Belasting op frisdrank

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 12:19

Supervixen schreef:
Ja ik denk dat ik ook wat vaker naar Duitsland ga. Ik woon maar 10 minuten rijden van de Duitse grens.

Van die plastic tax hoor je trouwens ook niks meer. Of het nou geholpen heeft. En iederen is die prijsverhoging alweer 'vergeten'.
Dat gaat straks met die limonadetax ook. Prijs verhogen en na een jaar is er geen haan meer die ernaar kraait en toch mooi kassa.

Precies!
En ze graaien zo lekker door.

Andersom groente en fruit goedkoper maken doen ze niet.
Of, nog beter, Nederlands product, wat dus niet de halve wereld heeft over te vliegen/dieselen, goedkoper maken.
Dus het gaat duidelijk om geld binnen harken, niet om gezondheid of de Nederlandse ondernemer steunen.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Belasting op frisdrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 12:22

En dat is wat het meeste steekt inderdaad.

Als ik dicht bij de grens had gewoond, had ik al jaren mijn boodschappen daar gedaan en getankt. Helaas is dat niet zo. Ik weet dat verhuizen kan, maar goed dan moet je nog een betaalbaar huis zien te vinden }:0

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:42

Ineke2 schreef:
En dat is wat het meeste steekt inderdaad.

Als ik dicht bij de grens had gewoond, had ik al jaren mijn boodschappen daar gedaan en getankt. Helaas is dat niet zo. Ik weet dat verhuizen kan, maar goed dan moet je nog een betaalbaar huis zien te vinden }:0


Huizen zijn aan de grens ook betaalbaarder :Y) of nog beter; net over de grens in Duitsland.

8nnemiek

Berichten: 43466
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 20:06

Ineke2 schreef:
Als ik dicht bij de grens had gewoond, had ik al jaren mijn boodschappen daar gedaan en getankt. Helaas is dat niet zo. Ik weet dat verhuizen kan, maar goed dan moet je nog een betaalbaar huis zien te vinden }:0


Ik woon tegen de grens aan, en ga juist nauwelijks in Duitsland boodschappen doen := Er zijn bepaalde dingen die er echt goedkoper zijn (bv alcohol, chocolade, verzorgingsproducten), maar heel veel ook niet. De basis boodschappen die ik altijd nodig heb (denk aan groente, fruit, brood, noten, pasta, rijst) zijn niet of nauwelijks goedkoper en/of niet lekker :=

Slmt9

Berichten: 4854
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Belasting op frisdrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 20:44

Het viel ons juist erg tegen toen we een paar maanden terug in Duitsland kwamen met het idee om flink in te slaan. De producten waren dezelfde prijs of duurder, niet meer goedkoper helaas.

Spenk
Berichten: 21823
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 22:38

8nnemiek schreef:
Ineke2 schreef:
Als ik dicht bij de grens had gewoond, had ik al jaren mijn boodschappen daar gedaan en getankt. Helaas is dat niet zo. Ik weet dat verhuizen kan, maar goed dan moet je nog een betaalbaar huis zien te vinden }:0


Ik woon tegen de grens aan, en ga juist nauwelijks in Duitsland boodschappen doen := Er zijn bepaalde dingen die er echt goedkoper zijn (bv alcohol, chocolade, verzorgingsproducten), maar heel veel ook niet. De basis boodschappen die ik altijd nodig heb (denk aan groente, fruit, brood, noten, pasta, rijst) zijn niet of nauwelijks goedkoper en/of niet lekker :=

Deze ervaring heb ik ook ja.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:32

Benzz schreef:
Nielojram schreef:
Hoeveel mensen gokken?

Hoeveel mensen roken?

Gokken? No way!
Roken? Na 100 pogingen stoppen helaas nog steeds, laat ze het nog maar 20 x duurder maken, misschien dat het me dan wel lukt.


