Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:12

Gefeliciteerd Coby wat fijn!!!

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:37

cobiie: *\o/* Gefeliciteerd!

colinneke: welkom! Volgens mij 'ken' ik je uit het andere topic :o Spannend voor jullie dinsdag!

Blinnii: Dankjewel! :) Het is inderdaad frustrerend. Ik had mijn hoop gevestigd op de orthomoleculair therapeut waar ik gisteren was maar ik voel me sinds gisteren meer -:(- dan *D en alle vaagheid van die sessie frustreert alleen maar en roept meer vragen op dan dat het me wat oplevert. Ik heb een mail gestuurd met al mijn frustraties en vragen dus ik hoop dat ze nog even de moeite neemt om te reageren.
Hoe gaat het bij/met jou? :)

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:07

Oh Kim wat vervelend dat die orthodinges ook al zo stom deed! Wat doet zo'n persoon precies?

Hier gaat het goed, heb nergens last van. Het beetje vermoeidheid wat ik heb mag geen naam hebben, verder merk ik eigenlijk niks negatiefs van de zwangerschap. Wel veranderd mijn lijf, al heb ik geen buikje door mijn spekjes. Dat zal denk ik ook nog wel even duren, maar mijn borsten zijn zeker een cupmaat groter :). 19 oktober is de 20 weken echo alweer

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:15

Lastig uit te leggen wiebke. Ze meten iets met een bioresonantieapparaat. Heeft met je energieën te maken, celstofwisseling, chakra's, vitamines, mineralen et cetera. Het gaat uit van het zelfherstellend vermogen van het lichaam bij een tal van problemen. Ik weet na gisteren nog steeds niet wat het precies is.. Google maar eens als je benieuwd bent. Ze meten met een Asyra PRO apparaat.

Fijn dat je nergens last van hebt zeg! :) Kun je er goed van genieten?

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 19:19

Ja ik kan ervan genieten, heb vanaf het begin het gevoel gehad dat de baby gezond was en heb eigenlijk geen erge onzekerheid gehad. De nipt test was ook goed, geen gekke dingen!

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 04:31

Jeeejjj Cobiie!! Gefeliciteerd.
Wat een spannende tijd voor jullie.
Krijgen jullie nu extra controles?

Zeker spannend Collinneke!

Skvetta afwachten nog even!
Succes alvast.

Fijn Wiebke!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 07:09

Iedereen hartelijk dank.

Linnie, op zich krijgen we geen extra controles omdat de vorige afwijking "domme pech" was en niet genetisch bepaald.
Maar in Leiden zeiden ze dat als we voor onze eigen gemoedsrust extra controles wilde zij daar dan wel in meegingen, geen idee of onze huidige ziekenhuis ook zo begripvol is om dat dan aan te bieden. Hopelijk verloopt de zwangerschap zonder (al te veel) extra stress.

Wiebke, tijd gaat snel als je alweer bijna 20 weken bent.

Kim, hopelijk wordt er goed gereageerd op je mail.

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 07:48

Ik heb in het begin van het topic gereageerd en ben erna wel een vaste meelezer geworden.
Wat een ellende blijft het toch om zwanger te worden als je dat zo leest.
Een ander hoeft maar te kijken en ze is al zwanger.

Heel veel sterkte allemaal. :(:)
Wilde laten weten dat ik jullie nog steeds volg

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 21:06

skvetta schreef:
Welkom Colinneke! Inderdaad heel spannend! Weet je ook binnen welke termijn gestart zou kunnen worden met ivf of icsi?


Dinsdag hebben we de intake dus horen we het hoe / wat / wanneer. Hopelijk zo snel mogelijk.

Kim: ja klopt daar post ik ook een beetje in mee. Hier zitten jammer genoeg de ervaringsdeskundigen dus heb hier beter op mijn plek met vragen denk ik.
Balen dat die therapeut niet het gewenste resultaat had. Heeft ze ondertussen nog gereageerd op je mail?

Cobiie: gefeliciteerd!!!

