Kassa's verdwijnen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7852
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 21:47

Dat de caissière straks geen werk meer heeft door de zelfscan, betekent niet dat de caissière iets anders in de winkel kan doen, toch? Producten bijvullen? Service-balie?

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 23:01

Nielojram schreef:
Dat de caissière straks geen werk meer heeft door de zelfscan, betekent niet dat de caissière iets anders in de winkel kan doen, toch? Producten bijvullen? Service-balie?


Bij de zelfscan moeten ook gewoon caissières staan om de boel in de gaten te houden, klanten te helpen met vragen, steekproeven te doen, leeftijd te controleren bij alcohol etc. Verder hebben we eerder een te kort aan caissières dan dat we ze over hebben

purny

Berichten: 27563
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 23:29

FrNo schreef:
Overal staan ze nu om personeel te springen, ook in de supermarkten, dus ze zullen niet werkloos worden.

Ik heb een lange tijd geleden gesolliciteerd bij de supermarkt en ik werd met mijn 39 jaar en een brok ervaring toch echt niet aangenomen

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 00:15

purny schreef:
FrNo schreef:
Overal staan ze nu om personeel te springen, ook in de supermarkten, dus ze zullen niet werkloos worden.

Ik heb een lange tijd geleden gesolliciteerd bij de supermarkt en ik werd met mijn 39 jaar en een brok ervaring toch echt niet aangenomen


Misschien was jij niet wat ze zochten in die specifieke supermarkt, dat kan ook. Dan is er nog steeds wel groot tekort aan personeel over het algemeen.

FrNo
Berichten: 3678
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 00:49

En wat is een lange tijd geleden?
Nu is de arbeidsmarkt veel anders dan zeg 4 jaar geleden.

purny

Berichten: 27563
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 16:17

Ongeveer een jaar geleden. Maar ja ik ben dan ook geen 20 meer...

Polarize
Berichten: 725
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 16:24

Ach ik ben 22 en de jongste van de vaste ploeg op dit moment. Volgende is wel 10 jaar ouder dan ik. Niet aangenomen worden kan aan vanalles hebben gelege

purny

Berichten: 27563
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 16:27

Polarize schreef:
Ach ik ben 22 en de jongste van de vaste ploeg op dit moment. Volgende is wel 10 jaar ouder dan ik. Niet aangenomen worden kan aan vanalles hebben gelege

Als een maand nadat ik gesolliciteerd had en nooit meer iets heb gehoord nog steeds rijen stonden bij de mensenkassa dan zal het personeelstekort in die winkel niet zo hoog geweest zijn.

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 11:39


Plukje
Berichten: 1658
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 11:54

Fitzroy schreef:
Ik kan het helaas niet lezen omdat het een premium artikel is, dus ik ben benieuwd wat ze gedaan heeft.
Maar veel reacties eronder. De zelfscankassa’s maken heel wat los.
https://www.gelderlander.nl/arnhem/roze ... nts-anchor

Ze wordt vaak uitgescholden bij de zelfscankassa als zij een controle moet uitvoeren. Ze heeft alle scheldnamen die ze ooit over zich heen heeft gekregen op haar trui geplakt en gaat het gesprek aan met klanten over het gebruik van deze scheldnamen. De actie heeft de naam ‘ik heb een naam’ en is bedoeld om klanten meer bewust te maken van het feit dat ze gewoon een mens is die haar werk uitvoert.

Cowboy55
Berichten: 8522
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 08:18

Plukje schreef:
Fitzroy schreef:
Ik kan het helaas niet lezen omdat het een premium artikel is, dus ik ben benieuwd wat ze gedaan heeft.
Maar veel reacties eronder. De zelfscankassa’s maken heel wat los.
https://www.gelderlander.nl/arnhem/roze ... nts-anchor

Ze wordt vaak uitgescholden bij de zelfscankassa als zij een controle moet uitvoeren. Ze heeft alle scheldnamen die ze ooit over zich heen heeft gekregen op haar trui geplakt en gaat het gesprek aan met klanten over het gebruik van deze scheldnamen. De actie heeft de naam ‘ik heb een naam’ en is bedoeld om klanten meer bewust te maken van het feit dat ze gewoon een mens is die haar werk uitvoert.


