Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 07:59

Toffe foto's weer time2tri!

Mooie omgeving Hc, dat lijkt me wel wat.

Ik heb geen tacx maar overweeg er 1 aan te schaffen. Handig om trainingen te doen bv voor mijn werk ofzo of met heel slecht weer.

Heel gaaf musli, ik had gezien dat jullie dat gingen doen. Ik had echter al andere plannen. Staat zeker nog op mijn lijstje. Viel het weer mee?

Gister terug gekomen uit de Ardennen, waar ik mee deed aan the ride Ardennes. Echt fantastisch. 3 dagen klimmen tijdens een volledig verzorgd evenement.

https://vimeo.com/233202809 Dit is de film van de etappe van gister

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:25

Huertecilla schreef:
Goof schreef:
Ik heb mijn fiets op de tacx staan in de schuur. Plank aan de muur voor de laptop en boxjes en dan wat leuks kijken tijdens het fietsen.


Heeft voor mij twee problemen:
Heb VEEL meer koeling nodig dan binnen zelfs voor een ventilator mogelijk is; ik vind het heerlijk echt te rammen, elke rit is een uitdaging.
Wat er na de volgende bocht, de volgende helling ligt is een grote motivator; prachtige vergezichten hier. Zal eens proberen wat van mijn mobiel op te laden.



Absoluut! Jij woont in een prachtige omgeving, snap je helemaal.
Ik ben echter gewoon een hobbyfietser, een mooi-weer-fietser en dat is het lang niet altijd hier, dus het is dan het makkelijkst om even op de taco te zitten als ik toch wil bewegen. Maar buiten heeft sowieso de voorkeur ja.

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:30

YankeeBoy schreef:
Toffe foto's weer time2tri!

Mooie omgeving Hc, dat lijkt me wel wat.

Ik heb geen tacx maar overweeg er 1 aan te schaffen. Handig om trainingen te doen bv voor mijn werk ofzo of met heel slecht weer.

Heel gaaf musli, ik had gezien dat jullie dat gingen doen. Ik had echter al andere plannen. Staat zeker nog op mijn lijstje. Viel het weer mee?

Gister terug gekomen uit de Ardennen, waar ik mee deed aan the ride Ardennes. Echt fantastisch. 3 dagen klimmen tijdens een volledig verzorgd evenement.

https://vimeo.com/233202809 Dit is de film van de etappe van gister

Oh wat gaaf. Ook een fantastische tocht volgens mij..
Wel echt een zware :(:) Hoe is het bevallen qua kilometers/klimmeters?

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:12

Ja echt gaaf. Ik moet toegeven dat ik op zaterdag en zondag plan B heb gedaan. De standaard route werd echt even teveel, had nog nooit meer dan 1300 hm op een dag getrapt dus 2000 op zaterdag was al een mooi record!

Nu lekker zere benen haha.

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:18

YankeeBoy schreef:
Toffe foto's weer time2tri!

Mooie omgeving Hc, dat lijkt me wel wat.

Ik heb geen tacx maar overweeg er 1 aan te schaffen. Handig om trainingen te doen bv voor mijn werk ofzo of met heel slecht weer.

Heel gaaf musli, ik had gezien dat jullie dat gingen doen. Ik had echter al andere plannen. Staat zeker nog op mijn lijstje. Viel het weer mee?

Gister terug gekomen uit de Ardennen, waar ik mee deed aan the ride Ardennes. Echt fantastisch. 3 dagen klimmen tijdens een volledig verzorgd evenement.

https://vimeo.com/233202809 Dit is de film van de etappe van gister


Pfff 3 dagen flink klimmen achter elkaar .. Super goed gedaan!
Het ziet er wel uit als een heel gaaf evenement!

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:33

YankeeBoy schreef:
Ja echt gaaf. Ik moet toegeven dat ik op zaterdag en zondag plan B heb gedaan. De standaard route werd echt even teveel, had nog nooit meer dan 1300 hm op een dag getrapt dus 2000 op zaterdag was al een mooi record!

Nu lekker zere benen haha.

Kan me heel goed voorstellen dat je het alternatief gepakt hebt hoor.
Die Koninginnerit is ook echt wel een gedrocht volgens mij :')
Evengoed echt chapeau! Knap hoor. 3 dagen achter elkaar! :j

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:56

Vanmorgen een rustig dagje.
Mijn zoon wilde niet uit bed komen dus de banden van de ´pathracer´ op spanning gezet. Vertaalt als ´correcaminos´ :D dus zzoefffff over de caminos. Nu, ja, de vulligen trillen uit je kiezen en regelmatig trilt het zó erg dat je wazig ziet en daardoor langzamer moet, wat dan weer je schouders zowat uit de kom ramt.
Zwaar maar héél gaaf om zonder remmen/versnellingen door de campo te stampen. Ook heel stoffig want je kan driften gewoon niet voorkomen.