Mijn zus kreeg het ook niet voor elkaar na tig pogingen. Die is uiteindelijk met de huisarts gaan praten en heeft met hun ondersteuning door middel van pillen kunnen afbouwen. Eerst ontwennen van de handelingen/gewoonte, daarna langzaam de nicotine behoefte afbouwen. Zo is het haar toch gelukt!

callippo

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:19

Ik woon in Duitsland en ik tank (diesel) goedkoper in Nederland.
Boodschappen maakt echt heel weinig verschil. Alleen bij frisdrank zie ik in Duitsland lagere prijzen, maar vooral omdat ik soms Coca Cola haal als die bij de Lidl in de aanbieding is (gisteren 1,25l voor 69 cent)


Qua limonade een tip: de roosvicee van de Lidl is érg lekker en niet duur. Is de enige zoete drank die wij altijd hebben staan. Het hele gezin drinkt dat.

Nico12
Berichten: 816
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:21

Er moet geld in het laatje komen. Belasting op frisdrank goed idee, alternatief is kraanwater. Verder pleit ik voor verhoging benzine belasting, veel te druk op de weg, dat moet minder. Ook een ergenis is het goedkope vliegen daar veel meer belasting over zodat bus en trein goedkoper kunnen.

FrNo
Berichten: 3677
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:28

Nico12 schreef:
Er moet geld in het laatje komen. Belasting op frisdrank goed idee, alternatief is kraanwater. Verder pleit ik voor verhoging benzine belasting, veel te druk op de weg, dat moet minder. Ook een ergenis is het goedkope vliegen daar veel meer belasting over zodat bus en trein goedkoper kunnen.

Bus en trein goedkoper, benzine prijs omhoog klinkt leuk.
Maar ik mag ca 30 minuten lopen naar de dichtstbijzijnde bushalte vandaag mijn werk.

En de bus rijdt alleen overdag.
Ik werk in twee-ploegen en er rijdt dan ook de halve tijd geen bus als ik naar het werk of naar huis moet.
Laatst bijgewerkt door FrNo op 20-12-23 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:31

Nico12 schreef:
Er moet geld in het laatje komen. Belasting op frisdrank goed idee, alternatief is kraanwater. Verder pleit ik voor verhoging benzine belasting, veel te druk op de weg, dat moet minder. Ook een ergenis is het goedkope vliegen daar veel meer belasting over zodat bus en trein goedkoper kunnen.


Niet iedereen heeft de luxe om naast de deur te kunnen werken. OV is een leuk idee maar op het platteland vaak slecht geregeld.

Supervixen

Berichten: 12918
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 15:39

Nico12 schreef:
Er moet geld in het laatje komen. Belasting op frisdrank goed idee, alternatief is kraanwater. Verder pleit ik voor verhoging benzine belasting, veel te druk op de weg, dat moet minder. Ook een ergenis is het goedkope vliegen daar veel meer belasting over zodat bus en trein goedkoper kunnen.


Belasting op frisdrank met suiker vind ik prima, maar laat de light met rust zou ik zeggen.
Voor veel mensen is het geen keus of ze met de auto naar het werk moeten. Die kunnen niet met het OV.
En de NS heeft helemaal niet de capaciteit om heel veel meer mensen te kunnen vervoeren.
Vliegtickets zijn al een stuk duurder geworden, vorig jaar vloog ik voor 670 euro naar Johannesburg, nu is dat bijna 1200 euro.

koeke

Berichten: 870
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:46


koeke

Berichten: 870
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:51


Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:59

Ik vind het bijzonder welke producten er wel en ook weer niet onder vallen.

Wij laten jaarlijks enkele tonnen fruit naar appelperensap versappen. Heel bewust enkel onbespoten fruit en voornamelijk fruit dat niet 'mooi' genoeg is als handfruit. Er wordt helemaal niks aan het sap toegevoegd en voor ons is het ook een flinke prijsverhoging omdat wij dit jaar enkel saptaps van 5liter hebben laten versappen.

Uiteindelijk kunnen wij ook echt helemaal niks met deze taks, want er wordt al niks aan het natuurproduct toegevoegd...

OleJon
Berichten: 2511
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 16:43

Nico12 schreef:
Er moet geld in het laatje komen. Belasting op frisdrank goed idee, alternatief is kraanwater. Verder pleit ik voor verhoging benzine belasting, veel te druk op de weg, dat moet minder. Ook een ergenis is het goedkope vliegen daar veel meer belasting over zodat bus en trein goedkoper kunnen.


