Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hagelslag
Berichten: 9027
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:19

Phoya schreef:
hagelslag schreef:
Kopen mag, roken niet :-P


Had het pakje eergisteren 20:00 aan mijn vriend gegeven met nog 16 erin. Toen niet meer gerookt.


Goedzo!! Ach het blijft nog altijd je eigen beslissing hoor!

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:14

hagelslag schreef:
Goedzo!! Ach het blijft nog altijd je eigen beslissing hoor!


Dat is waar. Maar we zien elkaar het liefst niet roken toch? Zit inmiddels op dag 3. Kan het zelf bijna niet geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:39

Phoya schreef:
Zojuist een slokje liquid binnengekregen :\

Nam een paar hijsen achter elkaar terwijl ik in bed lag. Liep zo mijn mond in. Had het eerst niet door. Dacht wel van: jeetje wat een zoete hijs (heb fruitmix) daarna opeens een felle nasmaak. Raar spul hoor!


Hoe kom je er überhaupt bij liggend te roken haha, dat werkt sowieso niet met een e smokert :') wel mee oppassen want een klein beetje inslikken is al reden om naar de HAP te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:40

germie schreef:
Bizzybijtje schreef:
*21 paginas later*

ja en, mooie herinnering toch?


Doelde erop dat het topic al wat verder was gegaan met werkelijke opties om te stoppen. ;)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:57

Moon10 schreef:
Het is zo relaxed om niet te roken.

Nooit meer stress omdat er nog maar een paar sigaretten in je pakje zitten en je niet weet hoe je de volgende dag haalt. Nooit meer stress omdat je je sigaretten bent vergeten. Nooit meer stress omdat je een plekje moet zoeken waar je wél mag roken. Nooit meer het 'gezeur' van anderen aan te hoeven horen.


Dit!! Ik zou nooit iemands slaaf willen zijn, maar toen ik stopte besefte ik pas hoe zeer die sigaretten mijn doen en laten hebben bepaald en hoeveel stress dat gaf. Ik ben 8 jaar geleden gestopt en man wat is dat een goede keuze geweest.

Oh en je (TS) zegt dat roken stinkt, echt je hebt geen idee hoe erg het stinkt totdat je zelf helemaal gestopt bent, dan pas merk je dat niet-rokers dat dus echt niet overdrijven!
Overigens heb ik geweigerd om te zeggen dat ik niet mag roken. De gedachte noooooit meer te mogen roken bracht alleen maar paniek. Maar ik wilde het niet meer. Ik was er zo klaar mee. Eerlijk stoppen met roken is een van de mooiste kado's die je jezelf kan geven. Gun het jezelf!

hagelslag
Berichten: 9027
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:36

Phoya schreef:
hagelslag schreef:
Goedzo!! Ach het blijft nog altijd je eigen beslissing hoor!


Dat is waar. Maar we zien elkaar het liefst niet roken toch? Zit inmiddels op dag 3. Kan het zelf bijna niet geloven.



Heel goed van je!!

Ik ben inmiddels bijna 2 jaar gestopt.
Doe momenteel een soort oleiding en ga in de pauses gewoon mee naar buiten aangezien alle na buiten gaan, zowel rokers als nietrokers... Hele dag binben zitten is echt zo niet fijn.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:37

Zou ik ook doen als ik jou was. Anders val je buiten de groep. Triest, maar zo zit de mens nou eenmaal in elkaar.

hagelslag
Berichten: 9027
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 14:46

Phoya schreef:
Zou ik ook doen als ik jou was. Anders val je buiten de groep. Triest, maar zo zit de mens nou eenmaal in elkaar.


Ach, ookal zou ik buiten de groeo vallen.... Doe ik toch al als meid bij de vrachtwagenchaufeuropleiding :j

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:29

hagelslag schreef:
Phoya schreef:
Zou ik ook doen als ik jou was. Anders val je buiten de groep. Triest, maar zo zit de mens nou eenmaal in elkaar.