Kiekje van vanmorgen
https://myalbum.com/photo/Ak4yJfnHfEkT/1k0.jpg

Wil in principe morgen naar het velodromo in Loja, maar dat is een nogal pittige rit over een 1050 meter hoge pas en dat moet ook weer terug. Het alternatief is >1 uur om en niet echt veel lichter. Éven bellen dus straks of de baan echtéchtZEKER open is.

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:16

Zonder remmen :wow:

Ik heb vanmorgen 3 kwartier op de Tacx gezeten om de 20minuten FTP test te doen. Ik blijk een FTP te hebben van 132 :') Dat komt voor mij neer op 2,31 W/kg :7 En ik maar denken dat ik aardig op weg was, werk aan de winkel dus!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:54

Huertecilla schreef:
Sakura789 schreef:
HC jij woont toch in Portugal?


Op fietsafstand van Granada? Vlakbij Loja?
Nee dus ;) ik woon op fietsafstand van Granada, vlakbij Loja :D

FYI; Zowel Spanje als Portugal zijn voor Nederlanders ongekend fietsonvriendelijk. Niet alleen vanwege de steile hellingen, maar ook omdat er geen fietspaden zijn en de positie in het verkeer volledig anders is: Hier is de fiets voor de wet een gemechaniseerd voertuig en NIET beschermd t.o.v. gemotoriseerd vervoer.

Ik zou drievoudigsterk een ATB/Gravelbike en over caminos rijden/reizen aanraden. Het netwerk aan onverharde wegen is voor NL begrippen ook ongekend. In oktober doen we bijvoorbeeld een rallye van 2500 kilometer onverhard door Spanje.

Oh en hou rekening met heelveelvéél meer lekrijden dan in NL. Je moet echt voorzieningen treffen hiervoor. Extra spanning tegen pinch flats en zelfs met Gatorskins MOET je binnenbanden en CO2 patronen meenemen.
Zelfs de 37 mm brede Schwalbe anti lek banden onder mijn pathracer rijden nog lek!!

Als je dit weet en er in je reisplan rekening mee houdt, dan is het hier helemaal top. Driehonderd dagen zon per jaar en fantástische uitzichten.


Dat laatste gaat het ook om :D

Na fietsen in Kenia en Namibië kan het nooit veel erger zijn :+ Slalommen om buffels, centimeters weg zakken in mul zand en een brandende zon op je hoofd :+ Soms vraag je jezelf af waarom je het jezelf aan doet :Y) Gelukkig beide ervaring met bandenplakken en lekrijden. We nemen ook geen racefietsen mee :D

We zitten nu echt naar Zuid Portugal te kijken, er blijkt iemand een boekje gemaakt te hebben met allerlei (fiets)routes. Hopelijk gaat het nog wat beter weer worden, zon vind ik niet erg maar regen en storm dat vind ik toch wel minder fijn. Rondje IJsselmeer staat ook nog op de planning!

Gezien het weer voor de komende dagen zal ik de Tacx weer opzoeken. Erg jammer, vind het heerlijk om na werktijd buiten te fietsen, helemaal nu het nog net kan.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:32

Sakura789 schreef:
Gelukkig beide ervaring met bandenplakken en lekrijden. We nemen ook geen racefietsen mee :D


Plakken nog wel ;)
Dat vind ik toch wel zó´n armoede onderweg zonder water. Ik vervang gewoon de binnenband; CO2 patroon en pfft! Bevroren patroon opwarmen en laatste beetje gas geeft net wat meer druk = net wat meer resistentie.

Jullie geen racefietsen, dus geen racebandjes en dat vereenvoudigt het leven wat dat betreft buiten proporties, letterlijk exponentieel; met het volume van de banden; het kwadraat van de diameter.
Daarbíj komt nog dat groter volume banden met diezelfde exponent beter afdichten in tubeless uitvoering.
Kortom, een ATB op tubeless is een andere dimensie van lekrijden.

Verdorie zeg, als ik het wegdek van de Ardennen-rit zie, daar kan ik stil van dromen. Maar goed, ik heb mooi weer hier en een wereld aan fietsritten vanuit de voordeur.

Oh, p.p.s., fietsroutes kan je tegenwoordig heel veel op Strava e.d. vinden.