De uroloog vroeg aan mijn vriend of hij doorverwezen wilde worden naar Nijmegen. Hij wilt daar graag naar toe om meer info te krijgen over xyy en wat de "gevolgen" kunnen zijn.
Is er een verhoogde kans op ...... bij hemzelf. Alleen is daar een wachtlijst van 4 maanden.
Geduld is een schone zaak.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 22:15

Hier na de eerste maand zonder clomid iig ongesteld geworden. Dat is al heel wat. Wij hebben nu besloten af te wachten wat mijn lichaam nu zelf gaat doen.
Mocht nou blijken dat ik alleen een kickstart nodig had is dat mooi meegenomen. Mocht blijken dat mijn lichaam het echt niet zonder kan gaan we kijken of we er verder mee gaan. Voor nu heb ik gewoon te veel last van de clomid en net een nieuwe baan dus ziekenhuis afspraken zijn ook niet handig

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 22:19

Cobi gefeliciteerd!!

Ook ik lees nog steeds met jullie mee.

Donna er is meer dan Clomid. Ik had daar zelf ook veel last van. Moest direct stoppen van het zh en overgaan op Gonal f. Hier geen last van.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 22:28

Meerdere keren aangegeven Veel pijn te hebben maar geen alternatief gekregen. Maar zelfs bij een dosering van 25 clomid zo veel last.

Vorige x had ik dat niet. Wel raar

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 09:20

Colinneke, begrijp ik goed dat jouw vriend het syndroom van kleinfelter heeft? ( wil niemand beledigen, excuses als ik het verkeerd heb )

Mijn broer heeft dat namelijk wel, hij heeft in plaats van XY overal XXY in zitten. Heeft behoorlijke gevolgen voor hem..

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:37

Hij heeft de andere variant: XYY

_merel_

Berichten: 1843
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:26

Hallo,

Ik weet niet zo goed of ik me hier mag melden, maar ik weet niet zo goed waar ik anders kan meelezen ed.

Mijn naam is Merel, ik ben 29 jaar oud en mama van een zoontje Finn. Toen Finn nog geen jaar oud was kregen wij te horen dat mijn schoonmoeder een erfelijke hersenziekte heeft. Wij hebben een half jaar later te horen gekregen dat mijn man deze ziekte ook heeft. Omdat wij toch wel graag een 2e kindje willen zitten wij nu in een PGD-traject in Maastricht.

Ik ben inmiddels 2 weken Decapeptyl aan het spuiten en gisteren begonnen met Gonal F. Volgende week moeten wij een week in Maastricht blijven voor echo's en evt een punctie.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:01

Hi Merel, tjee wat heftig. Ik neem dus aan dat jullie nu de embryo's checken en daarom inhet IVF traject zitten? en heb je nu nog veel onzekerheid over je man en die ziekte of valt dat wel mee? heftig zeg!

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:22

Hoi merel! Natuurlijk kun je hier meepraten, dit topic heeft mij veel geholpen. Wat een heftige situatie zeg! Hoe voel jij je tijdens het hormoon gebruik?

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:59

Heftig Merel, is het mogelijk om bij jullie zoontje al vast te stellen of hij ook de ziekte kan krijgen?
Is Maastricht het enige ziekenhuis waar ze dit kunnen doen? Daar een week verblijven is behoorlijk intensief.

_merel_

Berichten: 1843
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:05

@SillyB;
Ja ze gaan nu de embryos selecteren op deze ziekte. De ziekte heet Cadasil en is helaas dominant autosomaal. Dat houdt in dat als blijkt dat je deze gen-afwijking hebt, je er op een dag ziek van wordt. Voor alsnog zeggen ze dat de eerste symptomen zich tonen tussen de 45e en 50e levensjaren. De symptomen zijn dan tia's, depressies, epileptie, beroerten enz... Mijn schoonmoeder is 57 en heeft afgelopen januari haar eerste grote beroerte gehad. Dus we hopen dat we veel meer tijd hebben dan wat we nu voorgeschoteld krijgen. Daarnaast is er geld vrijgekomen vanuit stichtingen en er is een goed team wat bezig is met onderzoeken. Misschien is er tegen de tijd dat het voor Erwin een rol gaat spelen wel een oplossing voor dit probleem.

@cobiie;
Mijn zoontje heeft 50% kans dat hij deze ziekte ook bij zich draagt. Het heeft even geduurd voor ik dat een plekje kon geven. Hij moet zelf beslissen of hij ook wil weten of hij deze ziekte heeft. Dat is dus niet voor zijn 18e. Maar wanneer hij weet of hij deze ziekte heeft, kan hij geen hypotheek, levensverzekering enz meer krijgen. Dus we willen hem proberen uit te leggen dat hij eerst moet proberen alles op de rit te hebben voor hij dit laat onderzoeken, maar dat hij dit moet laten onderzoeken voor hij bijv zelf aan kinderen wil beginnen.

