Chronisch vermoeid

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dalena

Berichten: 3176
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:44

Earth schreef:
Hier gaat het ook niet al te best. Hoofdpijnaanvallen zijn ook weer frequenter aanwezig, medicatie lijkt dus niet te werken.
Ik ben met een haptotherapeut (anders dan haptonoom, andere opleiding) bezig en daar lijk ik wel wat aan te gaan hebben. Ik dacht dat ik na 12 jaar therapieën-peuten-paten mezelf en mijn lijf redelijk kende, maar ik heb weer nieuwe inzichten gekregen waar ik wel wat mee kan.
Ik ga morgen wel op een zware reis. Goed idee? Nee, maar het is mijn droomreis dus ik heb besloten dat ik het gewoon ga doen. En wij zijn in maart naar de Filippijnen geweest en toen was ik eventjes niet ziek en moe. Dus ik heb er vertrouwen in dat dat nu ook zo gaat :D


Ik wens je een hele goede reis! Ik duim mee dat je niet te veel last krijgt!

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:46

Dank je wel Dalena <3

Malenka

Berichten: 7621
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:34

Veel plezier Earth.

Goed dat je nu een diagnose hebt Marlies. Niet leuk, maar wel een uitgangspunt om je zoektocht verder te gaan.

Daarna, fijn dat de PEM meeviel. Wereld ME dag heb ik volledig gemist.


Ik heb zaterdag eindelijk weer eens een workshop gegeven. Gewoon bij mij thuis, voor een klein clubje, lunch potluck stijl en dus weinig werk... En toch ben ik vandaag nog steeds heel erg moe. Ik doe kleine klusjes. Maar dit effect is voor mij wel weer erg confronterend. Het is weer een duidelijke constatering die ik naar het UWV kan communiceren. Werken gaat echt niet... Wat wel leuk is; de deelnemers van de workshop komen mij in de tuin helpen binnenkort. Als betaling voor de workshop. :D Nu dus even goed nadenken over welke klussen voor mij eigenlijk te zwaar zijn en hen dat laten doen.

Malenka

Berichten: 7621
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:35

Ik merk dat ik dingen zoals een paraplu en spade als wandelstok gebruik. Dus ik wil eigenlijk wel een stok gaan uitproberen. Hebben jullie daar ervaring mee?

tamary

Berichten: 29239
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:47

Stille meelezer hier, hulpmiddelen goed gebruiken vraagt een 2e persoon die weet waar naar te kijken. Vraag advies aan bv fysio ook voor goede techniek om er mee te lopen.

Malenka

Berichten: 7621
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 18:30

Zeker. Die spreek ik alleen pas weer over een maand. En ik ben ook erg benieuwd naar persoonlijke ervaringen.

marleen_usar

Berichten: 24687
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 12:05

Ik heb een zitstok en het werkt echt wel.