Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:11

Jolliegirl schreef:
Hoi!

Ik heb een racefiets (damesmodel) maar deze is te koop, ik ga over naar een ATB!
Deze ga ik eind april kopen. Weet nog niet welk merk, maar gewoon lekker mooi tweedehandjes :D

Ik heb altijd gewoom simpel een trainingsbroek aan met het fietsen :)

ik fiets ook gewoon met trainingsbroek. En heb nooit geen last van een zere kont.

Me pa heeft dan wel zo'n speciaal broekie aan. Maar die fiets op een nacht dan ook zo'n 120 km

maras

Berichten: 2347
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:53

Ik heb een mountainbike Rocky Mountain en een racefiets Ridley en fiets altijd met een broek met een zeem erin, moet er niet aan denken om op die harde smalle zadeltjes te moeten rijden zonder een lekker dik beschermend zeempje erin. Ik heb net nog in mijn fietsbroek op paard gereden met een paar lange chaps eroverheen ( lekker warm) en dat zat trouwens ook best wel comfortabel.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 08:21

Oh nog een zadeltip; zorg voor een zadel dat past :+ De betere merken hebben meerdere maten, vooral wat breedte betreft. Zorg dat je zitbeenknobbels goed op je zadel zitten. Mijn zadel was in eerste instantie wat te smal en dat is behoorlijk pijnlijk, al helemaal na 2 uur in de bossen :o

Heb trouwens ook een zadeltasje met multitool + nieuwe binnenband + CO2 patroon (klein pompje kan natuurlijk ook). Erg handig, heeft al een paar keer gezorgd dat ik geen tig km terug hoefde te lopen.

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 08:22

BartVB schreef:
Oh nog een zadeltip; zorg voor een zadel dat past :+ De betere merken hebben meerdere maten, vooral wat breedte betreft. Zorg dat je zitbeenknobbels goed op je zadel zitten. Mijn zadel was in eerste instantie wat te smal en dat is behoorlijk pijnlijk, al helemaal na 2 uur in de bossen :o

Heb trouwens ook een zadeltasje met multitool + nieuwe binnenband + CO2 patroon (klein pompje kan natuurlijk ook). Erg handig, heeft al een paar keer gezorgd dat ik geen tig km terug hoefde te lopen.


Met een mooie boswandeling is ook niks mis hoor.... :+

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:17

Ik heb vorige week mijn mtb gekocht
http://www.surosa.co.uk/images/Cube10_AccessCompWLS_02.jpg even een afbeelding gezocht :D
Heb gisteren echt voor het eerst in de bossen gemountainbike.

Ik heb een simpel kort broekje wel special voor fietsen. had gewoon gekocht bij de liddl.
Ik trek nog een paar oude schoenen aan.
Voor de rest heb ik niks special aan kleding aan
Laatst bijgewerkt door irise456 op 06-04-10 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:23

hier nog een, hoewel ik niet superfanatiek ben. Ik had mijn MTB eigenlijk gekocht om mee te nemen naar het crossen, maar ik heb vorig jaar toch wel redelijk wat gefietst, samen met mijn man, die al jaren serieus MTB't. Ik heb zelfs de mergelheuvelland meegedaan (35 km, dat vond ik wel zat), en ook dit jaar hebben we weer ingeschreven.

Afbeelding

Wb kleding, ik heb een soort shortje met zeemlap gekocht, bij Bever, en verder heb ik ruim voldoende sportkleding van het crossen. Goede handschoenen en helm vind ik wel nodig, klikschoenen lijkt me een drama.

Getup

Berichten: 8296
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:28

Dat tasje met inhoud waar Bart het over heeft, heb ik ook..Maar meestal neem ik alleen mn gsm mee in dat tasje :o , zodat ik mn vriend oid kan bellen alsmn band plat is,

Oja,ik heb nu een rockrider.

Gister weer voor de 2e keer op pad geweest, geen conditie meer, echt kwalijk. Een rondje wat ik vorig jaar reed als wandelingetje / tussendoortje, was nu al vermoeiend. Heb ongeveer 12 km gedaan en was moe, haha. Al moet ik zeggen dat er hier wel behoorlijk wat steile stukken tussen zaten.

Lielle: ziet er fanatiek uit 8-)

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15118
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:42

Ja, hier nog een fanatieke mountainbiker!
Heb een tijdje wielrennen geprobeerd, maar is toch niet echt wat voor mij. :))

Heb wel een fijn fietsbroekje. Van AGU.
Prijs viel op zich nog wel mee, maar hij zit echt superlekker!

