Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:12

Heb nog geen oproep gekregen (die krijg je hier op je 21e geloof ik) maar als ik hem krijg weet ik niet of ik ga. :) Niet uit schaamte trouwens, weet net zo goed als die dokter dat ik gewoon een nummertje ben en dat ie, als ie er uberhaupt al naar kijkt, het beeld zo gauw het onderzoek voorbij is, al lang en breed vergeten is. Maar die eendenbek zie ik nie zitten. :)

mltex

Berichten: 2314
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:14

Dat snap ik dus niet he...ok ik heb geen kinderen maar wil ze ook absoluut niet maar steriliseren doen ze idd niet.
Schrik ervan dat het zelfs bij jou niet doen, met je 3 kids.
Was nl altijd mijn eerste idee> eruit die boel, hoef je ook geen schadelijke anticonceptie te gebruiken.
Wat nou baas over eigen lichaam?

gaapje

Berichten: 4453
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:14

eendebek stelt niks voor.

Zolang jij ontspannen op je billen blijft liggen , voel je er weinig van .

Vroeger had je van die ijzeren dingen , tegenwoordig hebben ze meerdere maten .

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:15

mltex schreef:
Dat snap ik dus niet he...ok ik heb geen kinderen maar wil ze ook absoluut niet maar steriliseren doen ze idd niet.
Schrik ervan dat het zelfs bij jou niet doen, met je 3 kids.
Was nl altijd mijn eerste idee> eruit die boel, hoef je ook geen schadelijke anticonceptie te gebruiken.
Wat nou baas over eigen lichaam?


maar steriliseren is iets anders dan de boel eruit laten halen.

daar zal het hem wel in zitten denk ik.

gaapje

Berichten: 4453
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:15

mltex schreef:
Dat snap ik dus niet he...ok ik heb geen kinderen maar wil ze ook absoluut niet maar steriliseren doen ze idd niet.
Schrik ervan dat het zelfs bij jou niet doen, met je 3 kids.
Was nl altijd mijn eerste idee> eruit die boel, hoef je ook geen schadelijke anticonceptie te gebruiken.
Wat nou baas over eigen lichaam?



nou daar heb je dus niks over te zeggen .

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:16

gaapje schreef:
eendebek stelt niks voor.

Zolang jij ontspannen op je billen blijft liggen , voel je er weinig van .

Vroeger had je van die ijzeren dingen , tegenwoordig hebben ze meerdere maten .


Hier ben ik het niet meteen mee eens, ik probeer me echt te ontspannen, maar heb toch nog altijd dat super vervelende gevoel. Ik vind de eendenbek zelfs erger dan het effectieve uitstrijkje :o Wat ik he-le-maal vreselijk vind is die hand in je poederdoos en dan keihard duwen op je buik .. Maar ach, safety first :Y) ! Bij een kennis van me wordt zelfs geen eendenbek meer gebruikt voor een uitstrijkje.

mltex

Berichten: 2314
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:17

Klopt en geen van beide is een optie.
Bij een vriendin van mij is wel alles eruit gehaald (semi preventief) en wat het dan weer tragisch maakt is dat zij in de toekomst wel kinderen wil.
Maar ze wel 'veilig' is. Althans, voor dat ene type kanker nu nog de andere 3000 soorten kanker 'voorkomen'.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:17

gaapje schreef:
eendebek stelt niks voor.

Zolang jij ontspannen op je billen blijft liggen , voel je er weinig van .

Vroeger had je van die ijzeren dingen , tegenwoordig hebben ze meerdere maten .

Dat hangt er maar net vanaf. ;) Vind het zeer jammer dat je het bagatelliseert want er zijn wel degelijk mensen die je hier serieus in kunnen tegenspreken. ;)

Hand in je poederdoos? :=
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-08-10 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:18

Shanelle schreef:
gaapje schreef:
eendebek stelt niks voor.

Zolang jij ontspannen op je billen blijft liggen , voel je er weinig van .

Vroeger had je van die ijzeren dingen , tegenwoordig hebben ze meerdere maten .


Hier ben ik het niet meteen mee eens, ik probeer me echt te ontspannen, maar heb toch nog altijd dat super vervelende gevoel. Ik vind de eendenbek zelfs erger dan het effectieve uitstrijkje :o Wat ik he-le-maal vreselijk vind is die hand in je poederdoos en dan keihard duwen op je buik .. Maar ach, safety first :Y) ! Bij een kennis van me wordt zelfs geen eendenbek meer gebruikt voor een uitstrijkje.


