knieproblemen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:24

enkel sokje zijn sowieso irritant :') in het begin zitten ze prima, tot ze uit beginnen te lubberen.
wel maf dat je ook alleen links blaren krijgt, hoewel voeten natuurlijk verschillend zijn.
dat heb ik dus ook, wordt ik s' ochtends wakker met pijn en geen idee waar het vandaan komt :')

Ik ben vanmorgen weer bij de orthopeed geweest (vanwege verhuizing nu naar een ander ziekenhuis). Was alleen vergeten medisch dossier oop te vragen, dus hele verhaal weer opnieuw gedaan. Deed wat testjes, waarvan bij 1 duidelijke knakken te horen waren.
Lang verhaal kort, hij denkt dat de meniscus toch waarschijnlijk weer kapot is (bij de hechting) en staat er dus weer een kijkoperatie op de planning *\o/* mri en foto's waren volgens hem niet nodig, kijkoperatie geeft de meeste duidelijkheid.
ergens baal ik als een stekker, aan de andere kant opluchting dat mijn gevoel toch (waarschijnlijk) weer gelijk heeft. operatie staat al voor ma 21 aug op de planning en dan zou net mijn 1e werkdag weer zijn :')

Siggislief

Berichten: 14016
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:49

Hopelijk komt er nu meer duidelijkheid uit!

Ik vind dus enkelsokjes heerlijk zitten en anders ga ik wel op Birkenstocks lopen,
alleen net stapte ik met mijn linker voet in een plas water....%$#@! beide slippers zijn nu doorweekt.

Had ie niet iets eerder dan 21Augustus?

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:02

Nee, was eigenlijk al verbaasd dat het de 21e kon, vorige 2 keer was het minimaal 4 weken wachten.

Ik zweer bij birckenstocks <3 je moet wel de echte, die goedkopere van hen zijn qua voetbed niets. Nadeel is dat ze inderdaad niet zo goed tegen water kunnen

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 06:48

Hopen dat er duidelijkheid en een oplossing komt!

Siggislief

Berichten: 14016
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 07:01

@ MieLo Ik heb ook de echte thuis staan, en dan meteen een stuk of 5. _O-
Heb zo mijn favorieten, vooral de fel groene.

En mijn net nieuwe (wit) wel van een paar jaar geleden zijn de pineut geworden van de plas water gisteren.

Ik vind ze ook erg lekker lopen, kan er uren op lopen maar moet geen loop-wedstrijd worden,
dan heb ik zo een blaar op de voeten zitten. _O-

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:21

ik ga toch even spuien hier.
Vorige week maandag heb ik mijn kijkoperatie gehad welke goed is gegaan volgens de orthopeed (was dit keer alleen erg moeilijk uit de narcose te krijgen :+ ).
Gelukkig was de meniscus intact en hebben ze alleen een hele boel littekenweefsel weggehaald.
Pijn leek mee te vallen, tot afgelopen weekend.
Heb vandaag al contact gehad met het ziekenhuis omdat de pijn aan de binnenkant van mijn knie niet te harden is -O- ik zit sinds net aan de oxynorm en morgenochtend weer overleg met het ziekenhuis om evt. over te stappen op tramadol of iets anders.
Baal er echt ontzettend van. ben het bankhangen helemaal zat en ik mis paardlief ontzettend.
Begin nu ook best wel bang te worden of dit nog wel goed gaat komen met de pijn aan de binnenband -O-

purny

Berichten: 27519
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:32

Jeetje! Dat is ook niet fijn.

hagelslag
Berichten: 9062
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 19:41

Mielo, das flink balen!!
Hier gaat het op en af met mijn knie.
Maar opereren wil ik voorlopig echt niet meer!!!
Ben bezig met mijn vrachtwagenrijbewijs.
Gister 90 minuten achteruit gereden aangezien het met de aanhanger nog niet echt wil.
Nou daarna voel ik mijn knie toch echt wel!! Jeetje wat een rotdag gister.

Gelukkig moet ik niet altijd zoveel achteruit rijden.
Bij de lesauto moet ik namelijk de koppeling op spanning houden anders gaat het compleet fout

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:06

maar 90 minuten achteruit is ook wel heel zwaar hoor! Is een vrachtwagen qua koppeling/ gas en rem ook zwaarder dan een personenauto of valt dat wel mee?
snap zeker wel dat je niet meer wil opereren, ik ben er nu ook wel echt helemaal klaar mee.