Er zijn 3 of 4 andere ziekenhuizen waar dit kan. Maar dan gaan de embryos zoiezo op transport naar Maastricht. En het is vanuit west Brabant net zo ver naar de andere ziekenhuizen als naar Maastricht.

@wiebke;
Ik ben nu al zo onwijs klaar met de hormonen. Ik heb vanaf 3 uur na de eerste spuit Decapeptyl hoofdpijn gekregen. Geen barstende hoofdpijn, maar gewoon een zeurend gevoel, maar het is niet meer opgehouden. En daarnaast ben ik emotioneel en moe... Volgens de dokter zou het kunnen dat de hoofdpijn zakt met de Gonal F. Maar ik heb dat er nu 2 dagen bij, en het lijkt nog niet te zakken. Ik heb zoveel respect voor iedereen die dit maandenlang moet doorstaan.

Gelukkig heb ik superveel steun van mijn familie en vrienden. Mijn ouders gaan overal mee naartoe, dus ook naar Maastricht volgende week. We gaan in een vakantiehuis in de buurt van Maastricht. Met alles erop en eraan. Zodat we het onszelf zo comfortabel mogelijk kunnen maken.

Ik ken alleen helemaal niemand die ook op deze manier ivf heeft gehad. Ik vind het fijn om mee te lezen wat jullie ervaringen zijn. Mijn familie en vrienden zijn geweldig, maar begrijpen niet wat ik voel bijv.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:23

Synarel vragen in plaats van decapeptyl, minder kans op hoofdpijn als bijwerking.

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:47

Merel mag ik je een pb sturen?

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:16

We zijn vanmiddag dus weer bij de fertiliteitsarts geweest: het wordt icsi.

Zodra nu de menstruatie komt moet ik bellen om een afspraak te maken zodat ze dan kunnen testen of ze dus in mijn baarmoeder kunnen komen, SL meting
En gelijk met de pil beginnen.
Bij de laatste 4 tabletten moet ik het 1e hormoon gaan spuiten, volgens mij die decapeptyl . Wordt ik weer ongesteld, weer bellen voor dit door te geven.
Dan is het rond het einde van de Ferrari, het 2e hormoon erbij gaan spuiten want ik moet zoveel mogelijk eieren kweken, minimaal 10.
Dan tig echo`s om te kijken of ze groeien;
Dan weer een andere spuit gebruiken
Dan word het samengevoegd en na 3 dagen terugplaatsing, beginnen met capsules en dan weer wachten. En op het eind ongi of niet bloed prikken zodat ze zeker weten dat alles in orde is.

Dus ik kon aleen maar denken OMG en vriend JAAAAA gelijk starten.
Der is nog een kleine kans dat het team zegt nee we starten nog niet, we wachten eerst op het Radboud. Dan is het pas januari / februari voor het feest begint.

Koelkast ligt vol met doosjes spuiten, namen ben ik even kwijt. Volgens mij die decapeptyl en Gonal en ovatirel

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:23

Gonal F is voor de stimulering en Ovitrelle zorgt voor de eisprong. Standaard lang protocol heb je dus gekregen.

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:25

Ja klopt het lange protocol

En dan 187.5 qua dosis van 1 van de eerste 2 hormonen

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 06:38

Die hoofdpijn is wel herkenbaar Merel, bij mij verdween die gelukkig op den duur.


Colinneke, ik kan mij voorstellen dat het overweldigend overkomt, je wordt in die periodes behoorlijk geleefd door alle afspraken en hormonen.
Minimaal 10 eitjes is trouwens echt veel, afgelopen keer had ik ook 10 eitjes waarvan uiteindelijk 8 bevrucht raken. Maar het was zeker niet bewust om zoveel eitjes te krijgen omdat het wat extra klachten op kan leveren en soms de kwaliteit per eitje minder wordt.
Wat is de reden dat ze zo'n hoog minimum ingesteld hebben?

Continue echo's maken tijdens het groeiproces is trouwens wel redelijk standaard volgens mij, ik heb ook periodes gehad dat ik bijna dagelijks in het ziekenhuis was ervoor.