Ach, ookal zou ik buiten de groeo vallen.... Doe ik toch al als meid bij de vrachtwagenchaufeuropleiding :j


Serieus... vind het supertof wat je doet. Lijkt me heerlijk om in zo'n vrachtwagen te zitten, met het raam open, in het zonnetje, sigaretje erbij (of e-smoker := ) en Mexicaanse muziek + een colaatje light. Echt, wat een leven :D

hagelslag
Berichten: 9027
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:46

Jaaa ben er echt mee bezig,
Mn voorhefttruckpapiertje gister behaald. Ca eind september ben ik klaar met alles.
Ach, muziek ja maar peukje en cola hmmm neeuuhhh

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:20

Laatste loodjes. Komt goed.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:37

Ik weet niet wat er in de liquids zit. Maar na een paar dagen balen ben ik zo moe geworden en heb ook veel zuurstof tekort. Heb ook krampen in mijn middenrif met ademen gehad.
Echt slecht, slecht spul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:10

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/T/Tabak/ ... _aan_tabak

Bij verbranding van tabaksadditieven kunnen ook giftige stoffen gevormd worden. Suiker, bijvoorbeeld, is geschikt om te eten, maar bij de verbranding van suiker ontstaan giftige en zelfs kankerverwekkende stoffen. Bovendien is het inademen van stoffen meestal schadelijker dan inslikken, omdat giftige stoffen in de luchtwegen nauwelijks worden afgebroken

Ik zie bij de meeste dampsites over de liquids alleen maar staan dat veel stoffen goedgekeurd zijn voor consumptie.
Is dat eten en drinken of valt inhaleren ook onder consumptie? Niet erg duidelijk.

Als er in die liquids stoffen zitten, zoals bepaalde smaakstoffen bijvoorbeeld, die toch niet zo heel erg gezond voor je zijn maar die wel goedgekeurd zijn voor consumptie, dan lijkt me dat het inhaleren daarvan (vooral dagelijks een veelvuldig) niet bepaald toedraagt aan een gezonde longfunctie.

Ik kom op fora veel tegen dat er toch wel opbouw van aanslag in het apparaat plaatsvindt. En residu achter blijft. Het lijkt me dat dit in je longen dan net zo goed plaatsvindt.

Tabaksfabrikanten voegen aan hun producten additieven toe, zoals glycerine, suikers, cellulose, drop, cacao, menthol en vanille, die zij selecteren uit ongeveer 1000 verschillende stoffen.

Als tabaksfabrikanten het wel toevoegen, waarom zouden liquidfabrikanten het dan niet doen.... Ik lees op fora dingen over zoetstoffen ipv suiker omdat dat geen plakzooi zou achterlaten.
Het lijkt me niet dat smaak- en zoetstoffen zijn goedgekeurd op inhalatie.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:20

Ja van roken heb ik nog nooit zo'n last gehad als ik nu heb van die paar dagen stevig vapen.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:21

Tja, het beste is dus om ermee te stoppen. Jammer dat dit topic z'n originele doel een beetje heeft verloren.

Anoniem

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:17

Dat is sowieso het beste :j

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:17

Volgens mij hoor je steeds vaker dat ze twijfelen of e-smokers wel zo veilig zijn. Dus ik denk dat overgaan daarop het probleem gewoon verlegt.
Gewoon stoppen met op alle mogelijke manieren roken. :D :D

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:27

Ja dat is nog altijd het beste. Maar ik stond wel even te kijken van alle kwalen die ik van het vapen kreeg.
Gewoon echt pijn met ademen en het gevoel geen lucht te krijgen. Echt idioot. Leek net alsof mijn longblaasjes dicht gingen zitten o.i.d.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:31

Doubtless schreef:
Tja, het beste is dus om ermee te stoppen. Jammer dat dit topic z'n originele doel een beetje heeft verloren.

*ahum*

Jullie stinkers met jullie smerige sigaretten te roken op elke plek van de aarde, de lucht te vervuilen voor anderen, de lucht te vervuilen voor jezelf, je longen naar de gallemiezen leiden en waarvoor? Voldoening uit dat andere het ook doen, mee willen doen met de rest, erbij willen horen want samen kanker is beter dan alleen een gezond leven lijden. Maar schijn bedriegt want gezond alleen ben je nooit, groepen die roken zijn makkelijk te spotten maar gezonde mensen zijn er ook. De mensen die niet roken, die wel gezond blijven, zijn moeilijker te vinden en dus moeilijker vrienden mee te maken. En je bent maar een mens en kiest de makkelijke weg, meedoen met de rest die jij ziet roken zodat je iets met elkaar gemeen hebt, maar kijk eens verder om je heen en zie wie er nog meer zoveel met jou gemeen hebben, jou passies ook hebben, zie wie er nog meer aardig zijn, zie hoe veel meer mensen er nog zijn, naast de makkelijke weg. Daar vind je pas echte vrienden. Die rookmaatjes van je zullen allemaal sterven, maar jij kan stoppen. Jij kan daar boven staan. Jij kan nog een gezond leven lijden. Als jij nu onder het mes moet zal jou herstelperiode langer duren dan een niet roker, alleen maar om die sigaretten. Als jij nu een bot breekt kan het weken langer duren voor dat bot weer heel is in vergelijking met een niet roker, alleen maar om die sigaretten. Als jij nog een sigaret neemt, duw je je cellen steeds verder naar de streep van ongecontroleerd delen, van gezwellen en massa's, van tumoren die je leven hel zullen maken, alleen maar om die sigaretten. En alle andere mogelijke ziekten, suikerziekte, alzheimer, ziekte van crohn, reuma(toïde artritis). Je aderen vinden het ook troep, je hebt minder doorbloeding, je aderen verkalken makkelijker en daardoor is de kans op hart en vaatziekten ook nog eens veel groter. Alleen maar om die sigaretten.