Maar wat voor tokkie ben je dan ook als je gaat lopen schelden op een zelfscan-juffrouw?!

nevica

Berichten: 1031
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 08:33

Het zal je verbazen hoeveel tokkies er rondlopen. :+ Ik had het afgelopen woensdag nog, stond bij de kassa en iemand voor mij was compleet uit zijn dak aan het gaan tegen het kassameisje omdat alles zo duur is. Heb er ook wat van gezegd. Alsof dat kassameisje er iets aan kan doen.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 11:38

verootjoo schreef:
Nielojram schreef:
Als je na 2 maanden nog steeds weet dat het niet afgeschreven is, ben je er wel mee bezig..
Gelukkig een vrome bokker, als ik haar berichten zo lees.


Ik heb het ook aangegeven hoor, wees maar niet bang :+

Vanwaar deze beschuldigingen van diefstal? Het is mijn fout niet dat ze niet afschrijven :?
Hoe is je laatste bericht bedoeld??

Bezorger brengt mijn boodschappen, zegt betalen kan nu niet, het wordt later afgeschreven van de rekening. Daar zet ik een handtekening voor.
Maand later blijkt mijn boekhouding niet te kloppen en heb ik dus dat bedrag over.
Dat heb ik gemeld, maar als ze het nog niet afschrijven, is mijn verantwoordelijkheid klaar vind ik :)

Ze hadden er ook voor kunnen kiezen de boodschappen dan niet te leveren, dat is ook al eens gebeurd.
Ga dat geld niet persoonlijk bij de AH brengen ofzo, dat kan trouwens ook niet eens.


Joh, mij zou het niet eens opvallen als het niet meer wordt afgeschreven. Jou is echt niks te verwijten hoor.

En over die post van Huppelz: ik denk dat wij nog wakker moeten worden.

Cowboy55
Berichten: 8522
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 08:32

Nou Jumbo dit bekend heeft gemaakt:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... -controles

kun je je afvragen of de kassa's niet weer terug gaan komen. 100.000.000 euro diefstal per jaar = de loonkosten van 2.000/3.000 kassamedewerkers. Tikt trouwens nog niet aan bij 725 Jumbo winkels. Overigens was de omzet van Jumbo in 2023 11,02 MILJARD.

Suzanne F.

Berichten: 49415
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 08:37

Nou dat is flink. Dan denken ze te besparen op personeel maar als dit zoveel kost aan diefstal dan maakt het niet uit natuurlijk.

Mizora

Berichten: 18124
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 08:48

Alleen was diefstal ook zonder zelfscan al een probleem, het is alleen erger geworden. Wat zowel met de zelfscan als de duurdere boodschappen te maken heeft. En niet alleen recent, maar een nichtje kreeg zo'n 20 jaar terug al een (ingehuurde) acteur bij haar kassa die voor 100-200 boodschappen deed en voor ruim 1000 euro probeerde mee te stelen. Zij had wel de meeste van haar collega's weten te ondervangen, maar er was nog steeds honderden euros aan diefstal doorheen geglipt. Een alle technieken die gebruikt waren kwamen uit de praktijk en waren dus echte dieven mee gepakt.

DuoPenotti

Berichten: 30029
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 09:14

En het zijn denk ik niet alleen de loonkosten die ze willen besparen met zelfscan. Maar het ook niet hebben van personeel genoeg.

Cowboy55
Berichten: 8522
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 09:54

DuoPenotti schreef:
En het zijn denk ik niet alleen de loonkosten die ze willen besparen met zelfscan. Maar het ook niet hebben van personeel genoeg.


Dan wordt het boeiend wat ze nu gaan doen. De marges in de supermarktsector zijn klaarblijkelijk maar heel klein. De NOS had het over 1-1,5% (bron: de sector zelf). Bij een omzet van ruim 11 miljard is de winst dan 110-165 miljoen. Als er dan 100 miljoen gejat wordt gaat het hard.

Ik hoop alleen dat ALS ze meer gaan controleren ze dat niet over laten aan het reguliere personeel dat dan (weer) alle kanten op gevloekt (of gemept) wordt.