Klikschoenen vind ik ook een drama. :=

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 11:46

De klikschoenen zijn in bestelling, ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ik raak altijd een beetje in paniek als ik 'vast' zit (ook in een kano). Dus dat gaat even flink oefenen worden. In de stad ben ik een kamikaze wat dat betreft, maar met klikschoenen zal ik eerst toch even wat voorzichtiger aan moeten doen.

Mijn zadel past wel goed, ik zit er heel fijn op en het zwaartepunt is duidelijk bij mijn zitbeenknobbels. Na een uur heb ik nog steeds nergens last van. Binnenkort maar even om een broekje, vriendlief heeft er meer nodig voor 1200 km :+

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:48


Getup

Berichten: 8296
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:59

ik ga even informeren opmn werk, want ik werk in een hotel en heb niet vaak het weekend vrij,anders lijkt het me geweldig! Hoop hooguit volgende week meer te weten. Doe jij beide dagen mee?

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:04

nee, alleen de zondag. Maar ik ben er wel het hele weekend, hubby en zwager rijden wel beide dagen.

Getup

Berichten: 8296
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:06

Ik ga t even proberen te regelen, doen we meteen een meeting,haha. Ben in september wel weer fatsoenlijk getraind.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:57

Oe oe oe ik meld mij ook eventjes :D

Vriendlief heeft mij vorig jaar ook aangestoken met het mtb virus :D Heb anderhalf jaar geleden mijn Cube LTD aangeschaft en afgelopen zomer heb ik héél wat uurtjes op de fiets doorgebracht :) Helaas ben ik niet in het bezit van winterbestendige fietskleding, en even geen budget om aan te schaffen, dus ik heb al sinds september/oktober niet meer op de fiets gezeten -O-

Vriendlief z'n doel is om mij eigenlijk zsm dit seizoen op spd te zetten, maar ik vind het idee van aan mn fiets 'vast' te zitten echt vreselijk eng, dus ik stel het nog een beetje uit :')

Afbeelding
van de zomer in zuid duitsland :D (en ja, ik kwam uit het water :P)

HelgaV

Berichten: 1995
Geregistreerd: 31-07-07
Woonplaats: Steggerda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:00

Oeh, door die foto's krijg ik helemaal zin om weer op de fiets te stappen. Even zien of ik deze week nog tijd kan vinden :P

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:04

Leeeuk die foto's! :D
Krijg ook helemaal zin om weer te gaan fietsen!

Goed idee Lielle! Al is het voor mij wel gigantisch ver :))
Denk niet dat m'n ouders me zo ver willen brengen..
En niet totaal onbelangrijk; ik moet voor die tijd natuurlijk wel weer een fiets hebben :D

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:06

I know, ik heb dat ook heel erg nu.. t kriebelt gewoon :P

Heb een hele serie van dat soort foto's (was een droge rivierbedding) en een daarvan is mn bureaubladachtergrond.. En elke keer als ik mn laptopje openklap denk ik *aaaah ik wil fietseeuuhhhnn!!!*

Helaas is vriendlief op het moment geveld door een nekblessure en in mn uppie ga ik niet :P

Afbeelding
vriendlief :D

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 13:12

Ik heb trouwens die spd met nog een klein beetje beweging (6 graden geloof ik). De pedalen zaten al op de fiets toen ik ze kocht. Dus ik ga er maar aan, niet miepen maar klikken :D Met gewone schoenen op die kleine pedaaltjes is ook niet ideaal.

Ik heb helemaal zin om kilometers te gaan maken :)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:24

Ik vind het echt een beetje een eng idee hoor, spd.. en vriendlief heeft wel spd, maar die z'n schoenen pas ik niet, dus ik kan ook niet even oefenen :P maar goed, niet miepen maar klikken klinkt doortastend, misschien dat ik het ook wel durf dan :P

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:34

Je kunt de SPD zo los mogelijk (laten) zetten, dan klik je makkelijker uit. Ik ben momenteel aan het overstappen van 'gewone' pedalen naar SPD en ik heb ze dus los laten zetten en dan valt het wel mee, is het ook niet meer zo'n eng idee om vast te zitten.
Overigens heb ik er alleen nog maar mee geoefend op de Tacx (soort hometrainer waar je je fiets in vast kunt zetten om ook thuis/binnen te kunnen fietsen), deze week ga ik er voor het eerst buiten aan geloven :+ (ieeeks!)