Hier is de oxynorm ook alweer uitgewerkt volgens mij, niet dat het veel deed :')

hagelslag
Berichten: 9062
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:19

Qua koppeling is hij redelijk gelijk aan een normale auto. Ietsjes zwaarder misschien.
Het was mijn linker knie wat ik kapot heb dus dat is dan met achteruit rijden vervelend.
Ik kan hem niet helemaal laten opkomen.
En ehh remmen is zoo zoo veel fijner! Ik moet echt opletten als ik weer in de mercedes stap dat ik een "slechtere" rem heb.
Die van de vrachtauto is met luchtdruk geremd. En lucht gaat sneller als druk op de olieleiding waarmee een personenauto over geremt word.
Dat is echt opzich raar.

En tsja, ik heb slechts 2 gehad. En qua pijn wat ik nu heb is het opzich wel te doen... Heb meer goeie of redelijke dagen dan slechte dagen. Dus dan gaan we echt niet hakken en zagen in mn knie ;-)
Wat is oxynorm? Pijnstilling?

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:57

hahaha dat remmen ken ik wel met verschillende auto's, koppeling merk je ook vaak verschil :P
Maar had even in mijn hoofd dat het bij jou ook je rechterknie was, dan is het koppelen wel zwaar verrot als het je linkerknie is. Zou inderdaad ook niet laten opereren als het nog wel te doen valt. wordt pas echt vervelend als je meer slechte dagen hebt dan goede/redelijke, dan kan het een overweging zijn.

Oxynorm is een morfine achtige pijnstiller, best een pittige :') merk nu het is uitgewerkt dat de pijn er weer continue is, waar hij met de pijnstiller af en toe voor bij kwam. pijn wordt ook wel iets afgezwakt.
Ben wel benieuwd wat het ziekenhuis morgenochtend zegt, er moet in ieder geval een lading pijnstillers komen :') de Oxynorm had ik toevallig nog van mijn vorige operatie liggen.
Maar ik ben het optimisme wel even kwijt nu -O-

Siggislief

Berichten: 14016
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:12

Ik heb nog wel Tramadol(50mg), Ibuprofen(400mg), Naproxen(500mg) & Diclofenac(50mg) liggen...
Maar ik denk dat ik ze allemaal nog eventjes houd, je weet maar nooit.

Maar wel flink balen, zag Mieke van de week al voorbij komen op FB..

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:22

ik krijg vanmiddag weer een lading oxynorm, was blij dat ik nog iets had liggen.
Ik zou het voorraadje ook zeker bewaren als ik jou was!
Wordt zo teruggebeld door het ziekenhuis.
Mag hopelijk ook al snel op controle komen, vooral omdat ik niet denk dat pijnstillers de optie zijn omdat het toch echt weer die binnenband is. Maar zou eigenlijk niet weten wat daar aan gedaan kan worden, die irritatie zit er al 2,5 jaar natuurlijk -O-

Ik mis Miek ook echt onwijs, ga zondag met een vriendin naar haar toe, kan echt niet wachten <3
(lees; ik wordt op een bankje gedropt en mag daar niet vanaf komen :') )
ben benieuwd of ze mij heeft gemist :D

purny

Berichten: 27519
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:17

Ik ben eigenlijk op zoek naar een goede littekenzalf die helpt een litteken lichter te maken. Wie weet iets?

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:11

ik hoor altijd goede verhalen over bio-oil.
https://www.drogist.nl/bio-oil-huidolie ... gKE1PD_BwE

Is er niet toevallig een topic op bokt die tips heeft? ik heb zelf ooit iets met cacaoboter gebruikt, maar volgens mij werkte dat niet echt.
Hoe groot is je litteken en hoe oud?
Je kunt ook even via de huisarts tips vragen, hoewel een dermatoloog het het beste weet :P
Als het een wat ouder litteken is wordt het al iets lastiger volgens mij.

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:13

ik mag qua pijnstillers toch een stapje hoger, krijg een recept voor tramadol.
Hoor wel dat daar veel bijwerkingen aan zitten, bv. misselijkheid.
Nu heb ik al dat met naproxen mijn maag redelijk in opstand komt (icm maagbeschermer), dus houd mijn hart vast :o maar hopelijk werkt dit wel beter

hagelslag
Berichten: 9062
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:01

Ah bah,tramadol heb ik nog nachtmerries van. Vorige jaar na de operatie gekregen... Man heb ik gekotst....
Toen ik die niet meer heb genomen voelde ik mij ook direct stukken beter!!!
En qua litteken ik doe er niks aan....
Lichter word het met de jaren wel.
En als mensen zich eraan storen pech gehad... Maar nouja daar ben ik best makkelijk mee.
Ik kan ook wel snappen dat sommige zelf het storend vinden.

