent niet dat je altijd of aardappels of groente moet eten.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:40

Geryon schreef:
Dat klinkt logischer inderdaad. Maar of die mensen verkeerde hormonen krijgen/hebben kan toch wel onderzocht worden trouwens?

Ik weet wel dat (volgens mijn biologie leraar op school jaren geleden) bij homoseksualiteit hormonen tijdens de zwangerschap ook een rol spelen. Dat daarom bijvoorbeeld vaak het jongste broertje homo is. Moeders maakt dan teveel vrouwelijk hormoon aan ter compensatie van de eerdere jongens.
Maar ik kan het misschien verkeerd onthouden hebben :o

Volgens mij zat het hem in dat de hormonen in de groeifase worden gemengd, dus in de ontwikkeling van de hersenen, en na de geboorte de primaire geslachtskenmerken grotendeels de hormoon huishouding regelen.. kan het wel eens uitzoeken hoe het nu precies zat.
Heb er nog even een artikel over gezocht, kan hem nu helaas niet openen...


"During the intrauterine period the human brain develops in the male direction via direct action of a boy's testosterone, and in the female direction through the absence of this hormone in a girl. During this time, gender identity (the feeling of being a man or a woman), sexual orientation, and other behaviors are programmed. As sexual differentiation of the genitals takes places in the first 2 months of pregnancy, and sexual differentiation of the brain starts during the second half of pregnancy, these two processes may be influenced independently of each other, resulting in transsexuality. This also means that in the case of an ambiguous gender at birth, the degree of masculinization of the genitals may not reflect the same degree of masculinization of the brain. Differences in brain structures and brain functions have been found that are related to sexual orientation and gender."

Sexual differentiation of the brain and behavior, Dick F.Swaab

Hormonen wbt homoseksualiteit zijn enorm veel onderzoeken naar gedaan, kan daar alleen helaas op het moment niet gratis bij omdat mijn UB privileges zijn gestopt toen ik stopte met mijn studie, dus kan er nu niet inhoudelijk op ingaan maar weet wel dat hier heel veel onderzoeken naar zijn!