knieproblemen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:17

Oh bahhh :x

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:25

Ik ben heel simpel
Ik vind het bij een ander prima om mee te kijken en alles
Maar mij spuiten ze maar lekker plat en maak me maar wakker als jullie klaar zijn :evaw:

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:34

Zo denk ik ook hoor Sonja :') Lijkt mij wel erg gaaf, maar ik zou denk van mijn stokkie gaan of in dikke paniek raken haha.
uberhaupt ben ik als de dood voor naalden (kreeg nu emla zalf voor het infuus en nog was ik helemaal van de rel :o ), laat staan dat er zo'n flinke naald in je rug gestoken wordt.... nee bedankt :+

1,5 maand is ook nog heel kort eigenlijk, maar ik wil ook echt veel te snel (nu is het bij mij net 9 dagen geleden), alleen ben ik nu toch wel voorzichtiger geworden.

nu al 2 oxycodon geslikt vandaag, maar ik hoef maar iets te verzitten en ik krijg echt zo'n flinke venijnige pijnscheut aan de binnenkant van mijn knie. Hoop echt dat dat snel minder wordt ;(

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:40

Geloof me, die naald in je rug voel je bijna niet. Eerst krijg je een klein prikje verdoving voordat de ruggenprik erin gaat, als ze die zetten wil ik altijd als reflex mijn rug strekken, dus moet er altijd 1 iemand op mijn schouders hangen zodat ik gebogen blijf :') maar opzich de prik voel je niet, ik vind het fantastisch, tijdens de operatie gewoon contact met de orthopeed en lekker mee kijken.

Heb je de kort of lang werkende oxycodon?

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:43

MieLo schreef:
litteken kan wel gevoelig zijn, heb ik ook met 1 litteken heel lang gehad. Heb je er een foto van?

Ik zal er eens een maken.
Edit:
Afbeelding
Je ziet een donkere plek. Deze doet ook wel pijn als ik er aan zit of heel dokterig erop druk :+

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:40

Dat lijkt wel op een blauwe plek, het zat er al wel een tijd toch?
Ik zie er niet echt een litteken in :+

Ik heb de kortwerkende. Dat voor prikje lijkt mij al niets :')

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:18

Hier gebruik ik nog wekelijks tramadol voor mijn knie. Werkt voor mij erg goed icm paracetamol, weinig bijwerkingen!

Ruggenprik voel je niks van maar voor mij nooit meer :o . Complicaties hadden ze me niet voor gewaarschuwd.. :+
Ik zou er eerder voor kiezen om de zenuwen uit te verdoven. Werkt ook nog lang na dus pijnstillend effect maar je bent niet 'verlamd' :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:44

Ik laat met liefde en plezier naalden in lichaamsdelen ploffen getuige de piercings die ik heb(gehad)
Maar ruggengraat en naalden dat is een no go :')
Daar tegenover staat dat ik na een narcose al weer klaar wakker ben voor ze me de deur van De OK uitrollen
Dus doe mij die maar ;)

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:57

MieLo schreef:
Dat lijkt wel op een blauwe plek, het zat er al wel een tijd toch?
Ik zie er niet echt een litteken in :+

Ik heb de kortwerkende. Dat voor prikje lijkt mij al niets :')

Nee het is echt een litteken zegt de huisarts. Blauwe plek had allang weggetrokken moeten zijn aangezien dit er bijna een jaar zit

Siggislief

Berichten: 13967
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:18

Ik werd de 1e keer op Tramadol heel erg moe, en ik maar afvragen waar blijven die roze olifantjes.. :')
En uiteindelijk na 7 x zo'n tablet geslikt te hebben en in een weekje ongeveer niks mee gekregen van Olifantjes.
Was vooral heel erg moe er van, maar voor de rest geen last van gehad.

Mijn knie gaat de goede kant op, voel hem zo nu en dan nog wel maar veeeeeel minder erg dan een jaar geleden. :)

Heb nu wel sinds 3 weken ongeveer een grote bloeduitstorting op mijn kuit zitten.
Alleen hij is gelukkig grootste deel weg, alleen erg zit nog een dikke/harde plakkaat wat zo nu en dan pijnlijk is en het jeukt vreselijk, en hij is een beetje donker/licht grijs.