OMG dit helpt niet echt (en ik was nog wel bijna aan het beslissen om toch maar de afspraak te gaan maken...)

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:19

mltex schreef:
Klopt en geen van beide is een optie.
Bij een vriendin van mij is wel alles eruit gehaald (semi preventief) en wat het dan weer tragisch maakt is dat zij in de toekomst wel kinderen wil.
Maar ze wel 'veilig' is. Althans, voor dat ene type kanker nu nog de andere 3000 soorten kanker 'voorkomen'.


Deze was reaktie op mij denk ik he?

Ik zie dat je 30 bent, hebben ze jou geen richtleeftijd gegeven waarop ze wel zouden steriliseren? Ik ben 33 en weet wel bijna zeker dat als ik naar HA zou gaan, dat het zou gebeuren eigenlijk.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:20

Ze moeten je sowieso doorverwijzen naar een andere dokter die het eventueel wel zou doen. Dat zijn ze verplicht. :)

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:21

Ayasha schreef:
Ze moeten je sowieso doorverwijzen naar een andere dokter die het eventueel wel zou doen. Dat zijn ze verplicht. :)


Weet je dat zeker?

Ik weet bijvoorbeeld dat als je op je 20ste (ik noem maar een jonge leeftijd) gaat voor sterilisatie, dat je die dan gewoon ECHT niet krijgt. Komt omdat de statistieken dan tegenspreken. Een te groot percentage krijgt dan spijt.

Dan wordt je echt niet doorverwezen want niemand (tenminste geen verantwoordelijke arts) zal het dan doen.

mltex

Berichten: 2314
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:22

Abeltje77 schreef:
mltex schreef:
Klopt en geen van beide is een optie.
Bij een vriendin van mij is wel alles eruit gehaald (semi preventief) en wat het dan weer tragisch maakt is dat zij in de toekomst wel kinderen wil.
Maar ze wel 'veilig' is. Althans, voor dat ene type kanker nu nog de andere 3000 soorten kanker 'voorkomen'.


Deze was reaktie op mij denk ik he?

Ik zie dat je 30 bent, hebben ze jou geen richtleeftijd gegeven waarop ze wel zouden steriliseren? Ik ben 33 en weet wel bijna zeker dat als ik naar HA zou gaan, dat het zou gebeuren eigenlijk.

Nee op gaapje (was beetje onhandig)

Gaapje zei :Man is geholpen, ik heb 3 kids maar het zooitje eruit halen , dan willen ze echt niet .

Ik wil bijna zeggen: vraag het eens voor de grap aan je HA..... ik word steeds aangekeken of ik Russisch spreek met een japans dialect (door de HA)
Laatst bijgewerkt door mltex op 10-08-10 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

gaapje

Berichten: 4453
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:23

Ik denk dat het er ook aan ligt hoe je met je dokter bent .
Ik kan lezen en schrijven met de mijne, voel me dan ook prima op me gemak bij hem .

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:23

In Belgiƫ zjin ze dat iig verplicht. In principe mogen ze je een behandeling weigeren omwille van bv morele redenen maar als ze je de behandeling weigeren dan MOETEN ze je doorverwijzen. Jij hebt nl wel recht op die behandeling. Even veel als iemand van 35 of 40.

Al moet je dan vrees ik wel even brutaal zijn en zeggen "dan zou ik graag willen dat je me door verwijst" en geen nee accepteren. :) als zij het niet willen doen omwille van hun normen/morele redenen gaan ze natuurlijk ook proberen te voorkomen dat je een ander wel overtuigd krijgt. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-08-10 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:24

Haha Abeltje77, het valt al bij al allemaal mee hoor. Zoals ik al zei: wat is belangrijker? Eventjes korte 'pijn' eigenlijk meer ongemak dan pijn maar bon, of echt ziek worden? Nou dan is bij mij de keuze snel gemaakt hoor :j Trouwens, poederdozen heb je in alle (ik wou eerst even geuren typen maar lijkt me niet zo gepast := ) kleuren, breedtes, dieptes, etc. Misschien heb ik wel een S en wie weet heb jij een M? :+ Ik zou het ook gewoon even melden aan je gynaecoloog, dat je het wat vervelend vind, als het een goede is houdt hij/zij er vast rekening mee!