Ik heb dus een racefiets (BeOne Rosso, prachtig ding :+: ), vriendlief doet aan MTB en racefietsen maar MTB is dan weer niks voor mij. Nee, op de weg fietsen vind ik spannend zat en het is ook nog eens heel erg leuk! Afgelopen jaar heb ik voor de eerste keer de Alpe d'Huez gefietst en komende zomer wil ik dat wéér gaan doen en dan ook nog de Col du Tourmalet erbij. Dat wordt dus flink trainen nu het weer mooi weer is :D

TS: ik raad je aan om een goede fietsbroek te kopen, maar laat je hierbij vooral adviseren. Want wat de één lekker vindt zitten, zit weer vreselijk bij een ander. Het is wel flink wennen aan zo'n zeem in het begin :') maar als je eraan gewend bent zit het erg fijn (ik voelde me in het begin alsof ik een luier aan had :+ ). Handschoenen zijn ook een must, evenals een helm. Dat laatste is geen probleem als je niet valt (om niet te dragen dus), maar als je wel valt ben je dankbaar dat je zo'n ding op hebt.
Ohja, een zonnebril is ook prettig. In het bos raad ik je aan om meekleurende glazen te dragen, die worden donkerder als er meer zon op je bril staat, en lichter in de schaduw. Da's wel zo prettig voor je ogen. En 's winters (als er sneeuw ligt) zijn ze ook heel praktisch!

HelgaV

Berichten: 1995
Geregistreerd: 31-07-07
Woonplaats: Steggerda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:36

SPD leek mij in eerste instantie ook wel eng hoor!! Maar hoorde toch ook veel positieve verhalen waardoor ik toch maar pedalen en schoenen heb gekocht. Eerst heb ik een paar rondjes bij ons om de boerderij gefietst. Toen ik wilde afstappen was ik helemaal vergeten dat mijn schoenen vast zaten. Ben dus even heerlijk omgevallen :+ . Kort daarna ben ik in het bos nog een keer gevallen. Daarna vergat ik het niet meer ;). Wel heb ik SPD pedalen met aan één kant het kliksysteem en aan de andere kant zit een gewoon pedaal in het kliksysteem. Wanneer ik een flinke heuvel af ga fietsen klik ik mijn schoenen vaak los en draai ik het pedaal om waardoor mij voeten niet vast worden geklikt. Dat idee vind ik toch iets veiliger..

Edit: zoiets dus:
Afbeelding

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15118
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:37

Leuke foto's hierboven! :D

Mh2d lijkt me wel gaaf, maar dan wel voor 1 dag. 2 kan ik niet aan :') Even kijken hoe of wat! Weet ook niet hoe ik zit met mijn opleiding :)

Hmm. SPD heb ik nooit mee gereden. Maar idd als ze niet zo vast staan moet het best te doen zijn.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:42

HelgaV, ja die pedalen ken ik, die heeft mijn vriend ook :)

Wat betreft kleding: Ik vind een goede fietsbroek idd wel een vereiste. Scheelt echt een berg in billenpijn :') Maar daarvoor geldt wel dat je echt zelf moet passen en meten want wat voor mij fijn is, hoeft voor jou niet fijn te zijn.. En idd een zonnebril met meekleurende glazen. Of desnoods verwisselbare, dat je een setje donkere, een setje blanke en een setje gele/oranje glazen hebt.

Zal straks thuis even kijken van welk merk mijn kleding is, want ik kan er nu met de beste wil van de wereld niet meer opkomen :+

loveSaros

Berichten: 1094
Geregistreerd: 02-09-05

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:48

Hier nog een wielrenster (in wording haha). Sinds vorige zomer heb ik een racefiets gekocht (merida, maar wel voor op de weg, geen MTB), met SPD. Dat was wel even wennen in het begin, haha. Net zoals HelgaV ben ik de 1e keer ook omgevallen, omdat ik vergat mijn voet los te maken. Maar zoiets leer je erg snel, als het pijn doet haha.
Helaas heb ik deze winter niet veel gefietst, onder andere door het slechte weer. Maar nu het zonnetje weer begint te schijnen begint het weer te kriebelen :) . Ik denk dat ik morgen weer een leuk tochtje ga maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:51

Qua fietsbroeken (en shirts) die prettig zijn qua prijs en kwaliteit raad ik trouwens Agu aan :) het heeft een prettige pasvorm en gaat lang mee.

NaNi, verwisselbare glazen zijn inderdaad ook handig maar als je in het bos rijdt vind ik het persoonlijk prettiger als de glazen meekleuren, omdat je dan niet elke keer dat je een overgang zon-schaduw rijdt je glazen hoeft te wisselen.