Maar he het is jou keus. Liever morsdood in de kist dan een sigaret gemist...

*afzeik modus uit*
Beter zo ? :D

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:33

Wauw super verhalen hier!!
Ik was 7 maand gestopt en ben op vakantie vorige jaar begonnen helaas.. zit er nu weer zo aan vast en wil wel weer gaan stoppen! Maar ik heb nog niet de 100% ja ik wil stoppen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:35

Needje schreef:
Volgens mij hoor je steeds vaker dat ze twijfelen of e-smokers wel zo veilig zijn. Dus ik denk dat overgaan daarop het probleem gewoon verlegt.
Gewoon stoppen met op alle mogelijke manieren roken. :D :D


Oei, daar raak je wel een gevoelige snaar. Er zijn namelijk geen onderzoeken te vinden die erop wijzen dat het daadwerkelijk schadelijk is. Tuurlijk is nirts roken veel beter, maar het maakt het stoppen met roken wel makkelijker dan ineens cold turkey. Dat werkt nou eenmaal niet voor iedereen.

Phoya, ik vraag me af of hij daadwerkelijk doet wat hij moet doen bij jou. Als de lucht te warm is krijg je de klachten die jij ervaart, maar dat hoort dus helemaal niet zo. Ook omdat je je tong er al mee hebt verbrand....

hagelslag
Berichten: 9027
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:55

laraxXxemma schreef:
Doubtless schreef:
Tja, het beste is dus om ermee te stoppen. Jammer dat dit topic z'n originele doel een beetje heeft verloren.

*ahum*

Jullie stinkers met jullie smerige sigaretten te roken op elke plek van de aarde, de lucht te vervuilen voor anderen, de lucht te vervuilen voor jezelf, je longen naar de gallemiezen leiden en waarvoor? Voldoening uit dat andere het ook doen, mee willen doen met de rest, erbij willen horen want samen kanker is beter dan alleen een gezond leven lijden. Maar schijn bedriegt want gezond alleen ben je nooit, groepen die roken zijn makkelijk te spotten maar gezonde mensen zijn er ook. De mensen die niet roken, die wel gezond blijven, zijn moeilijker te vinden en dus moeilijker vrienden mee te maken. En je bent maar een mens en kiest de makkelijke weg, meedoen met de rest die jij ziet roken zodat je iets met elkaar gemeen hebt, maar kijk eens verder om je heen en zie wie er nog meer zoveel met jou gemeen hebben, jou passies ook hebben, zie wie er nog meer aardig zijn, zie hoe veel meer mensen er nog zijn, naast de makkelijke weg. Daar vind je pas echte vrienden. Die rookmaatjes van je zullen allemaal sterven, maar jij kan stoppen. Jij kan daar boven staan. Jij kan nog een gezond leven lijden. Als jij nu onder het mes moet zal jou herstelperiode langer duren dan een niet roker, alleen maar om die sigaretten. Als jij nu een bot breekt kan het weken langer duren voor dat bot weer heel is in vergelijking met een niet roker, alleen maar om die sigaretten. Als jij nog een sigaret neemt, duw je je cellen steeds verder naar de streep van ongecontroleerd delen, van gezwellen en massa's, van tumoren die je leven hel zullen maken, alleen maar om die sigaretten. En alle andere mogelijke ziekten, suikerziekte, alzheimer, ziekte van crohn, reuma(toïde artritis). Je aderen vinden het ook troep, je hebt minder doorbloeding, je aderen verkalken makkelijker en daardoor is de kans op hart en vaatziekten ook nog eens veel groter. Alleen maar om die sigaretten.

Maar he het is jou keus. Liever morsdood in de kist dan een sigaret gemist...

*afzeik modus uit*
Beter zo ? :D


_/-\o_
Perfect!

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:22

Ja dat is meer wat ik bedoel!

De negatieve effecten van de e-smoker komen over een paar jaar pas boven tafel, als iedereen ze al jarenlang gebruikt. Da's meestal zo.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:28

Inmiddels 3 weken rookvrij *\o/*

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:13

Ik ben nog steeds niet gestopt :o :') :=