verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Op welke politieke partij ga jij stemmen 22 november?

VVD
110 (11%)
D66
54 (5%)
Groenlinks/PvdA
179 (18%)
PVV
209 (21%)
CDA
8 (0%)
SP
34 (3%)
FvD
24 (2%)
PvdD
35 (3%)
CU
8 (0%)
Volt
57 (5%)
JA21
2 (0%)
SGP
3 (0%)
DENK
2 (0%)
50Plus
2 (0%)
BBB
116 (11%)
BIJ1
6 (0%)
Piratenpartij
3 (0%)
BVNL
7 (0%)
NSC
66 (6%)
Splinter
11 (1%)
LP
1 (0%)
LEF
Geen stemmen
Samen voor Nederland
Geen stemmen
Andere kleine partij
3 (0%)
Ik stem niet/mag nog niet stemmen/blanco
35 (3%)

Totaal aantal stemmen: 975


chanicha

Berichten: 12188
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 10:12

Twijfelde tussen Omtzigt en Wilders maar ga toch voor Wilders.
Ik vind Omtzigt nog wat twijfelachtig en van Timmermans krijg ik uitslag.

Aranel
Berichten: 20208
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 10:13

Weinig D66 stemmers tot nu toe! Daar zal ik voor gaan denk ik.

Wel lastig, op sommige punten ben ik best rechts, maar wat betreft klimaat en natuur juist weer heel links en geen enkele partij sluit daarbij aan helaas.

Suzanne F.

Berichten: 49415
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 10:15

Tazzey schreef:
Ik schrik hier toch wel van.


Ik snap niet waarom mensen zo veroordeeld worden op stemkeuze. Je zou bijna niet meer durven zeggen op welke partij je stemt.

Ik schrik ervan dat mensen nog VVD gaan stemmen? Echt, waarom? Wat hebben zij nou voor goede dingen gebracht in de laatste kabinetten? Het is een grote puinzooi.

Maar goed, laten we die discussie dan hier ook niet voeren maar in het andere topic. En laat de schrikreacties even achterwege want anders durft niemand hier te zeggen wat hij stemt. Laat mensen hun in waarde.

Tazzey
Berichten: 9521
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 10:18

Suzanne F. schreef:
Tazzey schreef:
Ik schrik hier toch wel van.


Ik snap niet waarom mensen zo veroordeeld worden op stemkeuze. Je zou bijna niet meer durven zeggen op welke partij je stemt.

Ik schrik ervan dat mensen nog VVD gaan stemmen? Echt, waarom? Wat hebben zij nou voor goede dingen gebracht in de laatste kabinetten? Het is een grote puinzooi.

Maar goed, laten we die discussie dan hier ook niet voeren maar in het andere topic. En laat de schrikreacties even achterwege want anders durft niemand hier te zeggen wat hij stemt. Laat mensen hun in waarde.


Ik vind FvD en PVV nogal extreem in hun uitingen en mensen die zich aangetrokken tot die uitingen vind ik toch wel schokkend. Zeker als Joodse schrik ik nogal van de uitlatingen van FvD en gezien ons verleden in Nederland kan ik me niet indenken dat er mensen zijn die achter die uitlatingen staan. Ik heb ze gelukkig niet in mijn omgeving.
Ik wil mensen graag in hun waarde laten maar antisemitisme openlijk aanhangen maakt dat toch wel een uitdaging voor mij.

Suzanne F.

Berichten: 49415
Geregistreerd: 03-03-01

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 10:24

Antisemitisme openlijk aanhangen?? Gaat het wel goed met je? Wat zeg je nu eigenlijk? Ik zal even TEM’men want dit kan niet natuurlijk.

Tazzey
Berichten: 9521
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 10:30

Suzanne F. schreef:
Antisemitisme openlijk aanhangen?? Gaat het wel goed met je? Wat zeg je nu eigenlijk? Ik zal even TEM’men want dit kan niet natuurlijk.


Oh dat mag hoor. Jij bent dus een stemmer die zich totaal niet verdiept heeft in de standpunten van een partij. Ga eens wat beelden terug kijken van Baudet en kom dan nog eens terug om te praten.

Ik wou dat mensen zich eens écht verdiepten in verkiezingsprogramma's en het onderbuik gevoel thuislieten.

Suzanne F.