sloffiee

Berichten: 2305
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:20

*meld me... kniepatient := :n |o

5 weken geleden met mijn motor examen avb
nam de bocht te krap,te langzaam , en harde windvlaag viel ik dus op heb de hele motor met mijn rechterbeen opgevangen.. door alle adrenaline ben ik weer opgestapt , vervolgens voelde ik mijn knie dikker en dikker worden en met behoorlijk wat pijn, diezelfde avond naar de SEH geweest, ben naar huis gestuurd met een drukverbandje en moest rust houden en de week erna maar naar mijn eigen huisarts weer gaan, zo doende ik weer naar de huisarts, ze dacht een gekneusde of verekking van de knie, maar de stuurde me wel naar huis met dyclofonac en een verwijs brief voor een echo van de knie, helaas was daar een wachttijd van 3 weken voor. gister heb ik daar de uitslag van gekregen en nu blijkt dat mijn buitenste meniscus is beschadigd.. bah! -O- 22 sept moet ik naar de orthopedische chirurg ben heel benieuwd wat ze gaan doen heb al met al 3 weken op krukken gelopen en strompel nu wat veder :P

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:34

Oh jeetje mina, dat is niet fijn!!
Mijn buitenste meniscus was ook naar de kl#te. En ik ben zo dom geweest en ben 2 maanden doorgelopen aangezien gezegd werd dat het slechts gekneusd was!!!
Doe aub geen domme dingen nu, braaf met je krukken lopen!!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:56

Ik heb achteraf gezien een jaar of 4,5 met meniscus schade rond gelopen voor ze er achter kwamen dat die schade er zat
Trust me
Afrader
Mede daardoor is die rechterknie nu al zo versleten
ik heb nu wel meer bewegingsvrijheid in die knie na de operatie van vorig jaar november
Maar pijnvrij ga ik niet meer worden :n
En links begint ook zachtjes aan op te spelen :roll:

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:11

Wat voor complicaties had je dan chantal? :o

Toch is het vreemd purny, ik heb nog nooit zo'n litteken gezien. snap wel dat je daar een zalf voor wil hebben om het lichter te maken.

Sonja, dat had ik de vorige keer met narcose ook, dit keer viel het tegen :')
4,5 jaar ja :\ ik 8 maanden, was ook te lang. wel echt zwaar k**te dat je nooit meer pijnvrij zou zijn.

hahaha siggis :') Ik heb wel ooit dormicum voor een operatie gehad, heb toen wel echt flink lopen trippen (vader had ineens 6 ogen etc). maar tramadol staat daar wel bekend om volgens mij.
Wel echt fijn dat de pijn een stuk minder is! en met die bloeduitstorting ergens tegen aan gestoten?

Welkom sloffiee :D , ben benieuwd watt de orthopedisch chirurg gaat zeggen, hopelijk valt het mee voor je. en zoals hagelslag al zegt, doe geen domme dingen en zorg even goed voor je pootje :(:) getuigen de anderen hier (incl ik), kun je er echt langs last van houden. laten we hopen voor je je snel van je klachten afkomt en geen last eraan overhoudt.

Hier gaat het eigenlijk wel goed :D gister heeft een vriendin mij even naar mijn paard gebracht <3
alleen even haar manen snel gevlochten en verder braaf op een bankje gezeten, maar ik kwam thuis en ben gewoon in slaap gevallen op de bank :')
Maar de pijn is al een stuk minder dan vandeweek, ben ook alweer van de oxycodon af :D
Ga woensdag ook weer voor het eerst werken (rij met collega of Taxi naar werk, hoop eind deze week toch al een klein stukje te rijden. kan ik in ieder geval weer naar mijn paard toe :o ).
Heb alleen toch ergens een voorgevoel dat ik hierna nog niet klaar ben -O- hopelijk heeft mijn intuïtie het dit keer niet goed heeft

sloffiee

Berichten: 2305
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:17

hagelslag schreef:
Oh jeetje mina, dat is niet fijn!!
Mijn buitenste meniscus was ook naar de kl#te. En ik ben zo dom geweest en ben 2 maanden doorgelopen aangezien gezegd werd dat het slechts gekneusd was!!!
Doe aub geen domme dingen nu, braaf met je krukken lopen!!



slecht van mezelf.. heb 2 weken geleden de krukken al ingeleverd.. dacht kan wel zonder maar merk dat nu veel dingen toch wat te veel is en twijfel om ze weer op te halen -O-

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:06

Neeee das echt zo niet slim!!!
Haal ze op! En gebruik ze.
Je wilt geen schade aan je bot, geloof mij maar dat doet pijn!
Ik wou dat ik de tijd terug kon draaien tot net na het ongeluk.
Zodat ik braaf met krukken had gelopen en doorgezeurd had dat het niet goed zit binnenin

Annemarievzr

Berichten: 265
Geregistreerd: 01-05-11
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:42

hier ff een update na mijn binnenste knieband beschadiging. 6 weken met een brace gelopen van dijbeen tot enkel. Buigen mocht, maar draaien niet. Blijkbaar moet een blessure van de binnenste knieband die bovenaan gescheurd is zsm ge-immobiliseerd worden en dan is de prognose heel erg goed.