Je kunt je ook afvragen of er niet gewoon weer ouderwets aangifte gedaan moet worden. Maar daar heb je dan weer Politie en Justitie voor nodig. En een politieagent(e) tegen komen in het wild lijkt soms net zo'n unieke ervaring als ineens oog in oog met een wolf staan......

verootjoo
Berichten: 35670
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 10:13

Politiepersoneel is net zo moeilijk, zo niet moeilijker te vinden dan supermarktpersoneel :=

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 10:29

Tja ik vind de zelfscan echt niets. Alleen als er een rij bij de gewone kassa staat en ik heb 1 artikel met dan ook nog een barcode erop gebruik ik de zelfscan. Moet daar niet ook een rij staan, anders ga ik alsnog naar de gewone kassa.

Het gaat nauwelijks sneller bij de zelfscan dus nee ik zie er geen voordeel in.

Marije_jiplover

Berichten: 25368
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 10:37

Niet sneller bij de zelfscan?
Niet als je alles nog moet gaan scannen aan de kassa, nee, maar als ik met handscanner door de winkel loop en alles eerst scan en dan in mijn tas stop, ben ik bij de zelfscanner echt in no-time klaar, zelfs met een controle.

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 10:42

Zelfs als ik wel die paar boodschappen moet scannen hoor. Thuis bij de supermarkt loop ik in 1 keer door bij de zelfscan, bij het werk sta ik elke keer wortel te schieten in die rijen voor de gewone kassa’s. Want nee, daar komt het 1 op de 10 keer voor dat er geen treuzelaar(s) voor me staat. Vreselijk juist die gewone kassa’s, ik houd van zelfscan. Overal trouwens. Niet alleen supermarkt, maar ook hornbach, of de Kruidvat bijvoorbeeld.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 10:54

Marije_jiplover schreef:
Niet sneller bij de zelfscan?
Niet als je alles nog moet gaan scannen aan de kassa, nee, maar als ik met handscanner door de winkel loop en alles eerst scan en dan in mijn tas stop, ben ik bij de zelfscanner echt in no-time klaar, zelfs met een controle.

Hier is geen handscanner waar je mee in de winkel al kan scannen.

Maar dan nog, dan zou ik juist bang zijn per ongeluk wat te vergeten om te scannen.

DuoPenotti

Berichten: 30029
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:04

Zonder handscan ga ik bij de zelfscan alleen maar als ik onder de 10 producten heb.
Bij een volle wagen zou ik zeker nooit alleen maar zelfscan doen.

Maar met de handscan in de winkel, zo fijn!
Je ziet ook meteen of 2+1 gratis oid ook berekend word.

En dat vergeten, je went er zo aan om te scannen.
Plus stel je vergeet echt wat, dat komt er bij de controle uit ben je echt niet meteen een dief maar moet je alsnog naar de kassa daar alles op de band leggen.

van die kwats berichten dat je dan meteen een winkelverbod gaar krijgen, echt zulke koekwaus verhalen.
Dat krijg je echt niet van 1 keer per ongeluk. Dat zijn mensen die al vaker een waarschuwing hebben gehad, maar dat zullen ze niet vertellen.
Wel kan het zijn dat een beveiliger of winkelmedewerker heeft gezien dat je expres iets niet scant en onderin het mandje stopt...ja... dan kan zoiets wel. Maar ook dan meestal eerst met de 181 euro boete.

Marije_jiplover

Berichten: 25368
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:45

Idd, DP, met de kerstboodschappen had ik de scanner en mijn man en ik liepen samen producten te zoeken.
De zak chips die mijn man op het laatst nog bovenin de tas had gelegd, was ik daardoor vergeten te scannen.
Bij de controle kwam dat eruit, rest is ook allemaal gescand en we konden afrekenen en weer door.
Ik was eerder blij met de steekproef, nu heb ik die zak chips tenminste netjes betaald, i.p.v. per ongeluk zonder te betalen meegenomen.
En ik doe nog steeds bij dezelfde supermarkt mijn boodschappen en ben sindsdien niet ineens elke keer de sjaak met controles (ik scan daar op klantenkaart, dus het algoritme kan zien aan de kaart dat ik een keer een product niet gescand had bij een controle).