Berichten: 49415
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 10:34

Tazzey schreef:
Suzanne F. schreef:
Antisemitisme openlijk aanhangen?? Gaat het wel goed met je? Wat zeg je nu eigenlijk? Ik zal even TEM’men want dit kan niet natuurlijk.


Oh dat mag hoor. Jij bent dus een stemmer die zich totaal niet verdiept heeft in de standpunten van een partij. Ga eens wat beelden terug kijken van Baudet en kom dan nog eens terug om te praten.

Ik wou dat mensen zich eens écht verdiepten in verkiezingsprogramma's en het onderbuik gevoel thuislieten.


En nu beledig je me weer door te zeggen dat ik me niet verdiep in de verkiezingsprogramma’s.
Dat doe ik wel maar ik kan geen antisemitisme vinden. Opkomen voor Nederland en de Nederlanders zie ik niet als Jodenhaat. In de verste verte niet.

verootjoo
Berichten: 35670
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 10:37

Nja, het zijn idd wel de woorden van Thierry Baudet.
Maar die is eigenlijk tegen alles en iedereen.
Ik zie een stem op hem dan ook als een stem tegen de huidige maatschappij en overheid.
En dat is wel een stem die we serieus moeten nemen.
Denken dat Thierry Baudet dit gaat oplossen is wel een beetje naïef vind ik, deze man is de weg en realiteit kwijt.

Ik stem zelf op Volt, ook een partij voor radicaal anders maar naar mijn idee wel met beide voeten op de grond.
Stem ook op een vrouw ergens halverwege de lijst.

Tazzey
Berichten: 9521
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 10:39

Suzanne F. schreef:
En nu beledig je me weer door te zeggen dat ik me niet verdiep in de verkiezingsprogramma’s.
Dat doe ik wel maar ik kan geen antisemitisme vinden. Opkomen voor Nederland en de Nederlanders zie ik niet als Jodenhaat. In de verste verte niet.


Als je dat niet kunt herkennen dan ga ik verder geen discussie met je aan. We staan te moreel gezien te ver van elkaar af.
Succes.

chanicha

Berichten: 12188
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 12:44

Tazzey schreef:
Suzanne F. schreef:
Antisemitisme openlijk aanhangen?? Gaat het wel goed met je? Wat zeg je nu eigenlijk? Ik zal even TEM’men want dit kan niet natuurlijk.


Oh dat mag hoor. Jij bent dus een stemmer die zich totaal niet verdiept heeft in de standpunten van een partij. Ga eens wat beelden terug kijken van Baudet en kom dan nog eens terug om te praten.

Ik wou dat mensen zich eens écht verdiepten in verkiezingsprogramma's en het onderbuik gevoel thuislieten.


Waarom niet ieder in zijn waarde laten?

Mijn onderbuikgevoel heeft het trouwens heel vaak bij het goede eind.

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 13:59

Het was eigenlijk de bedoeling om een poll te houden en niet om elkaars keuzes af te kraken. Want dan krijg je dat sommigen niet meer aan de poll meedoen zodat de uitslag niet meer correct wordt. Overigens is de poll zelf wel anoniem geloof ik.

juval

Berichten: 13286
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 14:03

de poll is anoniem, alhoewel bij sommigen wel duidelijk is waar zij voor staan :)

Er mochten maar 25 keuzes worden ingevuld, ik ben dus helaas vergeten de optie 'zwevend' erbij te zetten. sorry daarvoor.

Dees

Berichten: 18944
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:20

Een stem op VVD = een stem op VVD
Een stem op NSC = een stem op VVD
Een stem op BBB = een stem op VVD.

Die drie partijen willen zo graag met elkaar samenwerken, het is eigenlijk gewoon eng. En ja, dan krijg je gewoon voortzetting van het beleid van de afgelopen 12-13 jaar, met VVD aan het stuur. Met een ongelooflijke plaat voor de kop inzake sociale zekerheid en met mogelijk de kop nog iets verder in het zand aangaande klimaat en natuur.

Wil je nu niet weer VVD?
Stem dan ook geen BBB of NSC, want daarmee help je gewoon VVD weer in het zadel.

DuoPenotti

Berichten: 30037
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:20

Precies de poll zelf is anoniem, keuze toelichten is een vrije keuze.
Dus niemand komt te weten wat je aanklikt.
Al is het natuurlijk belachelijk dat men elkaar niet in de waarde laat....