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:39

Ik had gisteren sportdag van werk. Deze werd gehouden op de KNVB Campus in Zeist.
Kregen we mooie de mogelijkheid om de parcours Zeist & Austerlitz te pakken.
En dat in de baas z'n tijd :D

's avonds lekker een lesje spinning gepakt. Vind dat toch fijner dan Tacx.
Merk dat ik die groepsdruk goed kan gebruiken om te presteren.
Dus dat ga ik de komende maanden maar weer bijhouden, 2x per week ofzo.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 08:52

Dat is leuk onder werktijd MuSLi :j

Gisteren mijn racefiets van een beurt op gehaald ..
O.a versnellingen en balhoofd afgesteld , dus die moet fit zijn voor de
Münsterland Giro in twee weken .
het weer ziet er voor vandaag redelijk uit , dus maar een rondje op de bike
inplannen .

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 09:52

Veel plezier T2t!! :j


Vandaag begint in Bergen het UCI WK wielrennen op de weg.
Ik denk 3 goud voor NL. 2 voor de dames, 1 voor de heren.

Ok, wij nu ook op pad. Was kkkkkoud vanmorgen. 10 graden. Inmiddels 15 en dat warmt fluks op. ´Wachtend´op het opwarmen een foto gemaakt van de Liv van lief. Die, de foto van de Liv, is nu ergens in cyberspace onderweg naar mijn pc. Lief loopt in de Sahara.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 15:57

Huertecilla schreef:
Wachtend´op het opwarmen een foto gemaakt van de Liv van lief. Die, de foto van de Liv, is nu ergens in cyberspace onderweg naar mijn pc. Lief loopt in de Sahara.


De LIV als zijnde fiets ??
Want ik volg het niet helemaal O:)
Zo ja ...foto , foto , foto .

Heb zelf op het moment van LIV een bike op het oog die ik erg graag zou willen hebben . :D

Ben tot nu toe nog erg lui , heb nog niet veel gedaan ...

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:47


Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 12:26

Huertecilla schreef:
Welke is jouw droom-Liv? De Avow Advanced?


:j
Afbeelding

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 13:30

Vanichtend teamtraining , heerlijk rondje gedaan .
Het was eerst wel wat fris , maar windstil .
En later heerlijk met de zon .


Afbeelding

Afbeelding

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:19

Wat een heerlijk weer om te fietsen hè?

Wij hebben ook een rondje gedaan. 45,4 km, 30,4 gemiddeld, ging best lekker :D

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:38

Ok, ik weet dat Giant-Sunweb officieel Duits is en Liv-Sunweb NL, doch ik tel dat toch echt als 2 keer NL goud.

Nette ritten dames +:)+
Wij halen dat soort gemiddelden hier moeilijk tot niet.

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:32

Dankjewel!

De tijdrit van de mannen heb ik zitten kijken, vond het gaaf om te zien! En hele mooie prestaties :j

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:24

Lauraennala schreef:
Dankjewel!

De tijdrit van de mannen heb ik zitten kijken, vond het gaaf om te zien! En hele mooie prestaties :j


Bij de vrouwen was het indrukwekkend en héél spannend.

Helaas alleen een klein stukje van het eind de mannen kunnen zien: Was/is deze week feest in het dorp en hoe spannend live tv ook kan zijn, het échte live boeit me net wat meer :D
Er is later vannacht een herhaling. Afwachten of ik op blijf of naar bed ga opdat ik morgen eerder op pad ga met de fiets en dan langer/verder kan rijden.

De pittige klim in de individuele tijdrit voor mannen maakt dat evenement potentieel een knaller. Ik kijk daar echt naar uit.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:55

Ik ben zo vrij om hier weer even binnen te vallen. Ik heb vandaag een racefiets gekocht. Vrijdag zal deze helemaal afgesteld gaan worden bij de fietswinkel. Nu ben ik aan het rondkijken voor fietskleding, maar wat voor broek hebben jullie? Met of zonder bretels en waarom hebben jullie voor het een of juist het ander gekozen?
En niet geheel onbelangrijk, waar kopen/bestellen jullie je fietskleding?

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:03

Druif_01 schreef:
Maar wat voor broek hebben jullie? Met of zonder bretels en waarom hebben jullie voor het een of juist het ander gekozen?
En niet geheel onbelangrijk, waar kopen/bestellen jullie je fietskleding?


Kleding koop ik online , maar ook in de winkel .
Heb fietsbroeken met en zonder bretels .
Maar ..... eigenlijk zit het voor geen meter.
Zelf rijd ik ondertussen het liefst in een trisuit , of tri short . M.a.w zo goed als geen zeem . O:)

Maar tzt een foto van je fiets ?
En ik zou zeggen klets gezellig mee .

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:10

Met bretels! Ik vind dat de band van een broek zonder bretels vreselijk in mijn buik snijdt, ik krijg daar serieus buikpijn van (en ja, ook als ik de correcte maat draag). met bretels heb je geen druk op je buik, ik vind dat veel fijner zitten.

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:21

Hier ook liever bretels. Valt beter rondom de buik :)