Vandaag met vrachtwaggelrijden slechts 40 minuten achteruit gereden... Voelde aan als 5 minuten vergeleken afgelopen maandag _O-

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:42

hahaha snap ik wel hagelslag, nu wel minder last van je knie?
Littekens laat ik ook altijd voor wat ze zijn, nu valt het bij mij wel mee wat ik aan littekens heb hoor.
Werd net gebeld, orthopeed wilde toch geen tramadol geven (te zwaar), dus heb nu een recept voor oxynorm.
Ergens ook wel fijn, scheelt spugen :')
Moet nu een spiegel opbouwen en even door de zure appel heen bijten -O-
Het is alleen zo'n scherpe pijn die de ene keer continue is en dan weer met vlagen komt.
Mocht er geen verbetering inzitten dit weekend, dan moet ik maandag weer even contact opnemen.
gedoe dit zeg :(

purny

Berichten: 27519
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:13

MieLo schreef:
ik hoor altijd goede verhalen over bio-oil.
https://www.drogist.nl/bio-oil-huidolie ... gKE1PD_BwE

Is er niet toevallig een topic op bokt die tips heeft? ik heb zelf ooit iets met cacaoboter gebruikt, maar volgens mij werkte dat niet echt.
Hoe groot is je litteken en hoe oud?
Je kunt ook even via de huisarts tips vragen, hoewel een dermatoloog het het beste weet :P
Als het een wat ouder litteken is wordt het al iets lastiger volgens mij.


Het is een donkere plek op m'n knie. Overgehouden aan m'n val van vorig jaar. De huisarts zei dat het een litteken was alhoewel ik toch nog last heb maar dan oppervlakkig

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:39

litteken kan wel gevoelig zijn, heb ik ook met 1 litteken heel lang gehad. Heb je er een foto van?

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:48

Tramadol werkt bij mij niet, ik heb altijd een voorraad oxycodon (kort- en lang werkend, de korte werkt heel snel en houd een paar uur aan en de lange heeft meer inwerktijd maar houd volgens mij 12 uur aan) en ook heb ik nog mijn andere zware pijnstillers die voor dagelijks gebruik zijn die zijn speciaal voor gewrichtspijn. Littekens doe je idd niks aan, ik heb meerdere grote en lange littekens midden op mijn knie zitten en heel kleine sneetjes na verloop van tijd worden ze natuurlijk wel wit maar blijven bij mij duidelijk zichtbaar, ach maakt mij niet meer uit,als de pijn in mijn knie maar wat minder wordt, soms kijken mensen wel mijn knie na, maar ach laat ze maar.

Nu bij mij 1,5 maand na mijn 4e operatie waarbij ze een groot stuk bot weg gebrand, geveild hebben. Revalidatie gaat langzaam maar wel steeds een stapje beter volgens de fysio niet gek want er zijn natuurlijk 4 zware operaties uitgevoerd dus mijn knie gaat continue weer zwellen en protesteren. Helaas wel erg veel last van kraakbeen slijtage/vermindering achter de knieschijf,lijkt alsof knieschijf bij buigen over een heuvel heen moet,een dood punt met constant gekraak. Maar Goed lekker bezig met revalideren en dat kraakbeen kan ik wel hebben. Met de tijd maar eens terug naar de bergman clinics nu eerst nog even verder met revalideren, de operatie is immers pas 1.5 maand geleden. Ik wil te snel %) in huis zonder krukken en buiten en af en toe naar paard met 1 kruk,als ik meer moet lopen nog met 2 krukken, mijn steun en toeverlaat zijn ze geworden de afgelopen 4jaar :') vandaag trouwens ook weer mijn eerste stukje in de auto gehad(het is mijn linkerknie en heb gelukkig een automaat) heerlijk om weer een stukje te rijden maar wel lastig om een tijd in gebogen houding te zitten,heerlijk even naar de ruitersport zaak <3

hagelslag
Berichten: 9062
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:51

Oh bah fientje. Wat klinkt dat alles vies.
Stuk wegbranden, vijlen... Wil er niet aan denken dat dat ooit bij mij moet :r

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:58

Hagelslag, ik heb mee gekeken,zooo gaaf om te zien :wow: tijdens het branden, begon de hele OK naar de rook te stinken :r maar wel super mooi om alles te kijken

hagelslag
Berichten: 9062
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:00

Zeg ben je wel helemaal lekker :P
Nee zonder dollen, ik zou dat echt niet kunnen.
Ik wil echt niet meekijken tijdens een operatie.ik zou of overgeven of flauw vallen...

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:06

Ik heb er 3 meegekeken, de 1e operatie was ook stukken bot wegkijken, de 2e mijn nieuwe voorste kruisband ook meegekeken mijn 3e operatie het verplaatsen van mijn knieschijf mocht ik niet mee kijken want dat was te heftig :+ en de laatste 4e operatie van het stuk bot verbranden en vijlen wel, ik vind het zo gaaf om te zien :j