Tijd dat de zwevers hun keuze maken, want dat past niet in de poll :D

chanicha

Berichten: 12188
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:27

Vind ik ook DP!
Ook al stemt iemand op FvD is die daar vrij in, niet mijn keus maar kiezen staat vrij.

Cioccolato

Berichten: 6655
Geregistreerd: 13-12-11

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:32

Als je niet weet wat je wil stemmen weet bokt het gelukkig wel voor je te vertellen :)) *D

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:34

Ik vind politiek altijd een lastig iets.
Maar niet stemmen vind ik echt niet meer van deze tijd.
Ik stem SP.

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:45

Ik zweef. En doe dit in de poll ook :D

Achterom
Berichten: 23061
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:56

verootjoo schreef:
Ik stem zelf op Volt, ook een partij voor radicaal anders maar naar mijn idee wel met beide voeten op de grond.

Dat inderdaad. Vind het jammer dat ze maar weinig in de picture zijn eigenlijk, voor veel mensen is het helaas echt nog een onbekende mogelijkheid.

verootjoo
Berichten: 35670
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:59

Achterom schreef:
verootjoo schreef:
Ik stem zelf op Volt, ook een partij voor radicaal anders maar naar mijn idee wel met beide voeten op de grond.

Dat inderdaad. Vind het jammer dat ze maar weinig in de picture zijn eigenlijk, voor veel mensen is het helaas echt nog een onbekende mogelijkheid.


En ze hebben hun plannen doorgerekend op de site staan.
De meeste partijen zijn niet eens aan doorrekenen begonnen ‘want het CPB rekent dan helemaal uit wat het kost’ :')

Zij zijn idd weinig in the picture.

Ik hoop dat de VVD ten onder gaat eigenlijk. Ik begrijp met de beste wil van de wereld niet waarom je die nog zou willen. Maar die hebben hun marketing blijkbaar beter op orde dan volt :7

DuoPenotti

Berichten: 30037
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:09

Is er ergens ook te vinden wat er uiteindelijk ook echt terrecht is gekomen van dat doorrekenen? Dat lijkt mij wel interessant.
Want je kan van alles rekenen maar als je direct na de verkiezingen al je punten overboord kiepert zoals VVD al jaren doet heeft het rekenen ook zo weinig nut.

verootjoo
Berichten: 35670
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:20

Nja, plannen maken zonder te weten of het überhaupt haalbaar is heeft nog minder nut :+ en dan moet je ze wel overboord kieperen als blijkt dat het niet gaat lukken.

En sowieso moeten er dingen overboord want er moet consensus komen.

Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met wat ervan terecht is gekomen, want alles wat besloten wordt en uitgevoerd wordt, wordt eerst doorgerekend. En als dan blijkt dat het niet haalbaar is, is het pas echt zonde van de moeite.

BigOne
Berichten: 38456
Geregistreerd: 03-08-09

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:19

Sommige partijen laten niet doorberekenen, maken de grootste beloftes en op de vraag waar het van betaald moet worden zeggen ze: Halen we bij de miljarden voor stikstof en milieu weg. Ze vergeten daarbij dat dit eenmalige bedragen zijn en dat werkt dus nooit.

_Mar3
Berichten: 472
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:29

BigOne schreef:
Sommige partijen laten niet doorberekenen, maken de grootste beloftes en op de vraag waar het van betaald moet worden zeggen ze: Halen we bij de miljarden voor stikstof en milieu weg. Ze vergeten daarbij dat dit eenmalige bedragen zijn en dat werkt dus nooit.


Volgens mij wordt er al jaren veel geld in het klimaatbeleid gepompt (waaronder stikstof oid) en is dit dus onderdaan de streep geen eenmalige uitgave. Misschien gaat het geld naar een ander project dan drie jaar geleden, maar ik zie op de korte termijn nog geen stop van de geldstroom naar het klimaat... Eerder een toename. Tenzij de kiezer anders beslist a.s. woensdag.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:52

Wildgirl schreef:
Aelin schreef:
Ik zal vvd stemmen. Die sluit het beste aan bij onze punten.


Hier ook, en daarnaast is dit voor Nederland imo het beste.


Dat is de afgelopen jaren wel gebleken ja _O-