Jij werkt zelf thuis zekers?
Benzine bestaat al merendeel uit btw en belastingen.
Dit is typisch weer een stukje egoïsme

Tovaita
Berichten: 116
Geregistreerd: 12-07-20

Re: Belasting op frisdrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 09:12

De beste man werkt volgens mij helemaal niet, dus heeft makkelijk praten. Zal sowieso wel geen frisdrank drinken en hoeft ook de deur niet uit / reizen.

OleJon
Berichten: 2511
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:23

Tovaita schreef:
De beste man werkt volgens mij helemaal niet, dus heeft makkelijk praten. Zal sowieso wel geen frisdrank drinken en hoeft ook de deur niet uit / reizen.


Exact

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:29

Nico12 schreef:
Er moet geld in het laatje komen. Belasting op frisdrank goed idee, alternatief is kraanwater. Verder pleit ik voor verhoging benzine belasting, veel te druk op de weg, dat moet minder. Ook een ergenis is het goedkope vliegen daar veel meer belasting over zodat bus en trein goedkoper kunnen.

Ik pleit vooral voor minder mensen. Dat is de voornaamste oorzaak van alle huidige problemen.

8nnemiek

Berichten: 43466
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Belasting op frisdrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:38

Ik vind vooral dat de vervuiler moet betalen. Dus inderdaad brandstof duurder, maar zeker ook vliegen duurder.. en inderdaad, kinderbijslag afbouwen. Vlees duurder.. En stop al dat geld in oa OV, duurzaamheid, natuur enz.
Maar dat gaat helemaal offtopic.

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:03

Ik gun ze niets meer die graaiers in Den Haag, ik doe al mijn boodschappen in Duitsland en tanken in België.

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:32

Nico12 schreef:
Er moet geld in het laatje komen. Belasting op frisdrank goed idee, alternatief is kraanwater. Verder pleit ik voor verhoging benzine belasting, veel te druk op de weg, dat moet minder. Ook een ergenis is het goedkope vliegen daar veel meer belasting over zodat bus en trein goedkoper kunnen.


Kom jij mij dan dagelijks met de fiets halen om me naar het werk te brengen? Het is maar 45 kilometer enkele reis dus dan kan ik best achterop toch? Als invalide is het OV voor mij geen optie maar de auto mag dus ook niet meer, dus hup Nico, even in de benen om het milieu en je medemens te helpen. :D
Oh ik vergat even te melden dat ik wel een grote dossierkoffer mee moet sjouwen, maar daar draai jij je hand niet voor om toch? Zou handiger zijn als je een bakfiets hebt, kan mijn collega ook mee die normaal met mij mee rijdt.

Ik vind die hele belasting op frisdrank zo'n onzin. Omdat Gerda haar kinderen grootbrengt met Cola in plaats van gezonde producten moeten wij allemaal bij betalen, bedankt Gerda!
Nu drink ik vrijwel nooit fris maar het gaat echt nergens over.

Benzz
Berichten: 2939
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 18:22

listiglistje schreef:
Ik gun ze niets meer die graaiers in Den Haag, ik doe al mijn boodschappen in Duitsland en tanken in België.

Dus jij wil geen zorg meer? Geen goede wegen? Geen schoon drinkwater? Geen veiligheid?

Kan nog wel ff doorgaan?

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 19:04

Benzz schreef:
listiglistje schreef:
Ik gun ze niets meer die graaiers in Den Haag, ik doe al mijn boodschappen in Duitsland en tanken in België.

Dus jij wil geen zorg meer? Geen goede wegen? Geen schoon drinkwater? Geen veiligheid?

Kan nog wel ff doorgaan?

Jij vindt het wel normaal waarmee ze de burger uit willen kleden?
Hoe ver ze gaan om het leven onbetaalbaar te maken?

juval

Berichten: 13258
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 19:09

dan dus maar aan de airup met cola'smaak' :)

Ik las hier eerder ergens dat er 10 gram suiker in een liter koemelk zou zitten, dat is in ieder geval geen toegevoegde suiker. Koemelk bevat lactose, een natuurlijke zoetstof. Er wordt niets aan de melk toegevoegd die wij leveren, het wordt hooguit wat minder vet gemaakt en gehomogeniseerd en gepasturiseerd.