Na 4 weken ben ik weer gaan fietsen en wandelen om conditie te krijgen. In eerste instantie hield het na 600m wandelen wel op..... Alles uiteraard onder begeleiding van de fysio. Been wilde niet meer recht, maar ook aan de strekking heeft de fysio gewerkt.

Na 8 weken op rondreis-vakantie geweest met een wandelstok en een krukje mee voor het geval ik niet lang kon staan en daar allerlei wilde dingen gedaan waardoor mijn knie ongemerkt steeds sterker werd. Na terugkomst weer op mijn paard geklommen. Dat was spannend, maar gaat inmiddels ook steeds beter. De sterkte en stabiliteit zijn nog niet zoals voor het ongeluk, maar het gaat echt de goede kant op!

Alle lotgenoten: sterkte!

Siggislief

Berichten: 13967
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:57

@MieLo Ik heb de dag voor de vakantie samen met mijn vader de auto schoon gezogen.
En hij gaf mij dus een bescherm plateau (hoe noem je die wat er op de grond ligt in de auto en je kan het eruit halen)
en die hadden we op een fiets neer gelegd waar een krat op zat.

En precies bij de laatste en die ik erop had gelegd viel die fiets, het was ook zo gebeurt.
Ik heb de handvat/stuur op mijn kuit gekregen ik ging van de pijn echt letterlijk dwars door de grond.

Dacht eerst nog verder te gaan maar voelde niet echt goed.
Het is blauw/rood/paars geweest en het is nu een grijze/rood-bruine bedoeling op mijn been,
en het jeukt nog zo nu en dan.
De plek voelt zo nu en dan warm en het is nog steeds dik en hard. :=

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:31

oh bah :\ plaatsvervangende pijn hier siggis. ziet er wel echt maf uit.

*\o/* Annemarievzr wat fijn dat het zo goed gaat :D

hier even frustraties geuit bij de fysio. ben het helemaal zat, duurt veel te lang :(
Kan pas over 3 weken naar de orthopeed, maar blijf pijnscheuten aan de binnenkant houden.
Dus vanmiddag ziekenhuis gebeld en krijg weer een lading naproxen als het goed is totdat ik naar het ziekenhuis kan voor de controle. daarnaast ook weer wat gas terug (niet dat ik heel veel doe tot nu toe :o ). Vandaag wel weer even naar paardlief geweest <3 *zeurmodus weer uit* :')

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:46

Ik heb donderdag even een bel-afspraak met mijn orthopeed uit de bergman clinics. Mijn laatste operatie is nu 2mnd geleden en op zich gaat het met de "oude pijn" wel ok, het is er nog wel maar goed te doen, ik ben er wel aan gewend. Alleen heb ik nu denk onwijs veel last van de kraakbeen slijtage-vermindering achter de knieschijf misschien maar eens hyaluronzuur injecties proberen, knie is altijd al dikker geweest maar savonds gaat hij nog meer zwellen en wordt hij echt warm. Als ik buiten weet dat ik meer ga lopen, op stal bijv. heb ik nog wel 1 kruk mede omdat mijn bovenbeenspieren echt zwak zijn want dat bouwt echt onwijs lastig bij mij op ondanks dat de fysio en ik echt ons stinkende best doen. Maar ja mijn probleem duurt al 4 jaar en 4 operaties verder waar ik nooit goed van heb kunnen revalideren zit er ook onwijs veel achterstallig onderhoud dus de fysio en ik zijn wel heerlijk positief aan het trainen. Ik heb na dik 1 jaar niet meer paard gereden te hebben zo'n zin om weer eens een rondje te rijden en al mijn nieuwe spulltjes te gebruiken wat ik allemaal koop als ik weer eens geopereerd ben :D

tiffaany95
Berichten: 113
Geregistreerd: 14-11-12

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:33

Ik kom even binnenvallen. O:) Heeft iemand hier ervaring met een mpfl reconstructie? :)

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 23:10

hoe is de belafspraak gegaan fientje? dacht dat ik al had gereageerd op je bericht :o

welkom tiffaany95 mpfl reconstructie zegt mij (gelukkig) niets.

hier nog 2 weekjes voor ik weer naar de orthopeed mag *\o/* kan niet wachten.
heb ook mijn vragenlijstje wat uit moeten breiden voor de beste man, heb soms dood gevoel in mijn been vanuit mijn heup en sinds 1,5 week een irritante knak in mijn kniegewricht. (zat er al 1 in mijn heup, zal de leeftijd wel zijn :') )
Lopen lijkt wel wat beter te gaan (soepeler), tot ik teveel loop. dan wordt de boel stijf en kan ik niet meer buigen enzo :') pijn aan de binnenkant blijft alleen, maar is nu gelukkig op "oude niveau" (niet continue pijn, maar wel in vlagen en dan felle scherpe steken).
Paardlief moet het hier helaas met een aai over haar bol, eten en kroelbeurt doen.
Zaterdag ga ik haar verhuizen naar een andere stal, ben blij dat iemand komt helpen met haar te vervoeren :o loop nu ook "lange" stukken nog met 1 kruk, paard inladen is dan iets lastiger haha.