GEWOON DOEN!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:25

Ik heb hem ook binnen gekregen. Wordt in november 30.
Maar omdat ik net bevallen was moest ik het formulier terug sturen met de mededeling dat ik net bevallen was en dat ze het onderzoek moesten verschuiven.
Mijn dochter is nu 5 maanden dus ik verwacht hem binnenkort wel binnen te krijgen.
Ik zou trouwens ook geen moeite hebben met een stagaire.
Een stagaire heeft ook mijn 3e bevalling gedaan.
Nu wil ik van de winter mij eigen laten steriliseren, dus ik moet even kijken hoed dat dan precies in zijn werking gaat en of dat nog uitmaakt voor het uitstrijkje.

mltex

Berichten: 2314
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:26

*gaat badderen moet op verjaardag, en wil niet aan uitstrijkjes denken als ik mijn vork in de jellykwarktaart zet*

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:27

Shanelle schreef:
Haha Abeltje77, het valt al bij al allemaal mee hoor. Zoals ik al zei: wat is belangrijker? Eventjes korte 'pijn' eigenlijk meer ongemak dan pijn maar bon, of echt ziek worden? Nou dan is bij mij de keuze snel gemaakt hoor :j Trouwens, poederdozen heb je in alle (ik wou eerst even geuren typen maar lijkt me niet zo gepast := ) kleuren, breedtes, dieptes, etc. Misschien heb ik wel een S en wie weet heb jij een M? :+ Ik zou het ook gewoon even melden aan je gynaecoloog, dat je het wat vervelend vind, als het een goede is houdt hij/zij er vast rekening mee!

GEWOON DOEN!


_O-

dat vond ik wel een grappig stukje eigenlijk, joh wat heb jij voor poederdoos? Ik heb een S'je en jij? Een M'metje? Gossie, en je vriendje, is dat en L? Past dat wel dan?? _O-

sorry even lolletje tussendoor.

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, ik zou ook gewoon die afspraak moeten maken. Maar dan heb ik ook nog zo'n HA die net van school lijkt te komen, zo'n jong mannetje van mijn leeftijd. Gruwelijk.

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:28

Ayasha schreef:
Hand in je poederdoos? :=


Ja :+ Tenminste 'de vingers' en dan haar andere hand OP mijn buik en dan de vingertoppen tegen elkaar duwen. Denk dat dat is om te voelen naar gezwellen ofzo? :o?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:30

:oo :=
Hebben gyne's ook rugby bescherming? :+ Want die actie zou bij mij een reflex kunnen uitlokken :x

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:31

Zal ik er maar even bij vermelden dat ik heb gegoogeld op een vrouwelijke gynaecologe? Iemand waar lovende reacties van te vinden waren? Dat geef ik graag toe hoor :j zou ook niet voor een kerel van mijn eigen leeftijd willen liggen, zo flauw ben ik dan wel weer ..

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:31

Ayasha schreef:
:oo :=
Hebben gyne's ook rugby bescherming? :+ Want die actie zou bij mij een reflex kunnen uitlokken :x


Dan heb je het vast over een voet die ineens uitschiet? :') #)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:31

Shanelle schreef:
Ayasha schreef:
Hand in je poederdoos? :=


Ja :+ Tenminste 'de vingers' en dan haar andere hand OP mijn buik en dan de vingertoppen tegen elkaar duwen. Denk dat dat is om te voelen naar gezwellen ofzo? :o?




yep....en of de baarmoeder opgezet is.
Die van mij is altijd opgezet met die boomgaard erin :o
Trouwens een uitstrijkje moet je in een bepaalde periode laten nemen van je cyclus...9 dagen na je ongesteldheid ofzo?
Anders is het beeld niet 'eerlijk'

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:31

Shanelle schreef:
Zal ik er maar even bij vermelden dat ik heb gegoogeld op een vrouwelijke gynaecologe? Iemand waar lovende reacties van te vinden waren? Dat geef ik graag toe hoor :j zou ook niet voor een kerel van mijn eigen leeftijd willen liggen, zo flauw ben ik dan wel weer ..


joh
kan dat dan??

moet je dan een doorverwijzing aan je HA vragen ofzo?