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 08:41

Bij bel afspraak mijn vragen voor geleegd, orthopeed wou dat ik erg graag even terug kwam, dat was gister al, combi afspraak met een echt super fysio en mijn orthopeed, heerlijk zo snel ook.

Ik kwam daar voor het voordurend krakken van mijn knie, stroef gevoel met bewegen en het lijkt alsof de knieschijf over een heuvel heen moet. Nou dat klopt allemaal, het is de kraakbeenschade die achter mijn knieschijf zit, de grade die ik heb heb je normaal pas rond 40-45 jaar, maar daar hebben mensen over het algemeen geen last van. Ik ben 20 jaar en kan je vertellen dat het echt pijn doet, dit snappen ze beide want er is onwijs veel in mijn knie gedaan dus die reageert natuurlijk veel heftiger. Nou is er waarschijnlijk ook een extra drukpunt op de schade omdat ik de operatie 'knieschijf verplaatsen heb gehad, en heb ik dus een extra drukpunt op de kraakbeenschade. (Die kraakbeenschade komt ook grotendeels door mijn totale voorste kruisband scheur, dat hebben ze uitgelegd daar zit zoveel kracht bij om door te scheuren dat dat veel kapot maakt van binnen) maar voor nu doen we even niks met die kraakbeenschade, mijn knie is nog volop aan het werk na de operatie( nog een heel verhaal over mijn laatste operatie maar dat is echt een lang verhaal, maar werkelijk super uitgelegd door bergman clincs) wel vinden ze beide mijn knie overbelast gezien het vocht enzovoorts, dus nu stap terug met fysio,oefening minder belast voor de knie om dat nare krakende gevoel even tot rust te brengen, lichte oefeningen zoals fietsen,legpress en crosstrainer is goed, dan smeer je de knie natuurlijk. Over 2 maanden terug dan is de operatie ruim 4 mnd geleden een als de knie dan iets tot rust is zullen we denk wel verder gaan kijken met die schade, waarschijnlijk en injectie ofzo.

Wat fijn dat je nu met 1 kruk loopt mielo(daar ben ik net 1week vanaf en de ok is 2,5 mnd geleden) maar super dat dat bij jou nu gaat. Paard verhuizen blijven hele volksverhuizingen, bij mij iig hoeveel spullen er altijd tevoorschijn komen, succes alvast

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:18

bah fientje, was ook even vergeten dat je nog maar 20 bent. en dan als zoveel problemen :\
wat fijn trouwens hoe ze het hebben aangepakt! je weet nu in ieder geval waar je aan toe bent. Hopelijk trekt de pijn (voor zover het kan) snel weg als je meer je rust pakt. frustrerend is het wel, dat stapje terug.

Ik had het er vandaag al met de fysio over, dat het langzaamaan de goede kant opgaat (afgezien van die binnenkant pijn).
poeh hey die hoeveelheid spullen ja :') en dan ligt het grootste gedeelte thuis in de opslag :o ga wel naar een grotere kast op mijn nieuwe stal, dat is wel heel fijn :')

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:43

Ja ik ben "pas" 20 en de problemen en de knie zijn niet fraai voor deze leeftijd laten we maar zeggen :') nee maar we gaan nu gewoon bij de bergman kijken wat we nog met die kraakbeenschade kunnen, het zit ook namelijk precies op de plek van het bewegingspunt en een drukpunt van mijn knieschijf. Het doet pijn dat kraken en een heel stroef gevoel in de knie, maar goed over 2 maanden gaan we weer lekker verder kijken. Stapje terug is zeker frustrerend, maar mijn fysio heeft gebeld met de fysio van bergman en ze hebben mooie alternatieve oefeningen voor mij.

Hoe is de verhuizing verlopen? Ja die spullen :wow: gelukkig hebben wij op stal hele grote zadelkasten en buiten de kasten ook nog veel opbergruimte en ik ben niet van plan te verhuizen _O- dus mijn spul kan allemaal lekker blijven liggen, als ik weer eens geopereerd ben dan komen er altijd nog meer spullen bij := dan ga ik al4ijd lekker shoppen. _O-